Ogłoszenie nr 90237-2009 z dnia 2009-06-09 r. Ogłoszenie o
zamówieniu - Brzeg 1) Przedmiotem zamówienia jest wykonanie mikrodywanika w
technologii cienkiej warstwy na gorąco wraz z wyprofilowaniem podbudowy oraz
regulacją urządzeń wbudowanych w nawierzchnię jezdni na ciągu ulic: Fabryczna,
Nysańska oraz Reymonta... Termin składania ofert: 2009-06-30
Numer ogłoszenia: 103331 - 2009; data zamieszczenia:
01.07.2009
OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA
Ogłoszenie dotyczy: Ogłoszenia o zamówieniu.
Informacje o zmienianym ogłoszeniu: 90237 - 2009 data 09.06.2009
r.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miasto Brzeg - Burmistrz Miasta Brzegu, ul.
Robotnicza 12, 49-300 Brzeg, woj. opolskie, tel. 0077 4169950, fax. 077
4169952.
SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU
II.1) Tekst, który należy zmienić:
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: II.3.
W ogłoszeniu jest: 1) Przedmiotem zamówienia jest wykonanie
mikrodywanika w technologii cienkiej warstwy na gorąco wraz z wyprofilowaniem
podbudowy oraz regulacją urządzeń wbudowanych w nawierzchnię jezdni na ciągu
ulic: Fabryczna, Nysańska oraz Reymonta i łącznika ul. Ciepłowniczej w Brzegu.
Prace określone przedmiotem zamówienia wykonane zostaną zgodnie z przedmiarem
robót stanowiącym załącznik do niniejszej umowy, będący jej integralną
częścią. Wykonawca zobowiązuje się wykonać wszelkie roboty określone wzorem
umowy zgodnie z obowiązującymi przepisami, normami oraz na ustalonych wzorem
umowy warunkach. Całość robót określonych wzorem umowy Wykonawca zobowiązuje
się wykonać siłami własnymi, bez udziału podwykonawców. Całość robót
określonych wzorem umowy Wykonawca zobowiązuje się wykonać przy użyciu
materiałów i narzędzi własnych. Wykonawca zobowiązany jest do ubezpieczenia
się od odpowiedzialności cywilnej za ewentualne szkody oraz następstwa
nieszczęśliwych wypadków dotyczących pracowników i osób trzecich, w tym także
ruchu pojazdów mechanicznych, powstałe w trakcie prowadzenia robót. Wykonawca
zobowiązuje się do wykonania i utrzymywania oznakowania w trakcie prowadzenia
robót. Po zakończeniu wykonywania robót, Wykonawca zobowiązuje się do
uporządkowania na własny koszt terenu robót. Odbiór robót potwierdzony
zostanie protokółem odbioru robót, podpisanym przez Strony umowy lub ich
umocowanych przedstawicieli. Dopuszcza się częściowy odbiór robót po
kompleksowym wykonaniu robót na każdej z ulic, których mowa w § 5 ust.1 wzoru
umowy. W takim wypadku odbiór wykonanych robót na danej ulicy potwierdzony
zostanie protokółem częściowego odbioru robót, podpisanym przez Strony umowy
lub ich umocowanych przedstawicieli, przy czym odbiór ostatniej z ulic nastąpi
na podstawie protokółu końcowego odbioru robót. Zamawiający dopuszcza
częściowe fakturowanie na podstawie częściowych odbiorów robót po wykonaniu i
odbiorze całości robót wykonanych na poszczególnych ulicach, określonych w § 5
wzoru umowy. Gotowość do odbioru wykonanych robót Wykonawca zobowiązuje się
każdorazowo zgłosić Zamawiającemu na piśmie. Zamawiający wyznaczy termin
rozpoczęcia odbioru poszczególnych ulic zawiadamiając o tym Wykonawcę. Jeżeli
w toku czynności odbioru zostaną stwierdzone wady, to Zamawiający ma prawo
odmówić odbioru do czasu usunięcia wad w terminie wskazanym przez
Zamawiającego. Z czynności odbioru będzie spisany protokół zawierający
wszelkie ustalenia dokonane w toku odbioru, jak też terminy wyznaczone na
usunięcie stwierdzonych w tej dacie wad. Wszelkie wady wykonanych robót w
okresie gwarancji i rękojmi Wykonawca obowiązany jest usunąć nie później niż w
terminie 14 dni od dnia pisemnego zawiadomienia Wykonawcy przez Zamawiającego
o istnieniu wady. Wykonawca zobowiązany jest do zawiadomienia Zamawiającego o
sunięciu wad. Zamawiający wyznaczy Wykonawcy termin odbioru zakwestionowanych
uprzednio robót jako wadliwych. Wykonawca udziela Zamawiającemu 12 miesięcznej
gwarancji na wykonane roboty. Termin gwarancji liczony jest od daty odbioru
poszczególnych ulic, o których mowa w § 5 wzoru umowy. W przypadku nie
usunięcia wad w terminie określonym w § 10 ust.5 wzoru umowy Zamawiający ma
prawo, oprócz naliczenia kar umownych, o których mowa w § 10 ust. lit. c)
wzoru umowy, powierzyć usunięcie wady podmiotowi trzeciemu na koszt i ryzyko
Wykonawcy, na co niniejszym wyraża on zgodę. Skorzystanie przez Zamawiającego
z uprawnienia do powierzenia usunięcie wady podmiotowi trzeciemu na koszt i
ryzyko Wykonawcy, nie ma wpływu na udzieloną przez Wykonawcę gwarancję i
uprawnienia Zamawiającego z niej wynikające. Do odtworzenia nawierzchni po
regulacji urządzeń wykonawca powinien użyć szybkoważących zapraw zalewowych i
płynnych mas na zimno...
W ogłoszeniu powinno być: 1) Przedmiotem zamówienia jest wykonanie
mikrodywanika w technologii cienkiej warstwy na gorąco wraz z wyprofilowaniem
podbudowy oraz regulacją urządzeń wbudowanych w nawierzchnię jezdni na ciągu
ulic: Fabryczna, Nysańska oraz Reymonta i łącznika ul. Ciepłowniczej w Brzegu.
Prace określone przedmiotem zamówienia wykonane zostaną zgodnie z przedmiarem
robót stanowiącym załącznik do niniejszej umowy, będący jej integralną
częścią. Wykonawca zobowiązuje się wykonać wszelkie roboty określone wzorem
umowy zgodnie z obowiązującymi przepisami, normami oraz na ustalonych wzorem
umowy warunkach. Całość robót określonych wzorem umowy Wykonawca zobowiązuje
się wykonać z materiałów i przy użyciu narzędzi i sprzętu, będących w
dyspozycji Wykonawcy. W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 2 wzoru umowy ,
zawarcie umowy przez Wykonawcę z Podwykonawcą wymaga zgody Zamawiającego.
Wykonawca zobowiązany jest przedstawić Zamawiającemu projekt umowy z
Podwykonawcą wraz z częścią dokumentacji dotyczącej wykonania robót
określonych w projekcie umowy z Podwykonawcą. Zamawiający ma prawo zgłoszenia
sprzeciwu co do osoby Podwykonawcy oraz zastrzeżeń dotyczących postanowień
zawartych w projekcie umowy z Podwykonawcą. Nie zgłoszenie przez Zamawiającego
sprzeciwu lub zastrzeżeń w terminie 14 dni od przedstawienia Zamawiającemu
dokumentów, o których mowa w §3 ust. 4 wzoru umowy uznaje się za wyrażenie
zgody na zawarcie umowy z Podwykonawcą. W przypadku zawarcia umowy przez
Podwykonawcę z dalszym Podwykonawcą, odpowiednie zastosowanie znajdują
postanowienia §3 ust. 4, 5 i 6 wzoru umowy. Za działania i zaniechania
Podwykonawców Wykonawca ponosi wobec Zamawiającego odpowiedzialność jak za
działania i zaniechania własne. W przypadku powierzenia przez Wykonawcę części
robót Podwykonawcy, Wykonawca zobowiązuje się do: a) informowania na piśmie
Zamawiającego o każdej fakturze wystawionej przez Podwykonawcę oraz terminie
jej płatności, a także o dokonanej zapłacie wynagrodzenia Podwykonawcy w
terminie 7 dni od dnia otrzymania tej faktury lub zapłaty wynagrodzenia
Wykonawcy, b) udostępnienia na każde żądanie Zamawiającego dokumentacji
dotyczącej rozliczeń z Podwykonawcą, c) informowania Zamawiającego na piśmie z
7 dniowym wyprzedzeniem o terminie odbioru robót Podwykonawcy oraz zapewnienia
Zamawiającemu możliwości uczestniczenia w odbiorze tych robót . W przypadku
gdy Wykonawca nie dokonał zapłaty wynagrodzenia Podwykonawcy za wykonane przez
niego roboty, Zamawiający ma prawo: - wstrzymać wypłatę wynagrodzenia
Wykonawcy do czasu zapłaty przez Wykonawcę wynagrodzenia Podwykonawcy, lub -
do potrącenia z wynagrodzenia Wykonawcy należności Podwykonawcy, w przypadku
zapłaty wynagrodzenia Podwykonawcy przez Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany
jest do ubezpieczenia się od odpowiedzialności cywilnej za ewentualne szkody
oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków dotyczących pracowników i osób
trzecich, w tym także ruchu pojazdów mechanicznych, powstałe w trakcie
prowadzenia robót. Wykonawca zobowiązuje się do wykonania i utrzymywania
oznakowania w trakcie prowadzenia robót. Po zakończeniu wykonywania robót,
Wykonawca zobowiązuje się do uporządkowania na własny koszt terenu robót.
Odbiór robót potwierdzony zostanie protokółem odbioru robót, podpisanym przez
Strony umowy lub ich umocowanych przedstawicieli. Dopuszcza się częściowy
odbiór robót po kompleksowym wykonaniu robót na każdej z ulic, których mowa w
§ 5 ust.1 wzoru umowy. W takim wypadku odbiór wykonanych robót na danej ulicy
potwierdzony zostanie protokółem częściowego odbioru robót, podpisanym przez
Strony umowy lub ich umocowanych przedstawicieli, przy czym odbiór ostatniej z
ulic nastąpi na podstawie protokółu końcowego odbioru robót. Zamawiający
dopuszcza częściowe fakturowanie na podstawie częściowych odbiorów robót po
wykonaniu i odbiorze całości robót wykonanych na poszczególnych ulicach,
określonych w § 5 wzoru umowy. Gotowość do odbioru wykonanych robót Wykonawca
zobowiązuje się każdorazowo zgłosić Zamawiającemu na piśmie. Zamawiający
wyznaczy termin rozpoczęcia odbioru poszczególnych ulic zawiadamiając o tym
Wykonawcę. Jeżeli w toku czynności odbioru zostaną stwierdzone wady, to
Zamawiający ma prawo odmówić odbioru do czasu usunięcia wad w terminie
wskazanym przez Zamawiającego. Z czynności odbioru będzie spisany protokół
zawierający wszelkie ustalenia dokonane w toku odbioru, jak też terminy
wyznaczone na usunięcie stwierdzonych w tej dacie wad. Wszelkie wady
wykonanych robót w okresie gwarancji i rękojmi Wykonawca obowiązany jest
usunąć nie później niż w terminie 14 dni od dnia pisemnego zawiadomienia
Wykonawcy przez Zamawiającego o istnieniu wady. Wykonawca zobowiązany jest do
zawiadomienia Zamawiającego o sunięciu wad. Zamawiający wyznaczy Wykonawcy
termin odbioru zakwestionowanych uprzednio robót jako wadliwych. Wykonawca
udziela Zamawiającemu 12 miesięcznej gwarancji na wykonane roboty. Termin
gwarancji liczony jest od daty odbioru poszczególnych ulic, o których mowa w §
5 wzoru umowy. W przypadku nie usunięcia wad w terminie określonym w § 10
ust.5 wzoru umowy Zamawiający ma prawo, oprócz naliczenia kar umownych, o
których mowa w § 10 ust. lit. c) wzoru umowy, powierzyć usunięcie wady
podmiotowi trzeciemu na koszt i ryzyko Wykonawcy, na co niniejszym wyraża on
zgodę. Skorzystanie przez Zamawiającego z uprawnienia do powierzenia usunięcie
wady podmiotowi trzeciemu na koszt i ryzyko Wykonawcy, nie ma wpływu na
udzieloną przez Wykonawcę gwarancję i uprawnienia Zamawiającego z niej
wynikające. Do odtworzenia nawierzchni po regulacji urządzeń wykonawca
powinien użyć szybkoważących zapraw zalewowych i płynnych mas na zimno.
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: III.2.
W ogłoszeniu jest: W przetargu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy
spełniają następujące warunki: a) posiadają uprawnienia do wykonywania
określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek
posiadania takich uprawnień, b) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie tj.
w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie
zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - to w tym
okresie wykonali co najmniej min 1 zadanie obejmujące wykonanie mikrodywaników
na gorąco lub warstw wiążących oraz dysponują potencjałem technicznym ( min 1
szczotką mechaniczną, min. 1 skrapiarką do bitumu, min. 1 walcem statycznym
samojezdnym 10t , min. 1 rozkładarką mas bitumicznych, min 1 wycinarką, min 1
podnośnikiem, min 1 ramą poziomującą, min 1 szalunkiem pneumatycznym oraz
użycie szybkoważących zapraw zalewowych i płynnych mas na zimno do odtworzenia
nawierzchni) i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią
pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego
i osób zdolnych do wykonania zamówienia c) znajdują się w sytuacji
ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, tj., posiadają
polisę ubezpieczeniową a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający że
wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie
prowadzonej działalności d) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o
udzielenie zamówienia, 2) Opis oceny spełnienia warunków: Ocena spełnienia
warunków wymaganych od Wykonawców zostanie dokonana na podstawie żądanych w
pkt. 6 specyfikacji istotnych warunków zamówienia oświadczeń lub dokumentów,
wg formuły spełnia - nie spełnia Informacja o oświadczeniach i dokumentach,
jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków
udziału w postępowaniu: 1) Wraz z ofertą wypełnioną na Formularzu oferty
należy załączyć: a) oświadczenie Wykonawcy, że nie podlega wykluczeniu na
podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych - na zał. nr 1
do oferty, b) oświadczenie Wykonawcy o spełnieniu warunków określonych w art.
22 ust. 1 pkt. 1- 3 ustawy Prawo zamówień publicznych - na zał. nr 2 do
oferty, c) wykaz wykonanych robót budowlanych w okresie ostatnich 5 lat przed
dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres
prowadzenia działalności jest krótszy - to w tym okresie, odpowiadających
swoim rodzajem i wartością robotom stanowiącym przedmiot zamówienia z podaniem
ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców - Zamawiający przyjmuje że
będzie to wykonanie min 1 zadania obejmującego wykonanie mikrodywaników na
gorąco lub warstw wiążących,- na zał. nr 3 do oferty, oraz załączenia
dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane należycie. d) wykaz
niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń którymi dysponuje lub
będzie dysponował wykonawca - za podstawowy sprzęt spełniający wymogi na
przedmiotowe zadanie należy uznać: a. wycinarka - min 1 szt., b. podnośnik-
min 1 szt., c. rama poziomująca- min 1 szt. , d. szalunek pneumatyczny-min 1
szt.. e. szczotka mechaniczna - min 1 szt., f. skrapiarka do bitumu - min. 1
szt., g. walec statyczny samojezdny 10 t - min 1 szt., h. rozkładarka mas
bitumicznych - min 1 szt. - na zał. nr 4 do oferty e) pisemne zobowiązanie
innych podmiotów do udostępnienia niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi
i urządzeń , jeżeli w wykazie o którym mowa w pkt d) wykonawca wskazał
narzędzia i urządzenia którymi będzie dysponował f) aktualny odpis z
właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji
działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru
lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawiony nie
wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający
dopuszcza możliwość złożenia czytelnej kserokopii wpisu do ewidencji
działalności gospodarczej wystawionej w okresie wcześniejszym, ale
potwierdzonej za zgodność z oryginałem PRZEZ ORGAN WYDAJĄCY WW.DOKUMENT W
WYMAGANYM TERMINIE pod kątem aktualności stanu faktycznego z zapisami w ww.
dokumencie. g) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie
określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 4 - 8 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6
miesięcy przed upływem terminu składania ofert, h) aktualną informację z
Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 9
ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu
składania ofert, i) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu
skarbowego oraz j) aktualne zaświadczenie oddziału Zakładu Ubezpieczeń
Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzających
odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek
na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał
przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych
płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -
wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania
ofert, k) polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że
Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie
prowadzonej działalności, ważny na dzień otwarcia ofert, l) pełnomocnictwo do
reprezentowania, o ile ofertę składa pełnomocnik. m) kosztorysy ofertowe
przygotowane na podstawie przedmiarów robót..
W ogłoszeniu powinno być: W przetargu mogą wziąć udział Wykonawcy,
którzy spełniają następujące warunki: a) posiadają uprawnienia do wykonywania
określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek
posiadania takich uprawnień, b) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie tj.
w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie
zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - to w tym
okresie wykonali co najmniej min 1 zadanie o wartości min. 500.000,00 zł
brutto obejmujące wykonanie mikrodywaników na gorąco lub warstw wiążących oraz
dysponują potencjałem technicznym ( min 1 szczotką mechaniczną, min. 1
skrapiarką do bitumu, min. 1 walcem statycznym samojezdnym 10t , min. 1
rozkładarką mas bitumicznych, min 1 wycinarką, min 1 podnośnikiem, min 1 ramą
poziomującą, min 1 szalunkiem pneumatycznym oraz użycie szybkoważących zapraw
zalewowych i płynnych mas na zimno do odtworzenia nawierzchni) i osobami
zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych
podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do
wykonania zamówienia c) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej
zapewniającej wykonanie zamówienia, tj., posiadają polisę ubezpieczeniową a w
przypadku jej braku inny dokument potwierdzający że wykonawca jest
ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności
d) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia, 2) Opis
oceny spełnienia warunków: Ocena spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców
zostanie dokonana na podstawie żądanych w pkt. 6 specyfikacji istotnych
warunków zamówienia oświadczeń lub dokumentów, wg formuły spełnia - nie
spełnia. Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć
wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu 1)
Wraz z ofertą wypełnioną na Formularzu oferty należy załączyć: a) oświadczenie
Wykonawcy, że nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy
Prawo zamówień publicznych - na zał. nr 1 do oferty, b) oświadczenie Wykonawcy
o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust. 1 pkt. 1- 3 ustawy Prawo
zamówień publicznych - na zał. nr 2 do oferty, c) wykaz wykonanych robót
budowlanych w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania o
udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy -
to w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom
stanowiącym przedmiot zamówienia z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat
wykonania i odbiorców - Zamawiający przyjmuje że będzie to wykonanie min 1
zadania o wartości min. 500.000,00 zł brutto obejmującego wykonanie
mikrodywaników na gorąco lub warstw wiążących,- na zał. nr 3 do oferty, oraz
załączenia dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane
należycie. d) wykaz niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń
którymi dysponuje lub będzie dysponował wykonawca - za podstawowy sprzęt
spełniający wymogi na przedmiotowe zadanie należy uznać: a. wycinarka - min 1
szt., b. podnośnik- min 1 szt., c. rama poziomująca- min 1 szt. , d. szalunek
pneumatyczny-min 1 szt.. e. szczotka mechaniczna - min 1 szt., f. skrapiarka
do bitumu - min. 1 szt., g. walec statyczny samojezdny 10 t - min 1 szt., h.
rozkładarka mas bitumicznych - min 1 szt. - na zał. nr 4 do oferty e) pisemne
zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia niezbędnych do wykonania
zamówienia narzędzi i urządzeń , jeżeli w wykazie o którym mowa w pkt d)
wykonawca wskazał narzędzia i urządzenia którymi będzie dysponował f) aktualny
odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji
działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru
lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawiony nie
wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający
dopuszcza możliwość złożenia czytelnej kserokopii wpisu do ewidencji
działalności gospodarczej wystawionej w okresie wcześniejszym, ale
potwierdzonej za zgodność z oryginałem PRZEZ ORGAN WYDAJĄCY WW.DOKUMENT W
WYMAGANYM TERMINIE pod kątem aktualności stanu faktycznego z zapisami w ww.
dokumencie. g) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie
określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 4 - 8 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6
miesięcy przed upływem terminu składania ofert, h) aktualną informację z
Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 9
ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu
składania ofert, i) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu
skarbowego oraz j) aktualne zaświadczenie oddziału Zakładu Ubezpieczeń
Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzających
odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek
na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał
przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych
płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -
wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania
ofert, k) polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że
Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie
prowadzonej działalności, ważny na dzień otwarcia ofert, l) pełnomocnictwo do
reprezentowania, o ile ofertę składa pełnomocnik. m) kosztorysy ofertowe
przygotowane na podstawie przedmiarów robót.