Adres strony internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia:
www.bip.brzeg.pl


Brzeg: Przebudowa ulic Platanowej, Topolowej i Lipowej w Brzegu - w zakresie przebudowy ul. Topolowej.
Numer ogłoszenia: 132757 - 2015; data zamieszczenia: 08.09.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:
V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Brzeg - Burmistrz Brzegu , ul. Robotnicza 12, 49-300 Brzeg, woj. opolskie, tel. 77 4169950, faks 77 4169952.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa ulic Platanowej, Topolowej i Lipowej w Brzegu - w zakresie przebudowy ul. Topolowej..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Nazwa zadania:Przebudowa ulic Platanowej, Topolowej i Lipowej w Brzegu - w zakresie przebudowy ul. Topolowej. W ramach przedmiotu umowy, określonego we wzorze umowy Wykonawca zobowiązany jest do: - przebudowy pasa drogowego ulicy Topolowej wraz z włączeniem w ul. Konopnickiej w zakresie przebudowy jezdni, chodników i zjazdów w obrębie działek 480/10, 483 i 474/16 obręb Brzeg-Południe, - demontaż starego kanału deszczowego i budowę nowego kanału deszczowego o Ø400 - wykonania wpustów ulicznych z osadnikami i przykanalików kanalizacji deszczowej odprowadzających wody opadowe z pasa drogowego ul. Topolowe do sieci kanalizacji deszczowej, - przebudowy oświetlenia ulicznego ul. Topolowej, - wykonania regulacji wysokościowej urządzeń obcych zlokalizowanych na terenie objętym inwestycją, - wykonania robót rozbiórkowych z wywozem i utylizacją odpadów budowlanych, - wykonania zabezpieczeń istniejącej infrastruktury podziemnej zlokalizowanej na terenie objętym przedmiotowym zadaniem wraz z wszelkimi robotami towarzyszącymi związanymi z wykonaniem wszystkich robót budowlanych. Przedmiot umowy wymieniony w §1 ust.2 wzoru umowy Wykonawca zobowiązuje się wykonać zgodnie z projektem wykonawczym z uwzględnieniem zaktualizowanego projektu zagospodarowania terenu i planu zbiorczego uzbrojenia, projektem stałej organizacji ruchu, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót oraz warunkami decyzji pozwolenia na budowę przy zachowaniu wszystkich warunków i uzgodnień branżowych, stanowiącymi integralną część niniejszej umowy. Zakres robót budowlanych obejmuje: a) roboty rozbiórkowe - rozbiórka istniejących nawierzchni jezdni i chodnika - rozebranie krawężników i obrzeży trawnikowych - rozbiórka istniejącego kanału deszczowego - wywóz materiałów z rozbiórki na miejsce utylizacji bądź składowania b) roboty ziemne korytowe - roboty pomiarowe geodezyjne - roboty ziemne pod nowy kanał kanalizacji deszczowej - roboty ziemne korytowe - wywóz ziemi na miejsce składowania c) roboty drogowe - wykonanie ław betonowych pod krawężniki i obrzeża - ustawienie krawężników betonowych i obrzeży - wykonanie podbudowy pod nawierzchnie jezdni, chodników i wjazdów - wykonanie nawierzchni jezdni z kostki brukowej betonowej - wykonanie nawierzchni wjazdów z kostki brukowej betonowej - wykonanie nawierzchni chodników z kostki brukowej betonowej d) roboty instalacyjne: - roboty ziemne wraz z wywozem ziemi na miejsce składowania - wykonanie nowego rurociągu kanalizacji deszczowej Ø400 wraz z remontem istniejących przyłączy - wykonanie przykanalików kanalizacji deszczowej wraz z wpustami ulicznymi - regulacja wysokościowa istniejących urządzeń na sieciach - zabezpieczenie kabli elektrycznych na wjazdach, przy skrzyżowaniach z innymi sieciami oraz pod jezdnią - usunięcie wszystkich kolizji na sieciach zgodnie z projektem wykonawczym - zabezpieczenie istniejących linii kablowych energetycznych - ułożenie linii kablowej oświetlenia ulicznego - przestawienie słupów oświetleniowymi z oprawami - zasypanie rurociągu zgodnie z projektem wykonawczym e) roboty pozostałe: - montaż oznakowania pionowego oraz wykonanie oznakowania poziomego zgodnie z projektem stałej organizacji ruchu - roboty porządkowe terenu f) Wykonanie kompletu badań, sprawdzeń, i pomiarów odbiorowych oraz odbiorów technicznych, a także inwentaryzacji geodezyjnej dla wykonanych dróg, sieci i linii elektrycznych ze słupami oświetleniowymi oraz wpustów ulicznych. Szczegółowy zakres rzeczowy zadania określa dokumentacja techniczna składająca się z projektu wykonawczego oraz przedmiaru robót budowlanych, a także ze specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót. Wykonawca zrealizuje niezbędne czynności i poniesie wszelkie koszty związane z realizacją zadania tj. wynikające wprost z opisu przedmiotu zamówienia, dokumentacji projektowej, jak również inne tj. np. koszty wszelkich robót przygotowawczych, porządkowych, sporządzenia projektu czasowej organizacji ruchu w okresie budowy i projektu organizacji placu budowy wraz z ich wprowadzeniem oraz późniejszą likwidacją, koszty utrzymania zaplecza budowy, usunięcia kolizji, oznakowania, ogrodzenia i zabezpieczenia budowy, wykonania doprowadzenia mediów na czas budowy (woda, energia elektryczna), koszty związane z odbiorami i próbami wykonanych robót, koszty wywozu i składowania odpadów pochodzących z rozbiórki i demontażu, koszty utylizacji materiałów niebezpiecznych, koszty usunięcia kolizji, koszty zabezpieczenia i naprawy urządzeń z tytułu awarii itp., koszty zakupu niezbędnych wyrobów budowlanych, koszty związane z obsługą geodezyjną budowy, koszty związane z próbami, badaniami i odbiorami technicznymi potwierdzonymi stosownymi protokołami, koszty wprowadzenia stałej organizacji ruchu i wszystkich zabezpieczeń kabli, koszty wyłączeń linii kablowych elektrycznych. Przy realizacji przedmiotu umowy Wykonawca jest zobowiązany do zastosowania wyłącznie takich wyrobów budowlanych, które zapewnią realizowanemu obiektowi budowlanemu spełnienie wymagań podstawowych, o których mowa w art.5 ust.1 pkt.1) ustawy Prawo budowlane (tekst jednolity: Dz.U. z 2013 poz.1409 z późn. zm.) i które zostały wprowadzone do obrotu zgodnie z przepisami ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz.U. z 2004r. nr 92, poz.881 z późn. zm.) i rozporządzeń wykonawczych oraz odpowiadają wymogom dokumentacji projektowej oraz szczegółowym specyfikacjom technicznym wykonania i odbioru robót. Cechy materiałów muszą być jednorodne i wykazywać zgodność z określonymi wymaganiami, a rozrzuty tych cech nie mogą przekraczać dopuszczalnego przedziału tolerancji. Jeżeli w niniejszym SIWZ, dokumentacji projektowej, przedmiarach robót pojawią się ewentualne wskazania znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, to określają one minimalny standard jakości materiałów lub urządzeń przyjętych do wyceny. Wykonawca w takim przypadku może zaoferować przedmioty równoważne, a obowiązek udowodnienia równoważności, zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp, należy do Wykonawcy. Za wszelkie szkody wyrządzone osobom trzecim w trakcie realizacji zadania odpowiada Wykonawca. Za wszelkie uszkodzenia wyrządzone podczas realizacji zadania odpowiada Wykonawca. Wykonawca będzie zobowiązany do ich naprawienia, a w przypadku odmowy Zamawiający zleci osobom trzecim wykonanie napraw na koszt Wykonawcy. Wykonawca ponosi odpowiedzialność wobec Zamawiającego z tytułu rękojmi za wady fizyczne wykonanego przedmiotu umowy przez okres pięciu lat. Wykonawca udziela Zamawiającemu także gwarancji jakości dotyczącej wykonanych robót na okres pięciu lat. Odpowiedzialność Wykonawcy z tytułu rękojmi i gwarancji rozpoczyna się z dniem podpisania przez Strony umowy protokołu odbioru końcowego. Odpowiedzialność Wykonawcy z tytułu udzielonej gwarancji i rękojmi za wady obejmuje wady wykonanych robót jak i wady wyrobów budowlanych użytych do wykonania przedmiotu umowy. Jeżeli Wykonawca z racji swoich zobowiązań wymieni w okresie gwarancji jakości części rzeczy objętych przedmiotem umowy, to termin gwarancji jakości w stosunku do tych części rozpoczyna swój bieg z dniem przekazania ich Zamawiającemu. Lokalizacja budowy: nieruchomości zlokalizowane na terenie działek nr 480/10, 483 i 474/16 obręb Brzeg-Południe.

II.1.5)
V przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.10.00.00-8, 45.11.10.00-8, 45.11.20.00-5, 45.20.00.00-9, 45.23.00.00-8, 45.23.20.00-2, 45.23.30.00-9, 45.23.10.00-5, 45.23.13.00-8, 45.31.00.00-3, 45.31.60.00-5, 45.11.30.00-2.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.11.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1) Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 15.000,00 zł (słownie: piętnaście tysięcy zł 00/100) 2) Wadium może być wnoszone w jednej lub w kilku następujących formach: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm.) 3) Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert w następujący sposób: a) w przypadku pieniądza wpłaca się je w wymaganej kwocie przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego, w Banku BGŻ BNP Paribas S.A. Oddział Operacyjny w Brzegu, nr rachunku: 36 2030 0045 1110 0000 0217 9920 (kopię potwierdzenia wpłaty proszę dołączyć do oferty), b) w przypadku gwarancji i poręczeń należy oryginał dokumentu dołączyć do oferty i złożyć w jednej kopercie z ofertą. 4) Zwrot wadium: a) Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza , z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy prawo zamówień publicznych. b) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. c) Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 5) Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy prawo zamówień publicznych, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 6) Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 7) Zatrzymanie wadium przez Zamawiającego: Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy prawo zamówień publicznych, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy (jeżeli było wymagane), c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 8) Okres ważności wadium: Wykonawca zabezpiecza ofertę wymaganą kwotą wadium na okres 30 dni licząc od daty upływu terminu składania ofert.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

III.4.3.2)

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

- jeżeli Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, (niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków) zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania do dyspozycji wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia - wzór zobowiązania stanowi zał. nr 7 do oferty, - pełnomocnictwo do reprezentowania, o ile ofertę składa pełnomocnik.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

IV.2.2)
  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Dopuszczalność zmian umowy: 1. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy w następujących przypadkach: 1) wydłużenia okresu gwarancji lub rękojmi o dowolny okres, 2) zmiany danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy, zmiany danych teleadresowych oraz osób wskazanych do kontaktów między Stronami, 3) wprowadzenia zmian w przedmiocie zamówienia, wynikających z konieczności dokonania zmian dokumentacji projektowej, pociągających za sobą zmianę wynagrodzenia Wykonawcy lub/i zmianę terminu wykonania robót, z uwzględnieniem §8 ust. 3 i ust. 4 umowy. W takim wypadku Wynagrodzenie Wykonawcy może ulec zmianie do wysokości wyliczonej na podstawie kosztorysu ofertowego Wykonawcy, sporządzonego według tych samych elementów cenotwórczych, które zawarte zostały w ofercie, zaś termin wykonania umowy może ulec przedłużeniu o okres niezbędny do opracowania niezbędnych rozwiązań projektowych oraz o czas faktycznego wykonania niezbędnych robót, ustalonego według norm wynikających z technologii danego typu robót, a w przypadku konieczności wykonania robót zamiennych Wykonawca zobowiązany jest przedstawić kosztorys różnicowy, sporządzony według tych samych elementów cenotwórczych, które zawarte zostały w ofercie, który stanowić będzie różnicę pomiędzy kosztorysem ofertowym dla robót podstawowych a kosztorysem robót zamiennych 4) zmiany stawki podatku VAT na skutek zmian w przepisach prawnych, urzędowa zmiana podatku VAT. W takim przypadku cena netto pozostanie bez zmian, zaś odpowiedniej zmianie ulegnie cena brutto. 5) przedłużenia terminu wykonania umowy, w przypadku: a) wystąpienia konieczności wykonania robót dodatkowych lub zamiennych, których zakres i termin realizacji ma wpływ na termin wykonania umowy, b) wystąpienia okoliczności, o których mowa w §3 ust. 3 umowy, c) wystąpienia zmiany w dokumentacji projektowej dokonanej na wniosek Wykonawcy lub Zamawiającego, konieczności usunięcia błędów w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, o ile nie powoduje to zwiększenia wynagrodzenia Wykonawcy, d) wystąpienia warunków atmosferycznych uniemożliwiających prawidłowe wykonanie przedmiotu umowy - utrzymujących się co najmniej 5 dni. W takim wypadku termin wykonania umowy może ulec przedłużeniu odpowiednio o ilość dni, w których wystąpiły warunki atmosferyczne uniemożliwiające prawidłowe wykonanie przedmiotu umowy, e) wstrzymania lub zawieszenia robót przez Zamawiającego, f) wystąpienia innych przyczyn zewnętrznych niezależnych od Zamawiającego oraz Wykonawcy, skutkujących czasową niemożliwością prowadzenia prac. W takim wypadku termin wykonania umowy może ulec przedłużeniu odpowiednio o ilość dni, w których wystąpiły przyczyny zewnętrzne, o których mowa w zdaniu poprzednim. 6) pozostałych postanowień umowy nie stanowiących treści oferty Wykonawcy, 7) wystąpienia Wykonawcy z wnioskiem do Zamawiającego o wyrażenie zgody na powierzenie Podwykonawcy części zamówienia, co do której Zamawiający nie zastrzegł osobistego wykonania przez Wykonawcę, a która nie była wskazana w złożonej przez Wykonawcę ofercie lub pomimo zobowiązania w ofercie wykonania zamówienia samodzielnie. 2.Zmiana umowy może nastąpić na pisemny umotywowany wniosek jednej ze Stron, za zgodą drugiej Strony umowy, na podstawie aneksu do umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.brzeg.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta Brzeg, ul. Robotnicza 12, 49-300 Brzeg (pok. 107, bud. A, I piętro)..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 23.09.2015 godzina 10:30, miejsce: Urząd Miasta Brzeg, ul. Robotnicza 12, 49-300 Brzeg (Biuro Podawcze - parter)..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych 2012-2015 Etap II Bezpieczeństwo - Dostępność - Rozwój.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie