logo
Wersja dla niedowidzących
  Gmina Brzeg
      
corner
Statystyki
Rejestr zmian
Mapa strony
Instrukcja biuletynu
Pliki do pobrania
corner
  
corner corner
corner corner
 ORGANA WŁADZY
plus Burmistrz Brzegu
plus Rada Miejska
 PRAWO LOKALNE
minus Statut Brzegu
plus Budżet miasta na 2006 rok
plus Budżet miasta na 2007 rok
plus Budżet miasta na 2008 rok
plus Budżet miasta na 2009 rok
plus Budżet miasta na 2010 rok
plus Budżet miasta na 2011 rok
plus Budżet miasta na 2012 rok
plus Budżet miasta na 2013 rok
plus Budżet miasta na 2014 rok
plus Budżet Gminy na 2015 rok
minus Projekt budżetu Gminy Brzeg na 2016 rok
plus Budżet Gminy Brzeg na 2016 rok
plus Budżet Gminy Brzeg na 2017 rok
plus BUDŻET GMINY BRZEG NA 2018 ROK
plus Budżet Gminy Brzeg na 2019 rok
plus Budżet Gminy Brzeg na 2020 rok
plus SPRAWOZDANIA FINANSOWE ZA 2018 ROK
minus RAPORT O STANIE GMINY BRZEG ZA ROK 2018
plus Uchwały
plus Zarządzenia - wykazy
plus Podatki i opłaty lokalne
plus Zagospodarowanie przestrzenne
minus Strategia Rozwoju Gminy Brzeg na lata 2016-2022
minus Lokalny Program Rewitalizacji dla Gminy Brzeg na lata 2016 - 2023
minus Plan Gospodarki Niskoemisyjnej dla Gminy Brzeg
minus Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta Brzeg
minus Regulamin udzielania zamówień publicznych
minus Zarządzenie Nr 1474/2016 w sprawie wprowadzenia Instrukcji udzielania zamówień współfinansowanych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020 (...)
minus Regulamin dostarczania wody i odprowadzania ścieków
plus OCHRONA ŚRODOWISKA
minus Strategia Rozwiązywania Problemów Społecznych w Gminie Brzeg na lata 2016 - 2022
minus Gminny Program Wspierania Rodziny na lata 2019-2021
minus PROGRAM OCHRONY ZDROWIA PSYCHICZNEGO DLA GMINY BRZEG NA LATA 2019-2023
plus ORGANIZACJE POZARZĄDOWE
minus INFORMACJE O ZGROMADZENIACH
minus Taryfa dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków
plus INSTYTUCJE KULTURY
minus Plan Zarządzania Kryzysowego Gminy Brzeg
 URZĄD MIASTA
minus Dane podstawowe
minus Regulamin organizacyjny
minus Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta
plus Struktura organizacyjna Urzędu Miasta - WYKAZ ZAŁATWIANYCH SPRAW (karty usług,wnioski)
minus Godziny pracy Urzędu Miasta
minus Rejestry, ewidencje i archiwa
plus Ewidencja działalności gospodarczej
plus Analiza przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg w Urzędzie Miasta w Brzegu
minus Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
plus Kontrole
plus Kontrole wewnętrzne
plus Regulamin naboru pracowników na wolne stanowiska urzędnicze
plus Ogłoszenia naboru na wolne stanowiska urzędnicze
plus Ogłoszenie naboru na wolne stanowiska w jednostkach organizacyjnych
minus Projekty współfinansowane przez Unię Europejską
minus Księga Jakości Urzędu Miasta w Brzegu
minus Polityka Jakości Urzędu Miasta w Brzegu
minus Informacja dotycząca ustawy o języku migowym
plus Lobbing
minus Ogłoszenia naboru na wolne stanowiska w Urzędzie Miasta w Brzegu
minus Pomiar satysfakcji klientów urzędu
plus PETYCJE
minus Lista jednostek Nieodpłatnego Poradnictwa Powiatu Brzeskiego w 2019 r.
 INNE
plus Gminne jednostki organizacyjne
minus Redakcja Biuletynu
plus Instrukcja obsługi biuletynu
minus Informacje nieudostępnione
minus Dziennik Ustaw w wersji elektronicznej
minus Monitor Polski w wersji elektronicznej
minus Dziennik Urzędowy Województwa Opolskiego
minus WZORY urzędowych formularzy wniosków o przyznanie prawa pomocy w postępowaniu przed sądami administracyjnymi
minus Wniosek o udostępnienie informacji o stanie sprawy
plus Program Rozwoju Gminnej i Powiatowej Infrastruktury Drogowej na lata 2016-2019
 WYBORY
plus WYBORY PARLAMENTARNE - 2019
plus EUROWYBORY 2019
plus WYBORY SAMORZĄDOWE - 2018 ROK
 OŚWIADCZENIA MAJĄTKOWE
minus Informacja o przetwarzaniu danych
minus Wzór oświadczenia majątkowego radnego
minus Wzór oświadczenia majątkowego
minus Oświadczenie majątkowe Burmistrza (składane na 2 miesiące przed zakończeniem kadencji 2014-2018)
minus Oświadczenie majątkowe Przewodniczącego Rady Miejskiej (składane na 2 miesiące przed zakończeniem kadencji 2014-2018)
plus Oświadczenia majątkowe - 2018 rok
minus Oświadczenie majątkowe Burmistrza (kadencja 2018-2023) - początek kadencji
minus Oświadczenie majątkowe Przewodniczącego Rady Miejskiej (kadencja 2018- 2023) - początek kadencji
plus Oświadczenia Majątkowe Radnych Kadencji 2018 - 2023
plus Oświadczenia majątkowe - 2018 rok
plus Oświadczenia majątkowe - 2019 rok
 Urzędy Centralne
minus Spis adresów
 Informacje
plus Zarz–dzenia
minusPrzetargi
   plus2005
   plus2006
   plus2007
   plus2008
   plus2009
   plus2010
   plus2011
   plus2012
   plus2013
   plus2014
   plus2015
   plus2016
   plus2017
   plus2018
   plus2019
   plus2020
plusOgłoszenia
plusObwieszczenia
PLANY POSTКPOWAС
A A A


Przetargi: 2018 > sierpień > 2018-08-23
„Zakup energii elektrycznej na potrzeby obiektów Gminy Brzeg i jej jednostek organizacyjnych oraz zakup energii elektrycznej dla obiektów oświetlenia ulicznego Gminy Brzeg.” [OR.IV.271.1.12.2018]

                                                                                       Brzeg, dnia 12 września 2018r.

OR.IV.271.1.12.2018  

dot. postępowania na zadanie pn.:

Zakup energii elektrycznej na potrzeby obiektów Gminy Brzeg  i jej jednostek organizacyjnych oraz zakup energii elektrycznej dla obiektów oświetlenia ulicznego Gminy Brzeg.”

 (organizowanego w trybie przetargu nieograniczonego)       

      Działając w oparciu o art. 92 ustawy Prawo zamówień publicznych (tekst jedn. Dz.U. z 2017 r., poz. 1579 ze zm.) Zamawiający – Burmistrz Brzegu – informuje, że decyzją Komisji Przetargowej z dnia 12 września 2018 r. wybrał jako najkorzystniejszą ofertę nr 5 złożoną przez TAURON Sprzedaż Sp. z o.o., ul. Łagiewnicka 60, 30-417 Kraków, z ceną łączną:

netto:      1.022.194,00 zł

brutto:   1.257.298,62 zł

Najkorzystniejsza oferta uzyskała największą ilość punktów – 100,00 pkt w kryterium Cena – 60% i Termin płatności – 40%.

W przedmiotowym postępowaniu złożono oferty niepodlegające odrzuceniu:

Nr

 oferty

Nazwa (firma) i adres

wykonawcy

Liczba pkt

w kryterium

Cena 60%

Liczba pkt w kryterium Termin płatności 40%

Łączna liczba punktów

1.

Polski Koncern Naftowy
ORLEN S.A.

ul. Chemików 7

09-411 Płock

59,51 pkt

40 pkt

99,51 pkt

2.

Energetyka Cieplna Opolszczyzna S.A.

ul. Harcerska 15

45-118 Opole

56,60 pkt

40 pkt

96,60 pkt

3.

PGE Obrót S.A.

ul. 8-go Marca 6

35-959 Rzeszów

57,78 pkt

40 pkt

97,78 pkt

4.

Energa-Obrót S.A.

Aleja Grunwaldzka 472

80-309 Gdańsk

57,44 pkt

40 pkt

97,44 pkt

5.

TAURON Sprzedaż Sp. z o.o.

ul. Łagiewnicka 60

30-417 Kraków 

 

60 pkt

40 pkt

100 pkt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Burmistrz Brzegu

-Jerzy Wrębiak-

 

OR.IV.271.1.12.2018                                                                    Brzeg, dnia 28.08.2018 r.

 

 

 DO WSZYSTKICH WYKONAWCÓW,

  KTÓRZY POBRALI SPECYFIKACJĘ

 ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

 dot. postępowania na zadanie pn.:

„Zakup energii elektrycznej na potrzeby obiektów Gminy Brzeg  i jej jednostek  organizacyjnych oraz zakup energii elektrycznej dla obiektów oświetlenia

ulicznego Gminy Brzeg.”

(organizowanego w trybie przetargu nieograniczonego)

 

            Działając na podstawie art. 38 ust.1 i 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (t.j: Dz. U. z 2017 r. poz. 1579 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, Zamawiający informuje, że w dniu 27 sierpnia br. wpłynęły pytania od Wykonawców dot. treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia i udziela następujących odpowiedzi:

Pytanie 1:

Dotyczy procedury zmiany sprzedawcy

Czy Zamawiający przekaże Wykonawcy do dnia podpisania umowy, niezbędne
do przeprowadzenia procedury zmiany sprzedawcy, dane i dokumenty z jednostek objętych postępowaniem przetargowym w wersji elektronicznej (Word, Excel). Wykonawca będzie potrzebował następujących:

a) danych:

- adres siedziby i adres korespondencyjny danej jednostki

- numer NIP

- numer REGON

- adres punktu poboru – (miejscowość, ulica, kod pocztowy)

- przeznaczenie punktu poboru

- grupa taryfowa

- kod PPE

- roczny wolumen energii elektrycznej

- numer licznika

- numer aktualnie obowiązującej umowy

b) dokumentów:

- pełnomocnictwo

- dokument nadania numeru NIP

- dokument nadania numeru REGON

- KRS lub inny dokument na podstawie, którego działa dana jednostka

- dokument potwierdzający umocowanie danej osoby do podpisania umowy sprzedaży energii elektrycznej oraz pełnomocnictwa

Odpowiedź na pytanie 1:

  1. Dane dla obiektów Gminy Brzeg i jej jednostek administracyjnych i  punktów oświetlenia ulicznego Gminy Brzeg są w zał. Nr 1 i zał. nr 2 do wzoru Umowy.
  2. W zał. nr 1 do wzoru Umowy następujące obiekty Gminy Brzeg posiadają umowy kompleksowe:
  1. Poz. nr 16 umowa kompl. Nr 193067/A/U/2018 z dn.20.03.2018r.
  2. Poz. Nr 39 umowa kompl. Nr 126483/A/U/2018 z dn. 19.02.2018r
  3. Poz. nr 40 umowa kompl. Nr A/UK/300TS/311/00005/18 z dn 26.03.2018r.
  1. W zał. nr 2 do wzoru umowy następujące obiekty oświetlenia Gminy Brzeg posiadają umowy kompleksowe:
  1. Poz  nr 95 umowa kompl. Nr 311790/A/U/2018 z dn.16.05.2018r.
  2. Poz. Nr 96 umowa kompl. Nr 307665/A/U/2018 z dn17.05.2018.

Pytanie 2:

Dotyczy załącznika nr 2 do SIWZ „Projekt Umowy

Zwracamy się z zapytaniem czy Zamawiający dopuści wprowadzenie do umowy zapisów umożliwiających Wykonawcy wypełnienie obowiązków informacyjnych przewidzianych
w art. 13 lub art. 14 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia

27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych w sprawie swobodnego przepływu takich danych (RODO), wobec osób fizycznych, od których dane osobowe bezpośrednio lub pośrednio pozyska w celu realizacji umowy?

Propozycja zapisów:

„1.       W związku z zawarciem, realizacją i monitorowaniem wykonywania Umowy Wykonawca będzie przetwarzać dane osobowe osób zatrudnianych przez Zamawiającego lub współpracujących z Zamawiającym na innej podstawie

(w szczególności imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, miejsce zatrudnienia / firma prowadzonej działalności, stanowisko), które zostaną udostępnione Wykonawcy  przez Zamawiającego , w tym także dane osobowe przedstawicieli Zamawiającego, o których mowa w załączniku nr ….. do Umowy.

2.         Istotne informacje o zasadach przetwarzania przez Wykonawcę danych osobowych osób, o których mowa w ust. 1 powyżej oraz o przysługujących tym osobom prawach w związku z przetwarzaniem ich danych osobowych dostępne są na stronie internetowej Wykonawcy pod adresem: https://www.................. Zamawiający jest zobowiązany poinformować te osoby o miejscu udostępnienia informacji, o których mowa w zdaniu poprzednim”

Odpowiedź na pytanie 2:

Zamawiający nie przewiduje przetwarzania danych osób fizycznych.

Pytanie 3.

Zwracamy się z zapytaniem, czy Zamawiający przekaże niezbędne dane w wersji elektronicznej Excel oraz dokumenty do przeprowadzenia procedury zmiany sprzedawcy najpóźniej w dniu podpisania umowy? Dokument zawierający niezbędne dane stanowić będzie również załącznik do umowy.

Wyłoniony Wykonawca będzie potrzebował do przeprowadzenia zmiany sprzedawcy:

a) danych dla każdego punktu poboru:

- nazwa i adres firmy;

- opis punktu poboru;

- adres punktu poboru (miejscowość, ulica, numer lokalu, kod, gmina);

- grupa taryfowa ;

- planowane roczne zużycie energii;

- numer licznika;

- Operator Systemu Dystrybucyjnego;

- nazwa dotychczasowego Sprzedawcy;

- numer aktualnie obowiązującej umowy;

- data zawarcia oraz okres wypowiedzenia dotychczasowej umowy;

- numer ewidencyjny PPE;

- czy jest to pierwsza czy kolejna zmiana sprzedawcy;

b) dokumentów dla każdej jednostki objętej postępowaniem:

- pełnomocnictwo do zgłoszenia umowy;

- dokument nadania numeru NIP;

- dokument nadania numeru REGON;

- KRS lub inny dokument na podstawie którego działa dana jednostka;

- dokument potwierdzający umocowanie danej osoby do podpisania umowy sprzedaży energii elektrycznej oraz pełnomocnictwa.

Jednocześnie informujemy, że OSD może odrzucić zgłoszenia umów sprzedaży zawierające błędne dane, skutkiem czego może okazać się konieczność zakupu energii przez Zamawiającego od tzw. sprzedawcy rezerwowego, o którym mowa w art. 5 ust. 2a pkt 1 lit b) ustawy Prawo energetyczne. 

Odpowiedź na pytanie nr 3:

Tak

Pytanie 4.

Wykonawca zwraca się z prośbą o udzielenie następujących informacji:

a) Czy Zamawiający posiada aktualnie umowy kompleksowe czy rozdzielone na umowę sprzedaży energii elektrycznej i umowę na świadczenie usług dystrybucji

b) Czy procedura zmiany sprzedawcy będzie przeprowadzana po raz pierwszy?

c) Czy umowy dystrybucyjne (jeśli zamawiający posiada rozdzielone umowy) zawarte są na czas określony, czy nieokreślony?

d) Kto jest dotychczasowym sprzedawcą energii elektrycznej?

e) Jaki jest okres wypowiedzenia obowiązujących umów kompleksowych/ umów sprzedaży energii elektrycznej?

f) Czy Zamawiający samodzielnie wypowie obowiązujące umowy w terminach pozwalających na skuteczne przeprowadzenie procesu zmiany sprzedawcy, czy też upoważni do tej czynności Wykonawcę?

g) Czy Zamawiający samodzielnie zawrze umowę o świadczenie usług dystrybucji w przypadku punktów poboru, dla których obowiązywały dotychczas umowy kompleksowe oraz w przypadku punktów poboru, dla których umowa dystrybucyjna została zawarta na czas określony, w termie umożliwiającym skuteczne przeprowadzenie procedury zmiany sprzedawcy ?

h) Czy Zamawiający ma zawarte umowy/ aneksy w ramach akcji promocyjnych lojalnościowych, które uniemożliwiają zawarcie nowej umowy sprzedażowej w terminach przewidzianych w SIWZ? Jeśli tak - jakie są terminy wypowiedzeń umów/aneksów w ramach akcji promocyjnych/programów lojalnościowych ?

Odpowiedź na pytanie nr 4:

Ad. a)

W zał. nr 1 do wzoru Umowy następujące obiekty Gminy Brzeg posiadają umowy kompleksowe:

  1. Poz. nr 16 umowa kompl. Nr 193067/A/U/2018 z dn.20.03.2018r.
  2. Poz. Nr 39 umowa kompl. Nr 126483/A/U/2018 z dn. 19.02.2018r
  3. Poz. nr 40 umowa kompl. Nr A/UK/300TS/311/00005/18 z dn 26.03.2018r.

W zał. nr 2 do wzoru Umowy następujące obiekty oświetlenia Gminy Brzeg posiadają umowy kompleksowe:

  1. Poz  nr 95 umowa kompl. Nr 311790/A/U/2018 z dn.16.05.2018r.
  2. Poz. Nr 96 umowa kompl. Nr 307665/A/U/2018 z dn17.05.2018.

Ad. b)

Nie.

Ad. c)

Umowy zawarte na czas nieokreślony.

Ad. d)

PGE „Obrót” S.A.; Oddział z siedzibą w Łodzi.

Ad. e)

Jednomiesięczny okres wypowiedzenia.

Ad. f)

Upoważni Wykonawcę.

Ad. g)

Nie.

Ad. h)

Nie.

Pytanie 5.

Czy Zamawiający udzieli Wykonawcy stosownego pełnomocnictwa do zgłoszenia w imieniu Zamawiającego zawartej umowy sprzedaży energii elektrycznej do OSD oraz wykonania czynności niezbędnych do przeprowadzenia procesu zmiany sprzedawcy u OSD według wzoru stosowanego powszechnie przez Wykonawcę? W przypadku braku zgody na powyższe prosimy o wyjaśnienie, czy Zamawiający ponosił będzie odpowiedzialność za treść przedstawionego wzoru pełnomocnictwa i za jego ewentualne zakwestionowanie przez OSD?

Odpowiedź na pytanie nr 5:

Posiadamy pełnomocnictwo wg. naszego wzoru które stosowane jest od kilku lat przy każdej zmianie sprzedawcy energii elektrycznej i które Państwa firma otrzymała po wygraniu przetargu w ubiegłym roku.

Pytanie 6.

Informujemy, że Wykonawca w procesie fakturowania opiera się na danych pomiarowo-rozliczeniowych przekazywanych przez Operatora Systemu Dystrybucyjnego, jednak w swoim bilingu parametryzuje długość trwania okresu rozliczeniowego. W związku z powyższym prosimy o wskazanie okresu rozliczeniowego w odniesieniu do każdego PPE występującego w postępowaniu: czy wynosi on odpowiednio 10 dni, 1 miesiąc, 2 miesiące czy 6 miesięcy?

Odpowiedź na pytanie nr 6:

Jeden miesiąc.

Pytanie 7.

Dotyczy Załącznika nr 1 do umowy

Wykonawca zwraca się z prośbą o określenie zużycia lub grupy taryfowej w poz. 40. Zamawiający podał szacowane zużycie w rozbiciu na strefy przy grupie taryfowej C21.

Odpowiedź na pytanie nr 7:

30MWh

Pytanie 8.

Dotyczy Załącznika nr 2 do umowy

W celu prawidłowego skalkulowania wartości zamówienia Wykonawca zwraca się z prośbą o udzielenie informacji na temat szacowanej ilości energii z rozbiciu na poszczególne strefy czasowe dla każdego punktu poboru energii rozliczanej w grupie taryfowej C12b. Równocześnie prosimy o wskazanie grupy taryfowej dla poz. 21 i 23 zestawienia.

Odpowiedź na pytanie nr 8:

Nie posiadamy informacji dotyczącej rozbicia energii na poszczególne strefy czasowe.

Poz. 21 grupa taryfowa C12B; poz 23 grupa taryfowa C12B.

Pytanie 9.

Dotyczy Załącznika nr 2 §2 ust.3– Wzór Umowy

Wykonawca zwraca się z prośbą o doprecyzowanie przedmiotowego zapisu poprzez określenie, iż Zamawiający może zwiększyć ilość punktów poboru energii elektrycznej (PPE) lub zmienić taryfę danego punktu, jedynie w obrębie tych grup taryfowych, które zostały określone i wycenione w Ofercie Sprzedawcy. Punkty z innych grup taryfowych, nieujętych w Ofercie, oznaczały będą zmianę przedmiotu zamówienia. Z uwagi na powyższe Wykonawca zwraca się z prośbą o dodanie następującego zapisu: „Zwiększenie punktów poboru lub zmiana grupy taryfowej możliwe jest jedynie w obrębie grup taryfowych, które zostały ujęte w SIWZ oraz wycenione w Formularzu Ofertowym Wykonawcy.”

Odpowiedź na pytanie nr 9:

Nie wyrażamy zgody na zmianę zapisów w umowie.

Pytanie 10.

Dotyczy Załącznika nr 2 §2 ust.5 – Wzór Umowy

Wykonawca informuje, że zmiana mocy przyłączeniowej lub mocy umownej jest możliwa w ramach określonych w przedmiocie zamówienia taryf. W związku z powyższym prosimy o modyfikację zapisów poprzez określenie, iż „Zamawiający może zwiększyć moc przyłączeniową/ umowną do obiektów w ramach określonych przez Zamawiającego w przedmiocie zamówienia grup taryfowych” .

Odpowiedź na pytanie nr 10

Nie wyrażamy zgody na zmianę zapisów w Umowie.

Pytania 11.

Dotyczy Załącznika nr 2 §6 ust.2 – Wzór Umowy

Wykonawca informuje, że zgodnie z możliwościami działania systemu bilingowego, na fakturach wskazane będą dane Nabywcy (nazwa, adres, Nr NIP), natomiast dane Odbiorcy (nazwa i adres) zostaną wpisane pod pozycją "Adres korespondencyjny". Prosimy o potwierdzenie, że takie rozwiązanie dotyczące wystawianych faktur VAT jest akceptowane przez Zamawiającego.

Odpowiedź na pytanie nr 11:

Tak. Jest akceptowane.

Pytania 12.

Dotyczy Załącznika nr 2 §6 ust.3 – Wzór Umowy

Z uwagi na fakt, że faktury VAT są wysyłane listem zwykłym, Wykonawca nie jest w stanie określić, w jakim terminie Zamawiający otrzyma fakturę, co może powodować komplikacje przy ustalaniu prawidłowego terminu płatności. Ponadto, w świetle przepisów podatkowych określenie terminu płatności na ilość dni liczoną od dnia otrzymania faktury nie pozwala ustalić prawidłowej daty powstania obowiązku podatkowego, w konsekwencji narażając Wykonawcę na sankcje skarbowe z tytułu nieterminowego odprowadzenia podatku VAT.  Art. 19a ust. 5 pkt. 4 ppkt. a) ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz.U. 2004 Nr 54 poz. 535 z późn. zm.) stanowi, iż w przypadku dostaw energii elektrycznej obowiązek podatkowy powstaje z chwilą wystawienia faktury. W związku z powyższym zwracamy się do Zamawiającego z zapytaniem, czy zgadza się na zmodyfikowanie przedmiotowego zapisu w następujący sposób: „Należności wynikające z faktur VAT będą płatne w terminie … dni od daty wystawienia”.

Odpowiedź na pytanie nr 12:

Nie wyrażamy zgody na zmianę zapisów w Umowie.

Pytanie 13.

Dotyczy Załącznika nr 2 §6 ust.7– Wzór Umowy

Zamawiający określił dzień zapłaty faktur VAT jako datę obciążenia rachunku Zamawiającego. Informujemy, że zgodnie z art. 454 § 1 Kodeksu Cywilnego, dotyczącego miejsca spełnienia świadczenia pieniężnego, a także zgodnie z zasadami obowiązującymi w obrocie gospodarczym, za dzień zapłaty uznaje się dzień, w którym środki pieniężne wpłyną na rachunek bankowy podmiotu, któremu należna jest zapłata. W związku z powyższym Wykonawca zwraca się z prośbą o  zmianę treści zapisu w sposób następujący: „Za dzień zapłaty uznaje się datę uznania rachunku bankowego Wykonawcy”.

Odpowiedź na pytanie nr 13:

Nie wyrażamy zgody na zmianę zapisów w Umowie.

Pytanie 14.

Dotyczy Załącznika nr 2 §7 ust.3 – Wzór Umowy

Informujemy, że zgodnie z zapisami Instrukcji Ruchu i Eksploatacji Sieci Dystrybucyjnej (IRiESD) poszczególnych OSD, zatwierdzonych przez Prezesa URE, do rozpoczęcia sprzedaży energii elektrycznej konieczne jest zgłoszenie umowy do OSD, przeprowadzenie procesu zmiany sprzedawcy oraz przyjęcie umowy do realizacji przez OSD. W związku z powyższym Wykonawca zwraca się z prośbą o zmodyfikowanie zapisu do treści: „Umowa wchodzi w życie w zakresie każdego punktu poboru z dniem 01.01.2019r., lecz nie wcześniej, niż po zawarciu umów dystrybucyjnych, pozytywnie przeprowadzonej procedurze zmiany sprzedawcy i przyjęciu umowy do realizacji przez OSD”.

Odpowiedź na pytanie nr 14:

Nie wyrażamy zgody na zmianę zapisów w Umowie.

Pytanie 15.

Dotyczy Załącznika nr 2 §7 ust.4 i 5 – Wzór Umowy

Zamawiający określił, że przysługuje mu prawo wypowiedzenia umowy bez podania przyczyny. Oznacza to, że Zamawiający może wypowiedzieć umowę zasadniczo w każdym czasie. Informujemy, że z uwagi na art. 142 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, stanowiący, iż umowę zawiera się na czas oznaczony, należy stwierdzić, że umowy takie zostały przez ustawodawcę skonstruowane jako źródło zobowiązań o charakterze trwałym, które powinny istnieć aż do upływu terminu, na jaki zawarta została umowa, jeśli tylko przedmiot zamówienia będzie przez Wykonawcę wykonywany w sposób prawidłowy. Ponadto, racjonalna kalkulacja wartości zamówienia jest możliwa jedynie wówczas, gdy Wykonawca może przewidzieć, przez jaki okres strony umowy pozostaną nią związane. Z uwagi na powyższe zwracamy się z prośbą o usunięcie przedmiotowych zapisów. Jednocześnie wskazujemy na uprawnienie Zamawiającego do odstąpienia od umowy, określone w art. 145 ustawy Prawo Zamówień Publicznych.

Odpowiedź na pytanie nr 15:

Nie wyrażamy zgody na zmianę zapisów w Umowie.

Pytanie 16.

Dotyczy Załącznika nr 2 §8 ust.1 – Wzór Umowy

Informujemy, że zapisy dotyczące kar umownych są nieproporcjonalne, przez co naruszają zasadę równości stron w stosunku cywilnoprawnym. Wykonawca zwraca się z prośbą o wprowadzenie adekwatnych kar umownych lub o usunięcie wskazanych zapisów w całości. W przypadku wyrażenia zgody na rezygnację z kar umownych, zwracamy się z prośbą o modyfikację zapisów do treści: „Strony ponoszą wobec siebie odpowiedzialność odszkodowawczą na zasadach ogólnych do wysokości poniesionej szkody (straty)”. Informujemy jednocześnie, że zapisy w obecnym kształcie wpływają na wzrost ryzyka związanego z realizacją umowy po stronie Wykonawcy, co z kolei może negatywnie wpłynąć na kalkulację ceny ofertowej dla Zamawiającego.

Odpowiedź na pytanie nr 16:

Nie wyrażamy zgody na zmianę zapisów w Umowie.

Pytanie 17.

Dotyczy Załącznika nr 2 §8 ust.1 i ust. 4 – Wzór Umowy

Wykonawca zwraca się z prośbą o usuniecie powyższych zapisów w całości. W przypadku wyrażenia zgody na rezygnację z kar umownych zwracamy się z prośbą o modyfikację zapisów do treści: „Strony ponoszą wobec siebie odpowiedzialność odszkodowawczą na zasadach ogólnych do wysokości poniesionej szkody (straty).” Informujemy jednocześnie, że zapisy w obecnym kształcie wpływają na wzrost ryzyka związanego z realizacją umowy po stronie Wykonawcy, co z kolei może negatywnie wpłynąć na kalkulację ceny ofertowej dla Zamawiającego.

Odpowiedź na pytanie nr 17:

Nie wyrażamy zgody na zmianę zapisów w Umowie.

Pytanie 18.

Dotyczy Załącznika nr 2 §10  – Wzór Umowy

Z uwagi na brak informacji o mogącej wystąpić, w trakcie realizacji umowy, ustawowej zmianie stawki podatku VAT lub opodatkowania energii podatkiem akcyzowym, Wykonawca zwraca się z prośbą o zmodyfikowanie przedmiotowego zapisu do treści: "Ceny energii elektrycznej pozostaną niezmienne w okresie obowiązywania umowy, za wyjątkiem nowelizacji przepisów skutkujących zmianą kwoty podatku VAT lub podatku akcyzowego. Ceny energii elektrycznej zostają powiększone o kwotę wynikającą z obowiązków nałożonych właściwymi przepisami, od dnia ich wejścia w życie, bez konieczności sporządzenia aneksu do umowy."

Odpowiedź na pytanie nr 18:

Nie wyrażamy zgody na zmianę zapisów w Umowie.

Pytanie 19.

Zwracamy się z zapytaniem czy Zamawiający dopuści zawarcie umowy drogą korespondencyjną?

Odpowiedź na pytanie nr 19:

Tak.

Pytanie 20.

Czy Zamawiający przekaże niezbędne dane do przeprowadzenia procedury zmiany sprzedawcy w wersji elektronicznej Excel najpóźniej w dniu podpisania umowy? Wyłoniony Wykonawca będzie potrzebował następujących danych do przeprowadzenia zmiany sprzedawcy dla każdego punktu poboru:

 

  1. nazwa i adres firmy;
  2. nr NIP jednostek podległych
  3. opis punktu poboru;
  4. adres punktu poboru (miejscowość, ulica, numer lokalu, kod, gmina);
  5. moc umowna;
  6. numer licznika; numer ewidencyjny PPE
  7. Operator Systemu Dystrybucyjnego;
  8. nazwa dotychczasowego Sprzedawcy
  9. numer aktualnie obowiązującej umowy
  10. data zawarcia oraz okres wypowiedzenia dotychczasowej umowy
  11. planowane roczne zużycie energii;
  12. grupa taryfowe (nowa i obecna)
  13. czy jest to pierwsza czy kolejna zmiana sprzedawcy i jaki jest termin wypowiedzenia umów kompleksowych;

b)         dokumentów dla każdej jednostki objętej postępowaniem:

  1. pełnomocnictwo do zgłoszenia umowy;
  2. dokument nadania numeru NIP;
  3. dokument nadania numeru REGON;
  4. KRS lub inny dokument na podstawie którego działa dana jednostka;

Dokument zawierający niezbędne dane stanowić będzie również załącznik do umowy. Wyłoniony Wykonawca będzie potrzebował do przeprowadzenia zmiany sprzedawcy:

- dokument potwierdzający umocowanie danej osoby do podpisania umowy sprzedaży energii

elektrycznej oraz pełnomocnictwa. Jednocześnie informujemy, iż OSD może odrzucić zgłoszenia umów sprzedaży zawierające błędne dane skutkiem, czego może być konieczność zakupu energii przez Zamawiającego od tzw. sprzedawcy rezerwowego, o którym mowa w art. 5 ust. 2a pkt 1 lit b) ustawy Prawo energetyczne.

Odpowiedź na pytanie nr 20:

Tak.

Pytanie 21.

Jaki jest okres rozliczeniowy dla poszczególnych PPE? (miesięczny, dwumiesięczny, kwartalny)

Odpowiedź na pytanie nr 21:

Miesięczny.

Pytanie 22.

Wykonawca zwraca się z prośbą o udzielenie następujących informacji:

  1. Czy zamawiający posiada aktualnie umowy kompleksowe czy rozdzielone na umowę sprzedaży energii elektrycznej i umowę na świadczenie usług dystrybucji oraz czy procedura zmiany sprzedawcy, dla punktów poboru, będzie przeprowadzona po raz pierwszy?
  2. Czy umowy dystrybucyjne (jeśli Zamawiający posiada rozdzielone umowy) zawarte są na czas określony czy nieokreślony?
  3. Kto jest dotychczasowym sprzedawcą energii elektrycznej? jaki jest okres wypowiedzenia obowiązujących umów kompleksowych/umów sprzedaży energii elektrycznej, oraz czy zamawiający samodzielnie wypowie obowiązujące umowy w terminach pozwalających na skuteczne przeprowadzenie procesu zmiany sprzedawcy czy tez upoważni do tej czynności Wykonawcę?
  4. Czy Zamawiający ma zawarte umowy/aneksy w ramach akcji promocyjnych lojalnościowych, które uniemożliwiają zawarcie nowej umowy sprzedażowej w terminach przewidzianych w SIWZ? Jeśli tak - jakie są terminy wypowiedzeń umów/aneksów w ramach akcji promocyjnych/programów lojalnościowych?

Odpowiedź na pytanie nr 22:

Ad. a)

W zał. nr 1 do wzoru Umowy następujące obiekty Gminy Brzeg posiadają umowy kompleksowe:

  1. Poz. nr 16 umowa kompl. Nr 193067/A/U/2018 z dn.20.03.2018r.
  2. Poz. Nr 39 umowa kompl. Nr 126483/A/U/2018 z dn. 19.02.2018r
  3. Poz. nr 40 umowa kompl. Nr A/UK/300TS/311/00005/18 z dn 26.03.2018r.

W zał. nr 2 do wzoru Umowy następujące obiekty oświetlenia Gminy Brzeg posiadają umowy kompleksowe:

  1. Poz  nr 95 umowa kompl. Nr 311790/A/U/2018 z dn.16.05.2018r.
  2. Poz. Nr 96 umowa kompl. Nr 307665/A/U/2018 z dn17.05.2018.

Procedura zmiany sprzedawcy przeprowadzona będzie po raz kolejny.

Ad. b)

Umowy zawarte na czas nieokreślony.

Ad. c)

Dotychczasowym Sprzedawcą energii elektrycznej jest PGE „Obrót” S.S Oddział w Łodzi.

Okres wypowiedzenia – miesięczny.

Upoważni Wykonawcę do  wypowiedzenia dotychczasowych umów.

Ad. d)

Nie.

Pytanie 23

Wykonawca zwraca się z prośbą i pytaniem czy Zamawiający dopuści możliwość podpisania umowy z Wykonawcą drogą korespondencyjną?

Odpowiedź na pytanie nr 23:

Tak.

Pytanie 24

Czy istnieje możliwość zmiany zapisu w umowie § 6 ust 3  pkt a na proponowany:

 „należności wynikające z faktury VAT będą płatne w terminie do … od  daty wystawienia faktury?”

Niestety, nie możemy spełnić wymagań Zamawiającego, ponieważ w systemie rozliczeniowo-księgowym Wykonawcy termin „od otrzymania” ,z przyczyn braku możliwości windykacji należności, nie istnieje.

Odpowiedź na pytanie nr 24:

Nie wyrażamy zgody na zmianę zapisów w Umowie.

Pytanie 25

Czy istnieje możliwość zmiany zapisu w umowie § 6 ust. 7 na proponowany:

       „za termin dokonania płatności uważa się datę wpływu należności z tytułu dokonanej sprzedaży produktów i usług na rzecz Zamawiającego na rachunek bankowy Wykonawcy?”

Odpowiedź na pytanie nr 25:

Nie wyrażamy zgody na zmianę zapisów w Umowie.

Pytanie 26

W odniesieniu do zapisów Par 10  ust 5 uwagi na brak informacji o mogącej wystąpić w trakcie realizacji umowy zmianie przepisów prawa wprowadzających nowe obowiązki związane z zakupem praw majątkowych lub certyfikatów dotyczących efektywności energetycznej wykonawca zwraca się z prośbą o dodanie pkt f do treści umowy: „zmiany ogólnie obowiązujących przepisów prawa, a szczególności zmiany Ustawy Prawo Energetyczne, Ustawy o efektywności energetycznej lub przepisów wykonawczych wprowadzających dodatkowe obowiązki związane z zakupem prawa majątkowych lub certyfikaty dotyczące efektywności energetycznej. Ceny energii elektrycznej zostaną powiększone o kwotę wynikającą z obowiązków nałożonych właściwymi przepisami, od dnia ich wejścia w życie, bez konieczności sporządzenia aneksu do umowy?"

Odpowiedź na pytanie nr 26:

Nie wyrażamy zgody na zmianę zapisów w Umowie.

Pytanie 27

Czy Zamawiający zaakceptuje w odniesieniu do zapisów par. 8 dodanie ust. 5 ograniczający całkowitą odpowiedzialność Wykonawcy z tytułu naruszeń Umowy do  wysokości wynagrodzenia za wykonanie Umowy?

Odpowiedź na pytanie nr 27:

Nie wyrażamy zgody na zmianę zapisów w Umowie.

Zamawiający przypomina, iż w/w odpowiedzi przekazane Wykonawcom stanowią integralną część SIWZ  i wiążą Wykonawców.

Równocześnie informujemy, że termin składania ofert nie ulega zmianie.

                                                                                              Burmistrz Brzegu

                                                                                             (-) Jerzy Wrębiak

Nazwa dokumentu: „Zakup energii elektrycznej na potrzeby obiektów Gminy Brzeg i jej jednostek organizacyjnych oraz zakup energii elektrycznej dla obiektów oświetlenia ulicznego Gminy Brzeg.” [OR.IV.271.1.12.2018]
Podmiot udostępniający: Burmistrz Brzegu
Osoba, która wytworzyła informację: Małgorzta Florek
Osoba, która odpowiada za treść: Małgorzta Florek
Osoba, która wprowadzała dane: Małgorzta Florek
Data wytworzenia informacji: 2018-08-23 14:17:52
Data udostępnienia informacji: 2018-08-23 14:17:52
Data ostatniej aktualizacji: 2018-09-12 13:51:30

Wersja do wydruku...

corner   corner