Numer umowy: RPOP.05.01.00-16-0006/16-00
Brzeg, dnia 7 lutego 2018r.
OR.IV.042.5.2018
DO WSZYSTKICH WYKONAWCÓW,
KTÓRZY POBRALI SPECYFIKACJĘ
ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
dot. postępowania na zadanie pn.:
„Rewaloryzacja zbiornika wodnego przy ul. Korfantego w Brzegu”
(organizowanego w trybie przetargu nieograniczonego)
Działając na podstawie art. 38 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2017r., poz. 1579 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, Zamawiający informuje, że w dniach 2 i 5 lutego br. wpłynęły do Zamawiającego pytania od Wykonawców do treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia i udziela następujących odpowiedzi:
Pytanie nr 1
Przeglądając dokumentację na powyższe zadanie prosimy o wyjaśnienie czy Zamawiający uzna referencje potwierdzające realizację pomostów pływających siatkowo-betonowych lub betonowych pokrytych konstrukcją drewnianą o wartości powyżej 200 000 zł brutto?
Odpowiedź na pytanie nr 1
Zamawiający informuje, że nie uzna wymienionych referencji.
Pytanie nr 2
Proszę o zmianę wysokości zabezpieczenia należytego wykonania z 10% na 5% wartości przedmiotu umowy brutto.
Odpowiedź na pytanie nr 2
Zamawiający informuje, że nie wyraża zgody na wprowadzenie zaproponowanej zmiany.
Pytanie nr 3
Proszę o zmianę wymagań w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej
- doświadczenie:
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia ten warunek, jeżeli wykaże, iż w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie – wykonał:
- co najmniej 2 roboty w zakresie prac polegających na budowie pomostów drewnianych
o wartości min. 200.000,00 zł brutto każda,
- co najmniej 3 roboty w zakresie prac dotyczących robót melioracyjnych o wartości min. 300.000,00 zł brutto każda,
- co najmniej 2 zadania polegające na przebudowie lub budowie drogi, placu, chodnika lub ciągu pieszo-rowerowego o nawierzchni bitumicznej w obrzeżu z kostki granitowej o łącznej powierzchni co najmniej 350m2 każde, w tym co najmniej 1 zadanie dotyczące ciągu pieszego lub pieszo-rowerowego o długości nie mniejszej niż 200 mb.
Proszę o zmianę referencji na:
- co najmniej 2 zadania polegające na przebudowie lub budowie drogi, placu, chodnika lub ciągu pieszo-rowerowego o nawierzchni bitumicznej w obrzeżu granitowym o łącznej powierzchni co najmniej 350m2 każde, w tym co najmniej 1 zadanie dotyczące ciągu komunikacyjnego o długości nie mniejszej niż 200 mb.
- osoby skierowane do realizacji zamówienia:
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia ten warunek, jeżeli wykaże, iż dysponuje osobami będącymi członkami właściwej izby samorządu zawodowego i posiadającymi niezbędne uprawnienia i kwalifikacje do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie
w zakresie:
- Kierownik budowy z minimum 5-letnim stażem pracy w bezpośrednim wykonawstwie hydrotechnicznym lub melioracyjnym z uprawnieniami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, będący członkiem właściwej izby samorządu zawodowego
i posiadający niezbędne uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie.
Proszę o zmianę na:
- Kierownik budowy z minimum 5-letnim stażem pracy z uprawnieniami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, będący członkiem właściwej izby samorządu zawodowego i posiadający niezbędne uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie.
Odpowiedź na pytanie nr 3
Zamawiający informuje, że nie wyraża zgody na wprowadzenie zaproponowanej zmiany w zakresie doświadczenia (lit. a)), natomiast wyraża zgodę na zaproponowaną zmianę wymagań w odniesieniu do osoby kierownika budowy (lit. b)).
Pytanie nr 4
Rozliczenie pomiędzy Zamawiającym i Wykonawcą nastąpi na podstawie:
- faktur częściowych za odebrany przez Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego zakres wykonanych robót budowlanych w danym okresie rozliczeniowym, wystawianych przez Wykonawcę nie częściej niż jeden raz na trzy miesiące, przy czym łączna wartość faktur częściowych nie może przekroczyć 80% wartości wynagrodzenia Wykonawcy brutto, określonego w § 10 ust. 2 niniejszej umowy.
Proszę o zmianę na:
Rozliczenie pomiędzy Zamawiającym i Wykonawcą nastąpi na podstawie:
- faktur częściowych za odebrany przez Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego zakres wykonanych robót budowlanych w danym okresie rozliczeniowym, wystawianych przez Wykonawcę nie częściej niż jeden raz na miesiąc, przy czym łączna wartość faktur częściowych nie może przekroczyć 80% wartości wynagrodzenia Wykonawcy brutto, określonego w § 10 ust. 2 niniejszej umowy.
Odpowiedź na pytanie nr 4
Zamawiający informuje, że nie wyraża zgody na wprowadzenie zaproponowanej zmiany.
Jednocześnie Zamawiający –Burmistrz Brzegu- decyzją Komisji Przetargowej z dnia 7 lutego 2018r. działając na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych, dokonuje następujących zmian treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
1) Zamawiający zmienia treść punktu 5 ppkt 3 lit. b) SIWZ - Warunki udziału w postępowaniu, który otrzymuje brzmienie:
- zdolności technicznej lub zawodowej:
„ b) osoby skierowane do realizacji zamówienia:
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia ten warunek, jeżeli wykaże, iż dysponuje osobami będącymi członkami właściwej izby samorządu zawodowego i posiadającymi niezbędne uprawnienia i kwalifikacje do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie
w zakresie:
- Kierownik budowy z minimum 5-letnim stażem pracy z uprawnieniami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, będący członkiem właściwej izby samorządu zawodowego i posiadający niezbędne uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie.”.
2) Zamawiający zmienia treść punktu 12 ppkt 1), 2) i 3) SIWZ- Miejsce oraz termin składania
i otwarcia ofert, które otrzymują brzmienie:
„1) Oferty winny być złożone w siedzibie Zamawiającego w Brzegu przy ul. Robotniczej 12 na biurze podawczym, w terminie do dnia 14 lutego 2018 roku, do godziny 8:00.
- Ofertę należy umieścić w zamkniętej kopercie, uniemożliwiającej odczytanie zawartości bez uszkodzenia tego opakowania. Na kopercie należy umieścić nazwę i adres Zamawiającego, nazwę
i adres Wykonawcy oraz napis:
Oferta przetargowa na zadanie pn.:
„Rewaloryzacja zbiornika wodnego przy ul. Korfantego w Brzegu”.
– NIE OTWIERAĆ PRZED DNIEM 14.02.2018r. godz. 8:30.
|
- Otwarcie ofert nastąpi w siedzibie Zamawiającego przy ul. Robotniczej 12 w Brzegu, w pokoju nr 109A, w dniu 14 lutego 2018 roku, o godzinie 8:30.”
3) Zamawiający zmienia treść załącznika do SIWZ -PRZEDMIAR ROBÓT- nawierzchnia bitumiczna, w zakresie obmiarów dotyczących budowy szachów plenerowych i skateparku w następujący sposób:
W grupie 1 -WARIANT II- NAWIERZCHNIA BITUMICZNA
- z Opisu i wyliczenia w poz. 1. usuwa się zapisy: 110.0*0.0001, 0.01ha oraz 704.0*0.0001, 0.07 ha;
- z Opisu i wyliczenia w poz. 6. usuwa się zapisy: 110.0*0.34, 37.40 m3 oraz 704.0*0.035, 246.40 m3;
- z Opisu i wyliczenia w poz. 12. usuwa się zapisy: 110.0, 110.00 m2;
- z Opisu i wyliczenia w poz. 16. usuwa się zapisy: 110.0, 110.00 m2;
- z Opisu i wyliczenia w poz. 19. usuwa się zapisy: 110.0-25.0, 85.00 m2;
- z przedmiaru usuwa się w całości następujące pozycje: poz. 15, poz. 21; poz. 22; poz. 23; poz. 24 i poz. 25.
Na podstawie art. 12a ust.2 w zw. z art. 38 ust. 4a pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych przedłuża się terminy:
- składania ofert z dnia 12 lutego 2018r. do godz. 9:30 na dzień 14 lutego 2018r. do godz. 8:00.
- otwarcia ofert z dnia 12 lutego 2018r. o godz. 10:00 na dzień 14 lutego 2018r. o godz. 8:30.
Zamawiający przypomina ponadto iż w/w zmiany stanowią integralną część siwz i wiążą Wykonawców. Na stronie internetowej Zamawiającego www.bip.brzeg.pl zamieszczone zostały następujące dokumenty uwzględniające powyższe zmiany tj.: SIWZ oraz ogłoszenie o zmianie ogłoszenia o zamówieniu.
Z up. Burmistrza
Z-ca Burmistrza
Tomasz Witkowski
Inwentaryzacja Zieleni
Projekt Drogowy
Projekt Architektoniczno-Budowlany
Przedmiary
STWIOR
Zagospodarowanie Terenu