Brzeg, dnia 27 maja 2015 r.
OR.IV.042.5.2015
DO WSZYSTKICH WYKONAWCÓW KTÓRZY POBRALI SPECYFIKACJĘ
ISTOTNYCH WARUNKÓW
ZAMÓWIENIA
dot. postępowania na zadanie pn.:
„Opracowanie studiów wykonalności dla zadań inwestycyjnych Gminy Skarbimierz
Pakiet 1. Przebudowa drogi gminnej z Małujowic do Psar na terenie Gminy Skarbimierz.
Pakiet 2. Przebudowa drogi Małujowice – Skarbimierz.
Pakiet 3. Rozbudowa Centrum Kultury, Rekreacji i Sportu w Skarbimierzu – Osiedle.
4. Przebudowa drogi dojazdowej do autostrady wraz z budową obwodnicy Pępic.
5. Uzbrojenie terenów inwestycyjnych w Skarbimierzu - Osiedle.”
(organizowanego w trybie przetargu nieograniczonego)
Działając na podstawie art. 38 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2013 r., poz. 907 ze zm.) Zamawiający – Burmistrz Brzegu informuje, że w dniu 26.05.2015 r. wpłynęły do Zamawiającego pytania od Wykonawców do treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia. W związku z powyższym Zamawiający udziela odpowiedzi na następujące zapytania do SIWZ:
Pytanie 1.
Czy Zamawiający dysponuje pomiarami ruchu, czy Wykonawca jest zobowiązany w ramach zamówienia do przeprowadzenia takich pomiarów zgodnie z obowiązującymi wytycznymi np.: „Instrukcją oceny efektywności ekonomicznej przedsięwzięć drogowych i mostowych dla dróg gminnych”, luty 2008, tj. 2 dni od godz. 6.00-22.00, dla następujących pakietów: Pakiet 1. Przebudowa drogi gminnej z Małujowic do Psar na terenie Gminy Skarbimierz. Pakiet 2. Przebudowa drogi Małujowice – Skarbimierz. Pakiet 4. Przebudowa drogi dojazdowej do autostrady wraz z budową obwodnicy Pępic.
Odpowiedź na pytanie nr 1:
Wykonawca jest zobowiązany w ramach zamówienia do przeprowadzenia takich pomiarów.
Pytanie 2.
Czy do dowodów należytego wykonania usługi można zaliczyć: protokół odbioru z zapisem o należytym wykonaniu zamówienia?
Odpowiedź na pytanie nr 2:
Tak.
Pytanie 3.
Fragment ogłoszonego przez Państwa SIWZ:
„10. Opis sposobu przygotowania ofert:
- Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę na wszystkie lub na wybraną część zamówienia.
- Ofertę należy złożyć w 1 egzemplarzu, w formie pisemnej pod rygorem nieważności na wybrany pakiet w oddzielnej kopercie (na każdy pakiet osobna oferta).
W przypadku złożenia ofert na więcej części, wymagane dokumenty wymienione w punkcie 6 ppkt 2) lit.d), e), f), ppkt.5 lit. i) siwz wykonawca musi dołączyć tylko do oferty obejmującej pakiet o niższym numerze. Natomiast formularz oferty na wybrany pakiet oraz dokumenty wymienione w punkcie 6 ppkt 1) lit.a), b) ppkt.2) lit. c), ppkt. 3 lit.g), ppkt.5 lit.h) wykonawca musi dołączyć do każdej składanej przez siebie na inny pakiet oferty”.
W ogłoszonym SIWZ nie ma wyżej wymienionych pozycji: punkt 6 ppkt 2) lit.e), f), ppkt. 5 lit i) oraz ppkt.3 lit.g), ppkt.5 lit h).
W związku z tym, jak należy przygotować ofertę na kilka części zamówienia?
Odpowiedź na pytanie nr 3:
W punkcie 10 SIWZ znajduje się pomyłka w odniesieniu do poszczególnych punktów siwz i podpunktów dotyczących rodzajów dokumentów, które winny być złożone wraz z ofertą. Poniżej podajemy poprawne brzmienie punktu 10. SIWZ – Opis sposobu przygotowania ofert:
- „Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę na wszystkie lub na wybraną część lub części zamówienia.
- Ofertę należy złożyć w 1 egzemplarzu, w formie pisemnej pod rygorem nieważności na wybrany pakiet w oddzielnej kopercie (na każdy pakiet osobna oferta).
W przypadku składania ofert na więcej niż jeden pakiet, wymagane dokumenty wymienione w SIWZ w punkcie 6 ppkt 1) lit. a), b); ppkt 2) lit. c), d), ppkt 3 lit. e); ppkt 5 lit. f), g), wykonawca musi dołączyć tylko do jednej oferty obejmującej pakiet o niższym numerze. Pozostałe dokumenty tj. formularz oferty na wybrany pakiet oraz dokument dotyczący wniesienia wadium, wykonawca musi dołączyć do każdej oferty składanej na wybrany przez siebie pakiet.”
Mając na uwadze powyższe zapytania do specyfikacji istotnych warunków zamówienia, Zamawiający – Burmistrz Brzegu decyzją Komisji Przetargowej z dnia 27 maja 2015 r. działając na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych dokonuje zmiany treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia poprzez poprawienie w pkt. 10 ppkt.2 siwz zapisu:
„Ofertę należy złożyć w 1 egzemplarzu, w formie pisemnej pod rygorem nieważności na wybrany pakiet w oddzielnej kopercie (na każdy pakiet osobna oferta).
W przypadku złożenia ofert na więcej części, wymagane dokumenty wymienione w punkcie 6 ppkt 2) lit.d), e), f), ppkt.5 lit. i) siwz wykonawca musi dołączyć tylko do oferty obejmującej pakiet o niższym numerze. Natomiast formularz oferty na wybrany pakiet oraz dokumenty wymienione w punkcie 6 ppkt 1) lit.a), b) ppkt.2) lit. c), ppkt. 3 lit.g), ppkt.5 lit.h) wykonawca musi dołączyć do każdej składanej przez siebie na inny pakiet oferty”,
na zapis brzmiący następująco:
„Ofertę należy złożyć w 1 egzemplarzu, w formie pisemnej pod rygorem nieważności na wybrany pakiet w oddzielnej kopercie (na każdy pakiet osobna oferta).
W przypadku składania ofert na więcej niż jeden pakiet, wymagane dokumenty wymienione w SIWZ w punkcie 6 ppkt 1) lit. a), b); ppkt 2) lit. c), d), ppkt 3 lit. e); ppkt 5 lit. f), g), wykonawca musi dołączyć tylko do jednej oferty obejmującej pakiet o niższym numerze. Pozostałe dokumenty tj. formularz oferty na wybrany pakiet oraz dokument dotyczący wniesienia wadium, wykonawca musi dołączyć do każdej oferty składanej na wybrany przez siebie pakiet.”
Zamawiający przypomina, iż ww. odpowiedzi przekazane Wykonawcom oraz dokonane zmiany w treści SIWZ stanowią integralną część SIWZ i wiążą Wykonawców.
Z up. Burmistrza
Zastępca Burmistrza
Bartłomiej Kostrzewa