Brzeg, dnia 26 września 2013 r.
OR.IV.271.1.12.2013
DO WSZYSTKICH WYKONAWCÓW,
KTÓRZY POBRALI SPECYFIKACJĘ
ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
dot. postępowania na zadanie pn.:
„Zakup energii elektrycznej na potrzeby obiektów Gminy Brzeg
i jej jednostek organizacyjnych”.
(organizowanego w trybie przetargu nieograniczonego)
Działając na podstawie art. 38 ust.1 i 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2013r., poz. 907 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, Zamawiający informuje, że w dniu 23 września br. wpłynęły do Zamawiającego pytania od Wykonawców do treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia i udziela następujących odpowiedzi:
Pytanie nr 1
We wzorze umowy sprzedaży energii elektrycznej w par.7 ust. 1 prosimy o dopisanie: „lecz nie wcześniej niż po pozytywnie przeprowadzonej procedurze zmiany sprzedawcy”.
Odpowiedź na pytanie nr 1
Nie ma potrzeby wprowadzania takiego zapisu, ponieważ dostawa energii elektrycznej dla obiektów wymienionych w załączniku do wzoru umowy ma nastąpić dopiero od 01.01.2014 roku, wszystkie te obiekty przechodziły już wielokrotnie procedury zmiany sprzedawcy
i posiadają odrębne umowy na dystrybucję.
Pytanie nr 2
W nawiązaniu do powyższego wnosimy o zmianę zapisu widniejącego w punkcie 3 podpunkt 1 SIWZ: „… Rozpoczęcie dostawy energii nastąpi dla wszystkich PPE wymienionych w załączniku do wzoru umowy z dniem 01.01.2014r., lecz nie wcześniej niż po pozytywnie przeprowadzonej procedurze zmiany sprzedawcy”. Pragniemy poinformować, iż opóźnienie w rozpoczęciu dostaw czasami nie wynika z winy Sprzedawcy.
Odpowiedź na pytanie nr 2
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę tego zapisu. Sprzedaż energii ma rozpocząć się od 01.01.2014r.
Pytanie nr 3
We wzorze umowy sprzedaży energii elektrycznej w par. 6 ust. 2 istnieje zapis mówiący o terminie płatności liczonym od dnia doręczenia faktury rozliczeniowej. Pragniemy poinformować, że zapis ten nie jest możliwy do zrealizowania. Systemy bilingowe generują terminy płatności od daty wystawienia faktury rozliczeniowej. W związku z powyższym proponujemy ujednolicić w/w zapis następująco: „Należności wynikające z faktur VAT będą płatne w terminie 30 dni od daty wystawienia Zamawiającemu faktury VAT.
Odpowiedź na pytanie nr 3
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę tego zapisu. Termin zapłaty za okres rozliczeniowy zgodnie ze wzorem umowy wynosi 21 dni od daty doręczenia Zamawiającemu prawidłowo wystawionej faktury VAT.
Pytanie nr 4
Wnosimy o podanie informacji, czy Zamawiający sam przeprowadzi procedurę zmiany sprzedawcy? Jeżeli nie, to czy Zamawiający udzieli Wykonawcy stosownego pełnomocnictwa do reprezentowania przed OSD w kwestiach związanych ze zgłoszeniem umowy sprzedaży oraz (jeżeli zaistnieje taka potrzeba) zawarciem nowej umowy dystrybucyjnej?
Odpowiedź na pytanie nr 4
Procedurę zmiany sprzedawcy przeprowadzi Wykonawca, na podstawie udzielonego przez Zamawiającego pełnomocnictwa do reprezentowania przed OSD w kwestiach związanych ze zgłoszeniem umowy sprzedaży, oraz (jeżeli zajdzie taka potrzeba), zawarciem nowej umowy dystrybucyjnej.
Pytanie nr 5
Czy Zamawiający zobowiązuje się dostarczyć w terminie niezbędne dane do przeprowadzenia procesu zmiany sprzedawcy (nr ewidencyjny, nr licznika, itp.)?
Odpowiedź na pytanie nr 5
Tak.
Zamawiający przypomina, iż w/w odpowiedzi przekazane Wykonawcom stanowią integralną część SIWZ i wiążą Wykonawców.
Równocześnie informujemy, że termin składania ofert nie ulega zmianie.
Z up. Burmistrza
Z-ca Burmistrza
Stanisław Kowalczyk