Brzeg, dnia 10 sierpnia 2016r.
OR.IV.042.7.2016
DO WSZYSTKICH WYKONAWCÓW,
KTÓRZY POBRALI SPECYFIKACJĘ
ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
dot. postępowania na zadanie pn.:
„Remont hali sportowej przy ul. Oławskiej 2a w Brzegu – etap IV”.
(organizowanego w trybie przetargu nieograniczonego)
Działając na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (t.j.: Dz. U. z 2015r. poz. 2164, zm. Dz.U. z 2016r. poz. 1020), zwanej dalej ustawą, Zamawiający –Burmistrz Brzegu- decyzją Komisji Przetargowej z dnia 10.08.2016r. dokonuje następujących zmian treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
1) Zamawiający zmienia treść podpunktu 3. w punkcie 7. SIWZ -Wykaz oświadczeń lub dokumentów, potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia:, który otrzymuje brzemiennie:
„ 3. Zamawiający po dokonanej ocenie ofert, przed poinformowaniem Wykonawców o czynności wyboru najkorzystniejszej oferty, zgodnie z art. 26 ust. 2 ustawy Pzp, może wezwać Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie (nie krótszym niż 5 dni) aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów,
w szczególności:
- dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postepowaniu:
- wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty;
- wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzająca wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu;
- dokumenty potwierdzające, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez zamawiającego.
2. dokumentów potwierdzających brak podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 12-23 ustawy Pzp:
e. zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub inny dokument potwierdzający, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
f. zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu.”
Mając na uwadze treść art. 12a ust. 1 w zw. z art. 38 ust. 4a pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający informuje, że nie jest konieczne przedłużenie terminu składania ofert o czas niezbędny na wprowadzenie zmian w ofertach, ponieważ powyższe zmiany SIWZ nie mają wpływu na treść ofert.
Zamawiający przypomina ponadto iż w/w zmiany stanowią integralną część SIWZ i wiążą Wykonawców.
Na stronie internetowej Zamawiającego www.bip. brzeg.pl zamieszczone zostało ogłoszenie
o zmianie ogłoszenia uwzględniające powyższe zmiany SIWZ.
Z up. Burmistrza
Z-ca Burmistrza
Tomasz Witkowski