OR.IV.271.1.12.2018 Brzeg, dnia 28.08.2018 r.
DO WSZYSTKICH WYKONAWCÓW,
KTÓRZY POBRALI SPECYFIKACJĘ
ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
dot. postępowania na zadanie pn.:
„Zakup energii elektrycznej na potrzeby obiektów Gminy Brzeg i jej jednostek organizacyjnych oraz zakup energii elektrycznej dla obiektów oświetlenia
ulicznego Gminy Brzeg.”
(organizowanego w trybie przetargu nieograniczonego)
Działając na podstawie art. 38 ust.1 i 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (t.j: Dz. U. z 2017 r. poz. 1579 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, Zamawiający informuje, że w dniu 27 sierpnia br. wpłynęły pytania od Wykonawców dot. treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia i udziela następujących odpowiedzi:
Pytanie 1:
Dotyczy procedury zmiany sprzedawcy
Czy Zamawiający przekaże Wykonawcy do dnia podpisania umowy, niezbędne
do przeprowadzenia procedury zmiany sprzedawcy, dane i dokumenty z jednostek objętych postępowaniem przetargowym w wersji elektronicznej (Word, Excel). Wykonawca będzie potrzebował następujących:
a) danych:
- adres siedziby i adres korespondencyjny danej jednostki
- numer NIP
- numer REGON
- adres punktu poboru – (miejscowość, ulica, kod pocztowy)
- przeznaczenie punktu poboru
- grupa taryfowa
- kod PPE
- roczny wolumen energii elektrycznej
- numer licznika
- numer aktualnie obowiązującej umowy
b) dokumentów:
- pełnomocnictwo
- dokument nadania numeru NIP
- dokument nadania numeru REGON
- KRS lub inny dokument na podstawie, którego działa dana jednostka
- dokument potwierdzający umocowanie danej osoby do podpisania umowy sprzedaży energii elektrycznej oraz pełnomocnictwa
Odpowiedź na pytanie 1:
- Dane dla obiektów Gminy Brzeg i jej jednostek administracyjnych i punktów oświetlenia ulicznego Gminy Brzeg są w zał. Nr 1 i zał. nr 2 do wzoru Umowy.
- W zał. nr 1 do wzoru Umowy następujące obiekty Gminy Brzeg posiadają umowy kompleksowe:
- Poz. nr 16 umowa kompl. Nr 193067/A/U/2018 z dn.20.03.2018r.
- Poz. Nr 39 umowa kompl. Nr 126483/A/U/2018 z dn. 19.02.2018r
- Poz. nr 40 umowa kompl. Nr A/UK/300TS/311/00005/18 z dn 26.03.2018r.
- W zał. nr 2 do wzoru umowy następujące obiekty oświetlenia Gminy Brzeg posiadają umowy kompleksowe:
- Poz nr 95 umowa kompl. Nr 311790/A/U/2018 z dn.16.05.2018r.
- Poz. Nr 96 umowa kompl. Nr 307665/A/U/2018 z dn17.05.2018.
Pytanie 2:
Dotyczy załącznika nr 2 do SIWZ „Projekt Umowy”
Zwracamy się z zapytaniem czy Zamawiający dopuści wprowadzenie do umowy zapisów umożliwiających Wykonawcy wypełnienie obowiązków informacyjnych przewidzianych
w art. 13 lub art. 14 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia
27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych w sprawie swobodnego przepływu takich danych (RODO), wobec osób fizycznych, od których dane osobowe bezpośrednio lub pośrednio pozyska w celu realizacji umowy?
Propozycja zapisów:
„1. W związku z zawarciem, realizacją i monitorowaniem wykonywania Umowy Wykonawca będzie przetwarzać dane osobowe osób zatrudnianych przez Zamawiającego lub współpracujących z Zamawiającym na innej podstawie
(w szczególności imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, miejsce zatrudnienia / firma prowadzonej działalności, stanowisko), które zostaną udostępnione Wykonawcy przez Zamawiającego , w tym także dane osobowe przedstawicieli Zamawiającego, o których mowa w załączniku nr ….. do Umowy.
2. Istotne informacje o zasadach przetwarzania przez Wykonawcę danych osobowych osób, o których mowa w ust. 1 powyżej oraz o przysługujących tym osobom prawach w związku z przetwarzaniem ich danych osobowych dostępne są na stronie internetowej Wykonawcy pod adresem: https://www.................. Zamawiający jest zobowiązany poinformować te osoby o miejscu udostępnienia informacji, o których mowa w zdaniu poprzednim”
Odpowiedź na pytanie 2:
Zamawiający nie przewiduje przetwarzania danych osób fizycznych.
Pytanie 3.
Zwracamy się z zapytaniem, czy Zamawiający przekaże niezbędne dane w wersji elektronicznej Excel oraz dokumenty do przeprowadzenia procedury zmiany sprzedawcy najpóźniej w dniu podpisania umowy? Dokument zawierający niezbędne dane stanowić będzie również załącznik do umowy.
Wyłoniony Wykonawca będzie potrzebował do przeprowadzenia zmiany sprzedawcy:
a) danych dla każdego punktu poboru:
- nazwa i adres firmy;
- opis punktu poboru;
- adres punktu poboru (miejscowość, ulica, numer lokalu, kod, gmina);
- grupa taryfowa ;
- planowane roczne zużycie energii;
- numer licznika;
- Operator Systemu Dystrybucyjnego;
- nazwa dotychczasowego Sprzedawcy;
- numer aktualnie obowiązującej umowy;
- data zawarcia oraz okres wypowiedzenia dotychczasowej umowy;
- numer ewidencyjny PPE;
- czy jest to pierwsza czy kolejna zmiana sprzedawcy;
b) dokumentów dla każdej jednostki objętej postępowaniem:
- pełnomocnictwo do zgłoszenia umowy;
- dokument nadania numeru NIP;
- dokument nadania numeru REGON;
- KRS lub inny dokument na podstawie którego działa dana jednostka;
- dokument potwierdzający umocowanie danej osoby do podpisania umowy sprzedaży energii elektrycznej oraz pełnomocnictwa.
Jednocześnie informujemy, że OSD może odrzucić zgłoszenia umów sprzedaży zawierające błędne dane, skutkiem czego może okazać się konieczność zakupu energii przez Zamawiającego od tzw. sprzedawcy rezerwowego, o którym mowa w art. 5 ust. 2a pkt 1 lit b) ustawy Prawo energetyczne.
Odpowiedź na pytanie nr 3:
Tak
Pytanie 4.
Wykonawca zwraca się z prośbą o udzielenie następujących informacji:
a) Czy Zamawiający posiada aktualnie umowy kompleksowe czy rozdzielone na umowę sprzedaży energii elektrycznej i umowę na świadczenie usług dystrybucji
b) Czy procedura zmiany sprzedawcy będzie przeprowadzana po raz pierwszy?
c) Czy umowy dystrybucyjne (jeśli zamawiający posiada rozdzielone umowy) zawarte są na czas określony, czy nieokreślony?
d) Kto jest dotychczasowym sprzedawcą energii elektrycznej?
e) Jaki jest okres wypowiedzenia obowiązujących umów kompleksowych/ umów sprzedaży energii elektrycznej?
f) Czy Zamawiający samodzielnie wypowie obowiązujące umowy w terminach pozwalających na skuteczne przeprowadzenie procesu zmiany sprzedawcy, czy też upoważni do tej czynności Wykonawcę?
g) Czy Zamawiający samodzielnie zawrze umowę o świadczenie usług dystrybucji w przypadku punktów poboru, dla których obowiązywały dotychczas umowy kompleksowe oraz w przypadku punktów poboru, dla których umowa dystrybucyjna została zawarta na czas określony, w termie umożliwiającym skuteczne przeprowadzenie procedury zmiany sprzedawcy ?
h) Czy Zamawiający ma zawarte umowy/ aneksy w ramach akcji promocyjnych lojalnościowych, które uniemożliwiają zawarcie nowej umowy sprzedażowej w terminach przewidzianych w SIWZ? Jeśli tak - jakie są terminy wypowiedzeń umów/aneksów w ramach akcji promocyjnych/programów lojalnościowych ?
Odpowiedź na pytanie nr 4:
Ad. a)
W zał. nr 1 do wzoru Umowy następujące obiekty Gminy Brzeg posiadają umowy kompleksowe:
- Poz. nr 16 umowa kompl. Nr 193067/A/U/2018 z dn.20.03.2018r.
- Poz. Nr 39 umowa kompl. Nr 126483/A/U/2018 z dn. 19.02.2018r
- Poz. nr 40 umowa kompl. Nr A/UK/300TS/311/00005/18 z dn 26.03.2018r.
W zał. nr 2 do wzoru Umowy następujące obiekty oświetlenia Gminy Brzeg posiadają umowy kompleksowe:
- Poz nr 95 umowa kompl. Nr 311790/A/U/2018 z dn.16.05.2018r.
- Poz. Nr 96 umowa kompl. Nr 307665/A/U/2018 z dn17.05.2018.
Ad. b)
Nie.
Ad. c)
Umowy zawarte na czas nieokreślony.
Ad. d)
PGE „Obrót” S.A.; Oddział z siedzibą w Łodzi.
Ad. e)
Jednomiesięczny okres wypowiedzenia.
Ad. f)
Upoważni Wykonawcę.
Ad. g)
Nie.
Ad. h)
Nie.
Pytanie 5.
Czy Zamawiający udzieli Wykonawcy stosownego pełnomocnictwa do zgłoszenia w imieniu Zamawiającego zawartej umowy sprzedaży energii elektrycznej do OSD oraz wykonania czynności niezbędnych do przeprowadzenia procesu zmiany sprzedawcy u OSD według wzoru stosowanego powszechnie przez Wykonawcę? W przypadku braku zgody na powyższe prosimy o wyjaśnienie, czy Zamawiający ponosił będzie odpowiedzialność za treść przedstawionego wzoru pełnomocnictwa i za jego ewentualne zakwestionowanie przez OSD?
Odpowiedź na pytanie nr 5:
Posiadamy pełnomocnictwo wg. naszego wzoru które stosowane jest od kilku lat przy każdej zmianie sprzedawcy energii elektrycznej i które Państwa firma otrzymała po wygraniu przetargu w ubiegłym roku.
Pytanie 6.
Informujemy, że Wykonawca w procesie fakturowania opiera się na danych pomiarowo-rozliczeniowych przekazywanych przez Operatora Systemu Dystrybucyjnego, jednak w swoim bilingu parametryzuje długość trwania okresu rozliczeniowego. W związku z powyższym prosimy o wskazanie okresu rozliczeniowego w odniesieniu do każdego PPE występującego w postępowaniu: czy wynosi on odpowiednio 10 dni, 1 miesiąc, 2 miesiące czy 6 miesięcy?
Odpowiedź na pytanie nr 6:
Jeden miesiąc.
Pytanie 7.
Dotyczy Załącznika nr 1 do umowy
Wykonawca zwraca się z prośbą o określenie zużycia lub grupy taryfowej w poz. 40. Zamawiający podał szacowane zużycie w rozbiciu na strefy przy grupie taryfowej C21.
Odpowiedź na pytanie nr 7:
30MWh
Pytanie 8.
Dotyczy Załącznika nr 2 do umowy
W celu prawidłowego skalkulowania wartości zamówienia Wykonawca zwraca się z prośbą o udzielenie informacji na temat szacowanej ilości energii z rozbiciu na poszczególne strefy czasowe dla każdego punktu poboru energii rozliczanej w grupie taryfowej C12b. Równocześnie prosimy o wskazanie grupy taryfowej dla poz. 21 i 23 zestawienia.
Odpowiedź na pytanie nr 8:
Nie posiadamy informacji dotyczącej rozbicia energii na poszczególne strefy czasowe.
Poz. 21 grupa taryfowa C12B; poz 23 grupa taryfowa C12B.
Pytanie 9.
Dotyczy Załącznika nr 2 §2 ust.3– Wzór Umowy
Wykonawca zwraca się z prośbą o doprecyzowanie przedmiotowego zapisu poprzez określenie, iż Zamawiający może zwiększyć ilość punktów poboru energii elektrycznej (PPE) lub zmienić taryfę danego punktu, jedynie w obrębie tych grup taryfowych, które zostały określone i wycenione w Ofercie Sprzedawcy. Punkty z innych grup taryfowych, nieujętych w Ofercie, oznaczały będą zmianę przedmiotu zamówienia. Z uwagi na powyższe Wykonawca zwraca się z prośbą o dodanie następującego zapisu: „Zwiększenie punktów poboru lub zmiana grupy taryfowej możliwe jest jedynie w obrębie grup taryfowych, które zostały ujęte w SIWZ oraz wycenione w Formularzu Ofertowym Wykonawcy.”
Odpowiedź na pytanie nr 9:
Nie wyrażamy zgody na zmianę zapisów w umowie.
Pytanie 10.
Dotyczy Załącznika nr 2 §2 ust.5 – Wzór Umowy
Wykonawca informuje, że zmiana mocy przyłączeniowej lub mocy umownej jest możliwa w ramach określonych w przedmiocie zamówienia taryf. W związku z powyższym prosimy o modyfikację zapisów poprzez określenie, iż „Zamawiający może zwiększyć moc przyłączeniową/ umowną do obiektów w ramach określonych przez Zamawiającego w przedmiocie zamówienia grup taryfowych” .
Odpowiedź na pytanie nr 10
Nie wyrażamy zgody na zmianę zapisów w Umowie.
Pytania 11.
Dotyczy Załącznika nr 2 §6 ust.2 – Wzór Umowy
Wykonawca informuje, że zgodnie z możliwościami działania systemu bilingowego, na fakturach wskazane będą dane Nabywcy (nazwa, adres, Nr NIP), natomiast dane Odbiorcy (nazwa i adres) zostaną wpisane pod pozycją "Adres korespondencyjny". Prosimy o potwierdzenie, że takie rozwiązanie dotyczące wystawianych faktur VAT jest akceptowane przez Zamawiającego.
Odpowiedź na pytanie nr 11:
Tak. Jest akceptowane.
Pytania 12.
Dotyczy Załącznika nr 2 §6 ust.3 – Wzór Umowy
Z uwagi na fakt, że faktury VAT są wysyłane listem zwykłym, Wykonawca nie jest w stanie określić, w jakim terminie Zamawiający otrzyma fakturę, co może powodować komplikacje przy ustalaniu prawidłowego terminu płatności. Ponadto, w świetle przepisów podatkowych określenie terminu płatności na ilość dni liczoną od dnia otrzymania faktury nie pozwala ustalić prawidłowej daty powstania obowiązku podatkowego, w konsekwencji narażając Wykonawcę na sankcje skarbowe z tytułu nieterminowego odprowadzenia podatku VAT. Art. 19a ust. 5 pkt. 4 ppkt. a) ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz.U. 2004 Nr 54 poz. 535 z późn. zm.) stanowi, iż w przypadku dostaw energii elektrycznej obowiązek podatkowy powstaje z chwilą wystawienia faktury. W związku z powyższym zwracamy się do Zamawiającego z zapytaniem, czy zgadza się na zmodyfikowanie przedmiotowego zapisu w następujący sposób: „Należności wynikające z faktur VAT będą płatne w terminie … dni od daty wystawienia”.
Odpowiedź na pytanie nr 12:
Nie wyrażamy zgody na zmianę zapisów w Umowie.
Pytanie 13.
Dotyczy Załącznika nr 2 §6 ust.7– Wzór Umowy
Zamawiający określił dzień zapłaty faktur VAT jako datę obciążenia rachunku Zamawiającego. Informujemy, że zgodnie z art. 454 § 1 Kodeksu Cywilnego, dotyczącego miejsca spełnienia świadczenia pieniężnego, a także zgodnie z zasadami obowiązującymi w obrocie gospodarczym, za dzień zapłaty uznaje się dzień, w którym środki pieniężne wpłyną na rachunek bankowy podmiotu, któremu należna jest zapłata. W związku z powyższym Wykonawca zwraca się z prośbą o zmianę treści zapisu w sposób następujący: „Za dzień zapłaty uznaje się datę uznania rachunku bankowego Wykonawcy”.
Odpowiedź na pytanie nr 13:
Nie wyrażamy zgody na zmianę zapisów w Umowie.
Pytanie 14.
Dotyczy Załącznika nr 2 §7 ust.3 – Wzór Umowy
Informujemy, że zgodnie z zapisami Instrukcji Ruchu i Eksploatacji Sieci Dystrybucyjnej (IRiESD) poszczególnych OSD, zatwierdzonych przez Prezesa URE, do rozpoczęcia sprzedaży energii elektrycznej konieczne jest zgłoszenie umowy do OSD, przeprowadzenie procesu zmiany sprzedawcy oraz przyjęcie umowy do realizacji przez OSD. W związku z powyższym Wykonawca zwraca się z prośbą o zmodyfikowanie zapisu do treści: „Umowa wchodzi w życie w zakresie każdego punktu poboru z dniem 01.01.2019r., lecz nie wcześniej, niż po zawarciu umów dystrybucyjnych, pozytywnie przeprowadzonej procedurze zmiany sprzedawcy i przyjęciu umowy do realizacji przez OSD”.
Odpowiedź na pytanie nr 14:
Nie wyrażamy zgody na zmianę zapisów w Umowie.
Pytanie 15.
Dotyczy Załącznika nr 2 §7 ust.4 i 5 – Wzór Umowy
Zamawiający określił, że przysługuje mu prawo wypowiedzenia umowy bez podania przyczyny. Oznacza to, że Zamawiający może wypowiedzieć umowę zasadniczo w każdym czasie. Informujemy, że z uwagi na art. 142 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, stanowiący, iż umowę zawiera się na czas oznaczony, należy stwierdzić, że umowy takie zostały przez ustawodawcę skonstruowane jako źródło zobowiązań o charakterze trwałym, które powinny istnieć aż do upływu terminu, na jaki zawarta została umowa, jeśli tylko przedmiot zamówienia będzie przez Wykonawcę wykonywany w sposób prawidłowy. Ponadto, racjonalna kalkulacja wartości zamówienia jest możliwa jedynie wówczas, gdy Wykonawca może przewidzieć, przez jaki okres strony umowy pozostaną nią związane. Z uwagi na powyższe zwracamy się z prośbą o usunięcie przedmiotowych zapisów. Jednocześnie wskazujemy na uprawnienie Zamawiającego do odstąpienia od umowy, określone w art. 145 ustawy Prawo Zamówień Publicznych.
Odpowiedź na pytanie nr 15:
Nie wyrażamy zgody na zmianę zapisów w Umowie.
Pytanie 16.
Dotyczy Załącznika nr 2 §8 ust.1 – Wzór Umowy
Informujemy, że zapisy dotyczące kar umownych są nieproporcjonalne, przez co naruszają zasadę równości stron w stosunku cywilnoprawnym. Wykonawca zwraca się z prośbą o wprowadzenie adekwatnych kar umownych lub o usunięcie wskazanych zapisów w całości. W przypadku wyrażenia zgody na rezygnację z kar umownych, zwracamy się z prośbą o modyfikację zapisów do treści: „Strony ponoszą wobec siebie odpowiedzialność odszkodowawczą na zasadach ogólnych do wysokości poniesionej szkody (straty)”. Informujemy jednocześnie, że zapisy w obecnym kształcie wpływają na wzrost ryzyka związanego z realizacją umowy po stronie Wykonawcy, co z kolei może negatywnie wpłynąć na kalkulację ceny ofertowej dla Zamawiającego.
Odpowiedź na pytanie nr 16:
Nie wyrażamy zgody na zmianę zapisów w Umowie.
Pytanie 17.
Dotyczy Załącznika nr 2 §8 ust.1 i ust. 4 – Wzór Umowy
Wykonawca zwraca się z prośbą o usuniecie powyższych zapisów w całości. W przypadku wyrażenia zgody na rezygnację z kar umownych zwracamy się z prośbą o modyfikację zapisów do treści: „Strony ponoszą wobec siebie odpowiedzialność odszkodowawczą na zasadach ogólnych do wysokości poniesionej szkody (straty).” Informujemy jednocześnie, że zapisy w obecnym kształcie wpływają na wzrost ryzyka związanego z realizacją umowy po stronie Wykonawcy, co z kolei może negatywnie wpłynąć na kalkulację ceny ofertowej dla Zamawiającego.
Odpowiedź na pytanie nr 17:
Nie wyrażamy zgody na zmianę zapisów w Umowie.
Pytanie 18.
Dotyczy Załącznika nr 2 §10 – Wzór Umowy
Z uwagi na brak informacji o mogącej wystąpić, w trakcie realizacji umowy, ustawowej zmianie stawki podatku VAT lub opodatkowania energii podatkiem akcyzowym, Wykonawca zwraca się z prośbą o zmodyfikowanie przedmiotowego zapisu do treści: "Ceny energii elektrycznej pozostaną niezmienne w okresie obowiązywania umowy, za wyjątkiem nowelizacji przepisów skutkujących zmianą kwoty podatku VAT lub podatku akcyzowego. Ceny energii elektrycznej zostają powiększone o kwotę wynikającą z obowiązków nałożonych właściwymi przepisami, od dnia ich wejścia w życie, bez konieczności sporządzenia aneksu do umowy."
Odpowiedź na pytanie nr 18:
Nie wyrażamy zgody na zmianę zapisów w Umowie.
Pytanie 19.
Zwracamy się z zapytaniem czy Zamawiający dopuści zawarcie umowy drogą korespondencyjną?
Odpowiedź na pytanie nr 19:
Tak.
Pytanie 20.
Czy Zamawiający przekaże niezbędne dane do przeprowadzenia procedury zmiany sprzedawcy w wersji elektronicznej Excel najpóźniej w dniu podpisania umowy? Wyłoniony Wykonawca będzie potrzebował następujących danych do przeprowadzenia zmiany sprzedawcy dla każdego punktu poboru:
- nazwa i adres firmy;
- nr NIP jednostek podległych
- opis punktu poboru;
- adres punktu poboru (miejscowość, ulica, numer lokalu, kod, gmina);
- moc umowna;
- numer licznika; numer ewidencyjny PPE
- Operator Systemu Dystrybucyjnego;
- nazwa dotychczasowego Sprzedawcy
- numer aktualnie obowiązującej umowy
- data zawarcia oraz okres wypowiedzenia dotychczasowej umowy
- planowane roczne zużycie energii;
- grupa taryfowe (nowa i obecna)
- czy jest to pierwsza czy kolejna zmiana sprzedawcy i jaki jest termin wypowiedzenia umów kompleksowych;
b) dokumentów dla każdej jednostki objętej postępowaniem:
- pełnomocnictwo do zgłoszenia umowy;
- dokument nadania numeru NIP;
- dokument nadania numeru REGON;
- KRS lub inny dokument na podstawie którego działa dana jednostka;
Dokument zawierający niezbędne dane stanowić będzie również załącznik do umowy. Wyłoniony Wykonawca będzie potrzebował do przeprowadzenia zmiany sprzedawcy:
- dokument potwierdzający umocowanie danej osoby do podpisania umowy sprzedaży energii
elektrycznej oraz pełnomocnictwa. Jednocześnie informujemy, iż OSD może odrzucić zgłoszenia umów sprzedaży zawierające błędne dane skutkiem, czego może być konieczność zakupu energii przez Zamawiającego od tzw. sprzedawcy rezerwowego, o którym mowa w art. 5 ust. 2a pkt 1 lit b) ustawy Prawo energetyczne.
Odpowiedź na pytanie nr 20:
Tak.
Pytanie 21.
Jaki jest okres rozliczeniowy dla poszczególnych PPE? (miesięczny, dwumiesięczny, kwartalny)
Odpowiedź na pytanie nr 21:
Miesięczny.
Pytanie 22.
Wykonawca zwraca się z prośbą o udzielenie następujących informacji:
- Czy zamawiający posiada aktualnie umowy kompleksowe czy rozdzielone na umowę sprzedaży energii elektrycznej i umowę na świadczenie usług dystrybucji oraz czy procedura zmiany sprzedawcy, dla punktów poboru, będzie przeprowadzona po raz pierwszy?
- Czy umowy dystrybucyjne (jeśli Zamawiający posiada rozdzielone umowy) zawarte są na czas określony czy nieokreślony?
- Kto jest dotychczasowym sprzedawcą energii elektrycznej? jaki jest okres wypowiedzenia obowiązujących umów kompleksowych/umów sprzedaży energii elektrycznej, oraz czy zamawiający samodzielnie wypowie obowiązujące umowy w terminach pozwalających na skuteczne przeprowadzenie procesu zmiany sprzedawcy czy tez upoważni do tej czynności Wykonawcę?
- Czy Zamawiający ma zawarte umowy/aneksy w ramach akcji promocyjnych lojalnościowych, które uniemożliwiają zawarcie nowej umowy sprzedażowej w terminach przewidzianych w SIWZ? Jeśli tak - jakie są terminy wypowiedzeń umów/aneksów w ramach akcji promocyjnych/programów lojalnościowych?
Odpowiedź na pytanie nr 22:
Ad. a)
W zał. nr 1 do wzoru Umowy następujące obiekty Gminy Brzeg posiadają umowy kompleksowe:
- Poz. nr 16 umowa kompl. Nr 193067/A/U/2018 z dn.20.03.2018r.
- Poz. Nr 39 umowa kompl. Nr 126483/A/U/2018 z dn. 19.02.2018r
- Poz. nr 40 umowa kompl. Nr A/UK/300TS/311/00005/18 z dn 26.03.2018r.
W zał. nr 2 do wzoru Umowy następujące obiekty oświetlenia Gminy Brzeg posiadają umowy kompleksowe:
- Poz nr 95 umowa kompl. Nr 311790/A/U/2018 z dn.16.05.2018r.
- Poz. Nr 96 umowa kompl. Nr 307665/A/U/2018 z dn17.05.2018.
Procedura zmiany sprzedawcy przeprowadzona będzie po raz kolejny.
Ad. b)
Umowy zawarte na czas nieokreślony.
Ad. c)
Dotychczasowym Sprzedawcą energii elektrycznej jest PGE „Obrót” S.S Oddział w Łodzi.
Okres wypowiedzenia – miesięczny.
Upoważni Wykonawcę do wypowiedzenia dotychczasowych umów.
Ad. d)
Nie.
Pytanie 23
Wykonawca zwraca się z prośbą i pytaniem czy Zamawiający dopuści możliwość podpisania umowy z Wykonawcą drogą korespondencyjną?
Odpowiedź na pytanie nr 23:
Tak.
Pytanie 24
Czy istnieje możliwość zmiany zapisu w umowie § 6 ust 3 pkt a na proponowany:
„należności wynikające z faktury VAT będą płatne w terminie do … od daty wystawienia faktury?”
Niestety, nie możemy spełnić wymagań Zamawiającego, ponieważ w systemie rozliczeniowo-księgowym Wykonawcy termin „od otrzymania” ,z przyczyn braku możliwości windykacji należności, nie istnieje.
Odpowiedź na pytanie nr 24:
Nie wyrażamy zgody na zmianę zapisów w Umowie.
Pytanie 25
Czy istnieje możliwość zmiany zapisu w umowie § 6 ust. 7 na proponowany:
„za termin dokonania płatności uważa się datę wpływu należności z tytułu dokonanej sprzedaży produktów i usług na rzecz Zamawiającego na rachunek bankowy Wykonawcy?”
Odpowiedź na pytanie nr 25:
Nie wyrażamy zgody na zmianę zapisów w Umowie.
Pytanie 26
W odniesieniu do zapisów Par 10 ust 5 uwagi na brak informacji o mogącej wystąpić w trakcie realizacji umowy zmianie przepisów prawa wprowadzających nowe obowiązki związane z zakupem praw majątkowych lub certyfikatów dotyczących efektywności energetycznej wykonawca zwraca się z prośbą o dodanie pkt f do treści umowy: „zmiany ogólnie obowiązujących przepisów prawa, a szczególności zmiany Ustawy Prawo Energetyczne, Ustawy o efektywności energetycznej lub przepisów wykonawczych wprowadzających dodatkowe obowiązki związane z zakupem prawa majątkowych lub certyfikaty dotyczące efektywności energetycznej. Ceny energii elektrycznej zostaną powiększone o kwotę wynikającą z obowiązków nałożonych właściwymi przepisami, od dnia ich wejścia w życie, bez konieczności sporządzenia aneksu do umowy?"
Odpowiedź na pytanie nr 26:
Nie wyrażamy zgody na zmianę zapisów w Umowie.
Pytanie 27
Czy Zamawiający zaakceptuje w odniesieniu do zapisów par. 8 dodanie ust. 5 ograniczający całkowitą odpowiedzialność Wykonawcy z tytułu naruszeń Umowy do wysokości wynagrodzenia za wykonanie Umowy?
Odpowiedź na pytanie nr 27:
Nie wyrażamy zgody na zmianę zapisów w Umowie.
Zamawiający przypomina, iż w/w odpowiedzi przekazane Wykonawcom stanowią integralną część SIWZ i wiążą Wykonawców.
Równocześnie informujemy, że termin składania ofert nie ulega zmianie.
Burmistrz Brzegu
(-) Jerzy Wrębiak