Brzeg: Wykonywanie prac związanych z bieżącym utrzymaniem cieku Kościelna i rowów melioracyjnych na terenie Miasta Brzeg.
Numer ogłoszenia: 339317 - 2010; data zamieszczenia: 26.11.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miasto Brzeg - Burmistrz Miasta Brzegu , ul. Robotnicza 12, 49-300 Brzeg, woj. opolskie, tel. 0077 4169950, faks 077 4169952.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonywanie prac związanych z bieżącym utrzymaniem cieku Kościelna i rowów melioracyjnych na terenie Miasta Brzeg..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zamawiający zleca, a Wykonawca zobowiązuje się do wykonywania prac związanych z bieżącym utrzymaniem cieku Kościelna i rowów melioracyjnych na terenie miasta Brzeg, zwanych dalej przedmiotem umowy. Wykaz rowów wraz z zestawieniem ich parametrów technicznych stanowi załącznik nr 1 do wzoru umowy. W ramach wykonania prac, stanowiących przedmiot wzoru umowy, Wykonawca zobowiązuje się do: a) dwukrotnego odmulania dna cieków i przepustów wraz z wywozem piasku i gruntu na wysypisko i ich utylizacją (pierwsze odmulanie w miesiącach kwiecień i maj; drugie w miesiącach październik i listopad) ; b) oczyszczania z namułu przepustów rurowych; c) oczyszczania rowów , skarp rowów i terenów przyległych do rowów z nieczystości, wraz z ich wywozem i utylizacją; d) wykaszania porostów i trawy z obu skarp rowów; e) ręcznego ścinania krzaków na skarpach rowów; f) udrażniania przepustów; g) usuwania zatorów; h) zapewnienia drożności przepustów w sytuacji wystąpienia opadów deszczu, w celu zabezpieczenia mienia mieszkańców na terenach znajdujących się w bezpośrednim sąsiedztwie rowów melioracyjnych. Wykonawca zobowiązuje się wykonywać prace określone wzorem umowy według następujących zasad: a) bieżące utrzymanie rowów melioracyjnych wykonywane będzie zgodnie z zestawieniem prac, stanowiącym załącznik nr 2 do wzoru umowy; wykaszanie skarp rowów z porostów i krzaków oraz ich czyszczenie ze śmieci i gruzu dotyczy obu stron każdego rowu z wymienionych w wykazie rowów melioracyjnych w granicach działek geodezyjnych wykazanych w załączniku nr 3, b) w przypadku wystąpienia opadów deszczu, Wykonawca zapewni drożność przepustów , tak aby zachowane było bezpieczeństwo mienia mieszkańców na terenach znajdujących się w bezpośrednim sąsiedztwie rowów melioracyjnych; c) oczyszczanie rowów , skarp rowów i terenów przyległych do rowów z nieczystości, wraz z ich wywozem i utylizacją, wykonywane będzie z następującą częstotliwością: - rów C 2 co dwa tygodnie, - pozostałe rowy raz w miesiącu; d) wywóz urobku oraz odpadów powstałych w trakcie prac konserwacyjnych będzie się odbywał na teren najbliższego wysypiska śmieci i będzie udokumentowany kartą przekazania odpadu. Ze względu na wystąpienie warunków atmosferycznych uniemożliwiających prawidłowe wykonywanie prac, w szczególności wystąpienie niskich temperatur lub opadów deszczu i śniegu, terminy wykonania prac ujęte w załączniku nr 2 do umowy, na umotywowany wniosek Wykonawcy mogą być przedłużone na podstawie pisemnego aneksu do umowy. Wykonawca oświadcza, że posiada pozwolenie na wywóz odpadów na wysypisko śmieci, lub korzysta z usług podmiotu posiadającego takie pozwolenie. Wykonawca oświadcza, że posiada środki techniczne niezbędne dla prawidłowego i terminowego wykonania przedmiotu umowy. W przypadku podzlecenia przez Wykonawcę części zamówienia uprawnionej osobie trzeciej, Wykonawca odpowiada za jej działania i zaniechania, jak za swoje działania i zaniechania. Do usuwania zatorów, o których mowa w § 1 ust 2. lit. g wzoru umowy Wykonawca zobowiązuje się przystąpić niezwłocznie na podstawie samodzielnie podjętych informacji, lub niezwłocznie po dokonanym przez Zamawiającego zgłoszeniu telefonicznym. Zgłoszenie telefoniczne potwierdzane będzie każdorazowo na piśmie lub faksem. Wykonawca zobowiązuje się przystąpić do prac, o których mowa w zdaniu poprzednim niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 2 godzin od chwili zgłoszenia telefonicznego lub faksem. Wykonawca zobowiązuje się przystąpić do wykonywania czynności mających na celu zapewnienie drożności przepustów, o której mowa w § 1 ust 2, lit. h wzoru umowy niezwłocznie po wystąpieniu warunków atmosferycznych zagrażających bezpieczeństwu mienia mieszkańców na terenach znajdujących się w bezpośrednim sąsiedztwie rowów melioracyjnych. Zamawiającemu przysługuje prawo do bieżącej kontroli realizowanych przez Wykonawcę prac określonych wzorem umowy. O stwierdzonych podczas przeprowadzanej kontroli uchybieniach w wykonaniu prac określonych wzorem umowy, Zamawiający będzie powiadamiał Wykonawcę, który zobowiązuje się niezwłocznie stawić na miejsce kontroli. Z przeprowadzonej kontroli Zamawiający sporządza notatkę służbową, a w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości sporządza się protokół wraz z dokumentacją fotograficzną, podpisany przez Strony umowy. W przypadku nie stawienia się przez Wykonawcę na miejsce kontroli, Zamawiający sporządza protokół jednostronnie, a Wykonawca w takim wypadku nie ma prawa do kwestionowania stwierdzonego stanu prac. Wykonawca zobowiązuje się do wykonywania prac stanowiących przedmiot umowy zgodnie jej postanowieniami, z obowiązującymi normami i zasadami wiedzy technicznej. Wykonawca zapewni nadzór oraz właściwe przestrzeganie przepisów bhp w rejonie wykonywania prac. Wykonawca zgodnie z § 13 wzoru umowy zobowiązany jest do ubezpieczenia się od odpowiedzialności cywilnej za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków dotyczących pracowników i osób trzecich, a powstałych w związku z prowadzonymi pracami. Wykonawca ponosi odpowiedzialność prawną i materialną za szkody u osób trzecich powstałe w wyniku niewykonania lub nienależytego wykonania przedmiotu umowy. Wykonawca zobowiązuje się ubezpieczyć od odpowiedzialności cywilnej z tytułu szkód w majątku oraz krzywd osób trzecich wywołanych prowadzeniem robót, a także ubezpieczyć się z tytułu odpowiedzialności cywilnej za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków dotyczące pracowników i osób trzecich, a powstałe w związku z prowadzonymi przez niego robotami, w tym także ruchem pojazdów mechanicznych..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.47.00.00-2, 90.51.13.00-5, 90.51.36.00-2, 77.31.20.00-0.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2011.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

- jeżeli Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, (niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków) zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania do dyspozycji wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia - wzór zobowiązania stanowi zał. nr 5 do oferty, - pełnomocnictwo do reprezentowania, o ile ofertę składa pełnomocnik.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy w następujących przypadkach: a) zmiany ceny, o której mowa w § 6 ust. 1 wzoru umowy na skutek zmiany stawek podatku VAT, wynikających z przepisów prawa w określonym tymi przepisami terminie ich wprowadzenia i obowiązywania. W takim wypadku zmianie ulegnie wyłącznie cena brutto, zaś cena netto pozostanie bez zmian. Zmiana cen wynikająca ze zmiany podatku VAT winna zostać poprzedzona aneksem do wzoru umowy, na podstawie wskazanej przez Wykonawcę podstawy prawnej. b) zmiany danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy, zmiany danych teleadresowych oraz osób wskazanych do kontaktów między Stronami, c) zmiana umowy jest korzystna lub obojętna z punktu widzenia Zamawiającego, d) zmiana umowy wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, Zmiana umowy może nastąpić na pisemny umotywowany wniosek jednej ze Stron, za zgodą drugiej Strony umowy, na podstawie aneksu do umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.brzeg.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta Brzeg ul. Robotnicza 12 49-300 Brzeg ( pok. 104 A).

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 06.12.2010 godzina 09:30, miejsce: Urząd Miasta Brzeg ul. Robotnicza 12 49-300 Brzeg (biuro podawcze - parter).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie