Brzeg: Sporządzenie projektów zmian Miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Brzeg.
Numer ogłoszenia: 140277 - 2009; data zamieszczenia: 26.08.2009
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miasto Brzeg - Burmistrz Miasta Brzegu , ul. Robotnicza 12, 49-300 Brzeg, woj. opolskie, tel. 0077 4169950, faks 077 4169952.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Sporządzenie projektów zmian Miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Brzeg..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Zamawiający zleca, a Wykonawca zobowiązuje się do wykonania zadania pn.: Sporządzenie projektów zmian miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Brzeg uchwalonego Uchwałą Nr XVIII.142.03 Rady Miejskiej w Brzegu z dnia 19 grudnia 2003r., dla obszarów: - nr 1: ograniczonego od wschodu ul. Starobrzeską, od północy magistralną linią kolejową, od zachodu ul. 1-Maja oraz od południa ul. Słowackiego, - nr 2: ograniczonego od wschodu ul. Lwowską, od północy ul. Słoneczną, od zachodu rowem K-7 oraz od południa magistralną linią kolejową, - nr 3: ograniczonego od wschodu ul. Armii Krajowej, od północy ul. Kardynała Wyszyńskiego, od zachodu ul. Myczkowskiego oraz od południa magistralną linią kolejową, zgodnie z granicami określonymi w załącznikach graficznych stanowiących integralne części uchwał o przystąpieniu do zmiany planu, zwanych dalej projektami planów. 2. W ramach wykonania zadania, określonego w §1 wzoru umowy Wykonawca zobowiązuje się także do: a) opracowania wszystkich niezbędnych dokumentów wynikających z procedury określonej przepisami obowiązującej ustawy z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. Nr 80 z 2003r., poz. 717 z późniejszymi zmianami), tj ogłoszeniami, wystąpieniami do organów uzgadniających i opiniujących oraz procedury określonej przepisami obowiązującej ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2008r. Nr 199, poz. 1227), b) uzyskania uzgodnień i opinii, w tym pozytywnej opinii Gminnej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej, c) sporządzenia strategicznych prognoz oddziaływania na środowisko i prognoz skutków finansowych uchwalenia zmian planu miejscowego, d) sporządzenia dokumentacji planistycznej oraz projektów uchwał w sprawie uchwalenia zmian planu wraz z wymaganymi ww ustawą załącznikami do tych uchwał, t.j. tekstami, rysunkami i propozycjami rozstrzygnięcia uwag do projektów planów. 3. W projektach planów Wykonawca zobowiązuje się uwzględnić wymogi określone ustawą z dnia 27 marca 2003r o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym ( Dz. U. z 2003r., Nr 80, poz.717 z późniejszymi zmianami), w szczególności wymogi określone w art. 15 tej ustawy. 4. Wykonawca zobowiązuje się do sporządzenia projektów Planów w oparciu o obowiązujące przepisy prawa, w szczególności o: - przepisy ustawy z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2003r., Nr 80, poz. 717, z późniejszymi zmianami) wraz z aktami wykonawczymi - przepisy ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2008r. Nr 199, poz. 1227), - przepisy ustawy z dnia 7 lipca 1994r. prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2006r. Nr 156, poz. 1118, z późniejszymi zmianami) wraz z aktami wykonawczymi, - przepisy ustawy z 27 kwietnia 2001r. prawo ochrony środowiska (t.j. Dz. U. z 2008r., Nr 25, poz. 150 z późniejszymi zmianami) wraz z aktami wykonawczymi, - przepisy ustawy z dnia 18 lipca 2001r. prawo wodne (t.j. Dz.U. z 2005r., Nr 239, poz. 2019 z późniejszymi zmianami) - przepisy ustawy z dnia 16 kwietnia 2004r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2004r., Nr 92, poz. 880 z późniejszymi zmianami) - przepisy ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz. U. z 2004r., Nr 261, poz. 2603, z późniejszymi zmianami) wraz z aktami wykonawczymi, - przepisy ustawy z dnia 23 lipca 2003r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2003r., Nr 162, poz.1588 z późniejszymi zmianami) wraz aktami wykonawczymi, - przepisy ustawy z dnia 3 lutego 1995r. o ochronie gruntów rolnych i leśnych (t.j. Dz. U. z 2004r., Nr 121, poz. 1266 z późniejszymi zmianami), - przepisy ustawy z dnia 17 maja 1989r. prawo geodezyjne i kartograficzne (t.j. Dz. U. z 2005r., Nr 240, poz. 2027 z późniejszymi zmianami) wraz z aktami wykonawczymi, -przepisy ustawy z 4 lutego 1994r., prawo geologiczne i górnicze (t.j. Dz. U. z 2005r., Nr 228, poz. 1947), - przepisy ustawy z dnia 21 marca 1985r. o drogach publicznych (t.j. Dz. U. z 2007r., Nr 19, poz. 115 z późniejszymi zmianami) wraz z aktami wykonawczymi, - przepisy ustawy z dnia 10 kwietnia 2003r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji w zakresie dróg krajowych (Dz. U. z 2003r., Nr 80, poz. 721 z późniejszymi zmianami), - przepisami ustawy z dnia 10 kwietnia 1997r. prawo energetyczne (Dz. U. z 2006r., Nr 89, poz. 625 z późniejszymi zmianami), - przepisy ustawy z dnia 20 października 1994r o specjalnych strefach ekonomicznych (t.j. Dz. U. z 2007r., Nr 42, poz. 274 z późniejszymi zmianami) - przepisami ustawy z dnia 6 lipca 2001r. o ustanowieniu programu wieloletniego Program dla Odry 2006 (Dz .U. z 2001r., Nr 98, poz. 1076 z późniejszymi zmianami), - przepisami ustawy z dnia 11 kwietnia 2003r. o kształtowaniu ustroju rolnego ( Dz. U. z 2003r., Nr 64, poz. 592 z późniejszymi zmianami), - przepisami ustawy z dnia 19 października 1991r. o gospodarowaniu nieruchomościami rolnymi Skarbu Państwa (t.j. Dz. U. z 2001r., Nr 57, poz. 603 z późniejszymi zmianami), - przepisami ustawy z dnia 25 marca 1982 o scalaniu i wymianie gruntów (t.j. Dz. U. z 2003r., Nr 178, poz. 1749 z późniejszymi zmianami), - przepisami ustawy z dnia 28 września 1991r. o lasach (t.j. Dz. U. z 2000r., Nr 56, poz. 679 z późniejszymi zmianami), - przepisami ustawy z dnia 6 maja 1981r. o pracowniczych ogrodach działkowych (t.j. Dz. U. z 1996r., Nr 85, poz. 390 z późniejszymi zmianami), - przepisami ustawy z dnia 8 lipca 2005r. o rodzinnych ogrodach działkowych (Dz. U. z 2005r., Nr 169, poz. 1419 z późniejszymi zmianami), - przepisami ustawy z dnia 31 stycznia 1959r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych (t.j. Dz. U. z 2000r., Nr 23, poz. 295 z późniejszymi zmianami) - przepisami ustawy z dnia 27 kwietnia 1997r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2007r., Nr 39, poz. 251 z późniejszymi zmianami), - przepisami ustawy z dnia 7 czerwca 2001r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzeniu ścieków (t.j. Dz. U. z 2006r., Nr 123, poz. 858 z późniejszymi zmianami), - przepisami ustawy z dnia 14 marca 1985r. o Państwowej Inspekcji Sanitarnej (Dz. U z 1998r., Nr 90, poz. 575 z późniejszymi zmianami), - przepisy rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 21 lipca 2004r. w sprawie obszarów specjalnej ochrony ptaków Natura 2000 (Dz. U. z 2004r., Nr 229, poz. 2313 z późniejszymi zmianami), - przepisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2007r., Nr 223, poz. 1655 z późniejszymi zmianami), uwzględniając zmiany, które zostaną wprowadzone do ww aktów w czasie obowiązywania niniejszej umowy. 5. Wykonawca zobowiązuje się sporządzić projekty planów uwzględniając ustalenia i informacje wynikające w szczególności z poniżej wymienionych dokumentów: a) Planu zagospodarowania przestrzennego województwa opolskiego b) obowiązującego Miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Miasta Brzeg (uchwała Nr XVIII/142/03 z dnia 19 grudnia 2003r., Dz. U. Woj. Opolskiego z 6 lutego 2004r., Nr 7, poz.121), c) Ekofizjografii, d) wniosków o zmianę miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, e) opracowania pn. Analiza zasadności przystąpienia do zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Brzeg, wykonana na potrzeby projektów zmian planów będących przedmiotem niniejszej umowy, f) Programu Ochrony Środowiska dla Miasta Brzeg , g) Planu Gospodarki Odpadami dla Miasta Brzeg, h) Planu Rozwoju Lokalnego Gminy Miasto Brzeg, i) Strategii zrównoważonego rozwoju j) Wieloletniego Planu Inwestycyjnego, k) Lokalnego Planu Rewitalizacji na lata 2009-2015 oraz innych nie wymienionych wyżej, a niezbędnych Wykonawcy do wykonania projektów planów dokumentów, które są w posiadaniu Gminy Miasto Brzeg i które mogą być udostępnione Wykonawcy na jego wniosek. 6. Dokumenty, o których mowa w § 2 ust.3 wzoru umowy przekazane zostaną Wykonawcy w terminie do 5 dni od dnia złożenia przez Wykonawcę pisemnego wniosku o ich udostępnienie. 7. Dokumenty przekazane Wykonawcy do wykorzystania podlegają zwrotowi w terminie określonym jako termin przekazania Zamawiającemu ostatecznych redakcji projektów planów. Przekazanie dokumentów Wykonawcy oraz ich zwrot Zamawiającemu nastąpi każdorazowo w siedzibie Zamawiającego, na podstawie stosownych protokołów, podpisanych przez strony umowy. 8. Wykonawca zobowiązuje się do prezentowania projektów planów na posiedzeniach Gminnej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej, posiedzeniach Komisji Rady Miejskiej Brzegu, sesjach Rady Miejskiej oraz zobowiązuje się zapewnić obsługę merytoryczną w okresie wyłożenia projektu Planu do publicznego wglądu, podczas dyskusji publicznej. 9. Wykonawca zobowiązuje się do przygotowania na własny koszt wszelkich materiałów koniecznych do prezentacji projektów planów na posiedzeniach Gminnej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej, Komisjach Rady Miejskiej Brzegu, sesjach Rady Miejskiej oraz na potrzeby wyłożenia do publicznego wglądu. 10. W przypadku konieczności wprowadzenia zmian do przedstawionych przez Wykonawcę projektów planów w wyniku uwag komisji, o których mowa w § 3 ust. 1 wzoru umowy oraz uwag Rady Miejskiej Brzegu, Wykonawca zobowiązuje się do uwzględnienia tych uwag w projektach planów w terminie wskazanym przez Zamawiającego, uwzględniającym czas niezbędny na wprowadzenie tych zmian. 11. W przypadku konieczności ponowienia procedury w niezbędnym zakresie, wynikającym z uwzględnienia przez Radę Miejską Brzegu uwag do wyłożonych projektów planów, Wykonawca wykona projekty planów z uwzględnieniem uwag. W takim wypadku odpowiednie zastosowanie znajdują postanowienia § 3 wzoru umowy. 12. Wykonawca zobowiązuje się sporządzić i przekazać Zamawiającemu ostateczne redakcje projektów planów, do uchwalenia przez Radę Miejską Brzegu w 3 jednobrzmiących egzemplarzach w formie wydruku oraz w formie elektronicznej na płycie CD w formacie WORD, EXCEL oraz AUTOCAD lub COREL DRAW w terminie dni kalendarzowych od dnia zawarcia wzoru umowy. Odbiór projektów planów nastąpi w terminie i na zasadach określonych w §7 wzoru umowy. 13. W przypadku konieczności ponowienia procedury w niezbędnym zakresie wynikającym z uwzględnienia przez Radę Miejską Brzegu uwag do projektów planów, termin, o którym mowa w § 4 ust.3 wzoru umowy może ulec przedłużeniu na pisemny wniosek Wykonawcy o okres niezbędny do dokonania stosownych zmian w projektach planów oraz okres niezbędny do przeprowadzenia procedury wynikającej z przepisów prawa. 14. Wykonawca oświadcza, że zapewni w wykonaniu zamówienia, udział osób, które posiadają wykształcenie i praktykę zawodową w zakresie projektowania przestrzennego i są członkami izby samorządu zawodowego urbanistów (zgodnie z art. 6 ustawy z dnia 15 grudnia 2000r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów (Dz. U. z 2001r., Nr 5, poz.42 z późniejszymi zmianami). 15. Wykonawca zobowiązuje się na własny koszt uzyskać potrzebne do wykonania projektów planów aktualne mapy ewidencyjne oraz zasadnicze mapy sytuacyjno- wysokościowe. 16. Ostateczne i uchwalone przez Radę Miejską Brzegu plany, tj. teksty uchwał wraz ze wszystkimi załącznikami Wykonawca zobowiązuje się wykonać: każdy w 5 jednobrzmiących egzemplarzach, w formie wydruku oraz w 1 egzemplarz każdego planu w formie elektronicznej na płycie CD w formacie WORD, EXCEL oraz COREL DRAW lub AUTOCAD. 17. Odbiór planów stanowiących przedmiot niniejszej umowy nastąpi nie wcześniej niż po upływie 35 dni od dnia otrzymania przez organ nadzoru uchwał w sprawie zmian planu wraz z załącznikami i dokumentacją planistyczną, na podstawie protokołu odbioru, podpisanego przez strony umowy lub ich umocowanych przedstawicieli. 18. W przypadku uwag organu nadzoru do uchwalonych zmian planu Wykonawca zobowiązuje się nieodpłatnie na żądanie Zamawiającego, do uwzględnienia tych uwag w uchwałach w sprawie zmiany planu i ich załącznikach oraz przekazania Zamawiającemu zmian Planu wraz z uwzględnionymi uwagami wg zakresu określonego w §1 i w formie określonej w § 4 ust.3 wzoru umowy w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego, uwzględniającym czas niezbędny do uwzględnienia tych uwag i przeprowadzenia niezbędnej procedury określonej przepisami prawa, jeżeli jej przeprowadzenie stanie się konieczne. 19. W przypadku, o którym mowa w §7 ust. 3 odbiór planów nastąpi po podjęciu uchwały przez Radę Miejską Brzegu w zakresie dotyczącym uwag organu nadzoru. 20. W przypadku, o którym mowa w §7 ust. 3, postanowienia ust 1 i 2 stosuje się odpowiednio. 21. Wszelkie wady projektów planów Wykonawca zobowiązuje się usuwać każdorazowo na żądanie Zamawiającego i w terminie przez niego określonym, uwzględniającym czas niezbędny na usunięcie wad. 22. Wykonawca zobowiązuje się wykonać projekty planów stanowiących przedmiot wzoru umowy, zgodnie z umową i obowiązującymi przepisami prawa. 23. Za działania i zaniechania osób, którym Wykonawca powierzył, bądź za pomocą których wykonuje przedmiot niniejszej umowy, Wykonawca ponosi odpowiedzialność jak za działania i zaniechania własne. 24. Bez pisemnej zgody Zamawiającego, Wykonawca nie może przenieść wierzytelności wynikających z wzoru umowy na osoby trzecie..

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.41.00.00-5.

II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 18.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.

III.2) WARUNKI UDZIAŁU

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.


IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.brzeg.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta Brzeg ul. Robotnicza 12, 49-300 Brzeg, pok.14 B.

IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 07.09.2009 godzina 10:30, miejsce: Urząd Miasta Brzeg, ul. Robotnicza 12, 49-300 Brzeg (biuro podawcze - parter).

IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.3.13) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.