Brzeg: Uzbrojenie terenów pod budownictwo mieszkaniowe w Brzegu - w rejonie ulic Lwowska - Słoneczna -etap I.
Numer ogłoszenia: 170739 - 2009; data zamieszczenia: 06.10.2009
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miasto Brzeg - Burmistrz Miasta Brzegu , ul. Robotnicza 12, 49-300 Brzeg, woj. opolskie, tel. 0077 4169950, faks 077 4169952.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Uzbrojenie terenów pod budownictwo mieszkaniowe w Brzegu - w rejonie ulic Lwowska - Słoneczna -etap I..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1) Przedmiot zamówienia: Roboty budowlane: roboty branży drogowej polegające na budowie pierwszego etapu drogi gminnej tj. ulica Tęczowa o długości 190 m o zmiennej szerokości 5,50 m i 6 m. Nawierzchnia jezdni i wjazdów na posesję winny być wykonane z kostki brukowej, betonowej, drobnowymiarowej koloru czarnego o grubości 8 cm, z obustronnym spadkiem 2% w kierunku studzienek ściekowych. Nawierzchnia chodników z kostki brukowej betonowej drobnowymiarowej koloru szarego grubości 8 cm z ze spadkiem 2% w kierunku jezdni. Roboty branży sanitarnej polegają na budowie odwodnienia ww. drogi poprzez budowę odcinków sieci kanalizacji deszczowej tj. wykonanie przykanalików od istniejącej kanalizacji deszczowej do studzienek ściekowych. Należy wykonać również dwa odcinki odwodnienia liniowego, które będzie odwadniać sięgacze dojazdowe I i II zlokalizowane pomiędzy budynkami mieszkalnymi. Roboty branży elektrycznej polegają na budowie oświetlenia ulicznego poprzez ustawienie 7 szt. latarni oświetleniowych, ułożenie linii kablowej oświetleniowej. Ponadto należy obok stacji transformatorowej ustawić szafkę oświetleniową pomiarowo-rozdzielczej z linią kablową zasilajacą. W zakres budowy drogi gminnej wchodzi wykonanie następujących elementów Branża drogowa - wykonanie robót ziemnych tj. korytowania o głębokości 60 cm - 1.124,00 m2, - wykonanie warstwy mrozoodpornej z pospółki o grub. warstwy 15 cm - 1.124,00 m2, - wykonanie warstwy z pospółki o grub. 15 cm - 1.124,00 m2, - wykonanie jednowarstwowej podbudowy z kruszyw łamanych o grub. 25 cm - 1.124,00 m2, - wykonanie jezdni z kostki brukowej betonowej koloru czarnego ATENA o grub. 8 cm na podsypce cementowo-piaskowej grub. 5 cm z wypełnieniem spoin piaskiem - 1.124,00 m2, - wykonanie ławy pod krawężniki z betonu B-15 z oporem - 27,24 m3, - wykonanie ławy pod krawężniki na łukach z betonu B-15 z oporem - 3,58 m3, - ustawienie krawężników betonowych o wym. 15 x 30 cm na podsypce cem.-piaskowej - 283 m, - ustawienie krawężników betonowych najazdowych o wym. 15 x 22 cm na podsypce cem.- piaskowej - 136 m, - ustawienie krawężników betonowych na łukach - 55 m, - wykonanie ławy pod obrzeża z betonu B-15 - 7,49 m3, - ustawienie obrzeży betonowych o wym. 30 x 8 cm na podsypce cem.-piaskowej, spoiny wypełnione zaprawą cementową - 214 m, - wykonanie warstwy mrozoodpornej z pospółki o grub. warstwy 10 cm - 256,73 m2, - wykonanie podbudowy jednowarstwowej z kruszywa łamanego o grub. 15 cm - 256,73 m2, - wykonanie nawierzchni chodników z kostki brukowej betonowej koloru szarego ATENA o grub. 8 cm na podsypce cementowo-piaskowej grub. 5 cm - 141,50 m2, - wykonanie wjazdów na posesje z kostki brukowej betonowej koloru czarnego ATENA grub. 8 cm na podsypce cem.-piaskowej o grub. 5 cm z wypełnieniem spoin piaskiem - 115,23 m2, - wykonanie trawników dywanowych siewem - 53,20 m2. Branża sanitarna - wykonanie robót ziemnych tj. wykopy pod rurociągi i studzienki - 61,82 m3, - wykonanie podsypki żwirowo-piaskowej i obsypki warstwą z kruszyw mineralnych o grub. 50 cm - 32,22 m3, - kanał z rur kanalizacyjnych dwuściennych PP o średnicy 200 mm o długości - 20,10 m, - kształtki kanalizacyjne z PP o średnicy 150 mm - 8 szt., - kanał z rur kanalizacyjnych dwuściennych PP o średnicy 150 mm - 11,70 m - studzienka ściekowa uliczna - wpusty uliczne klasy D400 na studzienkach Tegra 600 - 11 szt, - ścieki z elementów betonowych grub. 15 cm na podsypce cementowo-piaskowej - odwodnienie liniowe - 12 m. Branża elektryczna - wykonanie wykopów dla kabli zasilających - 0,84 m3, - układanie kabli zasilających w wykopie, kablem typu YKXS 4 x 16 mm2 - 10 m, - montaż szafki oświetleniowej pomiarowo-rozdzielczej typu ZKw/2L w obudowie betonowej na fundamencie prefabrykowanym - 1 szt. - wykonanie wykopów dla kabli oświetleniowych - 70,56 m3, - układanie kabli oświetleniowych w wykopie, kablem typu YKXS 4 x 16 mm2 - 287,50 m, - montaż i stawianie słupów oświetleniowych h=6 m, typu SAL-60 anodowany (srebrny) RO-SA z wysięgnikiem jednoramiennym typu WR-13/1 i oprawą oświetleniową, sodową typu COSMO 100W z lampą sodową SON T (+) 100 W ROSA, na fundamencie prefabrykowanym B60 - 7 szt., - układanie uziomów z bednarki stalowej ocynkowanej typu Fe/Zn 25 x 4 mm - 60,00 m, - układanie rur osłonowych z PCW o średnicy do 140 mm typu AROT DVK 110 - 45,50 m. lokalizacja budowy: Brzeg ul. Tęczowa tj. na działkach gruntowych Nr : 629, 568/24, 568/15,570/1 - obręb 1101 Rataje Zamawiający powierza, a Wykonawca zobowiązuje się do wykonania zadania pn. Uzbrojenie terenów pod budownictwo mieszkaniowe w Brzegu w rejonie ulic: Lwowska - Słoneczna - etap 1. W ramach przedmiotu umowy, Wykonawca zobowiązany jest do 1) wykonania nawierzchni jezdni z kostki brukowej betonowej grubości 8 cm w kolorze czarnym, 2) wykonania nawierzchni chodników z kostki brukowej betonowej grubości 8 cm w kolorze szarym, 3) wykonania wjazdów na posesje z kostki brukowej betonowej grubości 8 cm w kolorze czarnym, 4) wykonania oświetlenia ulicznego, 5) wykonania podłączenia wpustów ściekowych odwodnienia drogowego (przykanaliki i odwodnienie liniowe), 6) wykonania zieleni. Wykonawca zobowiązuje się wykonać całość robót określonych niniejszą umową w terminie 5 miesięcy od dnia zawarcia niniejszej umowy. Termin, o którym mowa w § 2 ust.1 wzoru umowy może ulec zmianie z uwagi na wystąpienie warunków atmosferycznych uniemożliwiających prawidłowe wykonywanie robot ze względów technologicznych, w szczególności w przypadku wystąpienia niskich temperatur lub wystąpienia opadów deszczu i śniegu. W przypadku opisanym w § 2 ust.2 wzoru umowy Wykonawca zobowiązuje się wstrzymać wykonywane roboty do czasu wystąpienia warunków atmosferycznych umożliwiających prawidłowe wykonanie robót. Przedłużenie terminu wykonania umowy w przypadku wystąpienia okoliczności, o których mowa w § 2 ust.2 wzoru umowy może nastąpić na podstawie pisemnego aneksu do umowy, sporządzonego na pisemny, umotywowany wniosek Wykonawcy, zaakceptowany przez Inspektora Nadzoru. Przedmiot umowy wymieniony w § 1 ust.2 wzoru umowy Wykonawca zobowiązuje się wykonać zgodnie z branżowymi projektami budowlano-wykonawczymi, przedmiarami robót i specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót, stanowiącymi integralną część wzoru umowy. Zamawiający przekaże Wykonawcy branżowe projekty budowlano-wykonawcze na wykonanie przedmiotu umowy wraz z pozwoleniem na budowę w terminie 3 dni od dnia zawarcia wzoru umowy. Zamawiający przekaże Wykonawcy teren budowy wraz z dziennikiem budowy w terminie do 5 dni od dnia zawarcia wzoru umowy na podstawie protokołu zdawczo-odbiorczego, podpisanego przez strony umowy. W przypadku opóźnienia w przekazaniu obiektu w stosunku do terminu określonego w §3 ust. 2 wzoru umowy, termin wykonania robót ulega przedłużeniu o ilość dni odpowiadających ilości dni opóźnienia. Zamawiający oświadcza, że posiada prawo dysponowania nieruchomością na cele budowlane. Z chwilą przejęcia protokolarnie placu budowy Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za ten teren. Całość robót, określonych wzorem umowy Wykonawca zobowiązuje się wykonać z materiałów i przy użyciu narzędzi i sprzętu będącego w dyspozycji Wykonawcy. Zawarcie umowy przez Wykonawcę z Podwykonawcą wymaga zgody Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany jest przedstawić Zamawiającemu projekt umowy z Podwykonawcą wraz z częścią dokumentacji dotyczącej wykonania robót określonych w projekcie umowy z Podwykonawcą. Zamawiający ma prawo zgłoszenia sprzeciwu co do osoby Podwykonawcy oraz zastrzeżeń dotyczących postanowień zawartych w projekcie umowy z Podwykonawcą. Nie zgłoszenie przez Zamawiającego sprzeciwu lub zastrzeżeń w terminie 14 dni od przedstawienia Zamawiającemu dokumentów, o których mowa w § 4 ust. 4 wzoru umowy uznaje się za wyrażenie zgody na zawarcie umowy z Podwykonawcą. W przypadku zawarcia umowy przez Podwykonawcę z dalszym Podwykonawcą, odpowiednie zastosowanie znajdują postanowienia § 4 ust. 4, 5 i 6 wzoru umowy. Za działania i zaniechania Podwykonawców Wykonawca ponosi wobec Zamawiającego odpowiedzialność jak za działania i zaniechania własne. W przypadku powierzenia przez Wykonawcę części robót Podwykonawcy, Wykonawca zobowiązuje się do: a) informowania na piśmie Zamawiającego o każdej fakturze wystawionej przez Podwykonawcę oraz terminie jej płatności, a także o dokonanej zapłacie wynagrodzenia Podwykonawcy w terminie 7 dni od dnia otrzymania tej faktury lub zapłaty wynagrodzenia Wykonawcy, b) udostępnienia na każde żądanie Zamawiającego dokumentacji dotyczącej rozliczeń z Podwykonawcą, c) informowania Zamawiającego na piśmie z 7 dniowym wyprzedzeniem o terminie odbioru robót Podwykonawcy oraz zapewnienia Zamawiającemu możliwości uczestniczenia w odbiorze tych robót . W przypadku gdy Wykonawca nie dokonał zapłaty wynagrodzenia Podwykonawcy za wykonane przez niego roboty, Zamawiający ma prawo: a) wstrzymać wypłatę wynagrodzenia Wykonawcy do czasu zapłaty przez Wykonawcę wynagrodzenia Podwykonawcy, lub b) do potrącenia z wynagrodzenia Wykonawcy należności Podwykonawcy, w przypadku zapłaty wynagrodzenia Podwykonawcy przez Zamawiającego. Wykonawca zobowiązuje się zorganizować zaplecze budowy wraz z przyłączeniem i dostawą mediów na własny koszt na terenie udostępnionym przez Zamawiającego. Wykonawca zobowiązuje się doręczyć Zamawiającemu sporządzony przez kierownika budowy plan bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz oświadczenie kierownika budowy, stwierdzające sporządzenie planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz przyjęcie obowiązku kierowania budową w terminie do 5 dni od dnia podpisania wzoru umowy. Wykonawca zobowiązuje się strzec mienia znajdującego się na terenie budowy, a także zapewnić warunki bezpieczeństwa na terenie budowy dla pracowników i osób postronnych zgodnie z przepisami bhp i ppoż. Wykonawca zobowiązuje się do postępowania z powstałymi w trakcie procesu budowlanego odpadami w sposób określony w ustawie z dnia 27.04.2001r. o odpadach. Przed przystąpieniem do wykonywania robót Wykonawca zobowiązuje się do przedłożenia Zamawiającemu kopii stosownych umów na wywóz i składowanie gruzu i innych odpadów budowlanych oraz odpadów komunalnych z terenu budowy. W czasie realizacji robót Wykonawca zobowiązuje się do: a) prowadzenia prac przy funkcjonującej infrastrukturze miejskiej (ulice, chodniki, dojazdy do posesji) przy pełnym obciążeniu ruchem pojazdów i pieszych, b) właściwego zabezpieczenia terenów przyległych przed uciążliwością prac budowlanych, c) zlokalizowania w okolicach bram wjazdowych stanowiska do usuwania zabrudzeń z kół pojazdów opuszczających teren budowy, d) umożliwienia dostępu na sąsiadujące z terenem budowy posesje służbom technicznym, służbom oczyszczania miasta, straży pożarnej, pogotowiu ratunkowemu oraz innym służbom miejskim. Wykonawca zobowiązuje się do ubezpieczenia terenu prac z tytułu szkód, które mogą zaistnieć w związku z określonymi zdarzeniami losowymi oraz od odpowiedzialności cywilnej. Wykonawca zobowiązany jest do ubezpieczenia się od odpowiedzialności cywilnej za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków dotyczących pracowników i osób trzecich, a powstałych w związku z prowadzonymi pracami. Roboty budowlane, stanowiące przedmiot wzoru umowy wykonywane będą zgodnie z projektami budowlano-wykonawczymi, przedmiarami robót, sztuką budowlaną obowiązującymi przepisami prawa, obowiązującymi Polskimi Normami oraz zasadami współczesnej wiedzy technicznej zapewniając bezpieczne i higieniczne warunki pracy. Wykonawca oświadcza, że znane mu są wszelkie okoliczności - uwarunkowania faktyczne i prawne związane z przedmiotem umowy, w szczególności zaś oświadcza, że zbadał teren budowy i jego otoczenie oraz zapoznał się z dostępną dokumentacją urządzeń podziemnych i ich lokalizacją na planach, a także uzyskał wszelkie niezbędne informacje tak, aby miał pełną wiedzę o warunkach hydrologicznych, klimatycznych, geologicznych i geotechnicznych na terenie i w otoczeniu terenu budowy. Jakiekolwiek zastrzeżenia Wykonawcy dotyczące terenu budowy zgłoszone po zawarciu umowy nie mogą być podstawą do dochodzenia roszczeń od Zamawiającego oraz żądania przez Wykonawcę przesunięcia terminu wykonania robót. W związku z powyższym Wykonawca oświadcza, że nie istnieją żadne przeszkody uniemożliwiające lub utrudniające mu terminowe, prawidłowe i bezusterkowe wykonanie przedmiotu umowy. Materiały i urządzenia użyte przez Wykonawcę powinny posiadać oznakowanie CE lub B i odpowiadać co do jakości wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania zgodnie z ustawą z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych oraz rozporządzeniami wykonawczymi, wymaganiom specyfikacji istotnych warunków zamówienia, a także wymogom dokumentacji projektowej oraz szczegółowym specyfikacjom technicznym wykonania i odbioru robót. Na każde żądanie Zamawiającego lub Inspektora Nadzoru, Wykonawca zobowiązany jest okazać w stosunku do wskazanych materiałów: dokumenty uprawniające do oznakowania wyrobów znakiem CE i B, certyfikat na znak bezpieczeństwa, deklarację zgodności lub certyfikat zgodności z Polską Normą lub Aprobatą Techniczną. Wykonawca zobowiązuje się do informowania Zamawiającego o konieczności realizacji robót dodatkowych w terminie 7 dni roboczych od daty stwierdzenia konieczności ich wykonania. Wykonanie robót dodatkowych może nastąpić wyłącznie na podstawie odrębnej umowy w trybie ustawy Prawo zamówień publicznych. Wykonawca zobowiązuje się do informowania na piśmie Inspektora Nadzoru z wyprzedzeniem 3 dni roboczych o terminie zakrycia robót ulegających zakryciu oraz o terminie zakończenia robót zanikających. Zgłoszenie nastąpi także w formie wpisu do dziennika budowy. Jeżeli Wykonawca nie poinformował w powyższy sposób o tych faktach Inspektora Nadzoru, zobowiązany jest na własny koszt odkryć te roboty lub wykonać otwory niezbędne do zbadania tych robót, a następnie przywrócić roboty do stanu poprzedniego. Strony zgodnie ustalają, że przedmiotem odbioru będzie całość robót będących przedmiotem wzoru umowy, nie dopuszcza się odbiorów częściowych. Strony ustalają następujące zasady dokonania odbioru robót a) po zakończeniu całości robót, dokonaniu wpisu w dzienniku budowy przez kierownika budowy stwierdzającego zakończenie wszystkich robót (faktyczny termin zakończenia robót) i potwierdzeniu gotowości odbioru przez inspektora nadzoru Wykonawca zawiadomi Zamawiającego na piśmie o gotowości odbioru. Do zawiadomienia Wykonawca załączy następujące dokumenty - wypełniony dziennik budowy, - oświadczenie kierownika budowy o zgodności wykonania obiektu z projektem budowlanym, warunkami pozwolenia na budowę, obowiązującymi przepisami i Polskimi Normami, - protokoły badań i sprawdzeń, - protokóły odbiorów technicznych, deklaracje zgodności i atesty na wbudowane materiały i urządzenia, - dokumentację powykonawczą obiektu wraz z naniesionymi ewentualnymi zmianami dokonanymi w trakcie budowy, - inwentaryzację geodezyjną powykonawczą, - jeden komplet dokumentacji powykonawczej z naniesionymi ewentualnymi zmianami wprowadzonymi w trakcie realizacji robót, - rozliczenie końcowe budowy z podaniem wykonanych elementów, ich ilości i wartości ogółem oraz netto (bez podatku VAT), b) Zamawiający wyznaczy datę i rozpocznie czynności odbioru robót stanowiących przedmiot umowy w ciągu 10 dni od daty otrzymania zawiadomienia od Wykonawcy i powiadomi uczestników odbioru, c) zakończenie czynności odbioru powinno nastąpić w ciągu 5 dni roboczych licząc od daty rozpoczęcia czynności odbiorowych - protokołem odbioru wykonanych robót budowlanych. Jeżeli w toku czynności odbioru robót zostaną stwierdzone wady, to Zamawiającemu przysługują następujące uprawnienia a) jeżeli wady nadają się do usunięcia - Zamawiający może określić rodzaj wad i wyznaczyć możliwy technologicznie termin ich usunięcia lub żądać obniżenia wynagrodzenia w odpowiednim stosunku, b) jeżeli wady nie nadają się do usunięcia to - jeżeli nie uniemożliwiają one użytkowania przedmiotu odbioru zgodnie z przeznaczeniem, może żądać odpowiedniego obniżenia wynagrodzenia Wykonawcy, - jeżeli uniemożliwiają one użytkowanie przedmiotu odbioru zgodnie z przeznaczeniem, może odstąpić od umowy. Z czynności odbioru robót będzie spisany protokół zawierający wszystkie ustalenia dokonane w trakcie odbioru. Zamawiający wyznacza Inspektora Nadzoru branży drogowej, który jest jednocześnie koordynatorem pracy pozostałych inspektorów nadzoru na budowie, Inspektora Nadzoru branży sanitarnej oraz Inspektora Nadzoru branży elektrycznej. Wykonawca ustala kierownika budowy. Strony postanawiają, iż termin gwarancji na roboty budowlane wynosi 24 miesiące licząc od daty odbioru. W dniu podpisania protokółu odbioru Wykonawca zobowiązuje się przekazać Zamawiającemu stosowny dokument gwarancyjny. Wszelkie wady wykonanych robót podczas odbioru lub w okresie gwarancji lub rękojmi Wykonawca zobowiązany jest usuwać w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego na ich usunięcie. W przypadku niedotrzymania tego terminu Zamawiającemu, niezależnie od prawa do naliczenia kar umownych, służy prawo do powierzenia bez dodatkowego wezwania Wykonawcy, wykonania tych prac osobom trzecim na koszt i ryzyko Wykonawcy, na co niniejszym Wykonawca wyraża zgodę. Skorzystanie przez Zamawiającego z powyższych uprawnień pozostaje bez wpływu na uprawnienia Zamawiającego i zakres wynikający z udzielonej przez Wykonawcę gwarancji. Oprócz przypadków określonych w przepisach Kodeksu cywilnego, Zamawiający może odstąpić od umowy w przypadku a) zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy. W takim wypadku Zamawiający może odstąpić od umowy w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o tych okolicznościach, b) gdy Wykonawca nie wykonuje robót zgodnie z umową i dokumentacją projektową lub też nienależycie wykonuje swoje zobowiązania umowne, c) gdy sytuacja finansowa Wykonawcy uległa pogorszeniu w stopniu mogącym zagrozić należytemu wykonaniu umowy, bądź też w stosunku do Wykonawcy zostało wszczęte postępowanie likwidacyjne czy też prowadzące do rozwiązania przedsiębiorstwa, a także gdy wobec Wykonawcy wydano nakaz zajęcia jego majątku. W przypadkach, o których mowa w §19 ust. 1 lit b) i c) wzoru umowy Zamawiający może odstąpić od umowy w terminie 60 dni od powzięcia wiadomości o tych okolicznościach. Odstąpienie od umowy powinno nastąpić w formie pisemnej pod rygorem nieważności takiego odstąpienia i powinno zawierać uzasadnienie. W wypadku odstąpienia od umowy Wykonawcę oraz Zamawiającego obciążają następujące obowiązki a) w terminie 7 dni od daty odstąpienia od umowy Wykonawca przy udziale Zamawiającego sporządzi szczegółowy protokół inwentaryzacji robót w toku według stanu na dzień odstąpienia, b) zabezpieczy przerwane roboty w zakresie obustronnie uzgodnionym na koszt tej strony z winy, której dokonano odstąpienia umowy..

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.20-6, 45.23.21.30-2, 45.31.61.10-9, 45.11.12.00-0.

II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 5.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

Informacja na temat wadium: 1) Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 14.736,00 zł wartości przedmiotu umowy (słownie- czternaście tysięcy siedemset trzydzieści sześć zł 00/100) 2) Wadium może być wnoszone w jednej lub w kilku następujących formach: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.) 3) Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert w następujący sposób: a) w przypadku pieniądza wpłaca się je w wymaganej kwocie przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego, w Banku Zachodnim WBK S.A. 1 Oddział Brzeg nr rachunku: 17 1090 2141 0000 0005 5800 0532. a b) w przypadku gwarancji i poręczeń należy oryginał dokumentu dołączyć do oferty i złożyć w jednej kopercie z ofertą. 4) Zwrot wadium: Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, jeżeli: a) upłynął termin związania ofertą, b) zawarto umowę w sprawie zamówienia publicznego i wniesiono zabezpieczenie należytego wykonania tej umowy, c) Zamawiający unieważnił postępowanie o udzielenie zamówienia, a protesty zostały ostatecznie rozstrzygnięte lub upłynął termin do ich wnoszenia. Z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy prawo zamówień publicznych Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy: - który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert, - który został wykluczony z postępowania, - którego oferta została odrzucona, 5) Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawców, którym zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 2 pkt. 2 i 3 ustawy prawo zamówień publicznych, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia protestu unieważniono czynność wykluczenia wykonawcy lub odrzucenia oferty. Wykonawcy wnoszą wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 6) Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 7) Zatrzymanie wadium przez Zamawiającego: Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy prawo zamówień publicznych nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 8) Okres ważności wadium: Wykonawca zabezpiecza ofertę wymaganą kwotą wadium na okres 30 dni licząc od daty upływu terminu składania ofert.

III.2) WARUNKI UDZIAŁU

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.


IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.brzeg.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta w Brzegu ul. Robotnicza 12 49-300 Brzeg, pok. 3B.

IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 27.10.2009 godzina 10:30, miejsce: Urząd Miasta Brzeg, ul. Robotnicza 12,49-300 Brzeg, biuro podawcze-parter.

IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.3.13) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.