INFORMACJA
Od dnia 1 czerwca 2005 roku wszelkie sprawy dotyczące gospodarowania gminnym zasobem mieszkaniowym należą do zakresu działania Zarządu Budynkami Mieszkalnymi w Brzegu przy ul.Popiełuszki 7, tel. 416 87 45, 404 50 59, e-mail: zbm@brzeg.pl, tj. w szczególności:
1) prowadzenie ewidencji zasobu mieszkalnego Gminy Miasto Brzeg,
2) zabezpieczanie nieruchomości przed uszkodzeniem lub zniszczeniem,
- zawieranie i rozwiązywanie umów na wykonywanie usług eksploatacyjnych i konserwacyjnych, planowanych remontów bieżących i kapitalnych oraz dokonywanie rozliczeń z dostawcami i wykonawcami tych usług, a także nadzór nad wykonaniem tych umów i egzekwowanie ich należytej realizacji,
- niezwłoczne podejmowanie działań niezbędnych do likwidacji powstałych awarii i ich skutków,
3) zagospodarowanie i właściwe utrzymywanie terenów przynależnych do budynków i budowli komunalnych,
4) utrzymywanie i gospodarowanie terenami zielonymi, w tym:
- egzekwowanie obowiązku utrzymywania porządku i czystości przez użytkowników lokali użytkowych (produkcyjnych, usługowych, garaży itp.)
5) obsługa najemców i innych użytkowników zasobów komunalnych, w tym:
- zawieranie i rozwiązywanie umów najmu lokali mieszkalnych i użytkowych, umów dzierżawy i innych związanych z gospodarowaniem gminnym zasobem , zgodnie z obowiązującymi przepisami i na podstawie decyzji Burmistrza oraz sporządzanie niezbędnej dokumentacji w tym zakresie,
- prowadzenie kontroli prawidłowości wykorzystania lokali, sporządzanie wykazów pustostanów oraz lokali zajmowanych bez tytułu prawnego oraz podejmowanie określonych prawem działań w stosunku do osób, które samowolnie zajęły lokal,
- zawieranie i rozwiązywanie umów na dostawę wody i odprowadzanie ścieków, energii cieplnej i ciepłej wody, wywóz nieczystości stałych i płynnych,
- przyjmowanie lokali od najemców lub dzierżawców i przekazywanie lokali najemcom lub dzierżawcom zgodnie z przepisami prawa oraz sporządzanie niezbędnej, dokumentacji,
- prowadzenie spraw związanych z adaptacją pomieszczeń na cele mieszkalne i remontem lokali mieszkalnych, w tym zawieranie umów o wykonanie remontu lub adaptacji z osobami ubiegającymi się o ich wykonanie, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa,
- wykonywanie czynności w zakresie udzielania pożyczek właścicielom lokali, przeznaczonych na remonty nieruchomości wspólnej zgodnie z regulaminem uchwalonym przez Radę Miejską w Brzegu,
- przygotowywanie dokumentacji niezbędnej do sprzedaży lokali,
- przyjmowanie wniosków o najem i przygotowywanie niezbędnej dokumentacji w tym zakresie (listy, wykazy, katalogi), zgodnie z zasadami i trybem określonym uchwałą Rady Miejskiej,
- gromadzenie i przedkładanie właściwym organom informacji i dokumentacji w zakresie niezbędnym do ustalenia uprawnień i wysokości dodatków mieszkaniowych,
- przyjmowanie, ewidencjonowanie i załatwianie interwencji, i wniosków wnoszonych przez mieszkańców,
6) wykonywanie czynności w zakresie naliczania należności za nieruchomości udostępniane z gminnego zasobu oraz windykacja tych należności,
- naliczanie, pobieranie i windykacja czynszów oraz pozostałych opłat za lokale mieszkalne i użytkowe oraz innych należności wynikających z umów najmu lub dzierżawy, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa,
7) reprezentowanie Gminy Miasto Brzeg jako właściciela lokali mieszkalnych we wspólnotach mieszkaniowych.
W związku z przejęciem przez Zarząd Budynkami Mieszkalnymi w Brzegu z dniem 1 czerwca 2005 roku części zadań z zakresu gospodarki mieszkaniowej prowadzonych przez Biuro Gospodarki Nieruchomościami i Lokalami Urzędu Miasta w Brzegu korespondencja wpływająca do Urzędu Miasta w Brzegu po tym terminie, dotycząca w/w spraw, będzie przekazywana do załatwienia według właściwości przez Zarząd Budynkami Mieszkalnymi.
Z-ca Burmistrz Miasta Brzegu
(-) Mirosław Stankiewicz