Brzeg, dnia 10 lipca 2014r.
OR.IV.271.1.13.2014
DO WSZYSTKICH WYKONAWCÓW,
KTÓRZY POBRALI SPECYFIKACJĘ
ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
dot. postępowania na zadanie pn.:
„Zakup energii elektrycznej na potrzeby obiektów Gminy Brzeg
i jej jednostek organizacyjnych oraz zakup energii elektrycznej
dla obiektów oświetlenia ulicznego Gminy Brzeg”
(organizowanego w trybie przetargu nieograniczonego)
Działając na podstawie art. 38 ust.1 i 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2013r., poz. 907 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, Zamawiający informuje, że w dniu 7 lipca br. wpłynęły do Zamawiającego pytania od Wykonawców do treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia i udziela następujących odpowiedzi:
Pytanie nr 1
Czy w przypadku braku otrzymania wskazań liczników dla taryfy C1X i G1X od Operatora Systemu Dystrybucyjnego w terminie Zamawiający dopuszcza możliwość wystawienia faktur szacunkowych (korygowanych po otrzymaniu faktur rzeczywistych), w celu zapewnienia ciągłości przekazywania przez Zamawiającego środków finansowych przeznaczonych na zakup energii elektrycznej i uniknięcia skumulowania się znacznej kwoty za energię elektryczną na rzecz Sprzedawcy?
Odpowiedź na pytanie nr 1
Nie dopuszcza się wystawienia faktur szacunkowych.
Pytanie nr 2
Czy Zamawiający dopuszcza możliwość podpisania umowy drogą korespondencyjną?
Odpowiedź na pytanie nr 2
Zamawiający wyraża zgodę na możliwość podpisania umowy drogą korespondencyjną.
Pytanie nr 3
Czy dla obiektów objętych postępowaniem procedura zmiany sprzedawcy energii elektrycznej przeprowadzona będzie po raz pierwszy czy jest to kolejna zmiana?
Odpowiedź na pytanie nr 3
Jest to kolejna zmiana.
Pytanie nr 4
Kto jest obecnym sprzedawcą energii elektrycznej dla obiektów objętych postępowaniem przetargowym oraz jaki jest termin wypowiedzenia obowiązujących umów?
Odpowiedź na pytanie nr 4
PKP Energetyka oddział w Warszawie. Umowa obowiązuje do 31 grudnia 2014 roku.
Pytanie nr 5
W załączniku do SIWZ- wzorze umowy § 6 ust. 3 wnosimy o zmianę: „Strony ustalają następujący sposób rozliczeń, w którym Wykonawca wystawia Zamawiającemu na koniec okresu rozliczeniowego fakturę rozliczeniową, przy czym Zamawiający dokona zapłaty za pobraną energię elektryczną w terminie do 30 dni od daty wystawienia faktury.”
Odpowiedź na pytanie nr 5
Zamawiający nie wyraża zgody na dokonanie zmiany w § 6 ust.3.
Pytanie nr 6
W załączniku do SIWZ- wzorze umowy w § 5 ust. 2 rekomendujemy aby dodać wyjątek w postaci zmiany ceny jednostkowej netto. Wnioskujemy o dopisanie „Ceny określone w ustępie ulegną zmianie wyłącznie w przypadku zmiany przepisów skutkujących zmianą kwoty podatku VAT, podatku akcyzowego lub zmianie ogólnie obowiązujących przepisów prawa”.
Odpowiedź na pytanie nr 6
Zamawiający nie wyraża zgody na dokonanie zmiany w § 5 ust. 2. Zmianę ceny określa § 9 ust. 2 lit. d) wzoru umowy.
Zamawiający przypomina, iż w/w odpowiedzi przekazane Wykonawcom stanowią integralną część SIWZ i wiążą Wykonawców.
Równocześnie informujemy, że termin składania ofert nie ulega zmianie.
Burmistrz Brzegu
Wojciech Huczyński