Adres strony internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia:
www.bip.brzeg.pl


Brzeg: Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu w 2014 r. w kwocie 2.400.0000 zł
Numer ogłoszenia: 142401 - 2014; data zamieszczenia: 02.07.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Brzeg - Burmistrz Brzegu , ul. Robotnicza 12, 49-300 Brzeg, woj. opolskie, tel. 77 4169950, faks 77 4169952.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu w 2014 r. w kwocie 2.400.0000 zł.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiot zamówienie obejmuje: udzielenie i obsługę kredytu długoterminowego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu w 2014 r. w kwocie 2.400.000 zł (słownie: dwa miliony czterysta złotych) w związku z zakupem nieruchomości położonej w Brzegu przy ul. Małujowickiej (działka nr 571/3, AM-9 obręb 1101 Rataje o pow. 54,4735 ha). Wykonawca udzieli Zamawiającemu kredytu w walucie polskiej w kwocie 2.400.000 zł na warunkach określonych we wzorze umowy, Wykonawca postawi do dyspozycji Zamawiającego środki w dniu podpisania umowy, a uruchomienie kredytu przez Wykonawcę nastąpi na wniosek Zamawiającego w terminie nie dłuższym niż 7 dni od dnia przedłożenia wniosku o wypłatę na konto wskazane przez Zamawiającego nie później jednak niż do dnia 31.08.2014 r. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wcześniejszej spłaty części kredytu lub całości kredytu w terminie przez niego wyznaczonym, pod warunkiem uprzedniego pisemnego powiadomienia Wykonawcy nie później niż 7 dni przed datą wcześniejszej spłaty całości bądź części kredytu. Zamawiający z powyższego tytułu nie poniesie dodatkowych kosztów. Wcześniejsza spłata kredytu może wiązać się ze skróconym okresem kredytowania. W przypadku przedterminowej spłaty części kredytu, strony ustalają nowy harmonogram spłat kredytu w formie aneksu do umowy. Za powyższe czynności Zamawiający nie będzie obciążony dodatkowymi kosztami. Wcześniejsza spłata całości bądź części kredytu nie oznacza jego wypowiedzenia. W przepadku wcześniejszej spłaty części kredytu bądź całości kredytu odsetki naliczane będą do dnia dokonania w/w transakcji. Kwota wykorzystanego kredytu będzie oprocentowana w stosunku rocznym, według zmiennej stopy procentowej, oprocentowanie kredytu obliczone będzie według zmiennej stawki referencyjnej WIBOR dla złotowych depozytów trzymiesięcznych na rynku międzybankowym z ostatniego notowania w miesiącu poprzedzającym miesiąc, za który naliczane będą odsetki powiększony o stałą marżę Wykonawcy. Marża Wykonawcy przez cały okres kredytowania jest stała, odsetki będą naliczane na bazie 365 dni w roku, przy czym w miesiącu przyjmuje się liczbę dni kalendarzowych przypadających w danym miesiącu a każdy dzień za 1/365 część roku. Odsetki od wykorzystanego kredytu naliczane będą w miesięcznych okresach obrachunkowych zgodnie z faktyczną liczbą dni miesiąca kalendarzowego przy czym: -pierwszy okres obrachunkowy liczony jest od dnia wypłaty pierwszej transzy kredytu i kończy się ostatniego dnia miesiąca kalendarzowego, -ostatni okres obrachunkowy kończy się w dniu poprzedzającym całkowitą spłatę kredytu. Spłata odsetek następować będzie w okresach miesięcznych do 25 dnia każdego miesiąca za miesiąc, za który zostały naliczone od faktycznie wykorzystanego kredytu. Wykonawca zobowiązany będzie do wyliczenia odsetek i przesłania obciążenia dla Zamawiającego najpóźniej na 14 dni przed terminem płatności odsetek w formie papierowej lub elektronicznej, spłata rat kapitałowych będzie następować w 20 ratach zgodnie z przyjętym harmonogramem stanowiącym integralną część umowy w okresach kwartalnych płatnych do końca każdego kwartału, przy czym spłata pierwszej rata kapitałowej wykorzystanego kredytu nastąpi w terminie do dnia 31.03.2015r. Jeżeli data spłaty raty kredytu i odsetek przypada na dzień ustawowo wolny od pracy lub na dzień niebędący dniem roboczym dla Wykonawcy i Zamawiającego uważa się, że termin został zachowany, jeżeli spłata nastąpi w pierwszym dniu roboczym po terminie określonym w umowie kredytu. Zabezpieczenie kredytu stanowić będzie weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową z kontrasygnata Skarbnika. Wykonawcy nie przysługuje prawo naliczenia i pobierania prowizji przygotowawczej, a także prowizji od udzielonego kredytu, ani żadnych innych dodatkowych prowizji i opłat. Jedynym kosztem ponoszonym przez Zamawiającego będzie oprocentowanie kredytu..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.30.00-5.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2019.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie przewiduje żądania wadium

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

- jeżeli Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, (niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków) zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania do dyspozycji wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia - wzór zobowiązania stanowi zał. nr 4 do oferty, - pełnomocnictwo do reprezentowania, o ile ofertę składa pełnomocnik.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy w następujących przypadkach : 1) zmiany danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy, zmiany danych teleadresowych oraz osób wskazanych do kontaktów między Stronami, zmiany osób reprezentujących Zamawiającego, 2) dokonania przez Zamawiającego wcześniejszej spłaty całości lub części kredytu. Zmiana warunków umowy wymaga formy pisemnej, z wyłączeniem zmiany oprocentowania kredytu, o której mowa w § 5 ust. 4 wzoru umowy. Zmiany warunków umowy na wniosek stron, mogą być dokonywane pod warunkiem: 1) złożenia przez strony, pisemnego wniosku o dokonanie zmian wraz z uzasadnieniem, nie później niż na 14 dni roboczych przed wnioskowanym terminem wprowadzenia tych zmian, 2) zaakceptowania wniosku przez strony.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.brzeg.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta Brzeg, ul. Robotnicza 12, 49-300 Brzeg, I piętro, pok. 107 A.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 16.07.2014 godzina 09:30, miejsce: Urząd Miasta Brzeg, ul. Robotnicza 12, 49-300 Brzeg, biuro podawcze, parter.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie