Brzeg: Ochrona i zabezpieczenie krytej pływalni przy ul. Wrocławskiej 11 w Brzegu w zakresie ratownictwa wodnego.
Numer ogłoszenia: 221085 - 2009; data zamieszczenia: 25.11.2009
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miasto Brzeg - Burmistrz Miasta Brzegu , ul. Robotnicza 12, 49-300 Brzeg, woj. opolskie, tel. 0077 4169950, faks 077 4169952.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Ochrona i zabezpieczenie krytej pływalni przy ul. Wrocławskiej 11 w Brzegu w zakresie ratownictwa wodnego..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1)Przedmiotem zamówienia są usługi ochrony i zabezpieczenia krytej pływalni w Brzegu w zakresie ratownictwa wodnego, realizowane w terminie od 1 stycznia 2010 roku do 31 grudnia 2011 roku. Wykonawca usługę winien wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami, a w szczególności z ustawą o kulturze fizycznej z dnia 18 stycznia 1996 roku (Dz.U. z 2001 roku Nr 81, poz. 889 z późn. zm.) oraz rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 6 maja 1997 roku w sprawie określenia warunków bezpieczeństwa osób przebywających w górach, pływających, kąpiących się i uprawniających sporty wodne (Dz.U. 57 z 1997 poz. 358). W ramach wykonywania przedmiotu zamówienia, w celu zapewnienia właściwej ochrony i bezpieczeństwa klientom krytej pływalni w Brzegu w zakresie ratownictwa wodnego, Wykonawca zobowiązany jest zapewnić ratowników pełniących dyżur w ilości zgodnej z obowiązującymi przepisami, ze szczególnym uwzględnieniem w/w przepisów, ale nie mniejszej niż dwie osoby. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić, aby każdy z ratowników posiadał aktualne uprawnienia zawodowe i aktualne badania lekarskie uprawniające do wykonywania obowiązków ratownika WOPR na basenach kąpielowych (w tym - posiadanie przez każdego ratownika karty ratownika WOPR) - oraz zapewnić, aby w trakcie pełnienia dyżuru każdy z ratowników nosił kartę ratownika WOPR w widocznym miejscu. Ratownicy pełniący dyżur zobowiązani są wykonywać obowiązki zgodnie z Rozporządzeniem, a w szczególności zobowiązani są do: a)Pełnienia dyżuru na wyznaczonych stanowiskach (miejsca pełnienia dyżuru określone zostały na planie sytuacyjnym, będącym załącznikiem nr 1 do wzoru umowy, stanowiącym jej integralna część), stałego obserwowania powierzchni wody oraz osób znajdujących się na terenie pływalni, reagowania na każdy sygnał wzywania pomocy w sposób zgodny z zaleceniami, zasadami postępowania i zasadami etycznymi WOPR. b) Sprawdzania przed przystąpieniem do pracy oraz na bieżąco, w trakcie trwania zmiany, stanu kąpieliska i sprzętu zapewniającego bezpieczeństwo osób kąpiących się, a w razie stwierdzenia jakichkolwiek nieprawidłowości informować o nich niezwłocznie pracowników Zamawiającego, określonych w § 4 ust 1 wzoru umowy . c) Reagowania na bieżąco i niezwłocznie na wszelkie naruszenia regulaminu ośrodka i zarządzeń kierownictwa, dotyczące w szczególności: - zachowań naruszających rygory sanitarno - epidemiologiczne (mycie całego ciała, stany chorobowe, zmiany skórne, rany itp.); - zachowań zagrażających bezpieczeństwu klientów ośrodka (bieganie, skoki do wody niebezpieczne zjazdy na zjeżdżalni itp.); - spożywanie alkoholu i innych środków odurzających na terenie ośrodka; - zachowań zagrażających uszkodzeniem lub zniszczeniem urządzeń i wyposażenia pływalni. d) Uaktualniania danych dotyczących temperatury wody i powietrza na pływalni a w przypadku zauważonych nieprawidłowości w eksploatacji pływalni (brak wentylacji, zimna woda w natryskach, niewłaściwa temperatura powietrza i wody w nieckach itp.) zgłaszania ich niezwłocznie Zamawiającemu. e) Oczyszczania powierzchni wody, dna obszaru wodnego oraz plaży z zanieczyszczeń i przedmiotów stanowiących zagrożenie dla klientów ośrodka, a w przypadku zanieczyszczeń kałowych w porozumieniu z Zamawiającym zawieszać zajęcia. f) Prowadzenia na bieżąco dziennika pracy, rejestrowania wszystkich ważnych wydarzeń, a w szczególności faktów udzielania pomocy i podjętych akcji ratowniczych. g) Utrzymywania w czystości stanowiska pracy i pomieszczeń socjalnych. h) Podczas pełnienia swojego dyżuru kilkakrotnie obejść halę basenową, a swoją postawą stwarzać klientom pływalni poczucie pełnego bezpieczeństwa. i) Zwracania szczególnej uwagi na klientów pływalni korzystających z urządzeń znajdujących się na hali basenowej (zjeżdżalnia, whirpool, masaże), w celu zapewnienia bezpiecznego i zgodnego z regulaminem ich wykorzystywania. j) Dostosowywania wszystkich interwencji do zaistniałej sytuacji. k)Odnoszenia się w sposób uprzejmy i grzeczny do klientów pływalni, a w przypadku braku negatywnej reakcji na zwróconą uwagę, przekazania niezwłocznie sprawy służbom ochrony i Zamawiającemu. Umowa zostaje zawarta na czas określony od dnia 1 stycznia 2010 roku do 31 grudnia 2011 r. Wykonawca zobowiązuje się świadczyć usługi, stanowiące przedmiot wzoru umowy w godzinach otwarcia krytej pływalni, tj. : a) we wszystkie dni tygodnia w godzinach od 700 do 2100; b) w okresie letnich wakacji szkolnych we wszystkie dni tygodnia w godzinach od 600 do 2200. Przewidywana maksymalna ilość godzin pracy krytej pływalni w okresie objętym umową wynosi 9900 godzin (4950 godzin na każdy rok). Pracownicy upoważnieni przez Zamawiającego maja prawo prowadzić w każdym czasie kontrolę jakości świadczonych przez Wykonawcę usług, o których mowa w § 1 wzoru umowy. Reklamacje i uwagi, co do sposobu i jakości wykonywanych przez Wykonawcę usług zgłaszane będą na bieżąco osobom wskazanym w § 4 ust. 4 wzoru umowy. Osoba uprawniona do przyjęcia reklamacji pełnić będzie dyżur codziennie w godzinach pracy krytej pływalni. Zgłoszenie reklamacji potwierdzane będzie każdorazowo przez Zamawiającego na piśmie. Każdorazowa zmiana osoby uprawnionej do przyjęcia reklamacji oraz zmiana numeru telefonu, o którym mowa w § 4 ust. 3 wzoru umowy wymaga zawiadomienia Zamawiającego na piśmie. W przypadku zgłoszenia przez Zamawiającego reklamacji lub uwag, o których mowa w § 4 ust. 3 wzoru umowy Wykonawca zobowiązuje się niezwłocznie usunąć stwierdzone nieprawidłowości i uchybienia bez dodatkowego wynagrodzenia w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego, a w przypadku czynności niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania pływalni, w ciągu 30 minut od chwili zgłoszenia. Wykonawca ma obowiązek dostarczyć na każde żądanie Zamawiającego aktualne zaświadczenia o posiadaniu przez osoby wykonujące czynności objęte umową uprawnień niezbędnych do wykonywania tych czynności. Zamawiający zobowiązuje się do dostarczenia wymaganego przepisami prawa sprzętu ratowniczego i medycznego. Zamawiający zobowiązuje się przydzielić Wykonawcy pomieszczenie do przebierania się i wypoczynku. Wykonawca zobowiązany jest na bieżąco, na piśmie informować Zamawiającego o osobach wyznaczonych do utrzymania czystości w pomieszczeniach i na terenach objętych wzorem umowy i przedstawiać do pisemnego zatwierdzenia miesięczny harmonogram ich pracy w terminie do 28 dnia miesiąca poprzedzającego obowiązywanie harmonogramu. Wykonawca, przy świadczeniu usługi, ponosi odpowiedzialność za przestrzeganie przepisów sanitarnych, BHP, p.poż. i innych, ze szczególnym uwzględnieniem przepisów dotyczących ratownictwa wodnego oraz zobowiązany jest do przestrzegania zaleceń organów kontroli..

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 74.23.17.20-0.

II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2011.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.

III.2) WARUNKI UDZIAŁU

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.


IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.brzeg.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta Brzeg ul. Robotnicza 12 49-300 Brzeg (pok. 107 - I p.).

IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 04.12.2009 godzina 08:30, miejsce: Urząd Miasta Brzeg ul. Robotnicza 12 49-300 Brzeg (parter - biuro podawcze).

IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.3.13) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.