Dotyczy:
Tytuł projektu: Wdrażanie strategii niskoemisyjnych w Subregionie Brzeskim na terenie Gmin Brzeg i Skarbimierz
Numer umowy: RPOP.03.01.01-16-0007/16-00
Brzeg, dnia 18 grudnia 2017r.
OR.IV.042.18.2017
DO WSZYSTKICH WYKONAWCÓW,
KTÓRZY POBRALI SPECYFIKACJĘ
ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
dot. postępowania na zadanie pn.:
Pełnienie funkcji nadzoru inwestorskiego na zadaniu pn.: „Wdrażanie strategii niskoemisyjnej
w Subregionie Brzeskim na terenie Gmin Brzeg i Skarbimierz”
w zakresie przebudowy skweru zlokalizowanego przy ul. Jagiełły-Wojska Polskiego.
(organizowanego w trybie przetargu nieograniczonego)
Działając na podstawie art. 38 ust.1 i 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2017r., poz. 1579 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, Zamawiający informuje, że w dniu 15 grudnia br. wpłynęły do Zamawiającego pytania od Wykonawców do treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia i udziela następujących odpowiedzi:
Pytanie nr 1
W związku z ogłoszeniem postępowania przetargowego zwracam się z pytaniem, czy Zamawiający uzna za spełniony warunek doświadczenia wykonawcy punkt 5.3a) SIWZ jeśli zostanie on wypełniony w okresie
5 lat od terminu składania ofert.
Odpowiedź na pytanie nr 1
Zamawiający zgodnie z § 2 ust. 5 pkt 2) rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz.U. z 2016r., poz. 1126) dopuszcza, aby wykaz usług dotyczył usług wykonanych (również wykonywanych) w okresie dłuższym niż trzy lata przed upływem terminu składania ofert, tj. w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert.
Jednocześnie Zamawiający –Burmistrz Brzegu- decyzją Komisji Przetargowej z dnia 18 grudnia 2017r. działając na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych, dokonuje następujących zmian treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
1) Zamawiający zmienia treść punktu 5 ppkt 3 lit. a) SIWZ- Warunki udziału w postępowaniu, który otrzymuje brzmienie:
„ 3) zdolności technicznej lub zawodowej:
a)doświadczenie:
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia ten warunek, jeżeli wykaże, iż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie – wykonał usługi pełnienia nadzoru nad min. dwoma zadaniami obejmującymi zakresem przebudowę lub budowę drogi, placów, chodników, ścieżek rowerowych o nawierzchni z kostki kamiennej o łącznej powierzchni co najmniej 1000m2, w tym co najmniej jednej usługi sprawowanej przy robotach realizowanych na obszarze objętym ścisłą ochroną konserwatorską,”
2) Zamawiający zmienia treść punktu 7 ppkt 3.3 lit. a) SIWZ- Wykaz oświadczeń lub dokumentów, potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia, który otrzymuje brzmienie:
"3) w celu wykazania spełniania warunku w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej"
a) wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie; Dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy. W przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.”
3) Zamawiający zmienia treść punktu 12 ppkt 1), 2) i 3) SIWZ- Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert, które otrzymują brzmienie:
„ 1) Oferty winny być złożone w siedzibie Zamawiającego w Brzegu przy ul. Robotniczej 12 na biurze podawczym, w terminie do dnia 28 grudnia 2017 roku, do godziny 9:30.
2) Ofertę należy umieścić w zamkniętej kopercie, uniemożliwiającej odczytanie zawartości bez uszkodzenia tego opakowania. Na kopercie należy umieścić nazwę i adres Zamawiającego, nazwę i adres Wykonawcy oraz napis:
Oferta przetargowa na zadanie pn.:
Pełnienie funkcji nadzoru inwestorskiego na zadaniu pn.:
„Wdrażanie strategii niskoemisyjnej w Subregionie Brzeskim
na terenie Gmin Brzeg i Skarbimierz”
w zakresie przebudowy skweru zlokalizowanego
przy ul. Jagiełły-Wojska Polskiego.
– NIE OTWIERAĆ PRZED DNIEM 28.12.2017r. godz. 10:00.
|
3) Otwarcie ofert nastąpi w siedzibie Zamawiającego przy ul. Robotniczej 12 w Brzegu, w pokoju nr 109A, w dniu 28 grudnia 2017 roku, o godzinie 10:00.”
Na podstawie art. 12a ust.2 w zw. z art. 38 ust. 4a pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych przedłuża się terminy:
- składania ofert z dnia 22 grudnia 2017r. do godz. 9:30 na dzień 28 grudnia 2017r. do godz. 9:30.
- otwarcia ofert z dnia 22 grudnia 2017r. o godz. 10:00 na dzień 28 grudnia 2017r. o godz. 10:00.
Zamawiający przypomina ponadto iż w/w zmiany stanowią integralną część siwz i wiążą Wykonawców. Na stronie internetowej Zamawiającego www.bip.brzeg.pl zamieszczone zostały następujące dokumenty uwzględniające powyższe zmiany tj.: SIWZ oraz ogłoszenie o zmianie ogłoszenia o zamówieniu.
Z up. Burmistrza
Z-ca Burmistrza
Tomasz Witkowski