Brzeg: Pełnienie funkcji nadzoru inwestorskiego na zadanie pn. Regionalne Centrum Sportowo- Rekreacyjne w Brzegu - przebudowa boisk z zapleczem
Numer ogłoszenia: 128357 - 2009; data zamieszczenia: 06.08.2009
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miasto Brzeg - Burmistrz Miasta Brzegu , ul. Robotnicza 12, 49-300 Brzeg, woj. opolskie, tel. 0077 4169950, faks 077 4169952.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Pełnienie funkcji nadzoru inwestorskiego na zadanie pn. Regionalne Centrum Sportowo- Rekreacyjne w Brzegu - przebudowa boisk z zapleczem.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1) Przedmiotem zamówienia jest usługa pełnienia nadzoru inwestorskiego nad realizacją robót rozbiórkowych, ziemnych nawierzchniowych, budowlanych, robót w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych, kanalizacyjnych, wentylacyjnych, cieplnych, gazowych, elektrycznych, elektroenergetycznych, teletechnicznych na zadaniu pn. Regionalne centrum Sportowo - Rekreacyjne w Brzegu - przebudowa boisk z zapleczem Zadanie, to obejmuje: - przebudowę istniejącego stadionu piłkarskiego, - budowę dwóch boisk treningowych, - budowę budynku klubowego wraz z instalacjami: wod - kan, elektryczna, wentylacji mechanicznej, gazowa wraz z kotłem gazowym i c.o., - budowę dwóch pawilonów zaplecza sportowego wraz z instalacjami: wod - kan, elektryczna, wentylacji mechanicznej, gazowa wraz z kotłem gazowym i c.o., - przebudowę budynku biurowego na socjalny wraz z instalacjami: wod - kan, elektryczna, wentylacji mechanicznej, c.o., - budowę parkingów, - budowę dojść i dojazdów, - budowę sieci gazowej, sieci cieplnej, sieci energetycznej wraz z oświetleniem, sieci wodociągowej, kanalizacji sanitarnej i deszczowej, przeciwpożarowej, nawodnień i odwodnień oraz przebudowę linii kablowej 15kv na dz. nr 8/2, - budowę trybun stadionu wraz z sanitariatami wyposażonymi w instalacje: wod-kan, wentylacji mechanicznej, elektrycznej, c.o. - rozbiórkę jednokondygnacyjnego pawilonu sportowego, jednokondygnacyjnego pawilonu sanitarnego oraz wewnętrznego ogrodzenia boisk, - rozbiórkę trybun przy głównej płycie boiska, - rozbiórkę zewnętrznego ogrodzenia stadionu miejskiego, - budowę nowego ogrodzenia. - budowę przyłączy wody, kanalizacji sanitarnej, kanalizacji deszczowej, oraz przyłącza gazowego, - wycinkę drzew i krzewów, - nasadzenia drzew na terenie stadionu i części leśnej Parku Wolności. Wykonawca zobowiązuje się pełnić czynności nadzoru inwestorskiego określone wzorem umowy w czasie trwania robót objętych zadaniem, o którym mowa powyżej oraz w okresie gwarancji na te roboty, tj. w okresie od dnia przekazania wykonawcy placu budowy do czasu ostatecznego rozliczenia z Wykonawcą robót po zakończeniu okresu gwarancji. Zawarcie umowy ze Wykonawcą nastąpi pod warunkiem wyłonienia w drodze przetargu nieograniczonego ogłoszonego w dniu 22 czerwca 2009 roku wykonawcy robót zadania inwestycyjnego pn. Regionalne Centrum Sportowo - Rekreacyjne w Brzegu - przebudowa boisk z zapleczem i zawarcia z nim umowy z wykonawcą robót. Do podstawowych obowiązków Wykonawcy należy zakres czynności określony w art. 25 i 26 ustawy Prawo Budowlane z dnia 7 lipca 1994 r. (Dz. U. z 2006 r. Nr 156, poz. 1118, z późn. zm.). Do szczegółowych obowiązków Wykonawcy należy: w okresie przygotowania inwestycji: - zaznajomienia się z umową o wykonanie robót, dokumentacją projektową, kosztorysową, harmonogramem robót oraz terenem inwestycji, - zaznajomienie się z umową o dofinansowanie w/w zadania ze środków UE z programu RPOWO na lata 2007-2013, - uczestniczenie w protokolarnym przekazaniu wykonawcy placu budowy. w okresie realizacji budowy: - kontrola właściwej jakości wykonywanych robót łącznie z kompletowaniem certyfikatów i aprobat technicznych stosowanych materiałów, - kontrola zgodności wykonywanych robót z projektem budowlanym i wykonawczymi, umową z wykonawcą robót, pozwoleniem na budowę, przepisami i obowiązującymi Polskimi Normami oraz zasadami wiedzy technicznej, - kontrola zgodności przebiegu robót z harmonogramem i terminowości ich wykonania, - kontrola prawidłowości prowadzenia dziennika budowy i dokonywania w nim wpisów stwierdzających wszystkie okoliczności mające znaczenie dla oceny właściwego wykonywania budowy, - kontrola ilości wykonanych robót (sprawdzanie obmiarów i rozliczeń kosztorysowych poszczególnych etapów robót gotowych do odbiorów częściowych ) w terminie do trzech dni roboczych od dnia przekazania przez wykonawcę robót do potwierdzenia, - systematyczny (codzienny) nadzór budowy w okresie prowadzenia robót z zapisem w dzienniku budowy, - wykonywanie na bieżąco dokumentacji fotograficznej realizowanej inwestycji w wersji elektronicznej na nośniku CD, - kontrola wykonania i sprawdzenie dokumentacji powykonawczej, - skompletowanie i sprawdzenie dokumentacji odbiorowej wspólnie z kierownikiem budowy, - skompletowanie i sprawdzenie dokumentów niezbędnych do uzyskania pozwolenia na użytkowanie w Powiatowym Inspektoracie Nadzoru Budowlanego. kontrole robót przez Zamawiającego i kontrole zewnętrzne - udział w Radach Budowy, - udział we wszystkich kontrolach przeprowadzanych przez Zamawiającego oraz instytucje wdrażające i kontrolujące, - rozstrzyganie wątpliwości natury technicznej z zasięgnięciem w razie potrzeby opinii autora projektu, - sporządzanie wspólnie z wykonawcą robót protokołów konieczności robót dodatkowych (przy uzgodnieniu z Zamawiającym) z podaniem przybliżonego kosztu robót i wniosku do Zamawiającego co do ich wykonania, sprawdzenia kosztorysu wykonawcy robót pod względem zakresu rzeczowego i danych do ustalenia wynagrodzenia. Każdorazowo protokół konieczności winien być sporządzony z udziałem przedstawiciela wykonawcy robót, - ustalenie w porozumieniu z wykonawcą robót terminów odbioru i odbiorów częściowych wykonanych robót, - sporządzanie zapisów w dzienniku budowy o odbiorze częściowym robót ulegających zakryciu i zanikających, - uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji i urządzeń technicznych, przewodów kominowych oraz przygotowanie i udział w czynnościach odbioru gotowych obiektów budowlanych i przekazywanie ich do użytkowania, - nadzór nad prowadzonym rozruchem obiektu lub węzłów technologicznych, - potwierdzenie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia ewentualnych wad. związane z końcowym odbiorem robót i przekazaniu obiektu do użytku: - akceptacja lub jej brak w odniesieniu do zapisu wykonawcy robót o gotowości obiektu do odbioru, - uczestniczenie w komisji końcowego odbioru robót, - kontrola usunięcia przez wykonawcę robót wad stwierdzonych w czasie odbioru, - przyjęcie od wykonawcy robót dziennika budowy i przekazanie inwestorowi, - udział w załatwieniu spraw formalnoprawnych mających na celu uzyskanie pozwolenia na użytkowanie, - udział w kontrolach zewnętrznych jednostek upoważnionych do kontroli zadania dofinansowanego w ramach programu RPO w trakcie trwania zadania i w okresie 5 lat od dnia zakończenia realizacji. w okresie gwarancji i rękojmi za wady: - udział w komisjach stwierdzających ujawnione wady i określających sposób ich usunięcia, - kontrola usunięcia wad. Projekt budowlano - wykonawczy oraz kosztorys ofertowy wykonawcy robót będą udostępniane każdorazowo według potrzeb u Zamawiającego w Biurze Infrastruktury Miejskiej. Lokalizacja budowy : Brzeg. ul. Sportowa 1 na działce gruntowej Nr : 8/2 arkusz mapy 2 obręb 1103 Południe. Z projektem budowlanym można się zapoznać na stronie www.bip.brzeg.pl w zakładce przetargi: Regionalne Centrum Sportowo - Rekreacyjne w Brzegu - przebudowa boisk z zapleczem. czas trwania usługi: od daty podpisania umowy z Wykonawcą przebudowy boisk sportowych do zakończenia realizacji zadania (planowany termin 30.06.2010 roku z ewentualnym przesunięciem terminu zakończenia z uwagi na nieprzewidziane okoliczności. Nadzór obejmuje także okres gwarancji na wykonane roboty wraz z ostatecznym rozliczeniem robót tj. 36 miesięcy od dokonania odbioru robót. Wykonawca jest w granicach posiadanego umocowania umową przedstawicielem Zamawiającego w ramach umowy zawartej z wykonawcą robót budowlanych wymienionych w § 1 wzoru umowy. Jeżeli w trakcie realizacji robót budowlanych zajdzie konieczność wykonania robót dodatkowych lub uzupełniających, nieprzewidzianych umową zawartą z wykonawcą robót, to Wykonawca zobowiązany jest niezwłocznie zawiadomić o tym Zamawiającego celem podjęcia przez niego decyzji co do zlecenia wykonania tych robót wykonawcy robót. W przypadku, o którym mowa powyżej Wykonawca zobowiązuje się niezwłocznie, wspólnie z kierownikiem budowy sporządzić protokół konieczności na wykonanie robót dodatkowych lub uzupełniających wraz z kosztorysem dodatkowym i przedłożyć go do akceptacji (zatwierdzenia) przez Zamawiającego. Bez zgody Zamawiającego Wykonawca nie jest upoważniony do wydawania wykonawcy robót polecenia wykonania robót dodatkowych lub uzupełniających. Z zastrzeżeniem art. 746 Kodeksu cywilnego, w przypadku nie wykonywania lub nienależytego wykonywania całości lub części czynności nadzoru inwestorskiego przez Wykonawcę, bądź w przypadku rażącego naruszenia przez Wykonawcę postanowień niniejszej umowy, w szczególności dwukrotnej nieuzasadnionej nieobecności Wykonawcy na placu budowy bądź nieobecności Wykonawcy na Radzie Budowy, zwołanej przez Zamawiającego, Zamawiający może rozwiązać niniejszą umowę z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy w każdym czasie, bez zachowania terminu wypowiedzenia, lub od umowy odstąpić W takim przypadku odpowiednie zastosowanie znajdują postanowienia § 14 ust. 1 lit. b) wzoru umowy. Jeżeli na skutek niewykonania lub nienależytego wykonania zlecenia przez Wykonawcę Zamawiający poniesie szkodę, to Wykonawca zobowiązuje się pokryć poniesioną przez Zmawiającego szkodę w pełnej wysokości. Umowa zobowiązuje strony do ścisłej współpracy, starannego działania i współdziałania w toku realizacji zadania inwestycyjnego dla prawidłowej i terminowej realizacji przedmiotu umowy. Okres gwarancji na wykonane roboty budowlane - 36 miesięcy od daty odbioru końcowego robót budowlanych. Prace prowadzone będą przy funkcjonującej infrastrukturze miejskiej. Ze względu na warunki miejscowe dla transportu materiałów i sprzętu wykorzystywane będą drogi publiczne przylegające do granic inwestycji oraz drogi wewnętrzne w obrębie placu budowy. Dojazd do placu budowy bramą od ul. Sportowej lub incydentalnie od strony ul. Kusocińskiego. Niezbędne jest uzyskanie przez wykonawcę przebudowy boisk wszystkich wymaganych zezwoleń na poruszanie się ciężkim sprzętem po drogach publicznych, zajęcia chodników. Zasady korzystania z dróg wewnętrznych, poruszania się środków transportu oraz sprzętu po terenie budowy - zgodnie z przepisami bezpieczeństwa oraz uzgodnieniami z dyrekcją MOSIR. W okolicach bram wyjazdowych zlokalizowane będą stanowiska do usuwania zabrudzeń z kół pojazdów opuszczających plac budowy. Wykonawca winien dokonać wizji lokalnej na terenie budowy dla zdobycia wszelkich informacji, które mogą być konieczne do przygotowania oferty oraz podpisania umowy..

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.24.70.00-1.

II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.06.2010.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium w wysokości:12.000,00 zł( słownie: dwanaście tysięcy zł 00/100)

III.2) WARUNKI UDZIAŁU

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.


IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.brzeg.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta w Brzegu ul. Robotnicza 12, 49-300 Brzeg pok 3 B.

IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 17.08.2009 godzina 10:30, miejsce: Urząd Miasta w Brzegu ul. Robotnicza 12, 49-300 Brzeg , biuro podawcze parter.

IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.3.13) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Regionalny Program Operacyjny Województwa Opolskiego na lata 2007-2013.