Dokumenty dotyczące uchwał budżetowych są dostępne poniżej:
BUDŻET GMINY BRZEG NA 2017 ROK
BUDŻET GMINY BRZEG NA 2018 ROK
Brzeg, dnia 4 lipca 2018r.
OR.IV.271.1.9.2018
DO WSZYSTKICH WYKONAWCÓW,
KTÓRZY POBRALI SPECYFIKACJĘ
ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
dot. postępowania na zadanie pn.:
„Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu w 2018r. w kwocie 17.000.000 zł”
(organizowanego w trybie przetargu nieograniczonego)
Działając na podstawie art. 38 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2017r., poz. 1579 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, Zamawiający informuje, że w dniach 3 i 4 lipca br. wpłynęły do Zamawiającego pytania od Wykonawców do treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia i udziela następujących odpowiedzi:
Pytanie nr 1
W ślad za przekazanymi wyjaśnieniami do SIWZ w piśmie OR.IV.271.1.9.2018 z dn. 29.06.2018r. zwracamy się z prośbą o przesłanie skanem lub niezwłoczne zamieszczenie na BIP uchwały Rady Miasta z 28.06.2018 w sprawie zmiany budżetu i WPF.
Odpowiedź
W załączeniu Uchwała Rady Miejskiej Brzegu Nr XLV/588/18 z dnia 28.06.2018r. w sprawie zmian w budżecie Gminy Brzeg na 2018r. oraz zmiany uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Brzeg na 2018r.i Uchwała Rady Miejskiej Brzegu Nr XLV/589/18 z dnia 28.06.2018r. w sprawie: zmiany uchwały w sprawie uchwalenia wieloletniej prognozy finansowej.
Pytanie nr 2
W związku załączonym do SIWZ projektem umowy zwracamy się z prośbą o modyfikacje
w następującym zakresie:
- W par. 4 ust 7 zmiana zapisu „stosownego przeliczenia tabeli spłaty rat kapitałowych i odsetkowych na zapis „stosownej zmiany harmonogramu spłaty (tabeli spłaty rat kapitałowych i odsetkowych)”.
- W par. 9 ust. 6 wprowadzenie prawidłowego odniesienia: zamiast zapisu „Wpłaty dokonywane na rachunek, o którym mowa w par. 6 ust. 5” zapis „Wpłaty dokonywane na rachunek, o którym mowa w par. 4 ust. 3”.
- W par. 9 ust. 9 wprowadzenie prawidłowego odniesienia: zamiast zapisu „W przypadku braku zwrotu, o którym mowa w ust. 7” zapis „W przypadku braku zwrotu, o którym mowa w ust. 8”.
- Usunięcie zapisów par. 10 ust. 2-7, które nie dotyczą usługi bankowej udzielenia kredytu.
Odpowiedź
Zamawiający dokonuje zmiany treści §4 ust. 7 oraz §9 ust. 6 i ust. 9 wzoru umowy.
W odniesieniu do modyfikacji §10 (pkt 4) powyżej) Zamawiający informuje, że zapisy §10 ust. 2-7 wzoru umowy znajdują uzasadnienie w art. 142 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych i są obligatoryjne.
Zamawiający informuje, iż w/w odpowiedzi przekazane Wykonawcom stanowią integralną część SIWZ i wiążą Wykonawców.
Na stronie internetowej Zamawiającego www.bip.brzeg.pl zamieszczone zostały następujące dokumenty uwzględniające powyższe zmiany tj.: wzór umowy, Uchwały Rady Miejskiej Brzegu Nr XLV/588/18 i Nr XLV/589/18.
Równocześnie informujemy, że termin składania ofert nie ulega zmianie.
Burmistrz Brzegu
Jerzy Wrębiak
Brzeg, dnia 29 czerwca 2018r.
OR.IV.271.1.9.2018
DO WSZYSTKICH WYKONAWCÓW,
KTÓRZY POBRALI SPECYFIKACJĘ
ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
dot. postępowania na zadanie pn.:
„Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu w 2018r. w kwocie 17.000.000 zł”
(organizowanego w trybie przetargu nieograniczonego)
Działając na podstawie art. 38 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2017r., poz. 1579 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, Zamawiający informuje, że w dniu 21 czerwca br. wpłynęły do Zamawiającego pytania od Wykonawców do treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia i udziela następujących odpowiedzi:
Pytanie nr 1
Prosimy o przedłożenie Uchwały Rady Gminy/Zarządzenie Burmistrza w sprawie zaciągnięcia kredytu.
Odpowiedź
W załączeniu zarządzenie Burmistrza Brzegu Nr 3165/2018 z dnia 30.05.2018r. w sprawie: zaciągnięcia kredytu długoterminowego w 2018r.
Pytanie nr 2
Prosimy o informację, czy kontrasygnata Skarbnika zostanie złożona:
- na wekslu
- na deklaracji wekslowej.
Odpowiedź
Tak. Zabezpieczenie kredytu stanowić będzie weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową z kontrasygnatą Skarbnika, zgodnie z SIWZ.
Pytanie nr 3
Prosimy o informację, czy zostanie złożone oświadczenie o poddaniu się egzekucji do 150% kwoty kredytu, zgodnie z art. 777 k.p.c. w formie aktu notarialnego i Zamawiający poniesie koszt notariusza.
Odpowiedź
Zamawiający wyraża zgodę na oświadczenie o poddaniu się rygorowi egzekucji do wysokości 150% kwoty udzielonego kredytu, ale nie w formie aktu notarialnego.
Pytanie nr 4
Czy została wydana RIO w sprawie możliwości spłaty kredytu – prosimy o dostarczenie.
Czy złożenie pozytywnej opinii RIO będzie mogło stanowić warunek uruchomienia kredytu?
Odpowiedź
Tak, w załączeniu opinia RIO w Opolu – Uchwała Nr 294/2018.
Pytanie nr 5
W przypadku inwestycji przewidzianej/-ych do finansowania wnioskowanym kredytem oraz finansowanej/-ych dotacją/–ami z UE, prosimy o informację, czy założone dofinansowanie z UE wynika z zawartej umowy.
- jeżeli tak - prosimy o podanie łącznej kwoty, na jaką zostały zawarte umowy o dofinansowanie inwestycji będących przedmiotem SIWZu;
- jeżeli nie - prosimy o informację, czy w przypadku braku dotacji inwestycja będzie realizowana i z jakich źródeł.
Odpowiedź
Dofinansowanie z UE wynika z zawartych umów na kwotę ok. 26 mln. zł.
Pytanie nr 6
Czy Zamawiający wraża zgodę, by określić okres karencji do dnia poprzedzającego pierwsza ratę spłaty kapitału, tj. 29.06.2020r.?
Odpowiedź
Zamawiający wraża zgodę, aby określić okres karencji do dnia poprzedzającego pierwszą ratę spłaty kapitału, tj. 29.06.2020r.
Pytanie nr 7
Czy Zamawiający potwierdza, że odsetki mają być naliczane za pełen miesiąc kalendarzowy
(z wyjątkiem pierwszego i ostatniego okresu odsetkowego) i płatne do 25-go dnia następnego miesiąca?
Odpowiedź
Tak.
Pytanie nr 8
Zaproponowana stawka bazowa WIBOR 6M w Banku Wykonawcy powoduje konieczność ręcznej obsługi zmiany oprocentowania. Dodatkowo zwracamy uwagę, że stawka WIBOR 6M jest wyższa niż WIBOR 3M lub 1M – co podnosi koszt odsetkowy kredytu.
Czy Zamawiający dopuszcza zastosowanie stawki zmienianej automatycznie opartej na WIBOR 3M lub 1M np.
- stawka ustalana na okres 1 miesiąca w wysokości stawki WIBOR 1M z ostatniego dnia roboczego miesiąca i mająca zastosowanie do określania wysokości oprocentowania od 1-go dnia następnego miesiąca
lub
- stawka ustalana na okres 3 miesięcy w wysokości stawki WIBOR 3M wyznaczana na 2 dni robocze przed końcem kwartału i obowiązująca od 1-go dnia następnego kwartału.
Jeżeli nie – prosimy o informację czy stawka bazowa WIBOR 6M z ostatniego notowania miesiąca obowiązywać ma od pierwszego dnia następnego miesiąca czy od następnego dnia?
Odpowiedź
Zamawiający nie dopuszcza zastosowania stawki zmienianej automatycznie opartej na WIBOR 3M i 1M.
Stawka bazowa WIBOR 6M z ostatniego notowania miesiąca obowiązywać ma od następnego dnia.
Pytanie nr 9
Prosimy o podanie informacji do wyliczenia ceny ofertowej:
- datę i kwoty uruchomienia kredytu / transz kredytu,
- czy przyjąć harmonogram spłat stanowiący załącznik do umowy kredytu,
- czy przyjąć kalendarz odsetkowy 365/366,
- czy przyjąć naliczenie odsetek za pełen miesiąc kalendarzowy.
Odpowiedź
Informacje do wyliczenia ceny ofertowej:
- datę i kwoty uruchomienia kredytu / transz kredytu – 31.08.2018r.
- czy przyjąć harmonogram spłat stanowiący załącznik do umowy kredytu – Tak
- czy przyjąć kalendarz odsetkowy 365/366 – Tak
- czy przyjąć naliczenie odsetek za pełen miesiąc kalendarzowy – Tak
Pytanie nr 10
Czy Zamawiający wyraża zgodę na doprecyzowanie treści umowy w zakresie niezbędnym do parametryzacji i funkcjonowania umowy:
- Niespłacenie przez Kredytobiorcę kredytu lub raty kredytu w umownym terminie płatności lub spłacenie kredytu lub raty kredytu w niepełnej wysokości spowoduje, że w następnym dniu niespłacona kwota kredytu/rata kredytu stanie się zadłużeniem przeterminowanym. Za każdy dzień utrzymywania się zadłużenia przeterminowanego pobierane będą odsetki od zadłużenia przeterminowanego w wysokości aktualnie obowiązujących maksymalnych odsetek za opóźnienie określonych w ustawie z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks Cywilny.
- Wpłaty dokonywane na rachunek, o którym mowa w § 6 ust. 5, zalicza się według następującej kolejności: na spłatę wszelkich kosztów związanych z zawarciem umowy i jej realizacją, opłat i prowizji związanych z obsługą kredytu, odsetek od zadłużenia przeterminowanego, odsetek wymagalnych, zadłużenia przeterminowanego, odsetek bieżących, kapitału kredytu.
Odpowiedź
Zamawiający zmienia treść § 9 wzoru umowy.
Pytanie nr 11
Czy Zamawiający wyraża zgodę, by w sprawach nieuregulowanych w umowie oraz SIWZ obowiązywały warunki zgodne z regulaminem kredytowania obowiązującym w Banku?
Odpowiedź
Zamawiający nie wyraża zgody, by w sprawach nieuregulowanych w umowie oraz SIWZ obowiązywały warunki zgodne z regulaminem kredytowania obowiązującym w Banku.
Pytanie nr 12
W cz. VII pkt. 8) jest napisane, że Wykonawca zamieszcza hasło dostępu do przesłanego pliku JEDZ w treści formularza oferty, składanej w formie pisemnej.
W formularzu oferty nie ma takiego miejsca, czy Zamawiający skoryguje wzór oferty czy wykonawca ma sam dodać punkt?
Odpowiedź
Zamawiający informuje, że wzór oferty (Zał. nr 1 do SIWZ) zamieszczony na stronie BIP w dniu 14.06.2018r. zawiera miejsce na wpisanie hasła dostępu do pliku JEDZ w pkt 1. Dane Wykonawcy.
Pytanie nr 13
Prosimy o informację, czy na Państwa rachunkach w bankach ciążą zajęcia egzekucyjne. Jeżeli tak, to prosimy o podanie kwoty zajęć egzekucyjnych (w tys. PLN):
Odpowiedź
Na rachunkach bankowych Gminy Brzeg nie ciążą zajęcia egzekucyjne.
Pytanie nr 14
Prosimy o informację, czy posiadają Państwo zaległe zobowiązania finansowe w bankach. Jeżeli tak, to prosimy o podanie kwoty zaległych zobowiązań w bankach (w tys. PLN):
Odpowiedź
Gmina Brzeg nie posiada zaległych zobowiązań finansowych w bankach.
Pytanie nr 15
Prosimy o informację, czy w ciągu ostatnich 18 miesięcy był prowadzony u Państwa program postępowania naprawczego w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.
Odpowiedź
W ciągu ostatnich 18 miesięcy nie był prowadzony w stosunku do Gminy Brzeg program postępowania naprawczego w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.
Pytanie nr 16
Prosimy o informację, czy w ciągu ostatnich 36 miesięcy były prowadzone wobec Państwa za pośrednictwem komornika sądowego postępowania egzekucyjne wszczynane na wniosek banków.
Odpowiedź
W ciągu ostatnich 36 miesięcy nie były prowadzone wobec Gminy Brzeg za pośrednictwem komornika sądowego postępowania egzekucyjne wszczynane na wniosek banków.
Pytanie nr 17
Prosimy o informację, czy posiadają Państwo zaległe zobowiązania wobec ZUS lub US. Jeżeli tak, to prosimy o podanie kwoty zaległych zobowiązań wobec ZUS i US (w tys. PLN):
Odpowiedź
Gmina Brzeg nie posiada zaległości wobec ZUS i US (zaświadczenia –załączniki do specyfikacji).
Pytanie nr 18
Prosimy o informację, czy w ciągu ostatnich dwóch lat została podjęta uchwała o nieudzieleniu absolutorium organowi wykonawczemu reprezentującemu Państwa jednostkę (wójt/burmistrz/ prezydent, zarząd powiatu, zarząd województwa).
Odpowiedź
W ciągu ostatnich dwóch lat nie została podjęta uchwała o nieudzieleniu absolutorium burmistrzowi.
Pytanie nr 19
Prosimy o informację dotyczącą następujących pozycji długu Państwa wg stanu planowanego na koniec bieżącego roku budżetowego:
- wartość zobowiązania ogółem według tytułów dłużnych (w tys. PLN):
- wartość nominalna wymagalnych zobowiązań z tytułu poręczeń i gwarancji (w tys. PLN):
- wartość nominalna niewymagalnych zobowiązań z tytułu poręczeń i gwarancji (w tys. PLN):
- wartość kredytów i pożyczek związanych z realizacją programów i projektów finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust.1 pkt 2 ustawy o finansach publicznych z budżetu państwa (w tys. PLN):
- wartość kredytów i pożyczek związanych z realizacją programów i projektów finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust.1 pkt 2 ustawy o finansach publicznych z innych źródeł (w tys. PLN):
Odpowiedź
- wartość zobowiązania ogółem według tytułów dłużnych (w tys. PLN): 14.125 zł,
- wartość nominalna wymagalnych zobowiązań z tytułu poręczeń i gwarancji (w tys. PLN): 0 zł,
- wartość nominalna niewymagalnych zobowiązań z tytułu poręczeń i gwarancji (w tys. PLN): 5.234 zł,
- wartość kredytów i pożyczek związanych z realizacją programów i projektów finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust.1 pkt 2 ustawy o finansach publicznych z budżetu państwa (w tys. PLN): 0 zł,
- wartość kredytów i pożyczek związanych z realizacją programów i projektów finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust.1 pkt 2 ustawy o finansach publicznych z innych źródeł (w tys. PLN): 0 zł.
Pytanie nr 20
Jeżeli wśród podmiotów powiązanych z Państwem znajduje się szpital/-le SPZOZ, prosimy o podanie, oddzielnie dla każdego z nich, następujących informacji:
- Prosimy o informację, czy szpital realizuje program naprawczy?
- Prosimy o informację, czy szpital korzysta z kredytów (w tym poręczonych przez Państwa)?
- Prosimy o podanie kwoty kredytu (w tys. PLN):
Prosimy o podanie okresu kredytowania
- Prosimy o podanie kwoty poręczenia (w tys. PLN):
Prosimy o podanie okresu poręczenia
- Prosimy o informację, czy Państwo w jakikolwiek sposób wspieracie szpital finansowo (dopłaty na kapitał lub dopłaty do działalności bieżącej/inwestycyjnej).
- Prosimy o podanie kwoty wsparcia finansowego szpitala (w tys. PLN):
Prosimy o podanie okresu wsparcia finansowego szpitala
Odpowiedź
Gmina Brzeg w żaden sposób nie jest powiązana ze szpitalem SPZOZ.
Pytanie nr 21
Prosimy o informację, czy w okresie obowiązywania ekspozycji kredytowej w Banku przewidywane jest przejęcie zobowiązań powstałych w wyniku likwidacji zakładu opieki zdrowotnej przez Państwo po przeniesieniu działalności medycznej ZOZ do innego pomiotu (komercjalizacja, prywatyzacja, dzierżawa itp.). Jeżeli tak, prosimy o podanie poniesionych lub ewentualnych szacowanych skutków wyżej wymienionych zmian dla Państwa budżetu.
Odpowiedź
W okresie obowiązywania ekspozycji kredytowej w Banku nie jest przewidziane przejęcie zobowiązań powstałych w wyniku likwidacji zakładu opieki zdrowotnej przez Gminę Brzeg po przeniesieniu działalności medycznej ZOZ do innego pomiotu (komercjalizacja, prywatyzacja, dzierżawa itp.).
Pytanie nr 22
Prosimy o informację, czy przeprowadzili lub przewidują Państwo likwidację jakiegokolwiek szpitala wraz z przejęciem jego długu. Jeżeli tak, to prosimy o podanie łącznej kwoty przejętego długu.
Odpowiedź
Nie dotyczy. Brzeski szpital podlega Starostwu Powiatowemu.
Pytanie nr 23
Prosimy o informację, czy w przeszłości wystąpiły lub planowane są przejęcia z mocy prawa przez Państwo zadłużenia:
- po podmiocie, dla którego Państwo byli podmiotem założycielskim,
- na podstawie umowy z wierzycielem spółki prawa handlowego,
- stowarzyszenia,
tj. Państwo wstąpili/wstąpią na miejsce dłużnika, który został/zostanie z długu zwolniony.
Odpowiedź
W przeszłości nie wystąpiły i nie są planowane przejęcia z mocy prawa przez Gminę Brzeg zadłużenia.
Pytanie nr 24
- Prosimy o informację czy majątek przeznaczony do sprzedaży:
- został jednoznacznie określony
- został wyceniony
- Prosimy o informację:
- na jaką łączną minimalną kwotę zostały ogłoszone przetargi na sprzedaż majątku
w bieżącym roku budżetowym,
- o łącznej szacowanej kwocie planowanej do uzyskania w wyniku sprzedaży majątku
w procedurze przetargowej.
- Prosimy o informację czy w przeszłości miała miejsce nieskuteczna próba sprzedaży tego majątku. Jeżeli tak to ile razy.
Plan dochodów ze sprzedaży majątku 2018: 2,6 mln zł; 2019: 1,7 mln zł
Odpowiedź
Pytanie nie dotyczy przedmiotu zamówienia.
Pytanie nr 25
Prosimy o wyjaśnienie jakie są planowane inwestycje i ich wartość na rok 2018.
Plan wydatków majątkowych na 2018: 51,5 mln zł.
Odpowiedź
Planowane inwestycje i ich wartości na rok 2018 mieszczą się w Uchwale w sprawie uchwalenia budżetu na 2018r. oraz w Uchwałach w sprawie zmian budżetu na 2018r.
Pytanie nr 26
Prosimy o wyjaśnienie jakie są planowane dotacje na cele inwestycyjne/ich wartość na rok 2018.
Czy w przypadku nie otrzymania będą realizowane zadania i z jakich źródeł?
Plan dochodów majątkowych na 2018: 27,9 mln zł
Odpowiedź
Wszystkie zaplanowane dotacje ujęte w budżecie na 2018.r poparte są podpisanymi umowami
o dofinansowanie i zamieszczone w uchwałach budżetowych.
Pytanie nr 27
Prosimy o wyjaśnienie niskiego poziomu realizacji po I kwartale 2018 wydatków i dochodów majątkowych?
Wykonanie dochodów maj. 186 tys. zł,
Wykonanie wydatków maj. 1.025 tys. zł.
Odpowiedź
Niski poziom realizacji wydatków i dochodów majątkowych za I kwartał 2018 spowodowany jest trwającą realizacją zadań majątkowych, co wiąże się z późniejszym terminem płatności za wykonanie robót, jak również uzyskaniem refundacji w formie dotacji środków z budżetu UE.
Pytanie nr 28
Prosimy o informację nt. udzielonych poręczeń:
- Za kogo jest udzielone i na czyją rzecz,
- Aktualną kwotę/saldo zadłużenia z tytułu poręczanej umowy,
- Do kiedy jest zawarta poręczana umowa,
- Czy jest obsługiwana terminowo/czy występują zobowiązania wymagalne (ile),
- Czy wystąpiły sytuacje wezwania do zapłaty za Dłużnika (ile razy, w jakich kwotach).
Odpowiedź
Informacja nt. udzielonych poręczeń:
- Za kogo jest udzielone i na czyją rzecz - umowa poręczenia zawarta w Opolu dotyczy spłaty pożyczki zaciągniętej w WFOŚiGW w Opolu przez Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Brzegu Sp. z o.o.
- Aktualną kwotę/saldo zadłużenia z tytułu poręczanej umowy - kwota poręczenia do łącznej kwoty: 8.724.000 zł, zobowiązanie na dzień 29.06.2018r. - 5.234.400 zł,
- Do kiedy jest zawarta poręczana umowa - poręczenie jest ważne od 1 stycznia 2008r. do 31 grudnia 2012r. oraz od 1 stycznia 2019r. do 31 grudnia 2027r.
- Czy jest obsługiwana terminowo/czy występują zobowiązania wymagalne (ile) - Nie
- Czy wystąpiły sytuacje wezwania do zapłaty za Dłużnika (ile razy, w jakich kwotach) - Nie
Pytanie nr 29
Prosimy o informację czy planowana jest zmiana WPF i Budżetu na najbliższej sesji Rady Miasta.
Prosimy o przekazanie Uchwał podjętych po 25 maja 2018 roku lub niezwłoczne zamieszczenie na BIP.
Odpowiedź
Tak na sesji 28.06.2018r.
Pytanie nr 30
Prosimy o aktualny wykaz zobowiązań finansowych Gminy (załączony do SIWZ pokazuje stan na 31/12/2017).
Odpowiedź
Łączny stan zobowiązań Gminy Brzeg na 29.06.2018 r. wynosi 14.124.932,76 zł.
Na powyższe zobowiązania składają się:
- Kredyty długoterminowe w kwocie 12.270.227,19 zł udzielone przez:
- BGK w Opolu na zadanie pn. „Rewitalizacja przestrzeni miejskiej centrum miasta Brzeg” w tym w 2007 r. na realizację zadania pn. „Budowa nawierzchni Placu Polonii Amerykańskiej, Placu Niepodległości, Placu Kościelnego” – 769.825,00 zł,
- BGK w Opolu na zadanie pn. „Regionalne Centrum Sportowo-Rekreacyjne w Brzegu - przebudowa boiska z zapleczem” – 10.780.402,19 zł,
- BS w Oławie na pokrycie planowanego deficytu budżetu w 2014r. w związku z zakupem nieruchomości przy ul. Małujowickiej – 720.000,00 zł.
- Pożyczka długoterminowa na zadanie pn. „Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej” (NFOŚiGW w Warszawie) na kwotę 1.854.705,57 zł.
Pytanie nr 31
Czy Zamawiający może udzielić informacji o serii i numerze dowodu osobistego reprezentantów Gminy w celu weryfikacji w bazie dokumentów zastrzeżonych?
Jeśli nie – czy weryfikacja będzie możliwa przed zawarciem umowy.
Odpowiedź
Zamawiający nie może udzielić informacji o serii i numerze dowodu osobistego reprezentantów Gminy w celu weryfikacji w bazie dokumentów zastrzeżonych. Weryfikacja będzie możliwa przed zawarciem umowy.
Zamawiający informuje, iż w/w odpowiedzi przekazane Wykonawcom stanowią integralną część SIWZ i wiążą Wykonawców.
Na stronie internetowej Zamawiającego www.bip.brzeg.pl zamieszczone zostały następujące dokumenty uwzględniające powyższe zmiany tj.: wzór umowy, zarządzenie Burmistrza Brzegu i opinia RIO.
Równocześnie informujemy, że termin składania ofert nie ulega zmianie.
Burmistrz Brzegu
Jerzy Wrębiak