Brzeg, dnia 28 maja 2015 r.
OR.IV.042.5.2015
DO WSZYSTKICH WYKONAWCÓW KTÓRZY POBRALI SPECYFIKACJĘ ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
dot. postępowania na zadanie pn.:
„Opracowanie studiów wykonalności dla zadań inwestycyjnych Gminy Skarbimierz
Pakiet 1. Przebudowa drogi gminnej z Małujowic do Psar na terenie Gminy Skarbimierz.
Pakiet 2. Przebudowa drogi Małujowice – Skarbimierz.
Pakiet 3. Rozbudowa Centrum Kultury, Rekreacji i Sportu w Skarbimierzu – Osiedle.
4. Przebudowa drogi dojazdowej do autostrady wraz z budową obwodnicy Pępic.
5. Uzbrojenie terenów inwestycyjnych w Skarbimierzu - Osiedle.”
(organizowanego w trybie przetargu nieograniczonego)
Zamawiający – Burmistrz Brzegu decyzją Komisji Przetargowej z dnia 28 maja 2015 r. działając na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r., poz. 907 z późn. zm.) informuje o dokonaniu sprostowania treści siwz poprzez zmianę zapisu pkt. 18 siwz odnoszącego się do pouczenia o środkach ochrony prawnej przysługujących Wykonawcy w toku postępowania o udzielenie zamówienia, z zapisu:
„Wykonawcy, a także innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu danego zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez zamawiającego przepisów ustawy Pzp, przysługują środki ochrony prawnej określone w Dziale VI ustawy Pzp. Środki ochrony prawnej wobec ogłoszenia o zamówieniu oraz specyfikacji istotnych warunków zamówienia przysługują również organizacjom wpisanym na listę, o której mowa w art. 154 pkt 5 ustawy Pzp.
- Odwołanie przysługuje wyłącznie od niezgodnej z przepisami ustawy Pzp czynności zamawiającego podjętej w postepowaniu o udzielenie zamówienia lub zaniechania czynności, do której był on zobowiązany na podstawie ustawy Pzp.
- Odwołanie powinno wskazywać czynność lub zaniechanie czynności zamawiającego, której zarzuca się niezgodność z przepisami ustawy Pzp, zawierać zwięzłe przedstawienie zarzutów, określać żądanie oraz wskazywać okoliczności faktyczne i prawne uzasadniające wniesienie odwołania.
- Odwołanie wnosi się do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w formie pisemnej albo elektronicznej opatrzonej bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą kwalifikowanego certyfikatu, przesyłając kopię odwołania zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu.
- Terminy wniesienia odwołania:
- odwołanie wnosi się w terminie 10 dni od dnia przesłania informacji o czynności zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia- jeżeli zostały przesłane w sposób określony w art. 27 ust. 2 ustawy Pzp, albo w terminie 15 dni- jeżeli zostały przesłane w inny sposób,
- odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu, a także wobec postanowień specyfikacji istotnych warunków zamówienia, wnosi się w terminie 10 dni od dnia publikacji ogłoszenia w
Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej lub zamieszczenia specyfikacji istotnych warunków zamówienia na stronie internetowej,
- odwołanie wobec czynności innych niż określone w ppkt a) i b), wnosi się w terminie 10 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia.
- Jeżeli zamawiający nie przesłał wykonawcy zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty, odwołanie wnosi się nie później niż w terminie:
- 30 dni od dnia publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenia o udzieleniu zamówienia;
- 6 miesięcy od dnia zawarcia umowy, jeżeli zamawiający nie opublikował w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenia o udzieleniu zamówienia.
- Szczegółowe zasady postępowania po wniesieniu odwołania, określają stosowne przepisy Działu VI ustawy Pzp.
- Na orzeczenie Krajowej Izby Odwoławczej stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do sądu.
na zapis brzmiący następująco:
1) Wykonawcy, a także innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu danego zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez zamawiającego przepisów ustawy Pzp, przysługują środki ochrony prawnej określone w Dziale VI ustawy Pzp.
2) Odwołanie przysługuje wyłącznie wobec czynności:
- opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postepowaniu,
- wykluczenia odwołującego z postepowania o udzielenie zamówienia,
- odrzucenia oferty odwołującego.
3) Odwołanie powinno wskazywać czynność lub zaniechanie czynności zamawiającego, której zarzuca się niezgodność z przepisami ustawy Pzp, zawierać zwięzłe przedstawienie zarzutów, określać żądanie oraz wskazywać okoliczności faktyczne i prawne uzasadniające wniesienie odwołania.
4) Odwołanie wnosi się do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w formie pisemnej albo elektronicznej opatrzonej bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą kwalifikowanego certyfikatu, przesyłając kopię odwołania zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu. Domniemywa się, iż zamawiający mógł zapoznać się z treścią odwołania przed upływem terminu do jego wniesienia, jeżeli przesłania jego kopii nastąpiło przed upływem terminu do jego wniesienia za pomocą jednego ze sposobów określonych w art. 27 ust. 2.
5) Wykonawca może w terminie przewidzianym do wniesienia odwołania poinformować zamawiającego o niezgodnej z przepisami ustawy czynności podjętej przez niego lub zaniechaniu czynności, do której jest on zobowiązany na podstawie ustawy, na które nie przysługuje odwołanie na podstawie art. 180 ust.2.
W przypadku uznania zasadności przekazanej informacji zamawiający powtarza czynność albo dokonuje czynności zaniechanej, informując o tym wykonawców w sposób przewidziany w ustawie dla tej czynności.
6) Terminy wniesienia odwołania:
odwołanie wnosi się w terminie 5 dni od dnia przesłania informacji o czynności zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia- jeżeli zostały przesłane w sposób określony w art. 27 ust. 2 ustawy Pzp, albo w terminie 10 dni- jeżeli zostały przesłane w inny sposób,
7) Szczegółowe zasady postępowania po wniesieniu odwołania, określają stosowne przepisy Działu VI ustawy Pzp.
8) Na orzeczenie Krajowej Izby Odwoławczej stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do sądu.
Zamawiający informuje, że powyższe sprostowanie nie ma wpływu na zmianę terminu składania ofert, jednakże stanowi integralną część SIWZ i wiąże Wykonawców.
Z up. Burmistrza
Zastępca Burmistrza
Tomasz Witkowski
Brzeg, dnia 27 maja 2015 r.
OR.IV.042.5.2015
DO WSZYSTKICH WYKONAWCÓW KTÓRZY POBRALI SPECYFIKACJĘ
ISTOTNYCH WARUNKÓW
ZAMÓWIENIA
dot. postępowania na zadanie pn.:
„Opracowanie studiów wykonalności dla zadań inwestycyjnych Gminy Skarbimierz
Pakiet 1. Przebudowa drogi gminnej z Małujowic do Psar na terenie Gminy Skarbimierz.
Pakiet 2. Przebudowa drogi Małujowice – Skarbimierz.
Pakiet 3. Rozbudowa Centrum Kultury, Rekreacji i Sportu w Skarbimierzu – Osiedle.
4. Przebudowa drogi dojazdowej do autostrady wraz z budową obwodnicy Pępic.
5. Uzbrojenie terenów inwestycyjnych w Skarbimierzu - Osiedle.”
(organizowanego w trybie przetargu nieograniczonego)
Działając na podstawie art. 38 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2013 r., poz. 907 ze zm.) Zamawiający – Burmistrz Brzegu informuje, że w dniu 26.05.2015 r. wpłynęły do Zamawiającego pytania od Wykonawców do treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia. W związku z powyższym Zamawiający udziela odpowiedzi na następujące zapytania do SIWZ:
Pytanie 1.
Czy Zamawiający dysponuje pomiarami ruchu, czy Wykonawca jest zobowiązany w ramach zamówienia do przeprowadzenia takich pomiarów zgodnie z obowiązującymi wytycznymi np.: „Instrukcją oceny efektywności ekonomicznej przedsięwzięć drogowych i mostowych dla dróg gminnych”, luty 2008, tj. 2 dni od godz. 6.00-22.00, dla następujących pakietów: Pakiet 1. Przebudowa drogi gminnej z Małujowic do Psar na terenie Gminy Skarbimierz. Pakiet 2. Przebudowa drogi Małujowice – Skarbimierz. Pakiet 4. Przebudowa drogi dojazdowej do autostrady wraz z budową obwodnicy Pępic.
Odpowiedź na pytanie nr 1:
Wykonawca jest zobowiązany w ramach zamówienia do przeprowadzenia takich pomiarów.
Pytanie 2.
Czy do dowodów należytego wykonania usługi można zaliczyć: protokół odbioru z zapisem o należytym wykonaniu zamówienia?
Odpowiedź na pytanie nr 2:
Tak.
Pytanie 3.
Fragment ogłoszonego przez Państwa SIWZ:
„10. Opis sposobu przygotowania ofert:
- Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę na wszystkie lub na wybraną część zamówienia.
- Ofertę należy złożyć w 1 egzemplarzu, w formie pisemnej pod rygorem nieważności na wybrany pakiet w oddzielnej kopercie (na każdy pakiet osobna oferta).
W przypadku złożenia ofert na więcej części, wymagane dokumenty wymienione w punkcie 6 ppkt 2) lit.d), e), f), ppkt.5 lit. i) siwz wykonawca musi dołączyć tylko do oferty obejmującej pakiet o niższym numerze. Natomiast formularz oferty na wybrany pakiet oraz dokumenty wymienione w punkcie 6 ppkt 1) lit.a), b) ppkt.2) lit. c), ppkt. 3 lit.g), ppkt.5 lit.h) wykonawca musi dołączyć do każdej składanej przez siebie na inny pakiet oferty”.
W ogłoszonym SIWZ nie ma wyżej wymienionych pozycji: punkt 6 ppkt 2) lit.e), f), ppkt. 5 lit i) oraz ppkt.3 lit.g), ppkt.5 lit h).
W związku z tym, jak należy przygotować ofertę na kilka części zamówienia?
Odpowiedź na pytanie nr 3:
W punkcie 10 SIWZ znajduje się pomyłka w odniesieniu do poszczególnych punktów siwz i podpunktów dotyczących rodzajów dokumentów, które winny być złożone wraz z ofertą. Poniżej podajemy poprawne brzmienie punktu 10. SIWZ – Opis sposobu przygotowania ofert:
- „Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę na wszystkie lub na wybraną część lub części zamówienia.
- Ofertę należy złożyć w 1 egzemplarzu, w formie pisemnej pod rygorem nieważności na wybrany pakiet w oddzielnej kopercie (na każdy pakiet osobna oferta).
W przypadku składania ofert na więcej niż jeden pakiet, wymagane dokumenty wymienione w SIWZ w punkcie 6 ppkt 1) lit. a), b); ppkt 2) lit. c), d), ppkt 3 lit. e); ppkt 5 lit. f), g), wykonawca musi dołączyć tylko do jednej oferty obejmującej pakiet o niższym numerze. Pozostałe dokumenty tj. formularz oferty na wybrany pakiet oraz dokument dotyczący wniesienia wadium, wykonawca musi dołączyć do każdej oferty składanej na wybrany przez siebie pakiet.”
Mając na uwadze powyższe zapytania do specyfikacji istotnych warunków zamówienia, Zamawiający – Burmistrz Brzegu decyzją Komisji Przetargowej z dnia 27 maja 2015 r. działając na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych dokonuje zmiany treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia poprzez poprawienie w pkt. 10 ppkt.2 siwz zapisu:
„Ofertę należy złożyć w 1 egzemplarzu, w formie pisemnej pod rygorem nieważności na wybrany pakiet w oddzielnej kopercie (na każdy pakiet osobna oferta).
W przypadku złożenia ofert na więcej części, wymagane dokumenty wymienione w punkcie 6 ppkt 2) lit.d), e), f), ppkt.5 lit. i) siwz wykonawca musi dołączyć tylko do oferty obejmującej pakiet o niższym numerze. Natomiast formularz oferty na wybrany pakiet oraz dokumenty wymienione w punkcie 6 ppkt 1) lit.a), b) ppkt.2) lit. c), ppkt. 3 lit.g), ppkt.5 lit.h) wykonawca musi dołączyć do każdej składanej przez siebie na inny pakiet oferty”,
na zapis brzmiący następująco:
„Ofertę należy złożyć w 1 egzemplarzu, w formie pisemnej pod rygorem nieważności na wybrany pakiet w oddzielnej kopercie (na każdy pakiet osobna oferta).
W przypadku składania ofert na więcej niż jeden pakiet, wymagane dokumenty wymienione w SIWZ w punkcie 6 ppkt 1) lit. a), b); ppkt 2) lit. c), d), ppkt 3 lit. e); ppkt 5 lit. f), g), wykonawca musi dołączyć tylko do jednej oferty obejmującej pakiet o niższym numerze. Pozostałe dokumenty tj. formularz oferty na wybrany pakiet oraz dokument dotyczący wniesienia wadium, wykonawca musi dołączyć do każdej oferty składanej na wybrany przez siebie pakiet.”
Zamawiający przypomina, iż ww. odpowiedzi przekazane Wykonawcom oraz dokonane zmiany w treści SIWZ stanowią integralną część SIWZ i wiążą Wykonawców.
Z up. Burmistrza
Zastępca Burmistrza
Bartłomiej Kostrzewa