Brzeg: Uzbrojenie terenów pod budownictwo mieszkaniowe w Brzegu w rejonie ulic: Brzechwy-Poznańska -Etap I
Numer ogłoszenia: 97820 - 2011; data zamieszczenia: 02.05.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miasto Brzeg - Burmistrz Miasta Brzegu , ul. Robotnicza 12, 49-300 Brzeg, woj. opolskie, tel. 0077 4169950, faks 077 4169952.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Uzbrojenie terenów pod budownictwo mieszkaniowe w Brzegu w rejonie ulic: Brzechwy-Poznańska -Etap I.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zadanie obejmuje budowę uzbrojenia terenów pod budownictwo mieszkaniowe w rejonie ulic: Brzechwy - Poznańska w Brzegu w zakresie dróg wewnętrznych, kanalizacji deszczowej i oświetlenia ulicznego wraz z zabezpieczeniem istniejących linii kablowych energetycznych oraz sieci teletechnicznych co stanowi I etap realizacji ww. zadania przewidzianego do realizacji w 2011 roku. Przewiduje się przebudowę odcinka ulicy Toruńskiej o nawierzchni asfaltowej i betonowej na odcinku od ul. Słowackiego do ul. Porazińskiej, ul. Brzechwy i ul. Makuszyńskiego. Jezdnia drogi wewnętrznej będzie posiadała szerokość 5,0 i 6,0 m. Chodniki o szerokości 1,5 m i 2,15 m oddzielono od jezdni pasami zieleni. Odprowadzenie wód opadowych z jezdni drogowej i chodników przewidziano poprzez budowę przykanalików z wpustami ulicznymi do wykonanej w roku 2010 sieci kanalizacji deszczowej. Ścieki deszczowe z powierzchni jezdni i chodników zebrane będą za pomocą wpustów ściekowych z osadnikiem. Do wykonania są wpusty uliczne z wykorzystaniem studzienek niewłazowych Tegra 600. Zaprojektowano wpusty uliczne i wpust chodnikowy boczny klasy D400. Przykanaliki od istniejących studni rewizyjnych (wykonane w roku 2010) do wpustów ulicznych należy wykonać z rur PVC o średnicy 200 mm. W zakres robót wchodzi także budowa oświetlenia ulicznego, które będzie zasilane z istniejącej szafki oświetleniowej PO-064 zabudowanej przy stacji transformatorowej S-629 Brzeg Osiedle Słowackiego oraz zabezpieczenie istniejących linii kablowych energetycznych i sieci teletechnicznych rurami osłonowymi dwudzielnymi Arota. Zakres oświetlenia ulicznego obejmuje wybudowanie obwodu oświetleniowego nr 1 linią kablową YKXS 4 x 16 mm2 od istniejącej szafki oświetlenia ulicznego nr PO064 poprzez zaprojektowane latarnie nr 1/1 do 1/9. Do oświetlenia ulicy Toruńskiej zaprojektowano latarnie oświetleniowe na słupach aluminiowych o wysokości 6 m, typu SAL-60H z wysięgnikiem 1 ramiennych typu WR-13/1 i oprawą oświetlenia ulicznego typu COSMO 100 W z lampą sodową SON T(+) 100W. Nawierzchnię dróg należy wykonać z kostki brukowej stylizowanej typu ATENA, natomiast chodników z kostki brukowej betonowej typu POLBRUK. Kolorystykę kostek zróżnicowano w zależności od miejsca usytuowania. Ze względu na występowanie w podłożu gruntu wysadzinowego grupy G3 należy ułożyć warstwę z mieszanki stabilizowanej cementem, a dodatkowo w celu efektywnego odprowadzania wód opadowych z korpusu drogowego zastosować należy obustronne sączki z rur drenarskich karbowanych PVC o średnicy 113 mm z otworami 1,5 x 5,0 mm. Droga będzie posiadała spadek podłużny 0,5 - 1,0%, zapewniający prawidłowe odwodnienie pasa drogowego. Spadek poprzeczny jezdni i chodników przyjęto - 2,0%. Nawierzchnia jezdni drogi wewnętrznej została zaprojektowana z kostki brukowej stylizowanej typu ATENA klasy min. 35 grubości 8 cm, koloru czarnego, na podsypce cementowo-piaskowej 1: 4 o grubości 5 cm. Podbudowę stanowi kruszywo łamane 0/31,3 mm o grubości 25 cm - stabilizowane mechanicznie. Ponadto zaprojektowano wzmocnienie podłoża warstwą mieszanki (pospółka) 0/20 mm stabilizowanej cementem o Rm = 2,5 MPa grubości 15 cm (mieszankę należy wyprodukować w wytwórni i dowieźć do miejsca wbudowania) i warstwy mrozoochronnej mieszanką (pospółka) 0/20 mm grubości 15 cm. Jezdnię drogową ograniczono krawężnikami betonowymi o wymiarach 15 x 30 cm. Na wjazdach i przejściach dla pieszych zastosowano krawężniki betonowe najazdowe o wymiarach 15 x 22 cm ustawionymi na ławach z oporem z betonu kl. B15. Dodatkowo w celu efektywnego odprowadzenia wód opadowych z korpusu drogowego przewidziano wykonanie obustronnych sączków z rur drenarskich karbowanych PVC o średnicy 113 mm z otworami 1,5 x 5,0 mm z filtrem z włókna kokosowego. Nawierzchnia chodników została zaprojektowana z kostki brukowej betonowej typu POLBRUK (prostokątna) klasy min. 35 grubości 8 cm , koloru szarego na posypce cementowo-piaskowej grubości 5 cm, podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie i zagęszczona grubości 15 cm i warstwa mrozoochronna - mieszanka (pospółka) 0/20 mm grubości 10 cm. Chodniki należy ograniczyć obrzeżami betonowymi o wymiarach 30 x 8 cm ustawionymi na ławach z oporem z betonu kl. B15. Zakres robót: w zakres budowy drogi gminnej wchodzi wykonanie następujących elementów: - rozbiórka elementów drogowych oraz wycinka i karczowanie drzew, - wywóz gruzu betonowego na wysypisko, - zabezpieczenie kabli telekomunikacyjnych rurami osłonowymi dwudzielnymi AROT 160PS, - wykonanie robót ziemnych - korytowanie wraz z odwozem urobku na wysypisko, - wykonanie warstwy wzmacniającej podłoże gruntowe warstwą kruszywa naturalnego (pospółka 0-20) stabilizowanej cementem, o wytrzymałości RM=2,5 MPa, grubości 15 cm, - wykonanie warstwy mrozoochronnej z pospółki 0-20 mm, zagęszczonej mechanicznie, o grubości 15 cm, - wykonanie podbudowy jednowarstwowej z kruszyw łamanych 0-31,5 mm , grubości 25 cm, - wykonanie drenażu podłużnego z rurek drenarskich perforowanych PCV d=126/113 mm z filtrem kokosowym - 323,00 m, - ustawienie krawężników betonowych B-15 na ławie betonowej z oporem, - wykonanie nawierzchni jezdni z kostki brukowej betonowej czarnej typu ATENA grubości 8 cm na podsypce piaskowej grub. 5 cm z wypełnieniem spoin piaskiem - 1.066,10 m2, - ustawienie obrzeży betonowych o wym. 30x8 cm na ławie betonowej B-15, - wykonanie chodników z kostki brukowej betonowej szarej, prostokątnej typu POLBRUK grubości 8 cm na podsypce cementowo-piaskowej grub. 5 cm z wypełnieniem spoin piaskiem- 480,49 m2, - wykonanie trawników dywanowych na humusie, z nawożeniem - 405,50 m2, - wykonanie przykanalików kanalizacji deszczowej z rur PVC o śr. 200 mm - 44,00 m, - wykonanie studzienek ściekowych ulicznych, wpust uliczny D400 na studzienkach Tegra 600- 9 szt., - wykonanie studzienek ściekowych ulicznych, wpust chodnikowy boczny D400 na studzienkach Tegra 600 - 1 szt. - wykonanie linii kablowej oświetleniowej kablem ziemnym YKXS 4x16 mm2 o łącznej długości 207,50 m, - ustawienie latarni oświetleniowych na słupach aluminiowych o wysokości 6 m, typu SAL-60H z wysięgnikiem 1 ramiennych typu WR-13/1 i oprawą oświetlenia ulicznego typu COSMO 100 W z lampą sodową SON T(+) 100W -10 szt., - wykonanie pomiarów elektrycznych obwodów elektrycznych niskiego napięcia i pomiarów instalacji uziemienia, - wykonanie zabezpieczenia istniejących linii kablowych średniego i niskiego napięcia. Szczegółowy zakres robót jest ujęty w projekcie budowlanym i specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych. Lokalizacja budowy: Brzeg ul. Toruńska, Brzechwy, Makuszyńskiego, Słowackiego, Porazińskiej na działkach gruntowych Nr : 870/1, 728, 846/26, 846/18, 875.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.20-6, 45.23.21.30-2, 45.31.61.10-9, 45.11.12.00-0.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 6.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1)Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 22.000,00 zł (słownie: dwadzieścia dwa tysiące złotych 00/100) 2)Wadium może być wnoszone w jednej lub w kilku następujących formach: a)pieniądzu, b)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c)gwarancjach bankowych, d)gwarancjach ubezpieczeniowych, e)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm.) 3)Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert w następujący sposób: a)w przypadku pieniądza wpłaca się je w wymaganej kwocie przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego, w Banku Zachodnim WBK S.A. 1 Oddział Brzeg nr rachunku: 17 1090 2141 0000 0005 5800 0532 (kopię potwierdzenia wpłaty proszę dołączyć do oferty), a b)w przypadku gwarancji i poręczeń należy oryginał dokumentu dołączyć do oferty i złożyć w jednej kopercie z ofertą. 4)Zwrot wadium: a) Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza , z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy prawo zamówień publicznych. b) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. c) Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 5)Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy prawo zamówień publicznych, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 6)Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 7)Zatrzymanie wadium przez Zamawiającego: Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a)odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b)nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c)zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 8)Okres ważności wadium: Wykonawca zabezpiecza ofertę wymaganą kwotą wadium na okres 30 dni licząc od daty upływu terminu składania ofert

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1) kosztorys ofertowy szczegółowy lub uproszczony. W przypadku przedłożenia oferty z załączeniem kosztorysu uproszczonego należy dołączyć wykaz materiałów i sprzętu (występujących w kosztorysie) z podaniem cen jednostkowych oraz podać wartości innych składników cenotwórczych: robocizna, koszty ogólne, koszty zakupu, zysk. Ponieważ w niniejszym postępowaniu obowiązuje wynagrodzenie ryczałtowe, załączony do oferty kosztorys ofertowy nie będzie miał zastosowania na etapie badania i oceny ofert, będzie miał on jedynie charakter informacyjny tj. pomocniczy na etapie rozliczeń z Wykonawcą (co oznacza, że będzie miał on znaczenie pomocnicze dopiero po zawarciu umowy na realizację zamówienia, na etapie jej rozliczenia). 2) jeżeli Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, (niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków) zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania do dyspozycji wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia - wzór zobowiązania stanowi zał. nr 7 do oferty, 3) pełnomocnictwo do reprezentowania, o ile ofertę składa pełnomocnik.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1) Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy w następujących przypadkach : a)wydłużenia okresu gwarancji lub rękojmi o dowolny okres, b)zmiany danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy, zmiany danych teleadresowych oraz osób wskazanych do kontaktów między Stronami, c)konieczności zmiany w przedmiocie zamówienia w szczególności wynikające ze zmian w projekcie, o ile zmiana ta nie powoduje zmiany wynagrodzenia Wykonawcy, d)zmiany stawki podatku VAT na skutek zmian w przepisach prawnych, urzędowa zmiana podatku VAT, e)zmniejszenie wynagrodzenia na skutek zmniejszenia zakresu przedmiotu umowy czy rezygnacji z części przedmiotu umowy, f)przedłużenia terminu wykonania umowy, w przypadku: - wystąpienia konieczności wykonania robót dodatkowych, których zakres i termin realizacji ma wpływ na termin wykonania umowy, - wystąpią okoliczności, o których mowa w § 2 ust. 2 i ust. 4 oraz § 3 ust. 3 wzoru umowy, - zmiany terminu wykonania umowy wynikłej z przyczyn nie przewidzianych przy zawarciu umowy, - wystąpienia zmiany w dokumentacji projektowej dokonanej na wniosek Wykonawcy lub Zamawiającego, konieczność usunięcia błędów w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, - wystąpienia siły wyższej. Siła wyższa oznacza wydarzenia nieprzewidywalne i poza kontrolą stron umowy, występujące po podpisaniu umowy, a powodujące niemożliwość wywiązania się z umowy w jej obecnym brzmieniu, - wstrzymania, zawieszenia robót przez Zamawiającego, - inne przyczyny zewnętrzne niezależne od Zamawiającego oraz Wykonawcy, skutkujące niemożliwością prowadzenia prac, g) pozostałych postanowień umowy nie stanowiących treści oferty Wykonawcy, h) gdy zmiana umowy jest korzystna lub obojętna z punktu widzenia Zamawiającego. 2) Zamiana umowy może nastąpić na pisemny umotywowany wniosek jednej ze Stron, za zgodą drugiej Strony umowy, na podstawie aneksu do umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.brzeg.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta w Brzegu ul. Robotnicza 12, 49-300 Brzeg, I piętro, budynek A, pokój nr 102.1 A.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 18.05.2011 godzina 10:30, miejsce: Urząd Miasta w Brzegu ul. Robotnicza 12, 49-300 Brzeg, biuro podawcze, budynek A.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Nie dotyczy.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie