Brzeg: Wykonywanie prac związanych z utrzymaniem, konserwacją i porządkowaniem terenów zieleni miejskiej w Brzegu -Rejon II w 2010 roku
Numer ogłoszenia: 192629 - 2009; data zamieszczenia: 30.10.2009
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miasto Brzeg - Burmistrz Miasta Brzegu , ul. Robotnicza 12, 49-300 Brzeg, woj. opolskie, tel. 0077 4169950, faks 077 4169952.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonywanie prac związanych z utrzymaniem, konserwacją i porządkowaniem terenów zieleni miejskiej w Brzegu -Rejon II w 2010 roku.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1) Przedmiotem zamówienia jest: wykonywanie prac związanych z utrzymaniem, konserwacją i porządkowaniem terenów zieleni miejskiej w Brzegu - Rejon II, określonych w załącznikach nr 3,4,5 i 6 do wzoru umowy, stanowiących jej integralną część. W ramach przedmiotu umowy, określonego w § 1 ust.1 wzoru umowy, Wykonawca zobowiązany jest do wykonania następującego zakresu prac: a)pielęgnowania drzew miejskich na skwerach, w parkach i nasadzeniach przyulicznych, b)pielęgnowania krzewów, żywopłotów, trawników, rabat bylinowych, kwietników, roślin w pojemnikach, c)konserwacji urządzeń zabawowych, d)konserwacji elementów wyposażenia terenów zieleni, e)konserwacji ogrodzeń, f)konserwacji nawierzchni typu ogrodowego, g)prac porządkowych obejmujących zamiatanie alejek, wywóz nieczystości z koszy parkowych,zimowego utrzymania terenów zieleni. Szczegółowy zakres i sposób wykonywania prac określa załącznik nr 1 stanowiący integralną część wzoru umowy. Szczegółowy harmonogram wykonywania prac określa załącznik nr 2 stanowiący integralną część wzoru umowy. Wykonawca zobowiązuje się wykonać całość prac określonych wzorem umowy w okresie od 01.01.2010r. do 31.12.2010r. W przypadku prac wykonywanych przez Wykonawcę w sposób ciągły i na bieżąco w okresach określonych w harmonogramie wykonywania prac, Zamawiającemu przysługuje na bieżąco prawo kontroli wykonywania tych prac. Zamawiający będzie powiadamiał telefonicznie Wykonawcę o zamiarze kontroli, o której mowa w §3 ust. 1 wzoru umowy, co najmniej z dwugodzinnym wyprzedzeniem. Nieobecność przedstawiciela Wykonawcy podczas wykonywanej kontroli lub brak możliwości telefonicznego kontaktu z Wykonawcą w celu powiadomienia go o kontroli nie stanowi podstawy do kwestionowania stwierdzonego stanu prac oraz ich jakości. Z oceny jakości wykonania prac zostanie każdorazowo sporządzony protokół, podpisany przez strony biorące udział w kontroli, a w przypadku nie stawienia się Wykonawcy, protokół podpisany przez przedstawicieli Zamawiającego. Przy ocenie jakości wykonywanych prac przez Wykonawcę w ramach niniejszej umowy, Zamawiający może korzystać z oceny stanu czystości dokonanej przez inne podmioty, w szczególności Straży Miejskiej, Straży Pożarnej, Stacji Sanitarno Epidemiologicznej i Powiatowej Komendy Policji. Wykonawca wskaże numery telefonów do kontaktu telefonicznego z Wykonawcą. Wykonawca zobowiązuje się niezwłocznie powiadamiać Zamawiającego telefonicznie i na piśmie o każdorazowej zmianie numerów telefonów, o których mowa powyżej. Brak takiego powiadomienia pociąga za sobą skutki, o których mowa w § 3 ust. 2 zdanie drugie wzoru umowy. W przypadku nie przystąpienia przez Wykonawcę do wykonywania prac, o których mowa w § 3 ust. 1 wzoru umowy pomimo wezwania Zamawiającego złożonego na piśmie i bezskutecznego upływu wyznaczonego w tym wezwaniu dodatkowego 2 dniowego terminu, Zamawiającemu, oprócz prawa do naliczenia kar umownych określonych niniejszą umową przysługuje prawo do powierzenia wykonania tych prac podmiotowi trzeciemu na koszt i ryzyko Wykonawcy, na co niniejszym wyraża on zgodę. W przypadku prac związanych z utrzymaniem alejek w technologii zimowej, w przypadku nie przystąpienia przez Wykonawcę do ich wykonywania po upływie 5 godzin od wystąpienia warunków atmosferycznych uzasadniających przystąpienie do wykonywania tych prac, Zamawiającemu, oprócz kar umownych określonych wzorem umowy, przysługuje prawo do powierzenia wykonania tych prac podmiotowi trzeciemu na koszt i ryzyko Wykonawcy, na co niniejszym wyraża on zgodę. W przypadku prac, innych, niż określone w § 3 ust. 1 wzoru umowy, za końcowy termin wykonania tych prac przyjmuje się ostatni dzień miesiąca kalendarzowego, w którym prace te miały być wykonane. Odbiór wykonanych prac, o których mowa w § 4 ust. 1 nastąpi na podstawie protokołu odbioru podpisanego przez przedstawicieli stron wzoru umowy. W przypadku stwierdzenia podczas odbioru wad wykonanych prac, Zamawiający ma prawo odmówić ich odbioru do czasu usunięcia tych wad w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego. W przypadku ujawnienia się wad wykonanych prac po ich odbiorze, Wykonawca zobowiązuje się je usunąć w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego na ich usunięcie. W przypadku nie usunięcia wad w powyższym terminie Zamawiający ma prawo do powierzenia usunięcia tych wad osobie trzeciej na koszt i ryzyko Wykonawcy, na co niniejszym Wykonawca wyraża zgodę. Wykonawca oświadcza, że pracami i czynnościami określonymi niniejszą umową w zakresie dotyczącym terenów wpisanych do rejestru zabytków kierować będzie osoba posiadająca kwalifikacje określone Rozporządzeniem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 09.06.2004 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych ( Dz. U. Nr 150 z 2004 r., poz. 1579), bądź posiadająca zaświadczenie, o którym mowa w § 13 tego rozporządzenia. Wykonawca oświadcza, że dysponuje wykwalifikowanym personelem pomocniczym, posiadającym wymagane prawem uprawnienia do wykonywania prac będących przedmiotem wzoru umowy. Wykonawca zobowiązuje się do wykonania prac określonych wzorem umowy zgodnie z obowiązującą sztuką ogrodniczą i pielęgnacją terenów zieleni oraz przepisami i zasadami wiedzy technicznej, postanowieniami wzoru umowy oraz obowiązującymi przepisami prawa. Wykonawca oświadcza, że dysponuje sprzętem niezbędnym do prawidłowego wykonania niniejszej umowy. Wykonawca oświadcza, że posiada zezwolenie powiatowego lekarza weterynarii na zbieranie i wywóz zwłok zwierząt. Bez pisemnej zgody Zamawiającego, Wykonawca nie może przenieść wierzytelności wynikających z niniejszej umowy na osoby trzecie. Oprócz przypadków, określonych przepisami kodeksu cywilnego, Zamawiający może odstąpić od umowy w przypadku wystąpienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy; odstąpienie od umowy w tym wypadku może nastąpić w terminie miesiąca od powzięcia wiadomości o powyższych okolicznościach. Zamawiający ma prawo odstąpić od niniejszej umowy także w przypadku, gdy: a) pracami określonymi niniejszą umową w przypadku obiektów wpisanych do rejestru zabytków nie kieruje osoba, o której mowa w § 5 ust. 1 wzoru umowy, b) Wykonawca wykonuje prace w sposób sprzeczny z postanowieniami wzoru umowy, pomimo pisemnego wezwania Zamawiającego i wyznaczenia Wykonawcy w tym wezwaniu 7 dniowego terminu do prawidłowego wykonywania prac. W przypadkach określonych w § 16 ust. 2 wzoru umowy Zamawiający ma prawo odstąpić od umowy w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o okolicznościach, o których mowa w § 16 ust. 2 lit. a) lub b) wzoru umowy. W przypadku nie wykonywania, bądź nienależytego wykonywania niniejszej umowy przez Wykonawcę, w tym, w przypadkach, o których mowa w § 16 ust. 2, Zamawiający ma prawo rozwiązać umowę w każdym czasie bez zachowania terminu wypowiedzenia W przypadku, odstąpienia od umowy przez Zamawiającego, z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, w tym w przypadkach, o których mowa w § 16 ust. 2 oraz w przypadku rozwiązania umowy w okolicznościach, o których mowa w § 16 ust. 4, Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną w wysokości 5 % łącznego wynagrodzenia brutto, o którym mowa w § 7 ust. 1 wzoru umowy. Oświadczenie o wypowiedzeniu lub rozwiązaniu od umowy powinno nastąpić w formie pisemnej pod rygorem nieważności takiego oświadczenia. W wypadku odstąpienia od umowy Wykonawcę oraz Zamawiającego obciążają następujące obowiązki: a) w terminie 7 dni od daty odstąpienia od umowy Wykonawca przy udziale Zamawiającego sporządzi szczegółowy protokół inwentaryzacji prac w toku według stanu na dzień odstąpienia. b) Wykonawca zabezpieczy przerwane prace w zakresie obustronnie uzgodnionym na koszt tej strony, która odstąpiła od umowy. c) Zamawiający w razie odstąpienia od umowy z przyczyn, za które Wykonawca nie odpowiada obowiązany jest do: - dokonania odbioru prac przerwanych, które zostały wykonane do dnia odstąpienia, -przejęcia od Wykonawcy pod swój dozór terenów zieleni. Wykonawca zapewni nadzór oraz właściwe przestrzeganie przepisów bhp w rejonie wykonywanych prac. Wykonawca zobowiązany jest do ubezpieczenia się od odpowiedzialności cywilnej za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków dotyczących pracowników i osób trzecich, a powstałych w związku z prowadzonymi pracami. Wykonawca jest odpowiedzialny i ponosi wszelkie koszty za straty materialne, powstałe z tytułu odpowiedzialności cywilnej za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków dotyczących pracowników i osób trzecich, w tym także ruchu pojazdów mechanicznych, powstałe w związku z prowadzonymi pracami.

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 77.31.00.00-6, 77.31.21.00-1, 77.31.30.00-7, 77.31.41.00-5, 77.34.20.00-9.

II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2010.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

Informacja na temat wadium: Nie dotyczy

III.2) WARUNKI UDZIAŁU

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.


IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.brzeg.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: w siedzibie Zamawiającego ul. Robotnicza 12 49-300 Brzeg, budynek B, pok. 1..

IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 09.11.2009 godzina 09:30, miejsce: Urząd Miasta w Brzegu, ul. Robotnicza 12, 49-300 Brzeg.

IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).