Brzeg: Zakup energii elektrycznej na potrzeby obiektów Gminy Miasto Brzeg i jej jednostek organziacyjnych
Numer ogłoszenia: 318603 - 2010; data zamieszczenia: 10.11.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miasto Brzeg - Burmistrz Miasta Brzegu , ul. Robotnicza 12, 49-300 Brzeg, woj. opolskie, tel. 0077 4169950, faks 077 4169952.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zakup energii elektrycznej na potrzeby obiektów Gminy Miasto Brzeg i jej jednostek organziacyjnych.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest dostawa energii elektrycznej dla obiektów Gminy Miasto Brzeg i jej jednostek organizacyjnych. Zakup będzie się odbywał na podstawie odrębnej umowy sprzedażowej z Wykonawcą. Usługi dystrybucyjne będą świadczone na podstawie odrębnej umowy zawartej z EnergiaPro SA. Wykonawca zobowiązuje się do złożenia Operatorowi Systemu Dystrybucyjnego (OSD), w imieniu Zamawiającego, zgłoszenia o zawarciu umowy na sprzedaż energii elektrycznej. Planowana wysokość zużycia energii elektrycznej w okresie trwania umowy dla poszczególnych punktów poboru określanych w załączniku nr 1 do umowy szacuje się łącznie w wysokości 1700,3 MWh. Ewentualna zmiana (wzrost lub spadek) planowanego zużycia nie będzie skutkowała dodatkowymi kosztami dla Zamawiającego, poza rozliczeniem za faktycznie zużytą ilość energii wg cen określonych w dokumentacji przetargowej. Moc umowna, warunki jej zmiany oraz miejsce dostarczenia energii elektrycznej określana jest każdorazowo w umowie o świadczenie usług dystrybucji zawartej pomiędzy Zamawiającym a OSD. Wykonawca zobowiązuje się również do pełnienia funkcji podmiotu odpowiedzialnego za bilansowanie handlowe dla energii elektrycznej sprzedanej w ramach umowy. Wykonawca dokonywać będzie bilansowania handlowego energii zakupionej przez Zamawiającego na podstawie standardowego profilu zużycia o mocy umownej określonej w załączniku nr 2 do umowy. Koszty wynikające z dokonania bilansowania uwzględnione są w cenie energii elektrycznej. Zamawiający oświadcza, iż wszystkie prawa i obowiązki związane z bilansowaniem handlowym z umowy, w tym zgłaszanie grafików handlowych do OSD, przechodzą na Wykonawcę. Energia elektryczna kupowana na podstawie umowy zużywana będzie na potrzeby odbiorcy końcowego, co oznacza, że Zamawiający nie jest przedsiębiorstwem energetycznym w rozumieniu ustawy Prawo Energetyczne. Standardy jakości obsługi klienta zostały określone w obowiązujących przepisach wykonawczych wydanych na podstawie ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. - Prawo energetyczne. W przypadku niedotrzymania jakościowych standardów obsługi Zamawiającemu przysługuje prawo bonifikaty lub upustu według stawek określonych w § 38 Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 2 lipca 2007 r. w sprawie szczegółowych zasad kształtowania i kalkulacji taryf oraz rozliczeń w obrocie energią elektryczną (Dz. U. Nr 128 poz. 895 z późniejszymi zmianami) lub w każdym później wydanym akcie prawnym dotyczącym jakościowych standardów obsługi. Umowa zostaje zawarta na czas oznaczony do dnia 31.12.2011 r. Dzień wejścia Umowy w życie jest dniem rozpoczynającym sprzedaż energii elektrycznej przez Wykonawcę. Strony postanawiają, że możliwe jest zaprzestanie zakupu energii elektrycznej dla punktów poboru wskazanych w załączniku nr 1 do umowy i nie stanowi to rozwiązania całej umowy chyba, że przedmiotem wypowiedzenia są wszystkie punkty poboru określone w załączniku nr 1 do umowy. Zaprzestanie zakupu energii elektrycznej dla wybranych punktów poboru energii może nastąpić z zachowaniem jednomiesięcznego wypowiedzenia. Dla realizacji umowy w zakresie każdego punktu poboru konieczne jest jednoczesne obowiązywanie umów: a. Umowy o świadczenie usług dystrybucji zawartej pomiędzy Zamawiającym a OSD, b. Generalnej umowy dystrybucyjnej zawartej pomiędzy Wykonawcą a OSD, c. Umowy zawartej przez Wykonawcę z OSD umożliwiającej bilansowanie handlowe Zamawiającego przez Wykonawcę. Zamawiający oświadcza, że umowa o świadczenie usług dystrybucji pozostaje ważna przez cały okres obowiązywania umowy, a w przypadku jej rozwiązania, Zamawiający zobowiązany jest poinformować o tym Wykonawcę w formie pisemnej w terminie 7 dni od momentu złożenia oświadczenia o wypowiedzeniu umowy o świadczenie usług dystrybucji. W przypadku gdy Wykonawca poweźmie wiadomość iż umowa o świadczenie usług dystrybucji została rozwiązana bądź wygasła, a Zamawiający nie poinformuje go o tym w trybie wskazanym powyżej, Umowa ulega natychmiastowemu rozwiązaniu w zakresie punktów poboru, do których dostarczana jest energia elektryczna w ramach umowy o świadczenie usług dystrybucji z dniem jej rozwiązania. Wykonawca może wypowiedzieć umowę bądź wstrzymać dostarczanie energii elektrycznej w przypadku gdy Zamawiający opóźnia się z zapłatą za pobraną energię elektryczną o co najmniej miesiąc od upływu terminu płatności, pomimo uprzedniego powiadomienia na piśmie o zamiarze wypowiedzenia umowy i wyznaczenia dodatkowego dwutygodniowego terminu do zapłaty zaległych i obecnych należności.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09.31.00.00-5.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2011.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

oświadczenie o posiadaniu generalnej umowy dystrybucyjnej zawartej z EnergiaPro S.A., pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania do dyspozycji wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia, pełnomocnictwo

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający dopuszcza wprowadzenie zmian do umowy w następujących przypadkach: a) zmiany danych adresowych i teleadresowych dotyczących stron umowy, b) zmiany szacowanego zużycia, zgodnie z postanowieniami §2 ust. 3 wzoru umowy, c) zaprzestania zakupu energii elektrycznej dla punktów poboru, zgodnie z postanowieniami §7 ust.4 i 5 wzoru umowy. d) zmiany ceny, o której mowa w § 5 ust. 1 wzoru umowy na skutek zmiany stawek podatku VAT, wynikających przepisów prawa w określonym tymi przepisami terminie ich wprowadzenia i obowiązywania. W takim wypadku zmianie ulegnie wyłącznie cena brutto, zaś cena netto pozostanie bez zmian. Zmiana cen wynikająca ze zmiany podatku VAT winna zostać poprzedzona aneksem do niniejszej umowy, na podstawie wskazanej przez Wykonawcę podstawy prawnej. Umowa może zostać wypowiedziana przez każdą ze stron z zachowaniem 3 miesięcznego okresu wypowiedzenia.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.brzeg.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta Brzeg, ul. Robotnicza 12, Biuro Infrastruktury Miejskiej, pok. 103 budynek A, I piętro.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 19.11.2010 godzina 09:00, miejsce: Urząd Miasta Brzeg, ul. Robotnicza 12, Biuro Podawcze, parter, budynek A.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie