Brzeg: Rewitalizacja przestrzeni miejskiej centrum miasta Brzeg - przebudowa ulicy Staromiejskiej - etap II, Jabłkowej, Długiej i Polskiej
Numer ogłoszenia: 114393 - 2011; data zamieszczenia: 13.04.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miasto Brzeg - Burmistrz Miasta Brzegu , ul. Robotnicza 12, 49-300 Brzeg, woj. opolskie, tel. 0077 4169950, faks 077 4169952.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Rewitalizacja przestrzeni miejskiej centrum miasta Brzeg - przebudowa ulicy Staromiejskiej - etap II, Jabłkowej, Długiej i Polskiej.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie przebudowy ulicy Staromiejskiej- etap II, Jabłkowej, Długiej i Polskiej w ramach zadania inwestycyjnego pn.: Rewitalizacja przestrzeni miejskiej centrum miasta Brzeg. W ramach przedmiotu umowy, Wykonawca zobowiązany jest do: a) wykonania nawierzchni jezdni ulicy Staromiejskiej II etap, Jabłkowej, Długiej i Polskiej z kostki granitowej, pochodzącej z rozbiórki i poddanej obróbce oraz nowej kostki granitowej, b) wykonania nawierzchni chodników i wjazdów z płyt granitowych pochodzących z odzysku i poddanych obróbce oraz kostki bazaltowej, c) wykonania dodatkowego odwodnienia pasa drogowego, d) wykonania ogrodzenia łańcuchowego zabezpieczającego wylot ulicy Staromiejskiej i Długiej, e) wykonania zsypów piwnicznych, f) wykonania elementów zieleni niskiej i wysokiej w misach ziemnych, g) wykonania elementów małej architektury w postaci ławek, koszy na śmieci, stojaków na rowery oraz wygrodzenia mis ziemnych, h) wykonania regulacji wysokościowej urządzeń obcych, i) wykonania robót rozbiórkowych z wywozem gruzu na wysypisko. Przedmiot umowy Wykonawca zobowiązuje się wykonać zgodnie z branżowymi projektami budowlano-wykonawczymi, przedmiarami robót i specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót, harmonogramem rzeczowo-finansowym realizacji projektu - stanowiącymi integralną część umowy. Zadanie obejmuje następujący rodzaj i zakres robót: rodzaj robót: roboty branży drogowej polegające na przebudowie nawierzchni dróg gminnych tj. części ulicy Staromiejskiej i całej ulicy Jabłkowej. Ponadto ulegnie przebudowie nawierzchnia ulicy Długiej i ulicy Polskiej. Nawierzchnia jezdni i wjazdów na posesje winny być wykonane z kostki granitowej 15x16cm, pochodzącej z rozbiórki przedmiotowych ulic i poddanej obróbce, której celem ma być ujednolicenie kształtów i wymiarów kostki oraz przystosowanie do wygodnego poruszania się pieszych. Przedmiotowa kostka po rozebraniu ma być z trzech stron cięta z górną powierzchnią płomieniowaną.Roboty związane z cięciem materiału kamiennego winny być przeprowadzone poza terenem budowy tj. na placu składowym wykonawcy zlokalizowanym poza Śródmieściem. W przedmiarze robót ujęto odwiezienie do obróbki materiału kamiennego a następnie przywiezienie na plac budowy celem wbudowania. Jedynie jezdnia ul. Długiej na odcinku od ul. Mlecznej do ul. Piastowskiej (w rejonie kościoła pw. św. Mikołaja) będzie wykonywana z kostki brukowej granitowej nowej o wymiarach 16 x (22-24) x 12 cm. Nawierzchnia chodników i wjazdów ma być odtworzona w tradycyjnym układzie pasmowym z płyt kamiennych granitowych i kostki bazaltowej pochodzących z rozbiórki i poddanych obróbce (uszkodzone krawędzie płyt chodnikowych granitowych i krawężników kamiennych ulegną obcięciu a następnie płomieniowaniu w celu dopasowania struktury płyt granitowych z odzysku do faktury płyt nowych). System odprowadzania wód deszczowych z nawierzchni jezdni i chodników nie ulegnie zmianie. Jezdnie uliczne ulicy Staromiejskiej i Jabłkowej będą posiadały spadek podłużny 0,5 - 2,8 %, a ulicy Długiej i Polskiej będą posiadały spadek podłużny 0,4 - 2,3 % zapewniający prawidłowe odwodnienie pasa drogowego z odprowadzeniem wód opadowych do istniejącej kanalizacji ogólnospławnej poprzez istniejące wpusty deszczowe zlokalizowane w jezdni ulicznej. Spadek poprzeczny jezdni i chodników przyjęto - 3,0%. Dodatkowo w celu efektywnego odprowadzenia wód opadowych z korpusu drogowego przewidziano wykonanie obustronnych sączków z rur drenarskich karbowanych PVC o średnicy 113 mm z otworami 1,5x5,0 mm z filtrem z włókna kokosowego. W związku z przebudową ulic przewidziano wymianę krat studzienek piwnicznych wraz z cokołami. Po rozbiórce istniejących zsypów piwnicznych należy wykonać cokoły kamienne szer. 15 cm i grub. 20 cm, które należy ustawić na ławach z oporem z betonu kl. B15. Następnie należy ułożyć kraty piwniczne stalowe ocynkowane. W celu spełnienia wymogów konserwatorskich i estetycznych - zamknięcie wylotu ulicy Staromiejskiej do ul. B. Chrobrego oraz wylotu ul. Długiej do ul. 3 Maja-Jagiełły, przewidziano w postaci stylowych słupków stalowo-żeliwnych koloru czarnego wysokości 80 cm o rozstawie 150 cm z podwójnymi łańcuchami i taśmą odblaskową koloru czerwonego. Teren objęty ww. robotami zlokalizowany jest na obszarze układu urbanistycznego m. Brzeg wpisanego do rejestru zabytków woj. Opolskiego pod nr 132/54 oraz średniowiecznych nawarstwień kulturowych miasta średniowiecznego wpisanych do rejestru zabytków pod nr A-3/65 i w związku z tym podlega szczególnej ochronie prawnej. zakres robót: w zakres budowy drogi gminnej wchodzi wykonanie następujących elementów: Branża drogowa z odwodnieniem: - rozbiórka wszystkich elementów drogowych, - wywóz gruzu na wysypisko, a materiałów kamiennych odzyskowych na skład na którym będzie wykonywana obróbka, - regulacja wysokościowa urządzeń obcych, - wykonanie robót ziemnych korytowych z odwozem urobku na wysypisko, - wykonanie warstw wzmacniających podłoże gruntowe tj.: ułożenie warstwy z mieszanki stabilizowanej cementem i warstwy mrozoochronnej oraz ułożenie geowłókniny polipropylenowej, - wykonanie warstw izolacyjnych na styku z zabudową pionową, - wykonanie drenażu podłużnego z rurek drenarskich perforowanych PCV d= 126/113 mm z filtrem kokosowym - 1.343,00 m, - ustawienie krawężników kamiennych i ścieków zabytkowych na ławach betonowych z oporem, - wykonanie nawierzchni jezdni z kostki granitowej pozyskanej z rozbiórki i poddanej obróbce - 3.098,66 m², - wykonanie nawierzchni jezdni z kostki granitowej nowej - 1.473,26 m2 , - wykonanie nawierzchni jezdni - pasów wydzielających ścieżki rowerowe z kostki bazaltowej czerwonej - 130,00 m2, - ustawienie obrzeży kamiennych 20x6 na ławie betonowej z oporem, - wykonanie nawierzchni chodników i wjazdów bramowych z płyt granitowych, kostki granitowej i kostki bazaltowej pozyskanych z rozbiórki i poddanych obróbce - 1.019,71 m2, - wykonanie nawierzchni chodników z płyt granitowych, kostki granitowej i kostki bazaltowej - nowych -1.118,81 m2, - wykonanie ogrodzenia łańcuchowego zabezpieczającego wylot ulicy, - wykonanie zsypów piwnicznych, - naprawa jezdni o nawierzchni bitumicznej - 25,00m2, - wykonanie elementów zieleni niskiej i wysokiej w misach ziemnych, - wykonanie elementów małej architektury w postaci ławek, koszy na śmieci, stojaków na rowery oraz wygrodzenia mis ziemnych. Szczegółowy zakres robót przedstawia załączona dokumentacja projektowa, przedmiary robót oraz specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót. lokalizacja budowy: Brzeg ul. Staromiejska, Jabłkowa, Długa i Polska na działkach gruntowych Nr : 434, 456, 180/2, 172, 150, 158/2, 83/2, 163, 955/2, 431/2, 83/3, 306/5, 305/3, 306/6, 609/17, 988 - obręb 1102 Centrum.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.32.52-0, 45.11.10.00-8, 45.11.12.30-9, 45.11.20.00-5, 45.23.20.00-2, 45.23.24.52-5.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.10.2012.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1)Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 100.000,00 zł (słownie: sto tysięcy złotych 00/100) 2)Wadium może być wnoszone w jednej lub w kilku następujących formach: a)pieniądzu, b)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c)gwarancjach bankowych, d)gwarancjach ubezpieczeniowych, e)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm.) 3)Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert w następujący sposób: a)w przypadku pieniądza wpłaca się je w wymaganej kwocie przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego, w Banku Zachodnim WBK S.A. 1 Oddział Brzeg nr rachunku: 17 1090 2141 0000 0005 5800 0532 (kopię potwierdzenia wpłaty proszę dołączyć do oferty), a b)w przypadku gwarancji i poręczeń należy oryginał dokumentu dołączyć do oferty i złożyć w jednej kopercie z ofertą. 4)Zwrot wadium: a) Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza , z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy prawo zamówień publicznych. b) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. c) Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 5)Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy prawo zamówień publicznych, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 6)Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 7)Zatrzymanie wadium przez Zamawiającego: Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a)odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b)nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c)zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 8)Okres ważności wadium: Wykonawca zabezpiecza ofertę wymaganą kwotą wadium na okres 30 dni licząc od daty upływu terminu składania ofert

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1) kosztorys ofertowy szczegółowy lub uproszczony. W przypadku załączenia kosztorysu uproszczonego należy dołączyć wykaz materiałów i sprzętu (występujących w kosztorysie) z podaniem cen jednostkowych oraz podać wartości innych składników cenotwórczych: robocizna, koszty ogólne, koszty zakupu, zysk. 2) wypełniony harmonogram rzeczowo-finansowy projektu wg wzoru na zał. nr 7 do oferty. 3) jeżeli Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, (niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków) zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania do dyspozycji wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia - wzór zobowiązania stanowi zał. nr 8 do oferty, 4) pełnomocnictwo do reprezentowania, o ile ofertę składa pełnomocnik.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1)Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy w następujących przypadkach : a) wydłużenia okresu gwarancji lub rękojmi o dowolny okres, b) zmiany danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy, zmiany danych teleadresowych oraz osób wskazanych do kontaktów między Stronami, c) konieczności zmiany w przedmiocie zamówienia w szczególności wynikające ze zmian w projekcie, o ile zmiana ta nie powoduje zmiany wynagrodzenia Wykonawcy, d) zmiany stawki podatku VAT na skutek zmian w przepisach prawnych, urzędowa zmiana podatku VAT, e) zmniejszenie wynagrodzenia na skutek zmniejszenia zakresu przedmiotu umowy czy rezygnacji z części przedmiotu umowy, f) przedłużenia terminu wykonania umowy, w przypadku: - wystąpienia konieczności wykonania robót dodatkowych, których zakres i termin realizacji ma wpływ na termin wykonania umowy, - wystąpią okoliczności, o których mowa w § 2 ust. 2 i ust. 4 oraz § 3 ust. 3 umowy, - wykonywania prac polegających na wymianie przez Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Brzegu urządzeń wodociągowych zlokalizowanych w obrębie przebudowywanych ulic przekroczy okres 30 dni. W takim przypadku przedłużenie terminu wykonania umowy może nastąpić o okres przekraczający 30 dni, - zmiany terminu wykonania umowy wynikłej z przyczyn nie przewidzianych przy zawarciu umowy, - wystąpienia zmiany w dokumentacji projektowej dokonanej na wniosek Wykonawcy lub Zamawiającego, konieczność usunięcia błędów w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, - wystąpienia siły wyższej. Siła wyższa oznacza wydarzenia nieprzewidywalne i poza kontrolą stron umowy, występujące po podpisaniu umowy, a powodujące niemożliwość wywiązania się z umowy w jej obecnym brzmieniu, - wstrzymania, zawieszenia robót przez Zamawiającego, - inne przyczyny zewnętrzne niezależne od Zamawiającego oraz Wykonawcy, skutkujące niemożliwością prowadzenia prac, g) pozostałych postanowień umowy nie stanowiących treści oferty Wykonawcy, h) gdy zmiana umowy jest korzystna lub obojętna z punktu widzenia Zamawiającego. 2) Zamiana umowy może nastąpić na pisemny umotywowany wniosek jednej ze Stron, za zgodą drugiej Strony umowy, na podstawie aneksu do umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.brzeg.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta w Brzegu ul. Robotnicza 12, 49-300 Brzeg, I piętro, budynek A, pokój nr 102.1 A.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 28.04.2011 godzina 10:30, miejsce: Urząd Miasta w Brzegu ul. Robotnicza 12, 49-300 Brzeg, biuro podawcze, budynek A.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej - Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego na lata 2007 - 2013.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak