Wojciech Huczyński - Burmistrz Brzegu
um@brzeg.pl
tel. (077) 416 99 50
pok. 105 bud. A
Burmistrz przyjmuje mieszkańców w poniedziałki od godz. 12:15
Do zakresu działania i kompetencji burmistrza należy przede wszystkim:
1) zapewnianie realizacji zadań Urzędu określonych w aktach prawnych,
2) reprezentowanie Miasta i Urzędu na zewnątrz,
3) przedkładanie Radzie projektów uchwał,
4) wydawanie decyzji w sprawach indywidualnych z zakresu administracji publicznej,
5) podejmowanie decyzji majątkowych dotyczących zwykłego zarządu mieniem Gminy w obowiązującym trybie,
6) nadzorowanie realizacji zadań zleconych z zakresu administracji rządowej,
7) upoważnianie pracowników Urzędu do wydawania w imieniu burmistrza decyzji dministracyjnych, o których mowa w pkt.4,
8) wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego i kierownika zakładu pracy (pracodawcy) w stosunku do pracowników Urzędu i kierowników jednostek organizacyjnych i administracyjnych Gminy (nie zastrzeżonych do kompetencji innych organów Gminy),
9) zatwierdzanie zakresów czynności i odpowiedzialności podległym pracownikom na stanowiskach kierowniczych oraz pracownikom na stanowiskach samodzielnych,
10) dokonywanie ocen kwalifikacyjnych pracowników bezpośrednio podległych zatrudnionych na podstawie umowy o pracę oraz mianowania,
11) rozstrzyganie sporów kompetencyjnych między komórkami Urzędu,
12) wykonywanie zadań szefa obrony cywilnej gminy,
13) organizowanie akcji ratowniczych w przypadku klęsk żywiołowych i katastrof,
14) informowanie wojewody o zamiarze przystąpienia Gminy do związku międzygminnego,
15) przedkładanie wojewodzie uchwał Rady w terminie 7 dni od daty ich podjęcia,
16) składanie Radzie Miejskiej sprawozdań okresowych z działalności