logo
Wersja dla niedowidzących
  Gmina Brzeg
      
corner
Statystyki
Rejestr zmian
Mapa strony
Instrukcja biuletynu
Pliki do pobrania
corner
  
corner corner
corner corner
 ORGANA WŁADZY
plus Burmistrz Brzegu
plus Rada Miejska
 PRAWO LOKALNE
minus Statut Brzegu
plus Budżet miasta na 2006 rok
plus Budżet miasta na 2007 rok
plus Budżet miasta na 2008 rok
plus Budżet miasta na 2009 rok
plus Budżet miasta na 2010 rok
plus Budżet miasta na 2011 rok
plus Budżet miasta na 2012 rok
plus Budżet miasta na 2013 rok
plus Budżet miasta na 2014 rok
plus Budżet Gminy na 2015 rok
minus Projekt budżetu Gminy Brzeg na 2016 rok
plus Budżet Gminy Brzeg na 2016 rok
plus Budżet Gminy Brzeg na 2017 rok
plus BUDŻET GMINY BRZEG NA 2018 ROK
plus Budżet Gminy Brzeg na 2019 rok
plus Budżet Gminy Brzeg na 2020 rok
plus SPRAWOZDANIA FINANSOWE ZA 2018 ROK
minus RAPORT O STANIE GMINY BRZEG ZA ROK 2018
plus Uchwały
plus Zarządzenia - wykazy
plus Podatki i opłaty lokalne
plus Zagospodarowanie przestrzenne
minus Strategia Rozwoju Gminy Brzeg na lata 2016-2022
minus Lokalny Program Rewitalizacji dla Gminy Brzeg na lata 2016 - 2023
minus Plan Gospodarki Niskoemisyjnej dla Gminy Brzeg
minus Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta Brzeg
minus Regulamin udzielania zamówień publicznych
minus Zarządzenie Nr 1474/2016 w sprawie wprowadzenia Instrukcji udzielania zamówień współfinansowanych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020 (...)
minus Regulamin dostarczania wody i odprowadzania ścieków
plus OCHRONA ŚRODOWISKA
minus Strategia Rozwiązywania Problemów Społecznych w Gminie Brzeg na lata 2016 - 2022
minus Gminny Program Wspierania Rodziny na lata 2019-2021
minus PROGRAM OCHRONY ZDROWIA PSYCHICZNEGO DLA GMINY BRZEG NA LATA 2019-2023
plus ORGANIZACJE POZARZĄDOWE
minus INFORMACJE O ZGROMADZENIACH
minus Taryfa dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków
plus INSTYTUCJE KULTURY
minus Plan Zarządzania Kryzysowego Gminy Brzeg
 URZĄD MIASTA
minus Dane podstawowe
minus Regulamin organizacyjny
minus Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta
plus Struktura organizacyjna Urzędu Miasta - WYKAZ ZAŁATWIANYCH SPRAW (karty usług,wnioski)
minus Godziny pracy Urzędu Miasta
minus Rejestry, ewidencje i archiwa
plus Ewidencja działalności gospodarczej
plus Analiza przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg w Urzędzie Miasta w Brzegu
minus Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
plus Kontrole
plus Kontrole wewnętrzne
plus Regulamin naboru pracowników na wolne stanowiska urzędnicze
plus Ogłoszenia naboru na wolne stanowiska urzędnicze
plus Ogłoszenie naboru na wolne stanowiska w jednostkach organizacyjnych
minus Projekty współfinansowane przez Unię Europejską
minus Księga Jakości Urzędu Miasta w Brzegu
minus Polityka Jakości Urzędu Miasta w Brzegu
minus Informacja dotycząca ustawy o języku migowym
plus Lobbing
minus Ogłoszenia naboru na wolne stanowiska w Urzędzie Miasta w Brzegu
minus Pomiar satysfakcji klientów urzędu
plus PETYCJE
minus Lista jednostek Nieodpłatnego Poradnictwa Powiatu Brzeskiego w 2019 r.
 INNE
plus Gminne jednostki organizacyjne
minus Redakcja Biuletynu
plus Instrukcja obsługi biuletynu
minus Informacje nieudostępnione
minus Dziennik Ustaw w wersji elektronicznej
minus Monitor Polski w wersji elektronicznej
minus Dziennik Urzędowy Województwa Opolskiego
minus WZORY urzędowych formularzy wniosków o przyznanie prawa pomocy w postępowaniu przed sądami administracyjnymi
minus Wniosek o udostępnienie informacji o stanie sprawy
plus Program Rozwoju Gminnej i Powiatowej Infrastruktury Drogowej na lata 2016-2019
 WYBORY
plus WYBORY PARLAMENTARNE - 2019
plus EUROWYBORY 2019
plus WYBORY SAMORZĄDOWE - 2018 ROK
 OŚWIADCZENIA MAJĄTKOWE
minus Informacja o przetwarzaniu danych
minus Wzór oświadczenia majątkowego radnego
minus Wzór oświadczenia majątkowego
minus Oświadczenie majątkowe Burmistrza (składane na 2 miesiące przed zakończeniem kadencji 2014-2018)
minus Oświadczenie majątkowe Przewodniczącego Rady Miejskiej (składane na 2 miesiące przed zakończeniem kadencji 2014-2018)
plus Oświadczenia majątkowe - 2018 rok
minus Oświadczenie majątkowe Burmistrza (kadencja 2018-2023) - początek kadencji
minus Oświadczenie majątkowe Przewodniczącego Rady Miejskiej (kadencja 2018- 2023) - początek kadencji
plus Oświadczenia Majątkowe Radnych Kadencji 2018 - 2023
plus Oświadczenia majątkowe - 2018 rok
plus Oświadczenia majątkowe - 2019 rok
 Urzędy Centralne
minus Spis adresów
 Informacje
plus Zarz–dzenia
plusPrzetargi
plusOgłoszenia
plusObwieszczenia
PLANY POSTКPOWAС
A A A


Projekt budowlany - amfiteatr

Projekty wykonawcze - amfiteatr

 

Dotyczy: Tytuł projektu:      Przebudowa amfiteatru miejskiego wraz z rewaloryzacją Parku im. Bolesława Chrobrego w Brzegu

Numer umowy:    RPOP.10.02.00-16-0016/17-00

 

 

 Brzeg, dnia 12 grudnia 2017r.

OR.IV.042.14.2017

DO WSZYSTKICH WYKONAWCÓW,

KTÓRZY POBRALI SPECYFIKACJĘ

ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

 

dot. postępowania na zadanie pn.:

„Przebudowa amfiteatru miejskiego wraz z rewaloryzacją Parku Chrobrego”

w zakresie przebudowy amfiteatru miejskiego w Brzegu przy ul. B. Chrobrego.

 (organizowanego w trybie przetargu nieograniczonego)

 

            Działając na podstawie art. 38 ust.1 i 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (t.j: Dz. U. z 2017r. poz. 1579 ze zm.), zwanej dalej ustawą, Zamawiający informuje, że w dniu 6 i 8 grudnia br. wpłynęły pytania od Wykonawców dot. treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia i udziela następujących odpowiedzi:

Pytanie 1

DOT: wzór umowy, § 1 a, ust. 4

Prosimy o weryfikację i zmianę. Bowiem § 21 ust. 1 lit e dotyczy konkretnego powodu odstąpienie od urnowy, który nie wypełnia przesłanek, o których mowa w niniejszym artykule.

Ponadto, prosimy o wykreślenie zapisu od słów „i naliczyć dodatkowo kary umowne z tego tytułu” ponieważ brak jest wskazania w jakiej wysokości będą to kary. Ewentualnie o wprowadzenie odwołania do zapisów umowy (jeśli są) odpowiadające wysokości kary, jaka została przewidziana za tego rodzaju przypadek.

Odpowiedź na pytanie nr 1:

Zamawiający informuje, że kary między innymi za odstąpienie od umowy określa §17.

Pytanie 2

DOT: wzór umowy, § 3, ust. 3

Proszę o dopisanie, że w przypadku opóźnienia także w przekazaniu dokumentacji, o której mowa w ust. 1, termin ulegnie przedłużeniu.

Odpowiedź na pytanie nr 2:

Dokumentacja projektowa zostanie przekazana w terminie określonym we wzorze umowy.

Pytanie 3

DOT: wzór umowy, § 4, ust. 8, 13

Wnosimy o skrócenie okresy do 14 dni.

Odpowiedź na pytanie nr 3:

Termin wskazany w §4 ust. 8 i ust.13 podyktowany jest treścią artykułu 647¹kc w związku z art. 139 pzp oraz w związku z artykułem 143b ust. 3 i 4 i 143d ust.1 pkt. 2 pzp.

Pytanie 4

DOT: wzór umowy, § 5

Wnosimy o wprowadzenie zasad postępowania w przypadku wprowadzenie zmian:

- w dokumentacji projektowej. Przede wszystkim proszę ustalić czy wobec zmiany dokumentacji projektowej zmianie ulegnie termin wykonania zadania, w jakiej formie zostaną wprowadzone zmiany do umowy (jeśli zmiany będą miały wpływ na zakres prac), oraz procedurę ustalenia wynagrodzenia za prace, które będą konieczne do wykonania na skutek zmiany dokumentacji projektowej.

- Na wypadek przerwania robót na czas niezbędny do przeprowadzenia procedury zmian. Prosimy o wprowadzenie procedury zmian terminu wykonania przedmiotu umowy oraz pokrycia kosztów powstałych na skutek przestoju spowodowanych pracami projektowymi.

Odpowiedź na pytanie nr 4:

Zamawiający nie widzi potrzeby zmiany §5. Celem wprowadzenia tego zapisu było zagwarantowanie zamawiającemu możliwości dokonania zmian koniecznych do prawidłowej realizacji przedmiotu umowy, a  które to zmiany nie będą stanowić przeszkody do prowadzenia robót w pozostałym zakresie nie objętym zmianami. Zapis w § 20 określa przewidywane dopuszczalne zmiany umowy.

Pytanie 5

DOT: wzór umowy, § 8, ust. 3

Proszę o wydłużenie terminu. Zdarzyć się może, że zauważone nieprawidłowości, aby je dokładnie doprecyzować, będą wymagały wiadomości specjalnych np. konsultacji np. z projektantem.

Odpowiedź na pytanie nr 5:

Termin wskazany w §8 ust. 3 jest terminem na zgłoszenie na piśmie wystąpienia przeszkody, która ma wpływ na terminowe wykonanie przedmiotu umowy.

Pytanie 6

DOT: wzór umowy, § 11, ust. 5 lit. c

Proszę o doprecyzowanie, że w tym terminie 5 dni roboczych zostanie powołana komisja oraz zostanie dokonany odbiór. 

Odpowiedź na pytanie nr 6:

Zamawiający powoła komisję odbiorową w ciągu 5 dni roboczych, licząc od daty pisemnego zawiadomienia o gotowości do odbioru przez wykonawcę i powiadomi uczestników o terminie odbioru.

Pytanie 7

DOT: wzór umowy, § 11, ust. 6

Wnosimy o wykreślenie zapisu: „Postanowienie to dotyczy również wad stwierdzonych po dokonaniu odbioru końcowego.”

W zakresie wad stwierdzonych po dokonaniu odbioru końcowego, obowiązują przepisy dot. gwarancji i rękojmi.

Odpowiedź na pytanie nr 7:

Uznajemy propozycję wykreślenia zapisu opisanego w pkt. 7 o treści „Postanowienie to dotyczy również wad stwierdzonych po dokonaniu odbioru końcowego”( zmieniony wzór umowy w załączniku).

Pytanie 8

DOT: wzór umowy, § 13, ust.7

Prosimy o wprowadzanie zasad w przypadku, jeśli żądanie zapłaty podwykonawcy nie będzie zasadne lub nie będzie można spełnić zobowiązania bezpośrednio na rzecz podwykonawcy (np.. w sytuacji gdy podwykonawca znajdzie się w trakcie postępowania upadłościowego, które będzie wyłączało dokonywanie bezpośredniej płatności na rzecz podwykonawcy, do czasu zawarcia porozumienia z wierzycielami). Wymieniony obowiązek w zaproponowanym brzmieniu, w sytuacji np., o której piszemy w nawiasie, powoduje wstrzymanie płatności na rzecz Wykonawcy, na nieokreślony czas.

Odpowiedź na pytanie nr 8:

Zamawiający uważa, że nie ma potrzeby dokonania zmiany zapisu. W razie zaistnienia sytuacji przykładowo opisanej w zapytaniu wykonawca zobowiązany będzie do wykazania okoliczności uniemożliwiających spełnienie umownego warunku

Pytanie 9

DOT: wzór umowy, § 16, ust. 2

Czy zamawiający przewiduje zmianę tego sposobu zabezpieczenia na gwarancję bankową lub ubezpieczeniową? Jeśli tak wnosimy o wprowadzenie zasad udzielania takiego zabezpieczenia.

Odpowiedź na pytanie nr 9:

Wykonawca może wnieść zabezpieczenie należytego wykonania umowy w dowolnie wybranej przez siebie formie dopuszczonej przepisami art.148 pzp. Forma zabezpieczenia podana w §16 ust. 2, czyli w pieniądzu nie ogranicza możliwości wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w innej lub innych formach. Podana w §16 ust.2 forma wpłaty w pieniądzu jest informacją o numerze konta zamawiającego, na jakie wykonawca, w przypadku wyboru takiej formy, jest zobowiązany wpłacić zabezpieczenie.

Pytanie 10

DOT: wzór umowy, § 16, ust. 5, lit. a, b

Proszę o wprowadzenie zasady, że zabezpieczenie zostanie zwolnione bez odrębnego wezwania.
W przypadku opóźnienia w zapłacie, Wykonawca będzie miał prawo domagać się zapłaty odsetek ustawowych za opóźnienie.

Odpowiedź na pytanie nr 10:

Zamawiający nie widzi podstaw do zmiany tego zapisu.

Pytanie 11

DOT: wzór umowy, § 17, ust. 1, lit. c

Prosimy o zmianę na zwłokę, tak jak w pozostałych pkt. Zwłaszcza biorąc pod uwagę przypadki   niemożności zapłaty wynagrodzenia, w przypadkach przewidzianych w przepisach.

Odpowiedź na pytanie nr 11:

Zamawiający uwzględnia zmianę zaproponowaną w § 17, ust. 1, lit. c. (zmieniony wzór umowy
w załączniku).

Pytanie 12

DOT: wzór umowy, § 18, ust. 6

Proszę o zmianę zapisu, z uwagi na to że zdanie pierwsze jest niekompatybilne ze zdaniem drugim. Proszę o wprowadzenie zasady, że w przypadku wystąpienia wady, Zamawiający będzie miał w pierwszej kolejności uprawnienia do wymiany rzeczy  lub usuniecie wad. Dopiero po bezskutecznym upływie terminu wyznaczonego na powyższe czynności, będzie miał prawo odstąpienia lub obniżenia wynagrodzenia.

Odpowiedź na pytanie nr 12:

Nie przychylamy się do propozycji zmiany zapisu §18 ust. 6, przepis czytelnie określa możliwości
i uprawnienia zamawiającego.

Pytanie 13

DOT: wzór umowy, § 18, ust. 9

Prosimy o wykreślenie tego zapisu. Z uwagi na to, że w umowie już przewidziano, że w przypadku powstania szkody przewyższających wysokość kar (za nieterminowe usunięcie wad) Zamawiający ma prawo domagać się odszkodowania na zasadach ogólnych. Jest to powtórzenie zapisu, który wprowadza niejasności w postępowaniu.

Odpowiedź na pytanie nr 13:

Nie przychylamy się do wykreślenia tego zapisu. Treść przepisu umowy wynika z art. 566kc.

Pytanie 14

DOT: wzór umowy, § 18, ust. 11

Prosimy o modyfikację tak aby Zamawiający w pierwszej kolejności korzystał z uprawnienia dotyczącego usunięcia wad i jej naprawie a potem dopiero zwrotu wynagrodzenia.

Odpowiedź na pytanie nr 14:

Gwarancja jest umową pomiędzy stronami i zapis umowy został sformułowany w sposób zapewniający zamawiającemu sposób wyboru.

Pytanie 15

DOT: wzór oświadczenia gwarancyjnego, Uprawnienia Zamawiającego, ust. 2

Wnosimy o doprecyzowanie, że nie ponosimy odpowiedzialności za wady powstałe w wyniku niewłaściwego użytkowania, lub wynikającego z normalnego użytkowania i zużycia.

Odpowiedź na pytanie nr 15:

Zamawiający nie wyraża zgody.

Pytanie 16

DOT: wzór oświadczenia gwarancyjnego, Uprawnienia Zamawiającego, ust. 4a

Prosimy o zmianę. Aby wpierw Zamawiający żądał usunięcia wad a dopiero potem zwrotu wynagrodzenia.

Odpowiedź na pytanie nr 16:

Zamawiający nie wyraża zgody.

Pytanie 17

W części rysunkowej odwodnienie korony amfiteatru ma trzy nazwy:

- odwodnienie liniowe – rys. A-1 i D-1

- ściek liniowy – rys. D-2

- ciek liniowy – rys. S-1

Natomiast wg opisu do projektu wykonawczego przyłączy w pkt. 3.3, odwodnienie korony amfiteatru ma być realizowane „wyprofilowanymi w nawierzchni wodościekami”.

Jakie rozwiązanie uwzględnić w ofercie?

Montaż prefabrykowanego odwodnienia liniowego z rusztem, czy otwarte wodościeki?

Proszę o podanie szczegółu (przekroju) dotyczącego wykonania odwodnienia korony amfiteatru.

Na rysunku D-3 branży drogowej uwzględniono jedynie odwodnienie przy scenie.

Odpowiedź na pytanie nr 17:

- Proszę przyjąć -  odwodnienie liniowe  czyli  ciek liniowy wg systemu np. ACO  na koronie amfiteatru 
i niecce amfiteatru  - czyli  montaż prefabrykowanego odwodnienia liniowego z rusztem.

-  Natomiast odwodnienie przy scenie proszę wykonać wg rysunku  D - 2  branży drogowej.

Pytanie 18

Prosimy o sprecyzowanie parametrów techniczno-użytkowych i wskazanie standardu wykończenia siedzisk ławkowych na trybunach- brak informacji w dokumentacji.

Odpowiedź na pytanie nr 18:

- Nawierzchnię siedzisk należy wykonać z drewna kompozytowego np. firmy ECO TEAK   PP - HDPE  

- Elementy o szerokości  ~10 cm należy układać na legarach. Odstępy między elementami ~ 1,0 cm.  Ewentualne otwory  w widocznych bokach elementów należy zakryć. Deski kompozytowe. 

Ogólne wytyczne w Specyfikacji Technicznej STB – 02.01. Zagospodarowanie terenu i mała architektura pkt 2.6. -  siedzenia na widowni... . 

Zamawiający przypomina, iż w/w odpowiedzi przekazane Wykonawcom stanowią integralną część SIWZ  i wiążą Wykonawców.

Burmistrz Brzegu

Jerzy Wrębiak

Nazwa dokumentu: „Przebudowa amfiteatru miejskiego wraz z rewaloryzacją Parku Chrobrego” w zakresie przebudowy amfiteatru miejskiego w Brzegu przy ul. B. Chrobrego.
Podmiot udostępniający: BURMISTRZ BRZEGU
Osoba, która wytworzyła informację: Krystyna Rosół
Osoba, która odpowiada za treść: Krystyna Rosół
Osoba, która wprowadzała dane: Krystyna Rosół
Data wytworzenia informacji: 2017-11-30 13:00:59
Data udostępnienia informacji: 2017-11-30 13:00:59
Data ostatniej aktualizacji: 2017-12-15 10:16:51

Wersja do wydruku...

corner   corner