Brzeg: Remont tarasu w Żłobku Miejskim Tęczowy Świat w Brzegu
Numer ogłoszenia: 163635 - 2010; data zamieszczenia: 23.06.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miasto Brzeg - Burmistrz Miasta Brzegu , ul. Robotnicza 12, 49-300 Brzeg, woj. opolskie, tel. 0077 4169950, faks 077 4169952.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Remont tarasu w Żłobku Miejskim Tęczowy Świat w Brzegu.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zamawiający powierza, a Wykonawca zobowiązuje się do wykonania zadnia pn. Remont tarasu w Żłobku Miejskim Tęczowy Świat w Brzegu. W ramach robót remontowych Wykonawca zobowiązuje się do: 1)zerwania posadzek z masy lastrykowej, 2)rozbiórki elementów konstrukcji betonowych, 3)rozebrania obróbek blacharskich, 4)odbicia tynków zewnętrznych z zaprawy cementowej na ścianach, filarach, 5)rozebrania podsypki izolacyjnej z tłucznia ceglanego, 6)wykonania koryta na poszerzeniach jezdni, 7)wywiezienia gruzu, 8)wykonania podsypki piaskowej z zagęszczeniem ręcznym, 9)wykonania nawierzchni z kostki brukowej, 10)wykonania posadzek antypoślizgowych i mrozoodpornych. Szczegółowy zakres i sposób wykonania robót remontowych określony został w projekcie oraz przedmiarze robót stanowiącymi odpowiednio załączniki Nr 1 i Nr 2 do umowy, będące jej integralną częścią. Termin rozpoczęcia robót remontowych, określonych niniejszą umową ustala się na dzień 1.08 2010r. Wykonawca zobowiązuje się zakończyć całość robót określonych umową, w terminie do dnia 31 sierpnia 2010r. Zamawiający przekaże Wykonawcy teren, na którym mają być wykonywane roboty remontowe określone umową w terminie do dnia 1 sierpnia 2010r, na podstawie protokółu odbioru, podpisanego przez Strony umowy lub ich umocowanych przedstawicieli. Zamawiający oświadcza, że posiada prawo dysponowania nieruchomością na cele remontowe. Z chwilą przejęcia protokolarnie terenu, o którym mowa w ust. 1 Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za ten teren. Wykonawca zapewni nadzór oraz właściwe przestrzeganie przepisów bhp i p.poż. na remontowanym obiekcie. Po zakończeniu robót remontowych Wykonawca zobowiązuje się na własny koszt uporządkować teren robót i przekazać go Zamawiającemu w terminie określonym w § 3 ust. 2 wzoru umowy. Wykonawca zobowiązuje się do ubezpieczania terenu robót z tytułu szkód , które mogą zaistnieć w związku z określonymi zdarzeniami losowymi oraz od odpowiedzialności cywilnej. Wykonawca zobowiązany jest do ubezpieczania się od odpowiedzialności cywilnej za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków dotyczących pracowników i osób trzecich, a powstałych z w związku z prowadzonymi robotami Roboty remontowe, stanowiące przedmiot umowy Wykonawca zobowiązuje się wykonać zgodnie z postanowieniami umowy oraz jej załącznikami, sztuką budowlaną, obowiązującymi przepisami prawa, obowiązującymi Polskimi Normami oraz zasadami współczesnej wiedzy technicznej zapewniając bezpieczne i higieniczne warunki pracy. Strony postanawiają, iż termin gwarancji na roboty budowlane wynosi 36 miesięcy licząc od daty odbioru. W dniu podpisania protokółu odbioru Wykonawca przedłoży Zamawiającemu stosowny dokument gwarancyjny. Wszelkie wady wykonanych robót, stanowiących przedmiot umowy Wykonawca zobowiązany jest usuwać w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego na ich usunięcie. W przypadku niedotrzymania tego terminu Zamawiającemu służy prawo do powierzenia wykonania tych prac osobom trzecim na koszt i ryzyko Wykonawcy. Skorzystanie przez Zamawiającego z powyższego uprawnienia pozostaje bez wpływu na zakres i uprawnienia wynikające z udzielonej przez Wykonawcę gwarancji. Wykonawca nie może powierzyć wykonania całości lub części robót remontowych będących przedmiotem umowy osobom trzecim bez pisemnej zgody Zamawiającego. Bez pisemnej zgody Zamawiającego, Wykonawca nie może przenieść wierzytelności wynikających z umowy na osoby trzecie. Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne: a) za zwłokę w wykonaniu robót remontowych określonych wzorem umowy w wysokości 0,2% wynagrodzenia brutto, o którym mowa w § 9 ust.2 wzoru umowy za każdy dzień opóźnienia w stosunku do terminu określonego w § 3 ust. 2 wzoru umowy, b) z tytułu odstąpienia od umowy przez Zamawiającego z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy w wysokości 20% wynagrodzeni brutto, o którym mowa w § 9 ust.2 wzoru umowy. Zamawiającemu przysługuje prawo do dochodzenia odszkodowania przewyższającego karę umowną do wysokości rzeczywiście poniesionej szkody. Zamawiający ma prawo do potrącenia kar umownych z wynagrodzenia Wykonawcy. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w następujących przypadkach : 1) wydłużenia okresu gwarancji lub rękojmi o dowolny okres, 2) zmiany danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy, zmiany danych teleadresowych oraz osób wskazanych do kontaktów między Stronami, 3) konieczności zmiany w przedmiocie zamówienia, o ile zmiana ta nie powoduje zmiany wynagrodzenia Wykonawcy, 4) przedłużenia terminu wykonania umowy, w przypadku gdy: a) wystąpi konieczność wykonania robót dodatkowych, których zakres i termin realizacji ma wpływ na termin wykonania niniejszej umowy, b) zmiana terminu wykonania umowy wynikła z przyczyn nie przewidzianych przy zawarciu umowy, 5) pozostałych postanowień umowy nie stanowiących treści oferty Wykonawcy, 6) gdy zmiana umowy jest korzystna lub obojętna z punktu widzenia Zamawiającego. Zamiana umowy może nastąpić na pisemny umotywowany wniosek jednej ze Stron, za zgodą drugiej Strony umowy, na podstawie aneksu do umowy. Oprócz wypadków wymienionych w przepisach Kodeksu cywilnego Zamawiającemu przysługuje prawo odstąpienia od umowy w następujących sytuacjach: a) w razie wystąpienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy; b) Wykonawca nie rozpoczął robót bez uzasadnionych przyczyn lub nie kontynuuje ich pomimo wezwania Zamawiającego złożonego na piśmie. Odstąpienie od umowy w przypadkach, o których mowa w pkt a) i b) może nastąpić w terminie 14 dni od powzięcia wiadomości o powyższych okolicznościach, W wypadku odstąpienia od umowy Wykonawcę oraz Zamawiającego obciążają następujące obowiązki: a) w terminie 7 dni od daty odstąpienia od umowy Wykonawca przy udziale Zamawiającego sporządzi szczegółowy protokół inwentaryzacji robót w toku według stanu na dzień odstąpienia, b) zabezpieczy przerwane roboty w zakresie obustronnie uzgodnionym na koszt tej strony z winy, której dokonano odstąpienia umowy..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.21.00.00-2, 45.00.00.00-7, 45.11.00.00-1, 45.10.00.00-8, 45.11.10.00-8, 45.11.12.20-6.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.08.2010.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

jeżeli Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, (niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków) zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania do dyspozycji wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia - na zał. nr 5 do oferty, pełnomocnictwo do reprezentowania, o ile ofertę składa pełnomocnik

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w następujących przypadkach : 1) wydłużenia okresu gwarancji lub rękojmi o dowolny okres, 2) zmiany danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy, zmiany danych teleadresowych oraz osób wskazanych do kontaktów między Stronami, 3) konieczności zmiany w przedmiocie zamówienia, o ile zmiana ta nie powoduje zmiany wynagrodzenia Wykonawcy, 4) przedłużenia terminu wykonania umowy, w przypadku gdy: a) wystąpi konieczność wykonania robót dodatkowych, których zakres i termin realizacji ma wpływ na termin wykonania niniejszej umowy, b) zmiana terminu wykonania umowy wynikła z przyczyn nie przewidzianych przy zawarciu umowy, 5) pozostałych postanowień umowy nie stanowiących treści oferty Wykonawcy, 6) gdy zmiana umowy jest korzystna lub obojętna z punktu widzenia Zamawiającego. Zamiana umowy może nastąpić na pisemny umotywowany wniosek jednej ze Stron, za zgodą drugiej Strony umowy, na podstawie aneksu do umowy. Oprócz wypadków wymienionych w przepisach Kodeksu cywilnego Zamawiającemu przysługuje prawo odstąpienia od umowy w następujących sytuacjach: a) w razie wystąpienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy; b) Wykonawca nie rozpoczął robót bez uzasadnionych przyczyn lub nie kontynuuje ich pomimo wezwania Zamawiającego złożonego na piśmie. Odstąpienie od umowy w przypadkach, o których mowa w pkt a) i b) może nastąpić w terminie 14 dni od powzięcia wiadomości o powyższych okolicznościach, W wypadku odstąpienia od umowy Wykonawcę oraz Zamawiającego obciążają następujące obowiązki: a) w terminie 7 dni od daty odstąpienia od umowy Wykonawca przy udziale Zamawiającego sporządzi szczegółowy protokół inwentaryzacji robót w toku według stanu na dzień odstąpienia, b) zabezpieczy przerwane roboty w zakresie obustronnie uzgodnionym na koszt tej strony z winy, której dokonano odstąpienia umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.brzeg.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Żłobek Miejski Tęczowy Świat, ul. Gaj 3, 49-300 Brzeg.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 09.07.2010 godzina 08:30, miejsce: Urząd Miasta Brzeg, ul. Robotnicza 12, 49-300 Brzeg, biuro podawcze - parter, budynek A..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie