Brzeg, dnia 19 listopada 2015r.
OR.IV.271.1.8.2015
DO WSZYSTKICH WYKONAWCÓW,
KTÓRZY POBRALI SPECYFIKACJĘ
ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
dot. postępowania na zadanie pn.:
„Usługi w zakresie odbierania odpadów komunalnych
z terenu Gminy Brzeg oraz ich transport w 2016r.”
(organizowanego w trybie przetargu nieograniczonego)
Działając na podstawie art. 38 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2013r., poz. 907 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, Zamawiający informuje, że w dniu 13 listopada br. wpłynęły do Zamawiającego pytania od Wykonawców do treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia i udziela następujących odpowiedzi:
Pytanie nr 1:
Czy Zamawiający sam zawarł umowę z ZGO Gać Sp. z o.o. na zagospodarowanie odpadów komunalnych, czy jest to w kwestii Wykonawcy i kto ponosi koszty związane
z zagospodarowaniem odpadów komunalnych?
Odpowiedź na pytanie nr 1:
Przedmiot zamówienia obejmuje zbieranie itransport odpadów komunalnych do ZGO Gać Sp. z o .o. Poza zakresem wynikającym z OPZ pozostają koszty związane
z zagospodarowaniem odpadów komunalnych w ZGO Gać Sp. z o.o., który jestRegionalną Instalacją dla Gminy Brzeg.Koszty te będzie pokrywała Gminana podstawie odrębnych zobowiązań.
Wyjątkiem są przeterminowane i niewykorzystane leki, które Wykonawca ma obowiązek odebrać, zapewnić ich transport i zagospodarowanie, w ramach przedmiotu niniejszego zamówienia.
Pytanie nr 2:
W związku z zapisem zawartym w Opisie przedmiotu zamówienia w punkcie 1,2 Zasady wyposażania nieruchomości w pojemniki lub worki do zbierania odpadów komunalnych proszę o wskazanie liczby oraz pojemności pojemników w jakie Wykonawca ma wyposażyć właścicieli nieruchomości na ternie Gminy Brzeg.
Odpowiedź na pytanie nr 2:
Wyposażenie nieruchomości w pojemniki lub worki powinno się odbyć zgodnie z zasadami opisanymi w dokumentacji przetargowej. W załącznikach nr 1 i 2 do Opisu przedmiotu zamówienia wskazano wykazy nieruchomości wraz z oszacowaniem ilości odpadów wytwarzanych przez mieszkańców tych nieruchomości, wynikających ze złożonych deklaracji.
Przy zabudowie wielorodzinnej (zał. nr 1) – podano oszacowane ilości odpadów wytworzonych przez mieszkańców nieruchomości, do których Wykonawca powinien dostosować pojemność i ilość pojemników na poszczególne frakcje odpadów (w przypadku segregacji). Jednak w większości nieruchomości przewidziano zbiorcze pojemniki dla kilku nieruchomości (wówczas powinny być uwzględnione przy doborze pojemników zsumowane ilości wytwarzanych odpadów poszczególnych frakcji).
Wobec powyższego, ilość i rodzaj pojemników jaka jest niezbędna do wyposażenia nieruchomości wielorodzinnych na terenie Gminy Brzeg w ramach przedmiotu zamówienia, będzie zależała od ilości wytworzonych odpadów poszczególnych frakcji oraz rodzaju pojemników, będących w posiadaniu Wykonawcy (zgodnych z zapisami OPZ).
Natomiast w przypadku zabudowy jednorodzinnej (wg wykazu nr 2), na podstawie ilości nieruchomości - 1178, - należy przewidzieć do wyposażenia:
- 1) brak segregacji - 164 nieruchomości:
- 83 sztuki pojemników o pojemności 120l
-137 sztuk pojemników o pojemności 240l
2) segregacja - 1014 nieruchomości:
BIOODPADY
- 1014 sztuk pojemników o pojemności 110/120l
POZOSTAŁE ODPADY ZMIESZANE
- 909 sztuk pojemników o pojemności 110/120l
- 106 sztuk pojemników o pojemności 240l
(opcjonalnie podaje się pojemność 110l /120l- w zależności od rodzaju pojemników posiadanych przez Wykonawcę).
W przypadku nieruchomości jednorodzinnych pojemniki są stosowane do zbierania: odpadów biodegradowalnych i pozostałych odpadów zmieszanych oraz do zbierania odpadów niesegregowanych. Do zbierania szkła i zmieszanych odpadów opakowaniowych w zabudowie jednorodzinnej stosowane będą worki o pojemności 120l.
Celem ułatwienia Wykonawcy doboru ilości i rodzaju pojemników dla każdej nieruchomości na podstawie oszacowanej ilości wytwarzanych odpadów, zweryfikowano załącznik nr 2 do OPZ w zakresie wskazania ilości i rodzaju pojemników do zbierania każdej frakcji odpadów (z wyłączeniem szkła i zmieszanych odpadów opakowaniowych).
Wobec powyższego na stronie www.bip.brzeg.pl udostępnia się zweryfikowany załącznik nr 2.
Należy również wskazać, iż w zapisach OPZ przewidziano możliwość wzrostu ilości obsługiwanych nieruchomości o 15% w stosunku do ilości tych nieruchomości wskazanych łącznie w załączniku nr 1 i 2.
Zamawiający przypomina, iż w/w odpowiedzi przekazane Wykonawcom stanowią integralną część SIWZ i wiążą Wykonawców.
Równocześnie informujemy, że termin składania ofert nie ulega zmianie.
Burmistrz Brzegu
Jerzy Wrębiak