Brzeg, dnia 30 marca 2017r.
OR.IV.271.1.5.2017
DO WSZYSTKICH WYKONAWCÓW,
KTÓRZY POBRALI SPECYFIKACJĘ
ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
dot. postępowania na zadanie pn.:
„Przebudowa ulicy Szymanowskiego wraz z budową ciągu pieszo-rowerowego”
(organizowanego w trybie przetargu nieograniczonego)
Działając na podstawie art. 38 ust.1 i 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (t.j: Dz. U. z 2015r. poz. 2164 ze zm.), zwanej dalej ustawą, Zamawiający informuje, że w dniu 27 marca br. wpłynęły pytania od Wykonawców dot. treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia i udziela następujących odpowiedzi:
Pytanie 1
1) Czy realizowany jest odpowiednim programem oraz normy oświetlenia ochrony powietrza
przyjętym na podstawie art. 91 ustawy z dnia 7 kwietnia 2001r, - prawo ochrony środowiska. (pisownia oryginalna).
Odpowiedź na pytanie nr 1:
Niniejsze zadanie nie jest realizowane w ramach programu dotyczącego gospodarki niskoemisyjnej, realizowane jest ze środków własnych Gminy. Należy jednak podkreślić, że zastosowane w tym przypadku rozwiązania projektowe w zakresie oświetlenia ulicznego uwzględniają zasady niskoemisyjności ujętej w uchwalonym przez Radę Miejską Brzegu Programie Gospodarki Niskoemisyjnej.
Pytanie 2
2) Nie zostały podane wszystkie Normy :
PN-EN 13201- Oświetlenie Dróg
CZY W projekcie zastosowano nowe normy: PN-EN 13201-2:2016-03
PN-EN 13201, PN-EN60698-1 PN-EN60598-2-3 PN-EN 55015 PN-EN61547,
PN-EN61000-3-2, PN-EN61000-3-3. (pisownia oryginalna).
Odpowiedź na pytanie nr 2:
Zamawiający w Specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót (tom 2) w rozdziale D.07.07.01 Oświetlenie wskazał normy oraz akty prawne, które Wykonawca jest zobowiązany stosować przy realizacji oświetlenia, natomiast w DM 00.00.00 WYMAGANIA OGÓLNE tej specyfikacji opisano możliwość zastosowania aktualnych norm zgodnie z zapisem punktu 1.5.13 Równoważność norm i przepisów prawnych
Pytanie 3
3)Czy zostały uwzględnione wymogi bezpieczeństwa :
Badania na zgodność Ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów ? takich jak
- Zasadnicze wymagania dla sprzętu elektrycznego: Producent opiniowanych opraw
oświetleniowych deklaruje zgodności z następującymi normami z zakresu bezpieczeństwa
użytkowania: - EN 60598-1_ EN 60598-2-1 - EN 13201 na potrzeby i tereny PKP-PLK S.A
Wojska Polskiego oraz innych organów Państwa dla terenów specjalnych, czasami nachodzą na
siebie. (pisownia oryginalna).
Odpowiedź na pytanie nr 3:
Zamawiający w Specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót (tom 2) w rozdziale D.07.07.01 Oświetlenie wskazał normy oraz akty prawne, które Wykonawca jest zobowiązany stosować przy realizacji oświetlenia, natomiast w DM 00.00.00 WYMAGANIA OGÓLNE tej specyfikacji opisano możliwość zastosowania aktualnych norm zgodnie z zapisem punktu 1.5.13 Równoważność norm i przepisów prawnych. Dodatkowo, zgodnie z wymogami obowiązującymi w budownictwie i zapisami Specyfikacji istotnych warunków zamówienia zastosowane przy realizacji zamówienia przez Wykonawcę wyroby budowlane muszą być dopuszczone do stosowania w budownictwie zgodnie z obowiązującymi przepisami, a ich dopuszczenie do stosowania w budownictwie musi być potwierdzone stosownymi dokumentami (certyfikaty, aprobaty techniczne, świadectwa badań laboratoryjnych).
Zamawiający nie wymaga by sprzęt elektryczny Wykonawcy spełniał dodatkowe wymogi na potrzeby inwestycji dla terenów PKP-PLK S.A, Wojska Polskiego oraz innych organów Państwa dla terenów specjalnych, gdyż teren na którym prowadzone będą roboty nie jest terenem specjalnym.
Pytanie 4
4) Brak jest opisów ogólnych lampy i warunków, które mogą ukierunkować wykonawcę i
inwestora jakie produkt przedstawić do rzetelnej wyceny. dostosowując się do polityki
klimatycznej z zachowaniem strategii niskoemisyjnej rozwoju,
- Słupy betonowe czy stalowe.
- Korpus oprawy jakimi cechami powinien się charakteryzować :
jest wykonany z ciśnieniowego jednobryłowego odlewu aluminiowego.
jest malowany proszkowo na kolor wskazany przez zamawiającego lub anodowany,
umożliwia otwarcie oprawy i dostęp do panelu LED specjalnym kluczem zabezpieczającym,
Temperatura barwowa emitowanego światła 4000k (+/-100K) o Współczynnik oddawania
barw RA większy lub równy 70 o Panel LED
wyposażony w grupę soczewek kształtujących rozsył światła o charakterze drogowym, która nie
powoduje odbicia.
Każda dioda na panelu LED posiada indywidualny element optyczny o takiej samej
charakterystyce. (pisownia oryginalna).
Odpowiedź na pytanie nr 4:
W dokumentacji technicznej w rozdziale 4.2.2 część elektryczna podane zostały typy i parametry podstawowe lamp (słupy, oprawy). Przewidziane do zastosowania materiały powinny mieć więc parametry podstawowe nie gorsze niż opisane w dokumentacji, tj.
Materiał - słupy: stop aluminium, anodowany na kolor neutralny (srebrny); min. grubość ścianki słupa 4,2mm,
Materiał - wysięgniki: stop aluminium, anodowany na kolor neutralny (srebrny)
Materiał - fundament: prefabrykat betonowy klasy betonu min C25/30 z końcami śrubowymi ocynkowanymi ogniowo,
Materiał - oprawy: stop aluminium (malowane na kolor RAL 2008 góra; RAL 1032 obręcz)
Stopień ochrony: co najmniej IP65,
Moc oprawy:24W/5000K i 72W/5000K
Pytanie 5
5) Czy Przewidziany jest układ redukcji mocy w lampach oświetleniowych, który ma
umożliwiać płynne nastawienie kilku progów natężenia oświetlenia świetlnego w zakresie co
najmniej od 100 -30 % strumienia nominalnego
* Temperatura pracy w zakresie -40 + 50 stopni
* Efektywność świetlna w zakresie minimum 112 – 115 lm/W netto
Czy muszą być przedstawiane dodatkowe dokumenty celem potwierdzenia, że proponowane
oprawy jak i układ świetlny spełniają powyższe parametry techniczno-użytkowe,
- kart katalogowych opraw, instrukcję montażu , - deklaracji zgodności CE, (pisownia oryginalna).
Odpowiedź na pytanie nr 5:
W dokumentacji technicznej w rozdziale 4.2.2 część elektryczna podane zostały typy i parametry podstawowe lamp (słupy, oprawy). Przewidziane do zastosowania materiały powinny mieć więc parametry podstawowe nie gorsze niż opisane w dokumentacji, tj.
Materiał - słupy: stop aluminium, anodowany na kolor neutralny (srebrny); min. grubość ścianki słupa 4,2mm,
Materiał - wysięgniki: stop aluminium, anodowany na kolor neutralny (srebrny)
Materiał - fundament: prefabrykat betonowy klasy betonu min C25/30 z końcami śrubowymi ocynkowanymi ogniowo,
Materiał - oprawy: stop aluminium (malowane na kolor RAL 2008 góra; RAL 1032 obręcz)
Stopień ochrony: co najmniej IP65,
Moc oprawy:24W/5000K i 72W/5000K
Ponadto Zamawiający wymaga by materiały spełniały zapisy punktu 6.7. CERTYFIKATY I DEKLARACJE, wg DM 00.00.00 WYMAGANIA OGÓLNE specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót oraz specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Przedstawiciel Zamawiającego (Inżynier/Inspektor Nadzoru) w każdym czasie może zażądać dodatkowych dokumentów, celem sprawdzenia czy materiał zaproponowany przez Wykonawcę spełnia wymagania opisane w specyfikacji istotnych warunków zamówienia i jest zgodny z dokumentacją.
Pytanie 6
6). Czy wykonawcy powinni przedstawić dokumenty z przepisu o ustawy z dnia 16 kwietnia
1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji , mogą być podstawą prawną do eliminowania
bezprawnego zachowania , które dotyczą praw wyłącznych chronionych na podstawie ustawy
z dnia 30 czerwca 2000 r. Prawo własności intelektualnej i przemysłowej nią niniejszej
analizy służyły następujące akty prawne, rozporządzenia Polskie, wynikający zart,4 ust.3 TUE
oraz art.7 Konstytucji RP, obowiązek respektowania zasad prawa unijnego Europejskiej. (pisownia oryginalna).
Odpowiedź na pytanie nr 6:
Wykonawca jest zobowiązany dołączyć do oferty wszystkie wymagane Specyfikacją istotnych warunków zamówienia dokumenty, w tym m.in. oświadczenie składane na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania.
Jednocześnie Zamawiający –Burmistrz Brzegu- decyzją Komisji Przetargowej z dnia 30 marca 2017r., działając na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych, dokonuje następujących zmian treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz załączników do SIWZ:
- Zamawiający zmienia treść punktu 13 ppkt 2) SIWZ- Opis sposobu obliczenia ceny w następujący sposób:
„2) Wykonawca jest zobowiązany do uwzględnienia w kalkulacji cenowej kosztów:
- zakupu i montażu krawężników na ławie betonowej na całej długości remontowanego odcinka drogi – ul. Szymanowskiego oraz kosztów demontażu i utylizacji starych krawężników,
- wykonania wszystkich zabezpieczeń na istniejących sieciach infrastruktury podziemnej zgodnie z dokumentacją projektową oraz załączonymi do SIWZ uzgodnieniami branżowymi wraz z załącznikami graficznymi.”
Ponadto, jako uzupełnienie treści SIWZ, załącza się dodatkowe pliki w wersji elektronicznej (uzgodnienia branżowe i zabezpieczenie sieci) uszczegółowiające zakres przedmiotu zamówienia dla elementu dotyczącego zabezpieczania istniejącej infrastruktury technicznej podziemnej. Zakres robót opisanych w niniejszych plikach stanowi dodatkowy element, konieczny douwzględnienia przy wycenie Wykonawcy.
2. Zamawiający zmienia treść punktu 12 ppkt 1)-3) SIWZ- Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert- w zakresie terminu składania i otwarcia ofert w przedmiotowym postępowaniu, który otrzymuje brzmienie:
„ 1) Oferty winny być złożone w siedzibie Zamawiającego w Brzegu przy ul. Robotniczej 12 na biurze podawczym, w terminie do dnia 10 kwietnia 2017 roku, do godziny 9:30.
2) Ofertę należy umieścić w zamkniętej kopercie, uniemożliwiającej odczytanie zawartości bez uszkodzenia tego opakowania. Na kopercie należy umieścić nazwę i adres Zamawiającego, nazwę i adres Wykonawcy oraz napis:
Oferta przetargowa na zadanie pn.:
„Przebudowa ulicy Szymanowskiego
wraz z budową ciągu pieszo-rowerowego”.
– NIE OTWIERAĆ PRZED DNIEM 10.04.2017r. godz. 10:00.
|
3) Otwarcie ofert nastąpi w siedzibie Zamawiającego przy ul. Robotniczej 12 w Brzegu, w pokoju
nr 109A, w dniu 10 kwietnia 2017 roku, o godzinie 10:00.”
W związku z dokonaniem powyższych zmian treści SIWZ, zmianie ulega treść ogłoszenia o zamówieniu.
Na podstawie art. 12a ust.2 w zw. z art. 38 ust. 4a pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych przedłuża się terminy:
- składania ofert z dnia 6 kwietnia 2017r. do godz. 9:30 na dzień 10 kwietnia 2017r. do godz. 9:30.
- otwarcia ofert z dnia 6 kwietnia 2017r. o godz. 10:00 na dzień 10 kwietnia 2017r. o godz. 10:00.
Zamawiający przypomina ponadto iż w/w zmiany stanowią integralną część SIWZ i wiążą Wykonawców. Na stronie internetowej Zamawiającego www.bip.brzeg.pl zamieszczone zostały następujące dokumenty uwzględniające powyższe modyfikacje tj.: SIWZ, ogłoszenie o zmianie ogłoszenia o zamówieniu, plik uzgodnienia branżowe i plik zabezpieczenie sieci.
Burmistrz Brzegu
Jerzy Wrębiak