Brzeg, dnia 17 lipca 2014r.
OR.IV.271.1.13.2014
DO WSZYSTKICH WYKONAWCÓW,
KTÓRZY POBRALI SPECYFIKACJĘ
ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
dot. postępowania na zadanie pn.:
„Zakup energii elektrycznej na potrzeby obiektów Gminy Brzeg
i jej jednostek organizacyjnych oraz zakup energii elektrycznej
dla obiektów oświetlenia ulicznego Gminy Brzeg”
(organizowanego w trybie przetargu nieograniczonego)
Działając na podstawie art. 38 ust.1 i 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2013r., poz. 907 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, Zamawiający informuje, że w dniu 10 lipca br. wpłynęły do Zamawiającego pytania od Wykonawców do treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia i udziela następujących odpowiedzi:
Pytanie nr 1
W pkt. 5 SIWZ oraz w §7 ust. 1 projektu umowy. Z uwagi na fakt, iż rozpoczęcie sprzedaży energii elektrycznej możliwe jest nie wcześniej niż po rozwiązaniu dotychczasowej umowy na podstawie, których Zamawiający nabywa energię elektryczną, skutecznym przeprowadzeniu procesu zmiany sprzedawcy oraz wejściu w życie umów o świadczenie usług dystrybucyjnych. Wykonawca zwraca się z prośbą o dokonanie następującej modyfikacji w/w zapisu: „Termin wykonania zamówienia: od 01.01.2015 r. do 31.12.2015 r., jednak nie wcześniej niż po skutecznym rozwiązaniu umowy, na podstawie której dotychczas Zamawiający nabywał energię elektryczną oraz skutecznym przeprowadzeniu procesu zmiany sprzedawcy u OSD i wejściu w życie umowy/umów dystrybucyjnych. ”
Odpowiedź na pytanie nr 1
Zamawiający informuje, że pkt. 5 SIWZ oraz §7 ust.1 umowy pozostają bez zmian. Na dzień dzisiejszy Gmina Brzeg jest związana umową na dostawę energii do dnia 31.12.2014 roku
i nie ma potrzeby jej wypowiadania. Sprzedaż energii musi rozpocząć się 01.01.2015 roku.
Pytanie nr 2
W pkt. 12 ppkt. 3 SIWZ oraz w §5 ust. 2 projektu umowy. Z uwagi na brak informacji o mogącej wystąpić, w trakcie realizacji umowy, ustawowej zamianie stawki podatku VAT, opodatkowania energii podatkiem akcyzowym lub przepisów prawa wprowadzających nowe obowiązki związane z zakupem praw majątkowych lub certyfikatów dotyczących efektywności energetycznej wykonawca zwraca się z prośbą o zmodyfikowanie przedmiotowego zapisu do treści: „ Ceny, wg których rozliczana będzie sprzedaż energii elektrycznej ulegnie zmianie w przypadku zmiany przepisów skutkujących zmianą kwoty podatku VAT, podatku akcyzowego lub zmiany ogólnie obowiązujących przepisów prawa, a w szczególności zmiany Ustawy Prawo Energetyczne, Ustawy o efektywności energetycznej lub przepisów wykonawczych wprowadzających dodatkowe obowiązki związane z zakupem praw majątkowych lub certyfikaty dotyczące efektywności energetycznej, ceny energii elektrycznej zostają powiększone o kwotę wynikającą z obowiązków nałożonych właściwymi przepisami, od dnia ich wejścia w życie, zmiana cen jednostkowych nie wymaga aneksu
do umowy.” Jednocześnie Wykonawca zwraca się z prośbą o uwzględnienie powyższej zmiany w postanowieniach pkt. 17 ppkt. 1 lit. d) SIWZ oraz w §9 projektu umowy.
Odpowiedź na pytanie nr 2
Nie ma potrzeby zmiany zapisu §5 ust.2, gdyż o możliwości zmiany umowy w wyniku zmiany podatku VAT mówią zapisy §9 ust.2 lit. d). Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę umowy w wyniku zmiany podatku akcyzowego lub innych przepisów.
Pytanie nr 3
W projekcie umowy w §6 ust. 3. Z uwagi na fakt, iż Wykonawca wysyła faktury VAT za pobraną energię elektryczną listem zwykłym bez potwierdzenia odbioru, należy również zauważyć, iż z punktu widzenia wykonawcy, jak i przepisów podatkowych określenie terminu płatności na 21 dni od daty doręczenia faktury nie pozwala ustalić prawidłowej daty powstania obowiązku podatkowego, co w konsekwencji naraża wykonawcę na sankcje skarbowe z tytułu nieterminowego odprowadzenia podatku VAT i podatku dochodowego od osób prawnych Wykonawca zwraca się z prośbą o określenie terminu płatności od daty jej wystawienia z tym zastrzeżeniem, że w przypadku otrzymania faktury VAT, której termin płatności upłynął, Zamawiający zobowiązany jest do jej zapłaty w terminie 7 dni od otrzymania. Mając na uwadze powyższe Wykonawca zwraca się z prośbą o dokonanie następującej modyfikacji przedmiotowego zapisu: „Należności za okres rozliczeniowy wynikające z faktury VAT będą płatne w terminie 21 dni od daty wystawienia faktury VAT, osobno za dostawę dla jednostek organizacyjnych Gminy Brzeg i jej jednostek administracyjnych oraz za dostawę dla obiektów oświetlenia ulicznego Gminy Brzeg. Faktury powinny zawierać wyszczególnienie należności za energię elektryczną w rozbiciu na poszczególne jednostki organizacyjne stanowiące punkty poboru, o których mowa w Załącznikach nr 1 i nr 2 do niniejszej Umowy. W przypadku otrzymania faktury VAT, której termin płatności upłynął, Zamawiający zobowiązany jest do jej zapłaty w terminie 7 dni od otrzymania.”
Odpowiedź na pytanie nr 3
Zamawiający nie wyraża zgody na dokonanie zmian w §6 ust. 3.
Pytanie nr 4
W projekcie umowy w §6 ust. 4. Z uwagi na fakt, że numer ewidencyjny jest to identyfikator stosowany przez OSD w jego własnym systemie bilingowym nie jest przekazywany w procesie zmiany sprzedawcy Wykonawca zwraca się z prośbą o dokonanie następującej modyfikacji przedmiotowego zapisu: „Wykonawca zobowiązany jest do wystawiania faktur zgodnie z Załącznikami do niniejszej Umowy. Załączniki do faktur winne zawierać takie same dane jak faktury za dystrybucję energii elektrycznej tj. nr punktu poboru energii (PROD oraz szczegółowy opis punktu poboru (np. oświetlenie drogowe itp.) łącznie z adresem.
Odpowiedź na pytanie nr 4
Zamawiający wyraża zgodę na zmianę zapisu §6 ust. 4 umowy, który po modyfikacji otrzymuje brzmienie: „Wykonawca zobowiązany jest do wystawiania faktur zgodnie
z Złącznikami do niniejszej Umowy. Załączniki do faktur winne zawierać dane jak faktury za dystrybucję energii elektrycznej tj. nr punktu poboru energii (PROD oraz szczegółowy opis punktu poboru (np. oświetlenie drogowe, itp.) łącznie z adresem”.
Pytanie nr 5
W projekcie umowy w §6 ust. 5. Zgodnie z obecnie obowiązującymi zasadami
w obrocie gospodarczym za dzień zapłaty uznaje się dzień, w którym środki pieniężne wpłyną na rachunek bankowy podmiotu, któremu należna jest zapłata. Sprawę tę reguluje także art. 19a ust. 5 pkt.4 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów usług (Dz. U z dnia 2011. Nr 177. Poz1054 z późn. zm.). Z uwagi na powyższe zwracamy się z prośbą i pytaniem czy Zamawiający dopuści możliwość aby w umowie, która zostanie zawarta z wybranym Wykonawcą cyt. zapis został zmodyfikowany do treści: „Za dzień zapłaty uznaje datę uznania rachunku bankowego Wykonawcy.”
Odpowiedź na pytanie nr 5
Zamawiający wyraża zgodę na zmianę zapisu §6 ust. 5 umowy, który po modyfikacji otrzymuje brzmienie: „Za dzień zapłaty uznaje się datę uznania rachunku bankowego Wykonawcy”.
Pytanie nr 6
W projekcie umowy w §7 ust.8. Mając na uwadze zapis art. 6b ust. 2 Prawa Energetycznego: „Przedsiębiorstwo energetyczne wykonujące działalność gospodarczą w zakresie przesyłania lub dystrybucji paliw gazowych lub energii, na żądanie sprzedawcy paliw gazowych lub energii wstrzymuje, z zastrzeżeniem art. 6c, dostarczanie paliw gazowych lub energii, jeżeli odbiorca zwleka z zapłatą za świadczone usługi lub za pobrane paliwo gazowe lub energię, co najmniej przez okres 30 dni po upływie terminu płatności.” Wykonawca zwraca się z uprzejmą prośbą o dostosowanie §7 ust. 8 projektu umowy do powyżej cytowanego art.
Odpowiedź na pytanie nr 6
Zamawiające nie wyraża zgody na dokonanie zmian w § 7 ust.8.
Pytanie nr 7
W projekcie umowy w §8 ust.1 lit. b) oraz ust. 4. Mając na uwadze zasadę ekwiwalentności świadczeń Wykonawca zwraca się z uprzejmą prośbą o określenie w §8 kar umownych w sposób tożsamy i równy dla obydwu stron umowy. Z uwagi na powyższe Wykonawca zwraca się z prośbą o usunięcie § 8 ust.1lit. b). Powyższe potwierdza również orzecznictwo sądów oraz Krajowej Izby Odwoławczej (wyrok KIO z dnia 20 października 2011 r. sygn. akt. KIO 2130/11, KIO 2131/11, KIO 2111/11). Jednocześnie Wykonawca zwraca się z prośbą o określenie odpowiedzialności stron w ust.4 jako odpowiedzialność do wysokości poniesionej szkody (straty). Z uwagi na powyższe zwracamy się prośbą o dokonanie następującej modyfikacji ust. 4 „Strony ograniczają wzajemną odpowiedzialność odszkodowawczą z tytułu niewykonywania lub nienależytego wykonywania Umowy do rzeczywistej szkody (straty).”
Odpowiedź na pytanie nr 7
Zamawiający nie wyraża zgody na dokonanie zmian w § 8.
Pytanie nr 8
Zwracamy się z zapytaniem czy Zamawiający przekaże niezbędne dane do przeprowadzenia procedury zmiany sprzedawcy w wersji elektronicznej Excel najpóźniej w dniu podpisania umowy? Wyłoniony Wykonawca będzie potrzebował następujących danych do przeprowadzenia zmiany sprzedawcy dla każdego punktu poboru:
- nazwa i adres firmy;
- opis punktu poboru;
- adres punktu poboru (miejscowość, ulica, numer lokalu, kod, gmina);
- grupa taryfowa (obecna i nowa);
- moc umowna;
- planowane roczne zużycie energii;
- numer licznika;
- Operator Systemu Dystrybucyjnego;
- nazwa dotychczasowego Sprzedawcy
- numer aktualnie obowiązującej umowy
- data zawarcia oraz okres wypowiedzenia dotychczasowej umowy
- numer ewidencyjny PPE
Odpowiedź na pytanie nr 8
Zamawiający informuje, że przekaże niezbędne dane do przeprowadzenia procedury zmiany sprzedawcy.
Jednocześnie Zamawiający –Burmistrz Brzegu- decyzją Komisji Przetargowej z dnia 17 lipca 2014r., działając na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych, dokonuje następujących zmian treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz załączników do SIWZ:
1) Zamawiający zmienia treść punktu 3 ppkt 1 lit. b) SIWZ- Opis przedmiotu zamówienia- w zakresie planowanej łącznej wysokości zużycia energii, który otrzymuje brzmienie:
„b) obiektów oświetlenia ulicznego Gminy Brzeg. Planowana łączna wysokość zużycia energii elektrycznej szacowana jest w wysokości 1493,2 MWh.”
2) Zamawiający zmienia treść punktu 19 SIWZ- Informacja o przewidywanych zamówieniach uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 7, jeżeli zamawiający przewiduje udzielanie takich zamówień, który otrzymuje brzmienie:
„Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp do wysokości nie większej niż 20% wartości zamówienia podstawowego.”
3) Zamawiający zmienia treść wzoru oferty w zakresie punktu 2 ppkt 1 lit b) w zakresie wskazanej ilości energii, który otrzymuje brzmienie:
” … Na powyższą kwotę składa się:
b) zakup energii elektrycznej na potrzeby obiektów oświetlenia ulicznego Gminy Brzeg:
Ilość energii
[MWh]
|
Cena jednostkowa netto
[zł /MWh]
|
Wartość oferty netto [ zł ]
|
Wartość oferty brutto [ zł ]
|
Podatek VAT [ % ]
|
1493,2
|
|
|
|
|
4) Zamawiający zmienia treść wzoru Umowy w zakresie § 2 ust.2 lit b), który otrzymuje brzmienie:
„b) 1493,2 MWh dla obiektów oświetlenia ulicznego Gminy Brzeg.”
5) Zamawiający zmienia treść załącznika nr 2 do wzoru Umowy- Wykaz obiektów oświetlenia ulicznego Gminy Brzeg- poprzez dodanie pozycji 88 i pozycji 89.
W konsekwencji zmianie ulega także łączna wartość prognozy zużycia energii, która wynosi 1493,2 MWh.
Mając na uwadze treść art. 12a ust. 1 i ust. 2 pkt 1) oraz art. 38 ust. 4a pkt 2 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający- Burmistrz Brzegu- informuje, że nie jest konieczna zmiana terminu składania ofert o czas niezbędny na wprowadzenie zmian
w ofertach, ponieważ termin liczony od dnia dokonania zmian treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia prowadzących do zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu do pierwotnie wyznaczonego terminu składania ofert na dzień 11.08.2014r. jest dłuższy i wynosi więcej niż 22 dni od dnia przekazania Urzędowi Publikacji Unii Europejskiej zmiany ogłoszenia.
Zamawiający przypomina ponadto iż w/w zmiany stanowią integralną część siwz
i wiążą Wykonawców.
Na stronie internetowej Zamawiającego www.bip. brzeg.pl zamieszczone zostały następujące dokumenty uwzględniające powyższe modyfikacje tj.: ogłoszenie przekazane Urzędowi Publikacji Unii Europejskiej, SIWZ, wzór oferty, wzór umowy oraz załącznik nr 2 do wzoru umowy.
Burmistrz Brzegu
Wojciech Huczyński
Brzeg, dnia 10 lipca 2014r.
OR.IV.271.1.13.2014
DO WSZYSTKICH WYKONAWCÓW,
KTÓRZY POBRALI SPECYFIKACJĘ
ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
dot. postępowania na zadanie pn.:
„Zakup energii elektrycznej na potrzeby obiektów Gminy Brzeg
i jej jednostek organizacyjnych oraz zakup energii elektrycznej
dla obiektów oświetlenia ulicznego Gminy Brzeg”
(organizowanego w trybie przetargu nieograniczonego)
Działając na podstawie art. 38 ust.1 i 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2013r., poz. 907 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, Zamawiający informuje, że w dniu 7 lipca br. wpłynęły do Zamawiającego pytania od Wykonawców do treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia i udziela następujących odpowiedzi:
Pytanie nr 1
Czy w przypadku braku otrzymania wskazań liczników dla taryfy C1X i G1X od Operatora Systemu Dystrybucyjnego w terminie Zamawiający dopuszcza możliwość wystawienia faktur szacunkowych (korygowanych po otrzymaniu faktur rzeczywistych), w celu zapewnienia ciągłości przekazywania przez Zamawiającego środków finansowych przeznaczonych na zakup energii elektrycznej i uniknięcia skumulowania się znacznej kwoty za energię elektryczną na rzecz Sprzedawcy?
Odpowiedź na pytanie nr 1
Nie dopuszcza się wystawienia faktur szacunkowych.
Pytanie nr 2
Czy Zamawiający dopuszcza możliwość podpisania umowy drogą korespondencyjną?
Odpowiedź na pytanie nr 2
Zamawiający wyraża zgodę na możliwość podpisania umowy drogą korespondencyjną.
Pytanie nr 3
Czy dla obiektów objętych postępowaniem procedura zmiany sprzedawcy energii elektrycznej przeprowadzona będzie po raz pierwszy czy jest to kolejna zmiana?
Odpowiedź na pytanie nr 3
Jest to kolejna zmiana.
Pytanie nr 4
Kto jest obecnym sprzedawcą energii elektrycznej dla obiektów objętych postępowaniem przetargowym oraz jaki jest termin wypowiedzenia obowiązujących umów?
Odpowiedź na pytanie nr 4
PKP Energetyka oddział w Warszawie. Umowa obowiązuje do 31 grudnia 2014 roku.
Pytanie nr 5
W załączniku do SIWZ- wzorze umowy § 6 ust. 3 wnosimy o zmianę: „Strony ustalają następujący sposób rozliczeń, w którym Wykonawca wystawia Zamawiającemu na koniec okresu rozliczeniowego fakturę rozliczeniową, przy czym Zamawiający dokona zapłaty za pobraną energię elektryczną w terminie do 30 dni od daty wystawienia faktury.”
Odpowiedź na pytanie nr 5
Zamawiający nie wyraża zgody na dokonanie zmiany w § 6 ust.3.
Pytanie nr 6
W załączniku do SIWZ- wzorze umowy w § 5 ust. 2 rekomendujemy aby dodać wyjątek w postaci zmiany ceny jednostkowej netto. Wnioskujemy o dopisanie „Ceny określone w ustępie ulegną zmianie wyłącznie w przypadku zmiany przepisów skutkujących zmianą kwoty podatku VAT, podatku akcyzowego lub zmianie ogólnie obowiązujących przepisów prawa”.
Odpowiedź na pytanie nr 6
Zamawiający nie wyraża zgody na dokonanie zmiany w § 5 ust. 2. Zmianę ceny określa § 9 ust. 2 lit. d) wzoru umowy.
Zamawiający przypomina, iż w/w odpowiedzi przekazane Wykonawcom stanowią integralną część SIWZ i wiążą Wykonawców.
Równocześnie informujemy, że termin składania ofert nie ulega zmianie.
Burmistrz Brzegu
Wojciech Huczyński