Brzeg: Budowa turystycznej przystani na rzece Odrze w ramach zadania Rewitalizacja przestrzeni miejskiej centrum miasta Brzeg
Numer ogłoszenia: 196459 - 2011; data zamieszczenia: 19.07.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miasto Brzeg - Burmistrz Miasta Brzegu , ul. Robotnicza 12, 49-300 Brzeg, woj. opolskie, tel. 0077 4169950, faks 077 4169952.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa turystycznej przystani na rzece Odrze w ramach zadania Rewitalizacja przestrzeni miejskiej centrum miasta Brzeg.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zakres robót: Elementami składowymi przy budowie przystani turystycznej na rzece Odrze w Brzegu są: - budowa przystani turystycznej dla małych jednostek pływających - 20 stanowisk z możliwością rozbudowy wraz z hangarem wyposażonym w aneks szkutniczy i sanitariaty oraz przystań pasażerska , dla tzw. białej floty- stanowiska dla jednostek do 30,0m długości. Pomiędzy obu przystaniami niezbędne będzie ograniczone prześwietlenie części zieleni oraz korekta i uporządkowanie partii nabrzeża bezpośrednio przylegających do nurtu. W skład przystani turystycznej wchodzą obiekty: - hangar dla łodzi i jachtów, wykonany jako nieogrzewana wiata, w której są wydzielone pomieszczenia sanitarne oraz aneks szkutniczy . Obiekt wolnostojący , parterowy o prostej konstrukcji stalowej z obudową murowaną z dachem dwuspadowym pokrytym blachodachówką, plac wokół hangaru utwardzony i ogrodzony wraz z hangarem. Hangar będzie pełnił rolę pomocniczo-obsługową dla przystani małych jednostek jak i dla przystani pasażerskiej. - slip i keja: slip do wodowania jednostek na wózkach kołowych. długości 6,0 m. W sąsiedztwie slipu usytuowana jest keja w postaci utwardzonego miejsca do slipowania za pomocą dźwigu samojezdnego oraz keja do tymczasowego cumowania małych jednostek pływających. Budowa slipu i kei poprzez ukształtowanie terenu z wykorzystaniem ścianek szczelnych oporowych z zabijanych grodzic stalowych zakończonych oczepami.. - pomost pontonowy: dla małych jednostek pływających w sąsiedztwie slipu i kei. - dalby cumownicze: trzy dalby co ok. 7,0m w osi ścianki szczelnej wykonane z dwóch grodzic zespawanych w kształcie skrzynki długości 15, 0m każda z nich. - pachoły cumownicze: w sąsiedztwie kei i ogrodzenia przewiduje się dwa pachoły cumownicze, każdy pachoł wykonany z pali stalowych przy czym każdy pachoł składa się z dwóch zespolonych grodzic o długości 6,0m zabitych w teren. Teren wokół przystani turystycznej dla małych jednostek pływających z hangarem należy ogrodzić, ogrodzenie wykonać z paneli ogrodzeniowych na słupkach stalowych, wysokość ogrodzenia 1,8m, wjazd na teren przystani bramą dwuskrzydłową szer. 4,5m i furtką szer. 1,5m. - maszt W części zachodniej działki przewiduje się przystań dla tzw. białej floty dla jednostek 30m długości, w skład przystani wchodzą obiekty: - pomosty/perony stanowiące dojście z poziomu terenu do poziomu trapu. Do poziomu trapu (133.10m n.p.m.) wykonanie obiektu jako żelbetowe schody skarpowe o wysokości 17,5cm, szerokości 30cm ze spocznikami pośrednimi szerokości 150cm.Na poziomie 133.10m n.p.m. przewiduje się peron szerokości 1,8 m z którego będzie wejście bezpośrednio na trap. Peron od strony rzeki zabezpieczony będzie barierką ochronną wysokości 1,10m, natomiast od poziomu133.10 m n.p.m. do poziomu 131.60m n.p.m. przewiduje się trzy spoczniki o szerokości 0,8m wysokości 0,5m, które pełniły będą funkcję widokową i jednocześnie stanowiły będą umocnienie skarpy poniżej poziomu peronu. Wykonanie pomostów/peronów w konstrukcji żelbetowej, od strony rzeki pomosty oddzielone będą ścianką szczelną wykonaną z grodzic długości 6,0m zakończonych oczepami. Komunikację pomiędzy peronami a pokładem stanowił będzie trap o długości ok. 3,0-4,0m, będący na wyposażeniu statku. - pochylnia - komunikację dla niepełnosprawnych z poziomu terenu do poziomu peronu i trapu stanowiła będzie pochylnia wykonana w poprzek skarpy o szerokości 1,20m ze spocznikami długości 1,50m co ok. 9,0m, nawierzchnia pochylni z kostki betonowej z obustronnymi krawężnikami wyposażona w obustronne barierki poręczami. Skarpy ponad i pod pochylnią na całej jej długości umocnione betonowymi płytami ażurowymi na geowłókninie. - dalby cumownicze: w osi ścianek szczelnych oddzielających pomosty od rzeki są trzy dalby do cumowania jednostek pływających, każda wykonana z dwóch grodzic dł. 12,0m zespawanych w kształcie skrzynki, długość wbicia pali dalb na głębokość 6,7m poniżej projektowane dno rzeki, które na długości przystani wzdłuż ścianki szczelnej będzie pogłębione. - pachoł cumowniczy - w górnym narożu pomostów/peronów przewiduje się pachoł cumowniczy o wym. 2,5x2,5x2,5m żelbetowy, pachoł monolitycznie połączony ze schodami żelbetowymi. Przed realizacją posadowienia schodów/peronów należy wykonać rozbiórkę istniejącej przepompowni ośr. ok. 5,0m przykrytą żelbetową pokrywą oraz wychodzący w stronę rzeki rurociąg ssący o długości ok. 40m Gruz pochodzący z rozbiórki można wykorzystać do zasypania zbiornika (po jego rozdrobnieniu i wbudowaniu w grunt nasypowy). Do wykonywania prac rozbiórkowych wykorzystywany będzie sprzęt pływający, zaleca się skoordynować realizację prac związanych z rozbiórką rurociągu z zabijaniem ścianek szczelnych i dalb, aby mogły być wykonywane w jednym czasie przy wykorzystaniu tego samego sprzętu. b) roboty drogowe: W celu zapewnienia dojazdu i obsługę przystani należy wykonać: - drogę dojazdową oraz utwardzony plac w sąsiedztwie przystani pasażerskiej do tankowania paliw z cysterny i odbioru nieczystości przez pojazdy specjalne - drogę dojazdową oraz plac utwardzony w sąsiedztwie hangaru - drogę dojazdową do slipowania - drogę dojazdową do slipowania za pomocą dźwigu samojezdnego - pochylnię do peronu przystani pasażerskiej z przeznaczeniem dla osób niepełnosprawnych - chodniki Droga dojazdowa do utwardzonego placu w sąsiedztwie przystani pasażerskiej szerokości 4,0m, drogi dojazdowe do slipowania jednostek pływających na wózkach kołowych oraz dźwigu samojezdnego szerokości 6,0m, droga dojazdowa do placu przy hangarze szerokości 7,0m, natomiast pochylnia dla niepełnosprawnych szerokości 1,2m, chodniki szerokości 1,5m i 2,0m, opaski wokół hangaru szerokości 0,5m. c) ukształtowanie terenu wymuszone zostało przez rzeźbę terenu istniejącego i dostosowanie do poziomu rzeki Odry, tzw. poziomu wody, obejmuje obszar przystani dla małych jednostek pływających w granicach ogrodzenia oraz pas drogi dojazdowej, placu i pochylni w sąsiedztwie przystani pasażerskiej. Zakres robót związanych z ukształtowaniem terenu to: - zebrania humusu grubości 30cm z powierzchni terenu w granicach prowadzonych prac budowlanych, na powierzchniach występowania nawierzchni umocnionych z kostki betonowej należy ją rozebrać z odłożeniem do późniejszego wykorzystania - ograniczone prześwietlenie części zieleni- do częściowej wycinki przeznaczone są drzewa kolidujące z projektowanymi obiektami inwestycji, przewidywane jest także przerzedzenie zarośli rosnących na skarpie brzegowej, usytuowanej pomiędzy przystanią turystyczną i przystanią pasażerską. - wykonanie wykopów pod obiekty budowlane oraz korytowanie dróg i placów - wykonanie ścianek szczelnych i dalb cumowniczych - wykonanie nasypów zagęszczonych - wykonanie pomostów/peronów żelbetowych, nawierzchni umocnionych slipu, kei i pochylni dla niepełnosprawnych - wykonanie miejscowych prac naprawczych na ostrodze Odry w sąsiedztwie przystani dla małych jednostek pływających (odmulanie i uzupełnienia kamiennego na powierzchni ostrogi) - wykonanie prac pogłębiarskich- należy wykonać pogłębienia dna rzeki wzdłuż ścianek szczelnych przy kei przystani turystycznej i ścianek przy pomostach przystani pasażerskiej - wykonanie kamiennego umocnienia partii nabrzeża bezpośrednio przylegającego do nurtu rzeki na odcinku pomiędzy przystanią pasażerską i przystanią dla małych jednostek pływających; przyjmuje się umocnienia narzutem z kamienia łamanego o min. wymiarach 20cm w ilości 1m³ narzutu na 1mb nabrzeża - rozściełanie wcześniej zdjętego humusu i ukształtowanie terenu ze spadkami naturalnymi w kierunku rzeki, prace prowadzić w sezonie wiosenno-letnim W ramach realizacji obiektów przeznaczonych do wodowania i slipowania prace budowlano-konstrukcyjne wykonać w kolejności: - wykonanie prac przygotowawczych na przewidzianych powierzchniach robót ziemnych należy zdjąć humus oraz wierzchnie warstwy gruntów nienośnych, pylastych. Do zbijania ścianek szczelnych należy przygotować tymczasowe pomosty robocze. - wykonanie ścianki szczelnej czołowej dla stanowiska dźwigu samojezdnego - wykonanie ścianki kotwiącej ściankę czołową - wykonanie ścianek szczelnych bocznych stanowiska dla dźwigu samojezdnego - wykonanie ścianki szczelnej czołowej stanowiska dla cumowania małych jednostek, w osi ścianki zabić trzy dalby - wykonać pogłębienie dna rzeki od strony ścianek szczelnych - wykonanie umocnienia dna rzeki - wykonanie podbudowy pod slip - wykonanie umocnionych nawierzchni slipu oraz kei - wykonanie pachołów cumowniczych - wykonanie ukształtowanie teren d) roboty instalacyjne rodzaj robót: roboty instalacji wody i kanalizacji sanitarnej W celu doprowadzenia wody na teren projektowanej inwestycji należy wykonać przyłącze wody o średnicy Dz 63mmz rur PE o długości 14,0m, przyłącze wpięte zostanie do rury Dz110 w ul. Pl. Drzewny za pomocą armatury nawiercająco-odcinającej. Przyłącze wodociągowe zakończone będzie studnią wodomierzową o średnicy DN1200 z kręgów betonowych, w studni zamontowany zostanie zestaw wodomierzowy, aby rozprowadzić wodę po terenie projektowanej inwestycji należy wykonać instalację wodociągu do hangaru o średnicy Dz 32PE oraz doprowadzającą wodę do studni - punktu czerpalnego wody dla jednostek pływających. Całkowita długość instalacji wodociągowej wynosi 155,0m. Dla umożliwienia odprowadzenia ścieków bytowo-gospodarczych powstających na terenie przystani-hangaru z zapleczem socjalnym należy wykonać kanalizację sanitarną z kanału Dz 160PVC o całkowitej długości 100,0m. Zmiany kierunków i spadki kanałów realizowane będą za pomocą studzienek połączeniowych, rewizyjnych o średnicy DN 1000mm. Kanał wpięty zostanie do sieci miejskiej w ul. Pl. Drzewny w studni istniejącej. rodzaj robót: roboty instalacji elektrycznej Układ pomiarowy bezpośredni dla projektowanego obiektu należy zlokalizować w szafce złączowo-pomiarowej na napięciu 230/400V usytuowanej przy wjeździe na teren przystani turystycznej, z szafki wyprowadzić linię kablową zasilającą w kierunku rozdzielnicy zlokalizowanej w budynku hangaru. Do oświetlenie obiektu należy zabudować maszt oświetleniowy stalowy o wys. 10m z konstrukcją wsporczą pod naświetlacze na przystani pasażerskiej. Na przystani turystycznej zabudować słupy stalowe wys. 6m sztuk 4 oraz maszt oświetleniowy wys. 10m z konstrukcją wsporczą pod naświetlacze. e) wycinka drzew i nasadzenia Teren przeznaczony pod budowę przystani turystycznej to prawy brzeg rzeki Odry, pomiędzy ul. Krakusa ( od starej pompowni) do ul. Cegielnianej w Brzegu. Wszystkie drzewa przeznaczone do wycinki to samosiejki rosnące na skarpach koryta Odry, znajdujące się w zasięgu wód powodziowych. Oczyszczenie skarpy koryta rzeki ułatwi spływ wody, zmniejszając ryzyko uszkodzenia budowli poniżej, kilka drzew koliduje z budową przystani pasażerskiej i hangaru. Wycinkę i nasadzenie drzew należy wykonać na podstawie Decyzji OŚ. 613.22.2011. JZ z dnia 22 lutego 2011roku wydanej przez Starostę Brzeskiego oraz na podstawie Decyzji UOŚ.III.6131.12.2011 z dnia 21 lutego 2011roku wydanej przez Burmistrza Miasta Brzegu. f) łączność telefoniczna W celu realizacji łączności telekomunikacyjnej należy wykonać kanalizację teletechniczną jednootworową z rur HDPE 110/6,3 od budynku hangaru do granicy działki, nawiązującą do sieci telekomunikacyjnej projektowanej przez operatora w oddzielnym opracowaniu. g) harmonogram jednostek pływających. W ramach realizowanego zadania Wykonawca ma obowiązek wykonać i uzgodnić harmonogram jednostek pływających pracujących na budowie zgodnie z decyzją nr DOŚ.III-AK-6223-7/09 z dnia 07.10.2009 roku. Szczegółowy zakres robót określony został w dokumentacji projektowej, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz decyzjach wydanych przez organy w związku z planowaną inwestycję. lokalizacja budowy: Brzeg działka nr 35, nr 36/1, nr 13/3 AM2 obręb Centrum m. Brzeg Przed złożeniem oferty zaleca się dokonać wizji lokalnej w terenie i uwzględnić roboty, które mogą wystąpić w trakcie realizacji zamówienia, a nie są ujęte w przedłożonej dokumentacji technicznej (poprzedzając to procedurą zgodnie z art. 38 ustawy Prawo zamówień publicznych). W zakresie Wykonawcy jest wykonanie inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej (w 4 egz.). Inwentaryzację należy wykonać wraz z zestawieniem ilości podstawowych robót (długości drogi i chodników, powierzchnia jezdni, wjazdu i chodników i inne dane). Po dokonanym wyborze oferty, przed podpisaniem umowy wybrany Wykonawca ma obowiązek złożyć w Biurze Budownictwa i Inwestycji w tut. Urzędzie szczegółowy kosztorys ofertowy na podstawie którego skalkulował cenę ofertową, wraz z wypełnionym harmonogramem rzeczowo-finansowym realizacji zadania..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.11.10.00-8, 45.00.00.00-7, 45.21.00.00-2, 45.30.00.00-0, 45.26.20.00-1, 45.22.30.00-6, 45.23.30.00-9, 45.34.20.00-6, 45.23.00.00-8, 45.23.10.00-5, 45.23.14.00-9, 45.31.61.00-6, 45.23.23.00-5, 45.31.11.00-1, 45.11.12.00-0, 45.11.27.10-5, 45.24.00.00-1, 45.24.20.00-1, 45.24.30.00-2, 45.24.10.00-8.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.11.2012.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1) Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium w wysokości: 100.000,00 zł (słownie: sto tysięcy złotych 00/100). 2) Wadium może być wnoszone w jednej lub w kilku następujących formach: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. , Nr 42, poz. 275 z późn. zm.) 3) Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert w następujący sposób: a) w przypadku pieniądza wpłaca się je w wymaganej kwocie przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego, w Banku Zachodnim WBK S.A. 1 Oddział Brzeg nr rachunku: 17 1090 2141 0000 0005 5800 0532 (kopię potwierdzenia wpłaty proszę dołączyć do oferty). b) w przypadku gwarancji i poręczeń należy oryginał dokumentu dołączyć do oferty i złożyć w jednej kopercie z ofertą. 4) Zwrot wadium: Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Prawo zamówień publicznych. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 5) Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawców, którym zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy prawo zamówień publicznych, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 6) Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 7) Zatrzymanie wadium przez Zamawiającego: Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy prawo zamówień publicznych nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 8) Okres ważności wadium: Wykonawca zabezpiecza ofertę wymaganą kwotą wadium na okres 30 dni licząc od daty upływu terminu składania ofert.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

- jeżeli Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, (niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków) zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania do dyspozycji wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia - wzór zobowiązania stanowi zał. nr 8 do oferty, - pełnomocnictwo do reprezentowania, o ile ofertę składa pełnomocnik;

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1.Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy w następujących przypadkach : 1) wydłużenia okresu gwarancji lub rękojmi o dowolny okres, 2) zmiany danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy, zmiany danych teleadresowych oraz osób wskazanych do kontaktów między Stronami, 3) konieczności zmiany w przedmiocie zamówienia w szczególności wynikające ze zmian w projekcie, o ile zmiana ta nie powoduje zmiany wynagrodzenia Wykonawcy, 4) zmiany stawki podatku VAT na skutek zmian w przepisach prawnych, urzędowa zmiana podatku VAT. W takim przypadku cena netto pozostanie bez zmian, zaś odpowiedniej zmianie ulegnie cena brutto. 5) przedłużenia terminu wykonania umowy, w przypadku: a) wystąpienia konieczności wykonania robót dodatkowych, których zakres i termin realizacji ma wpływ na termin wykonania umowy, b) wystąpienia okoliczności, o których mowa w § 2 ust. 2 i ust. 4 oraz § 3 ust. 3 wzoru umowy, c) zmiany terminu wykonania umowy wynikłej z przyczyn nie przewidzianych przy zawarciu umowy, d) wystąpienia zmiany w dokumentacji projektowej dokonanej na wniosek Wykonawcy lub Zamawiającego, konieczność usunięcia błędów w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, e) wystąpienia siły wyższej. Siła wyższa oznacza wydarzenia nieprzewidywalne i poza kontrolą stron umowy, występujące po podpisaniu umowy, a powodujące niemożliwość wywiązania się stron z umowy w jej obecnym brzmieniu, f) wstrzymania, zawieszenia robót przez Zamawiającego, g) wystąpienia innych przyczyn zewnętrznych niezależnych od Zamawiającego oraz Wykonawcy, skutkujących czasową niemożliwością prowadzenia prac, 7) pozostałych postanowień umowy nie stanowiących treści oferty Wykonawcy, 2. Zamiana umowy może nastąpić na pisemny umotywowany wniosek jednej ze Stron, za zgodą drugiej Strony umowy, na podstawie aneksu do umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.brzeg.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta Brzeg ul. Robotnicza 12 49-300 Brzeg (I p., pok.102.1 i 102.2 , bud. A).

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 03.08.2011 godzina 10:30, miejsce: Urząd Miasta Brzeg ul. Robotnicza 12 49-300 Brzeg (Biuro Podawcze - parter).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego na lata 2007-2013.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak