Brzeg: Przebudowa dróg gminnych w obrębie osiedla mieszkaniowego Westerplatte w Brzegu- Przebudowa ulicy Ptasiej
Numer ogłoszenia: 273955 - 2011; data zamieszczenia: 19.10.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miasto Brzeg - Burmistrz Miasta Brzegu , ul. Robotnicza 12, 49-300 Brzeg, woj. opolskie, tel. 0077 4169950, faks 077 4169952.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa dróg gminnych w obrębie osiedla mieszkaniowego Westerplatte w Brzegu- Przebudowa ulicy Ptasiej.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest przebudowa ulicy Ptasiej (droga gminna nr 102221 O) w Brzegu, stanowiącej wyodrębnione zadanie w ramach realizowanej przebudowy ulic osiedla Westerplatte w Brzegu. Projektowana przebudowa ulicy Ptasiej zlokalizowana jest w istniejących granicach pasa drogowego ulic oraz na terenie przyległym obrębie działek nr 50/1 ark. mapy 3 oraz 72/1 ark. mapy 4 obręb Nr 1103 Południe. Zadanie obejmuje roboty budowlane branży drogowej z elementami zieleni, branży sanitarnej (kanalizacja deszczowa) i branży elektrycznej (oświetlenie uliczne). Przedmiotowa ulica Ptasia stanowi drogę dojazdową do istniejącej zabudowy mieszkaniowej oraz do budynków produkcyjnych byłej Okręgowej Spółdzielni Mleczarskiej. Ulica Ptasia jest drogą ślepą (bez przejazdu) z wjazdem od ulicy 1.Maja, posiada jezdnie o nawierzchni kostkowej i bitumicznej bez chodników. Na terenie objętym inwestycją znajduje się istniejące uzbrojenie: sieć wodno-kanalizacyjna, gazowa, energetyczna NN i SN. W obrębie istniejącej zabudowy występuje zieleń osiedlowa (trawniki, drzewa i krzewy). Zakres robót: Przebieg ulicy zaprojektowano w istniejących granicach pasa drogowego z uwzględnieniem w ramach przebudowy potrzeb wynikających z obsługi ruchu pojazdów i pieszych oraz zapewnienie maksymalnej liczby miejsc postojowych. Podstawowe parametry geometryczne przyjęto jak dla dróg klasy D o przekroju ulicznym w strefie zamieszkania. Ulicę Ptasią zaprojektowano jako dwukierunkową o długości ok. 100 m, z jezdnią szerokości 4,00 m oraz zatoką przyjezdniową o szerokości 2,50 m. Na końcu ulicy Ptasiej przewidziano tarczę do zawracania pojazdów. Projekt obejmuje również odcinek chodnika na wejściu do posesji, krótkie ciągi pieszo-jezdne, a także wjazd na teren zakładu i posesji Ptasia 1. Nawierzchnię jezdni, parkingu i wjazdu zaprojektowano z kostki betonowej typu ATENA grub. 8 cm na podsypce cementowo-piaskowej grub. 3 cm i na podbudowie z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie grub. 15 cm. Nawierzchnię chodników przewidzianych wyłącznie dla pieszych zaprojektowano z kostki betonowej TETKA prostokątnej grub. 8 cm na podsypce piaskowej grub. 5 cm. Wzmocnienie podłoża gruntowego pod nawierzchnie drogowe do nośności G1 przewiduje się przez ułożenie warstwy gruntu stabilizowanego cementem o grubości 15 cm - pod jezdnią i grubości 10 cm - pod pozostałymi nawierzchniami. Nawierzchnie z betonowej kostki brukowej należy przyjąć analogicznie jak na pozostałych ulicach osiedla Westerplatte np. ulica Gaj. Dotyczy to rodzaju kostki betonowej i ich koloru. Jako obramowanie nawierzchni jezdni, zatoki postojowej i wjazdów przewiduje się zastosowanie krawężników ulicznych 30 x 15 cm lub oporników 25 x 12 cm betonowych na ławie z oporem, a na chodnikach - obrzeży betonowych 30 x 8 cm na podsypce piaskowej. Przewiduje się ustawienie oporników betonowych wzdłuż linii styku z istniejącą nawierzchnią bitumiczną na włączeniu do ul. 1.Maja. Przed opracowaniem kosztorysu drogowego + zieleń zaleca się dokonać wizji lokalnej w terenie celem uwzględnienia w wycenie wszystkich wjazdów na działki budowlane i posesje mieszkaniowe. Materiały pochodzące z rozbiórki nawierzchni drogowej takie jak: kostka kamienna, kostka betonowa POLBRUK zostaną przewiezione przez Wykonawcę na miejsce wskazane przez Zamawiającego. W celu właściwego odprowadzenia wód opadowych z nawierzchni drogowych przewiduje się przebudowę istniejącej kanalizacji deszczowej polegającej na adaptacji (jednej) istniejącej i budowie (drugiej) nowej studzienki ściekowej wraz z przykanalikami deszczowymi z włączeniem do istniejącego kanału kanalizacji Dn 150 .Nową studzienkę ściekową zaprojektowano jako typową betonową Dn 500/450, z kratką żeliwną typu ciężkiego oraz z koszem i osadnikiem, połączone z istniejąca kanalizacją w ulicy Ptasiej. Projekt przewiduje przebudowę i rozbudowę istniejącego oświetlenia zewnętrznego znajdującego się wzdłuż ulicy Ptasiej. Przebudowa oświetlenia drogowego polega na zamontowaniu 3 szt. nowych słupów oświetleniowych typu parkowego wraz z oprawami energooszczędnymi, zasilanych z istniejącej linii kablowej oświetleniowej (na schemacie oświetlenia jako 6/II, 7/II i 8/II). Latarnie oświetleniowe należy przyjąć analogicznie jak na pozostałych ulicach osiedla Westerplatte np. ulica Gaj. Lampy oświetleniowe pochodzące z demontażu należy zdać do magazynu Rejonu Dystrybucji Opole. Projekt przewiduje również renowację istniejącej zieleni w pasie przyległym do zewnętrznej krawędzi nawierzchni drogowej. Projektowaną zieleń przewiduje się urządzić w formie trawników dywanowych. W ramach opracowania przewiduje się wykonanie docelowej organizacji ruchu w postaci 3 znaków drogowych na słupkach oraz organizacji ruchu zastępczego na okres budowy. Projektowane elementy wchodzące w zakres inwestycji (nawierzchnie drogowe, kanalizacja deszczowa i oświetlenie drogowe) nie powodują konieczności przebudowy istniejącego uzbrojenia, ponieważ zastosowano nawierzchnię rozbieralną z kostki betonowej, a usytuowanie projektowanych elementów odwodnienia i oświetlenia uwzględnia zachowanie wymaganych odległości od istniejących sieci uzbrojenia. W projekcie uwzględniono regulację wysokościową istniejących studni kanalizacyjnych oraz skrzynek zaworów wodociągowych i gazowych. Przebieg projektowanych ciągów komunikacyjnych jest zgodny z ustaleniami obowiązującego planu miejscowego zagospodarowania przestrzennego. Lokalizacja budowy: Brzeg ul. Ptasia na działce Nr : 50/1 ark. mapy 3 i ul. 1.Maja na działce Nr 72/1 ark. mapy 4 obręb Nr 1103 Południe, Przed złożeniem oferty zaleca się dokonać wizji lokalnej w terenie i uwzględnić roboty, które mogą wystąpić w trakcie realizacji zamówienia, a nie są ujęte w przedłożonych przedmiarach robót (poprzedzając to procedurą zgodnie z art. 38 ustawy Prawo zamówień publicznych). W zakresie Wykonawcy jest wykonanie inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej (w 4 egz.). Inwentaryzację należy wykonać wraz z zestawieniem ilości podstawowych robót (długości drogi i chodników, powierzchnia jezdni, miejsc postojowych, wjazdów, chodników i zieleni).

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.20.00.00-9, 45.23.00.00-8, 45.23.10.00-5.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 12.12.2011.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1) jeżeli Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, (niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków) zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania do dyspozycji wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia - wzór zobowiązania stanowi zał. nr 7 do oferty, 2) pełnomocnictwo do reprezentowania, o ile ofertę składa pełnomocnik.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1) Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy w następujących przypadkach : a) wydłużenia okresu gwarancji lub rękojmi o dowolny okres, b) zmiany danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy, zmiany danych teleadresowych oraz osób wskazanych do kontaktów między Stronami, c) konieczności zmiany w przedmiocie zamówienia w szczególności wynikające ze zmian w projekcie, o ile zmiana ta nie powoduje zmiany wynagrodzenia Wykonawcy, d) zmiany stawki podatku VAT na skutek zmian w przepisach prawnych, urzędowa zmiana podatku VAT. W takim wypadku cena netto pozostanie bez zmian, zaś odpowiedniej zmianie ulegnie cena brutto. e) przedłużenia terminu wykonania umowy, w przypadku: - wystąpienia konieczności wykonania robót dodatkowych, których zakres i termin realizacji ma wpływ na termin wykonania umowy, - wystąpienia okoliczności, o których mowa w § 2 ust. 2 i ust. 4 oraz § 3 ust. 3 wzoru umowy, - zmiany terminu wykonania umowy wynikłej z przyczyn nie przewidzianych przy zawarciu umowy, - wystąpienia zmiany w dokumentacji projektowej dokonanej na wniosek Wykonawcy lub Zamawiającego, konieczność usunięcia błędów w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, - wystąpienia siły wyższej. Siła wyższa oznacza wydarzenia nieprzewidywalne i poza kontrolą stron umowy, występujące po podpisaniu umowy, a powodujące niemożliwość wywiązania się stron z umowy w jej obecnym brzmieniu, - wstrzymania, zawieszenia robót przez Zamawiającego, - wystąpienia innych przyczyn zewnętrznych niezależnych od Zamawiającego oraz Wykonawcy, skutkujących czasową niemożliwością prowadzenia prac, g) pozostałych postanowień umowy nie stanowiących treści oferty Wykonawcy, 2) Zamiana umowy może nastąpić na pisemny umotywowany wniosek jednej ze Stron, za zgodą drugiej Strony umowy, na podstawie aneksu do umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.brzeg.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta Brzeg, ul. Robotnicza 12, 49-300 Brzeg (pok. 102, bud. A, I piętro).

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 03.11.2011 godzina 08:30, miejsce: Urząd Miasta Brzeg, ul. Robotnicza 12, 49-300 Brzeg (Biuro Podawcze - parter).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych 2008 - 2011.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie