Brzeg: Prowadzenie komunikacji miejskiej na terenie Gminy Miasto Brzeg
Numer ogłoszenia: 316545 - 2010; data zamieszczenia: 09.11.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miasto Brzeg - Burmistrz Miasta Brzegu , ul. Robotnicza 12, 49-300 Brzeg, woj. opolskie, tel. 0077 4169950, faks 077 4169952.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Prowadzenie komunikacji miejskiej na terenie Gminy Miasto Brzeg.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zamawiający zleca, a Wykonawca przyjmuje do wykonywania usługę polegającą na organizacji i prowadzeniu komunikacji miejskiej na terenie Gminy Miasto Brzeg, przez obsługę linii 0A, 0B, 1, 2, 3, 5, 6 i 8. Wykonawca zobowiązuje się do: 1) zapewnienia środków transportowych niezbędnych do prawidłowej realizacji zadań przewozowych w komunikacji miejskiej. 2) zapewnienia pasażerom pełnej informacji na przystankach, dotyczącej przebiegu poszczególnych tras, rodzaju linii oraz czasu odjazdów i przyjazdów autobusów. 3) umieszczenia na pojazdach kursowych, widocznych z zewnątrz tablic informacyjnych o numerze linii i oznaczenie przystanku końcowego. 4) dbania na bieżąco o należyty stan techniczny tablic z rozkładami jazdy i zapewnienie czytelnej informacji o rozkładzie jazdy podróżnym. Wykonawca zobowiązuje się nie mniej niż dwa razy w miesiącu na własny koszt uzupełnić brakujące i nieczytelne rozkłady jazdy. 5) dbania o punktualność ruchu pojazdów w komunikacji miejskiej. 6) dbania o czystość w środkach komunikacji miejskiej, właściwy stan techniczny pojazdów zapewniający podróżnym komfort i bezpieczeństwo podróży. 7) dokonywania dwa razy w roku badania potoków pasażerskich na wiosnę (w m-cu kwietniu lub maju) oraz jesienią (w m-cu wrześniu lub październiku), z wyszczególnieniem ilości pasażerów korzystających ze zniżek i przejazdów bezpłatnych, określonych odrębnymi przepisami. Zamawiający zastrzega sobie prawo uczestniczenia w badaniach, a Wykonawca zobowiązuje się umożliwić Zamawiającemu uczestnictwo w tych badaniach oraz dostarczyć Zamawiającemu na piśmie wyniki tych badań. Termin badania będzie uzgadniany każdorazowo między stronami, a wyniki badań będą przekazywane Zamawiającemu w ciągu 30 dni od zakończenia badania. 8) organizowania na własny koszt druku oraz dystrybucji biletów przewozowych, na terenie Gminy Miasto Brzeg, oraz prowadzenia kontroli biletów w przejazdach pasażerskich komunikacji miejskiej. 9) ewidencjonowania przychodów z biletów i kar w sposób umożliwiający wyliczenie tych przychodów oraz przekazywanie informacji w tym zakresie Zamawiającemu na jego wniosek. 10) utrzymywania porządku i czystości na przystankach poprzez: a) codzienne zamiatanie terenu przystanku i terenu w najbliższym jego otoczeniu w promieniu minimum 2 m od przystanku i minimum 1 metr wokół wiaty oraz opróżnianie koszy, b) w zimie odśnieżanie, usuwanie gołoledzi i zlodowaceń na powierzchni przystanków jak również na powierzchni gwarantującej bezpieczne wsiadanie i wysiadanie podróżnym, c) mycie szyb przystanków i ławek oraz usuwanie napisów wykonanych np. farbą, flamastrami niezwłocznie po zaistnieniu faktów wandalizmu. 11) prowadzenia bieżącej kontroli stanu technicznego przystanków poprzez stałe ich monitorowanie. Stwierdzone akty dewastacji, wandalizmu przystanków podlegają natychmiastowemu zgłoszeniu organom ścigania i powiadomieniu Zamawiającego. 12) ubezpieczenia się od odpowiedzialności cywilnej za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków dotyczących podróżnych i osób trzecich, a powstałych w związku ze świadczoną usługą. Zamawiający ma prawo do dokonywania oceny jakości świadczonej usługi, w szczególności poprzez kontrolę punktualności ruchu pojazdów, ocenę stanu czystości pojazdów dopuszczonych do ruchu i utrzymania czystości przystanków. Ocena będzie prowadzona przez osobę wyznaczoną przez Zamawiającego przy współudziale funkcjonariusza Straży Miejskiej, w obecności osoby reprezentującej Wykonawcę. W przypadku nieobecności osoby reprezentującej Wykonawcę, pomimo doręczonego Wykonawcy zawiadomienia o kontroli Zamawiający jest uprawniony do wykonania kontroli bez udziału osoby reprezentującej Wykonawcę. Z przeprowadzonej kontroli sporządza się protokół. Zamawiający może korzystać z oceny czystości dokonywanej przez funkcjonariuszy Straży Miejskiej, Policji lub Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej. Dla potrzeb oceny świadczonej usługi Wykonawca przekaże Zamawiającemu dwa bilety wolnej jazdy lub inne dokumenty wystawione na okaziciela, a uprawniające do bezpłatnych przejazdów służbowych na wszystkich liniach w całym okresie trwania umowy. Zamawiający oddaje Wykonawcy w użyczenie na okres zawartej umowy przystanki i wiaty stanowiące mienie Gminy Miasta Brzeg. Wykonawca będzie prowadził na bieżąco konserwację tych urządzeń, polegającą na: a) dokonywaniu bieżących napraw przystanków w celu utrzymania właściwego ich stanu technicznego, gwarantującego podróżnym bezpieczne i prawidłowe korzystanie z nich, za wyjątkiem napraw gwarancyjnych wynikających z gwarancji udzielonej przez producenta wiat. b) konserwowaniu elementów metalowych przystanków, przez malowanie raz w roku, zgodnie z przyjętą kolorystyką. W razie potrzeby strony w odrębnym trybie ustalą zasady udostępniania przystanków i wiat przystankowych innym Wykonawcom. Użyczenie może być wypowiedziane przez Zamawiającego z zachowaniem 1 miesięcznego okresu wypowiedzenia w przypadku nie uzgodnienia z Wykonawcą zasad udostępniania przez Wykonawcę przystanków i wiat przystankowych innym Wykonawcom lub uniemożliwienia przez Wykonawcę korzystania z przystanków i wiat przez innych Wykonawców pomimo uzgodnienia tych zasad. Dopuszcza się możliwość zmian w rozkładzie jazdy w prowadzonej komunikacji miejskiej, polegających na zmianie trasy linii lub ilości kursów obsługiwanej linii lub czasu odjazdów i przyjazdów. Może to nastąpić zarówno z inicjatywy Zamawiającego jak i na uzasadniony wniosek Wykonawcy prowadzącego komunikację miejską, złożony do Zamawiającego, poparty wynikami przeprowadzonych okresowo badań potoków pasażerskich. Powyższa zmiana rozkładu nie może przekroczyć łącznie 3% ilości kilometrów w komunikacji miejskiej wynikającej z rozkładu jazdy, o której mowa w § 8 ust. 3 wzoru umowy i jest wprowadzana przez Zamawiającego każdorazowo w drodze zawiadomienia doręczonego Wykonawcy, bez konieczności sporządzania aneksu do umowy. Zawiadomienie, o którym mowa powyżej zawierać będzie termin wprowadzenia zamian w rozkładzie jazdy. Wszelkie zmiany w rozkładzie jazdy w prowadzonej komunikacji miejskiej pozostają bez wpływu na wysokość wynagrodzenia Wykonawcy. Wykonawca zobowiązany jest do stosowania opłat za przejazdy oraz ulg obowiązujących podróżnych korzystających z środków komunikacji miejskiej na terenie Gminy Miasto Brzeg, ustalanych przez Zamawiającego, zgodnie z aktualną uchwałą Rady Miejskiej w Brzegu. Wynagrodzenie Wykonawcy obejmuje wszelkie koszty związane z prawidłowym wykonywaniem umowy i jest niezmienne przez cały okres, na który umowa została zawarta. Wynagrodzenie będzie przekazywane z dołu na konto Wykonawcy w okresach miesięcznych płatnych w terminie 14 dni od daty otrzymania prawidłowo wystawionej faktury przez Zamawiającego, w 12 równych ratach miesięcznych. Wykonawca wnosi zabezpieczenie należytego wykonania umowy w wysokości 3 % wynagrodzenia umownego brutto..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60.11.20.00-6.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2011.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium w wysokości: 22.200,00 zł

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

pełnomocnictwo do reprezentowania, o ile ofertę składa pełnomocnik;zobowiązanie innych podmiotów do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów, ważne ubezpieczenie dla pojazdów przewidzianych do wykonywania zamówienia

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający dopuszcza zmianę umowy w następujących przypadkach: 1) wprowadzenia zmian w rozkładzie jazdy, w tym również likwidacji linii, w zakresie innym niż wynikający z postanowień zawartych w § 6 wzoru umowy, 2) wprowadzenia zmian przepisów prawnych ( w tym przepisów prawa miejscowego) mających istotny wpływ na wykonywanie umowy, w szczególności mających wpływ na zakres zobowiązań Wykonawcy lub Zamawiającego lub wynagrodzenie Wykonawcy określone wzorem umowy, 3) zmiana umowy jest korzystna lub obojętna dla Zamawiającego, 4) zaistnienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w dniu zawarcia umowy. Zmiany umowy mogą nastąpić na wniosek Wykonawcy lub Zamawiającego, na podstawie aneksu do umowy. W przypadku wniosku Wykonawcy związanego ze zmianą wysokości wynagrodzenia w związku z wystąpieniem okoliczności, o których mowa w § 12 ust. 1 pkt 2) wzoru umowy, a w szczególności zmianą zasad odpłatności i zakresu zniżek lub uprawnień do przejazdów bezpłatnych, Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia Zamawiającemu szczegółowej kalkulacji uzasadniającej zmianę wynagrodzenia, w szczególności przeprowadzenia i przekazania Zamawiającemu badania potoków pasażerskich z bezpośrednio przed i po wystąpieniu okoliczności określonych w § 12 ust. 1 pkt 2) wzoru umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.brzeg.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta Brzeg, ul. Robotnicza 12, Biuro Infrastruktury Miejskiej, pok. 103, I piętro, budynek A.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 17.11.2010 godzina 10:30, miejsce: Urząd Miasta Brzeg, ul. Robotnicza 12, Biuro Podawcze, parter, budynek A.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie