Brzeg, dnia 13 kwietnia 2016r.
OR.IV.042.3.2016
DO WSZYSTKICH WYKONAWCÓW,
KTÓRZY POBRALI SPECYFIKACJĘ
ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
dot. postępowania na zadanie pn.:
„Rewitalizacja zabytkowych obiektów użyteczności publicznej” w zakresie
remontu dachu budynku Ratusza w Brzegu przy ul. Rynek 1 nr działki 151.
(organizowanego w trybie przetargu nieograniczonego)
Działając na podstawie art. 38 ust.1 i 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2015r., poz. 2164 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, Zamawiający informuje, że w dniach 5 i 12 kwietnia br. wpłynęły do Zamawiającego pytania od Wykonawców do treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia i udziela następujących odpowiedzi:
Pytanie nr 1:
Prosimy o wyrażenie zgody na zmianę zapisów pkt 5Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków tj. na obniżenie wartości jednego zadania z wymaganej kwoty 1.000.000,00 zł brutto do kwoty 950.000,00 zł brutto.
Odpowiedź na pytanie nr 1:
Zamawiający wyraża zgodę na zmianę zapisu pkt. 5 warunków udziału w postępowaniu tj. na obniżenie wartości jednego zadania z wymaganej kwoty 1.000.000,00 zł brutto do kwoty 950.000,00 brutto.
Pytanie nr 2:
W załączniku STWiOR- roboty ciesielskie punkt 2.1. Drewno do konstrukcji drewnianej stosuje się drewno modrzewiowe klasy C30 o wilgotności do 12%. Czy Zamawiający, stawiając taki wymóg wziął pod uwagę, iż sezonowanie drewna o wilgotności < 12% trwa od 1 roku do 1,5 roku, a termin wykonania 1 etapu to 15.10.2016r. Proszę o ustosunkowanie się do powyższego zapisu lub o zmianę wymagań dotyczących drewna.
Odpowiedź na pytanie nr 2:
Zamawiający dopuszcza zastosowanie drewna konstrukcyjnego C30 o wilgotności nie większej niż 15%.
Jednocześnie Zamawiający –Burmistrz Brzegu- decyzją Komisji Przetargowej z dnia 13 kwietnia 2016r., działając na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych, dokonuje następujących zmian treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
1) Zamawiający zmienia treść punktu 5 ppkt 1 lit. b) SIWZ- Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków- w zakresie warunku wiedzy i doświadczenia, który otrzymuje brzmienie:
„b) posiadają wiedzę i doświadczenie
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie- zrealizował dwie odrębne roboty polegające na wykonaniu remontu dachu o co najmniej dwupoziomowej konstrukcji drewnianej w technologii pokrycia dachu dachówką ceramiczną wraz z remontem miedzianych obróbek blacharskich w budynku użyteczności publicznej lub w budynku zamieszkania zbiorowego –wpisanych do rejestru zabytków- o wartości nie mniejszej niż 950.000,00 zł brutto każda.
UWAGA: Wykonawca nie może sumować wartości kilku robót o mniejszym zakresie dla uzyskania wymaganej wartości porównywalnej. Pod pojęciem „budynek użyteczności publicznej”, „budynek zamieszkania zbiorowego”– rozumieć należy definicję zawartą w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki ich usytuowanie – (Dz.U. z 2002r. nr 75 poz. 690 z póź.zm.).”
2) Zamawiający zmienia treść punktu 11 ppkt 1), 2) i 6) SIWZ- Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert, które otrzymują brzmienie:
„1) Oferty winny być złożone w siedzibie Zamawiającego w Brzegu przy ul. Robotniczej 12 na biurze podawczym, w terminie do dnia 21 kwietnia 2016 roku, do godziny 10:30.
2) Ofertę należy umieścić w zamkniętej kopercie, uniemożliwiającej odczytanie zawartości bez uszkodzenia tego opakowania. Na kopercie należy umieścić nazwę i adres Zamawiającego, nazwę i adres Wykonawcy oraz napis:
Oferta przetargowa na zadanie pn.:
„Rewitalizacja zabytkowych obiektów użyteczności publicznej”
w zakresie remontu dachu budynku Ratusza w Brzegu
przy ul. Rynek 1 nr działki 151.
– NIE OTWIERAĆ PRZED DNIEM 21.04.2016r. godz. 11:00.
|
6) Otwarcie ofert nastąpi w siedzibie Zamawiającego przy ul. Robotniczej 12 w Brzegu, w pokoju nr 109A, w dniu 21 kwietnia 2016 roku, o godzinie 11:00.”
Na podstawie art. 12a ust. 2 w zw. z art. 38 ust. 4a pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych przedłuża się terminy:
- składania ofert z dnia 20 kwietnia 2016r. do godz.10:30 na dzień 21 kwietnia 2016r. do godz. 10:30.
- otwarcia ofert z dnia 20 kwietnia 2016r. o godz.11:00 na dzień 21 kwietnia 2016r. o godz. 11:00.
Zamawiający przypomina ponadto iż w/w zmiany stanowią integralną część siwz i wiążą Wykonawców.
Na stronie internetowej Zamawiającego www.bip.brzeg.pl zamieszczone zostały następujące dokumenty uwzględniające powyższe modyfikacje tj.: SIWZ oraz ogłoszenie o zmianie ogłoszenia o zamówieniu.
Z up. Burmistrza
Z-ca Burmistrza
Tomasz Witkowski