Brzeg, dnia 25 lutego 2013 r.
OR.IV.271.1.4.2013
DO WSZYSTKICH WYKONAWCÓW,
KTÓRZY POBRALI SPECYFIKACJĘ
ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
dot. postępowania na zadanie pn.:
„Ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności Gminy Brzeg”
(organizowanego w trybie przetargu nieograniczonego)
Działając na podstawie art. 38 ust.1 i 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, Zamawiający informuje, że w dniach 20 i 25 lutego br. wpłynęły do Zamawiającego pytania od Wykonawców do treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia i udziela następujących odpowiedzi:
Pytanie nr 1
Proszę o podanie szkodowości za okres ostatnich 3 lat
Odpowiedź na pytanie nr 1
Zamawiający informuje, że w dniu 20 lutego uzupełnił SIWZ i zamieścił na stronie internetowej wykaz szkodowości Gminy Brzeg w okresie 2009-2013.
Pytanie nr 2
Proszę o wykreślenie z definicji powodzi podnoszenia się poziomu wód gruntowych
Odpowiedź na pytanie nr 2
Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie nr 3
Proszę o informację czy w okresie ostatnich 20 lat na terenie Gminy wystąpiła powódź, jeśli tak, to jakie lokalizacje zgłoszone do ubezpieczenia zostały nią dotknięte
Odpowiedź na pytanie nr 3
Na terenie Gminy Brzeg w okresie ostatnich 20 lat wystąpiła powódź w lipcu 1997 r. oraz w maju/czerwcu 2010 r. Teren bezpośredniego podtopienia i zalania obejmował gminne drogi-ulice na Wyspie – ul. Krakusa, Plac Drzewny, Cegielniana, Strzelecka, Błonie, Wał Śluzowy, Grobli, oraz ul. Oławska, Prochowa , Filozofów i tereny Parku Nadodrzańskiego w bezpośredniej styczności z rzeką Odrą.
W celu ograniczenia skutków powodzi i podtopień, przeprowadzono modernizację instalacji kanalizacyjnej na terenie ulic: Grobli, Cegielniana i Plac Drzewny.
Pytanie nr 4
Proszę o informację czy wśród mienie zgłoszonego do ubezpieczenia znajdują się składowiska odpadów oraz sortownie śmieci
Odpowiedź na pytanie nr 4
Zamawiający informuje, że wśród mienia zgłoszonego do ubezpieczenia nie znajdują się składowiska odpadów oraz sortownie śmieci.
Pytanie nr 5
Proszę o zmianę terminu zamówienia z 24 miesięcy na 12 miesięcy?
Odpowiedź na pytanie nr 5
Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie nr 6
W przypadku braku zgody na skrócenie terminu wykonania zamówienia do 12 miesięcy, prosimy o wprowadzenie zapisu o możliwości wypowiedzenia umowy przez każdą ze stron najpóźniej na 60 dni przed końcem pierwszego rocznego okresu ubezpieczenia, lub zgodę na wypowiedzenie umowy przez Ubezpieczyciela najpóźniej na 60 dni przed końcem pierwszego rocznego okresu ubezpieczenia w przypadku szkodowości wyższej lub równej 65%.( szkodowość rozumiana jako stosunek wypłaconych odszkodowań powiększonych o stan rezerw do opłaconej składki)
Odpowiedź na pytanie nr 6
Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie nr 7
Proszę o podanie stanu technicznego budynków wybudowanych przed 1963 rokiem wg poniższych elementów budynków :
- konstrukcja i pokrycie dach,
- instalacji elektrycznej,
- sieci wodno-kanalizacyjnej oraz centralnego ogrzewania,
- stolarki okiennej i drzwiowej,
- instalacji gazowej,
- instalacji wentylacyjnej i kominowej
Odpowiedź na pytanie nr 7
Dotyczy budynków bezpośrednio administrowanych przez Urząd Miasta w Brzegu
Ratusz:
- modernizacja – remont kapitalny w latach 70—tych. Oddany do użytku w 1990 r. w 2006 r. – ocieplenie stropodachu, 2011 r. remont toalet na parterze i I piętrze,
-konstrukcja – dach do remontu. W 2011 roku opracowano dokumentację na remont dachu i więźby dachowej, (termin wykonania uzależniony jest od pozyskania środków finansowych zewnętrznych),
- instalacja elektryczna – stan dobry
- sieć wodno-kanal,- stan dobry. W 2012 roku wykonano remont i wymianę co ,
- stolarka drzwiowa i okienna: w 2012 roku wykonano wymianę stolarki okiennej,
- instalacja gazowa – nie ma
- instalacja wentylacyjna i kominowa – dobra
PLOMBA ul. Sukiennice 2:
- modernizacja- w 2005 r. dokonano wymiany stolarki okiennej w całym budynku na okna drewniane podwójnie zespolone,
- konstrukcja i pokrycie dach – stan dobry
- instalacja elektryczna – sprawna – konieczna wymiana
- sieć wodno- kanalizacyjna – dobra, brak odpowiedniego ciśnienia w instalacji hydrantowej
- stolarka drzwiowa i okienna – po remoncie w 2005 r. – stan bardzo dobry
- instalacja gazowa – nie ma
- instalacja wentylacyjna i kominowa
Nieprawidłowa podłączone kratki wentylacyjne w pionach ubikacji
Urząd Miasta ul. Robotnicza 12 budynek A:
konstrukcja i pokrycie dachu-- Dostateczna- ubytki w pokryciu dachowym/dachówki/
Wymagany remont stolarki dachowej , inst. odgromowej oraz elewacji ( wykonano projekt w 2012 r., (termin wykonania uzależniony jest od pozyskania środków finansowych zewnętrznych),
instalacja elektryczna Instalacja ośw. –b. dobra Instalacja wtykowa- dostateczna
sieć wodno-kanalizacyjna oraz centralnego ogrzewania - sieć wodno-kanalizacyjna -dobra; centralnego ogrzewania-dostateczna
stolarka okienna i drzwiowa bardzo dobra. Wymieniona stolarka wszystkich okien i drzwi.
W pozostałych jednostkach organizacyjnych, tj. w Zespole Szkół nr 1 z Oddziałami Sportowymi, Zespole Szkół nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi, Publicznej Szkoły Podstawowej nr 3 w Brzegu, Brzeskiego Centrum Kultury, Publicznej Szkoły Podstawowej nr 1 stan techniczny budynków jest dobry.
Pytanie nr 8
Prosimy o informację na temat przeprowadzonych remontów w ostatnich 10 latach w budynkach wybudowanych przed 1963 rokiem dla których została podana wartość do ubezpieczenia powyżej 400 000,00 złotych.
Odpowiedź na pytanie nr 8
Ratusz:
w 2006 r. – ocieplenie stropodachu, 2011 r. remont toalet na parterze i I piętrze,
w 2012 roku wykonano remont i wymianę co oraz wykonano wymianę stolarki okiennej,
Plomba –Sukiennice 2:
w 2005 r. dokonano wymiany stolarki okiennej w całym budynku na okna drewniane podwójnie zespolone,
Urząd Miasta ul. Robotnicza 12:
- wymiana stolarki okiennej i drzwiowej w Budynku B
- ocieplenie stropodachu i elewacji budynku B
- wymiana stolarki okiennej i drzwiowej w budynku A
- wymiana instalacji oświetleniowej w budynku A.
W pozostałych jednostkach organizacyjnych przeprowadzono następujące remonty:
- w Zespole Szkół nr 1 z Oddziałami Sportowymi wykonano termomodernizację, wyremontowano dach, centralne ogrzewanie, wymieniono drzwi i okna,
- w Zespole Szkół nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi wykonano termomodernizację, wyremontowano dach,
- w Publicznej Szkole Podstawowej nr 3 w Brzegu wyremontowano podłogi, elewację w 2000 r., zamontowano nowe toalety,
- w Brzeskim Centrum Kultury wyremontowano dach, taras, elewację (malowanie),
- w Publicznej Szkole Podstawowej nr 1 wyremontowano dach, częściowo centralne ogrzewanie i instalację, wymieniono toalety.
Pytanie nr 9
Czy wśród mienia zgłoszonego do ubezpieczenia znajdują się budynki wyłączone z użytkowania?
Odpowiedź na pytanie nr 9
Zamawiający informuje, że do ubezpieczenia zgłoszono budynki wyłączone z użytkowania, tj. ul. Grobli 11 i 11B (budynki przeznaczone do remontu), ul. Kępa 2, 3, 4, 6 (przeznaczone do rozbiórki lub sprzedaży), ul. Piastowska 32 (przeznaczony do remontu, wpisany do rejestru zabytków), ul. 1 maja 2 (przeznaczony do remontu niemieszkalny).
Pytanie nr 10
Prosimy o potwierdzenie w stosunku do budynków wyłączonych z użytkowania następujących postanowień:
1) maszyny i urządzenia znajdujące się w budynkach są oczyszczone, konserwowane oraz odłączone od źródeł zasilania,
2) teren jest ogrodzony, dozorowany, oświetlony w porze nocnej,
3) gaśnice oraz inne instalacje ppoż. znajdują się w wyznaczonym miejscu , są sprawne technicznie i gotowe do użycia,
4) z urządzeń (instalacji) wodno-kanalizacyjnych i technologicznych została usunięta woda, inne ciecze oraz para.
5) Mienie wyłączone z eksploatacji ze względu na zły stan techniczny lub przeznaczone do likwidacji pozostaje poza zakresem ubezpieczenia.
Jeżeli któreś z postanowień nie jest spełnione prosimy o informację w jakim zakresie.
Odpowiedź na pytanie nr 10
Na dzień dzisiejszy Zamawiający potwierdza, że:
1). We wszystkich lokalizacjach wyłączonych z użytkowania, w których znajdują się maszyny i urządzenia są one oczyszczone, konserwowane oraz odłączone od źródeł zasilania,
2). Budynki nie są bezpośrednio oświetlone ani ogrodzone,
3). W lokalizacjach wyłączonych z użytkowania brak instalacji ppoż.,
4). Z instalacji wodno-kanalizacyjnych i technologicznych została usunięta woda, inne ciecze oraz para,
5). Mienie (środki trwałe, pozostałe wyposażenie) wyłączone z eksploatacji ze względu na zły stan techniczny lub przeznaczone do likwidacji pozostaje poza zakresem ubezpieczenia.
Pytanie nr 11
Czy Zamawiający wyraża zgodę na wyłączenie z ubezpieczenia budynków nieużytkowanych?
Odpowiedź na pytanie nr 11
Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie nr 12
W przypadku braku akceptacji na powyższe Czy Zamawiający wyraża zgodę na wprowadzenie limitu na ubezpieczenie budynków nieużytkowanych w zakresie ognia i innych zdarzeń losowych w wysokości 500 000 zł na jedno i wszystkie zdarzenia.
Odpowiedź na pytanie nr 12
Zamawiający nie wyraża zgody. Zamawiający wyraża zgodę na wprowadzenie limitu na ubezpieczenie budynków nieużytkowanych w zakresie ognia i innych zdarzeń losowych w wysokości 2 000 000 zł na jedno i wszystkie zdarzenia. Niniejsza odpowiedź modyfikuje zapisy Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
Pytanie nr 13
Czy Zamawiający wyraża zgodę na objęcie ochroną ubezpieczeniową budynków nieużytkowanych w zakresie podstawowym (flexa)?
Odpowiedź na pytanie nr 13
Zamawiający wyraża zgodę. Niniejsza odpowiedź modyfikuje zapisy Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
Pytanie nr 14
Proszę o modyfikację zapisów SIWZ poprzez wprowadzenie zastrzeżenia do klauzuli przezornej sumy ubezpieczenia, że nie ma ona zastosowania dla budynków starszych niż 50 lat.
Odpowiedź na pytanie nr 14
Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie nr 15
Proszę o obniżenie limitu dla Klauzuli Przezornej Sumy Ubezpieczenia na 300 000,00 zł
Odpowiedź na pytanie nr 15
Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie nr 16
Proszę o obniżenie limitu dla Klauzuli Dewastacji na 30 000,00 zł oraz 5 000,00 zł dla ryzyka graffiti
Odpowiedź na pytanie nr 16
Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie nr 17
Czy Zamawiający wyraża zgodę na dopisanie w treści klauzuli nr 25 (szybkiej likwidacji szkód) w SIWZ obowiązku sporządzenia dokumentacji fotograficznej?
Odpowiedź na pytanie nr 17
Zamawiający wyraża zgodę. Niniejsza odpowiedź modyfikuje zapisy Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
Pytanie nr 18
Proszę o wprowadzenie udziału własnego na ryzyko powodzi w wysokości 20% wartości odszkodowania
Odpowiedź na pytanie nr 18
Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie nr 19
Proszę o potwierdzenie że zakres ubezpieczenia OC z tytułu organizowania imprez masowych nie obejmuje szkód związanych z organizacją imprez obejmujących sporty motorowe, motoro-wodne, lotnicze i ekstremalne.
Odpowiedź na pytanie nr 19
Gmina nie jest organizatorem imprez obejmujących sporty motorowe, motoro-wodne, lotnicze i ekstremalne.
Pytanie nr 20
Proszę o informację iloma pływalniami (basenami) w tym również przyszkolnymi, administruje Zamawiający.
Odpowiedź na pytanie nr 20
Zamawiający administruje jedną pływalnią (MOSIR).
Pytanie nr 21
Dot. odpowiedzialności cywilnej
Czy w imprezach masowych niepodlegających obowiązkowemu, a które mają zostać objęte niniejszym ubezpieczeniem przetargowym (w tym także organizacja Sylwestra i in. imprez rekreacyjnych), przewidziany jest pokaz sztucznych ogni. Jeśli tak, to czy zostanie/ą one przeprowadzone przez profesjonalną firmę i czy ta firma posiada ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej.
Odpowiedź na pytanie nr 21
Gmina nie organizuje sama pokazów sztucznych ogni, a jeżeli zleca to tylko uprawnionym podmiotom posiadającym ubezpieczenie oc.
Pytanie nr 22
Czy w ramach ww. imprez masowych, przewidziane są sporty:
a) ekstremalne, b) motorowe, c) lotnicze lub inne o podwyższonym ryzyku.
Odpowiedź na pytanie nr 22
Zgodnie z odpowiedzią na pytanie nr 19.
Pytanie nr 23
Czy osoby prowadzące naukę pływania, na pływalniach (basenach), podlegających ubezpieczeniu, posiadają stosowne uprawnienia do wykonywania tych czynności.
Odpowiedź na pytanie nr 23
Pływalnia jest dzierżawiona podmiotom zewnętrznym na podstawie umowy cywilno- prawnej po wygranym postępowaniu przetargowym. W postępowaniu przetargowym zawarty jest wymóg, aby osoby prowadzące naukę pływania posiadały stosowne uprawnienia do wykonywania tych czynności.
Pytanie nr 24
Czy w ostatnich 20 latach na terenie Powiatu wystąpiła powódź oraz czy lokalizacje zgłoszone do ubezpieczenia uległy kiedykolwiek szkodom powodziowym. Jeśli tak czy zostały podjęte w stosunku do tych lokalizacji działania ograniczające możliwość wystąpienia takich szkód w przyszłości.
Odpowiedź na pytanie nr 24
Zgodnie z odpowiedzią na pytanie nr 3.
Pytanie nr 25
Z jakich ruchomości korzysta ubezpieczony (dot. pkt 5. SIWZ).
Odpowiedź na pytanie nr 25
Zamawiający informuje, że jest to najczęściej sprzęt elektroniczny.
Pytanie nr 26
Bardzo proszę o opis stanu technicznego każdego z budynków należących do Zarządu Nieruchomości Miejskich (pokrycie dachowe, stolarka okienna).
Odpowiedź na pytanie nr 26
Informacja dotycząca pokrycia dachowego została zawarta w SIWZ. Stolarka okienna została częściowo wymieniona na nową, jednak większość stolarki okiennej jest stolarką starą ( około 60%- 70% ).
Pytanie nr 27
Dot. ubezpieczenia mienia:
Czy wśród budynków wykazanych w SIWZ, są budynki w wieku powyżej 50 lat, jeżeli tak to które.
Odpowiedź na pytanie nr 27
Zamawiający informuje, że wszelkie dane dotyczące wieku poszczególnych budynków podane są w załączniku do SIWZ.
Pytanie nr 28
Czy wśród budynków wykazanych w SIWZ, znajdują się pustostany lub budynki przeznaczone do rozbiórki, jeżeli tak to które.
Odpowiedź na pytanie nr 28
Zgodnie z odpowiedzią na pytanie nr 9.
Pytanie nr 29
Proszę o informację do czego służą pojazdy specjalne (ciągniki rolnicze), na czym polega ich specjalność?
Odpowiedź na pytanie nr 29
Ciągniki rolnicze są wykorzystywane zgodnie z ich przeznaczeniem.
Pytanie nr 30
Proszę o ustalenie aktualnej sumy ubezpieczenia pojazdów zgłoszonych do AC.
Odpowiedź na pytanie nr 30
Aktualna suma ubezpieczenia pojazdów zgłoszonych do AC została podana w załączniku do SIWZ.
Pytanie nr 31
Proszę o informację czy Zamawiający posiada, administruje lub zarządza wysypiskiem śmieci.
Odpowiedź na pytanie nr 31
Zgodnie z odpowiedzią na pytanie nr 4.
Pytanie nr 32
Czy Zamawiający zarządza, posiada lub prowadzi przychodnie lekarskie, szpitale, czy zakresem ochrony ma być objęta odpowiedzialność związana ze świadczeniami medycznymi.
Odpowiedź na pytanie nr 32
Zamawiający informuje, że nie zarządza, nie posiada, nie prowadzi przychodni lekarskich i szpitali, zakresem ochrony nie ma być objęta odpowiedzialność związana ze świadczeniami medycznymi.
Na podstawie art. 38 ust.6 ustawy Prawo zamówień publicznych zmianie ulegają terminy:
· składania ofert z dnia 28 lutego 2013r. do godz. 10.30. na dzień 1 marca 2013r. do godz. 10.30.
· otwarcia ofert z dnia 28 lutego 2013r. o godz. 11.00. na dzień 1 marca 2013r. o godz. 11.00.
oraz zapisy pkt V i VI SIWZ, zgodnie z informacją poniżej:
V. SPOSÓB PRZYGOTOWANIA OFERTY
1. Koperta (opakowanie) powinna zawierać oznakowanie:
Przetarg – Kompleksowe ubezpieczenie Gminy Brzeg- Pakiet nr …
Nie otwierać przed 01.03.2013 r. godz. 11:00
VI. SKŁADANIEI OTWARCIE OFERT
1. Oferty należy składać do dnia 01.03.2013 r., do godz. 10:30 na adres:
Urząd Miasta – biuro podawcze (parter)
49-300 Brzeg, ul. Robotnicza 12
2. Otwarcie odbędzie się w Urząd Miasta pokój 105 (I piętro) w dniu 01.03.2013 r. o godzinie 11:00. Następnie odbędzie się badanie i ocena ofert.
Pozostałe zapisy SIWZ nie ulegają zmianom.
Zamawiający przypomina, iż w/w odpowiedzi oraz zmiany zapisów SIWZ przekazane Wykonawcom stanowią integralną część SIWZ i wiążą Wykonawców.
Burmistrz Brzegu
Wojciech Huczyński