Nr umowy o dofinansowanie: RPOP.05.01.00-16-0014/17-00
Przedsięwzięcie pn.: „Ochrona różnorodności biologicznej na obszarach parkowych i wodnych na terenie Gminy Brzeg i Gminy Lewin Brzeski "
Brzeg, dnia 9 listopada 2018r.
OR.IV.042.12.2018
DO WSZYSTKICH WYKONAWCÓW,
KTÓRZY POBRALI SPECYFIKACJĘ
ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
dot. postępowania na zadanie pn.:
„Ochrona różnorodności biologicznej na obszarach parkowych i wodnych na terenie Gminy Brzeg i Gminy Lewin Brzeski”
Część nr 1: „Wykonanie układu komunikacyjnego na terenie Parku nad Odrą oraz skweru przy Placu Bramy Wrocławskiej w Brzegu wraz z elementami małej architektury, oświetleniem i monitoringiem”.
Część nr 2: „Wykonanie układu komunikacyjnego na terenie Parku Centralnego i Parku Wolności w Brzegu wraz z elementami małej architektury i oświetleniem”.
(organizowanego w trybie przetargu nieograniczonego)
Działając na podstawie art. 38 ust.1 i 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2018r., poz. 1986), zwanej dalej ustawą, Zamawiający informuje, że w dniu 8 listopada br. wpłynęły do Zamawiającego pytania od Wykonawców do treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia i udziela następujących odpowiedzi:
Pytanie nr 1
W związku z zaprojektowanym monitoringiem w Parku nad Odrą informujemy, że opisane w dokumentacji projektowej kamery typu HD-TVI nie mają możliwości współpracy z systemem IP monitoringu miejskiego.
Jeżeli monitoring miejski ma obejmować Park nad Odrą należy zastosować kamery typu IP.
W związku z tym prosimy o informację czy w ofercie przetargowej należy uwzględnić kamery IP przystosowane do istniejącego systemu monitoringu miejskiego?
Odpowiedź na pytanie nr 1
Zamawiający informuje, że użyte w dokumentacji projektowej znaki towarowe określają jedynie minimalne wymagania, cechy i minimalne funkcjonalności systemu monitoringu. Zgodnie z zapisami SIWZ (pkt 3 – Opis przedmiotu zamówienia) można je zastąpić produktami innych producentów pod warunkiem zastosowania równoważnych urządzeń i materiałów o parametrach i funkcjonalności nie gorszych niż podane w projekcie.
Pytanie nr 2
W związku z przygotowywaniem oferty przetargowej na wyżej wymienione zadanie zwracamy się z prośbą o udostępnienie rysunków planów zagospodarowania terenu w formacie dwg dla poszczególnych części w celu weryfikacji ilości wykonywanych robót.
Odpowiedź na pytanie nr 2
Zamawiający informuje, że dokumentacja projektowa sporządzona została w formacie .pdf i nie dysponuje dokumentacją w innym formacie.
Pytanie nr 3
W związku z tym, iż pojawiły się rozbieżności pomiędzy dokumentacja projektową - opisem a przedmiarem robót oraz załącznikiem nr 1 do umowy (przedmiot zamówienia). Prosimy o podanie, wg którego dokumentu należy przyjąć ilość prac: opisu załącznika nr 1 czy przedmiaru:
a) We wszystkich przedmiarach robót : Ilości elementów małej architektury w dokumentacji są różne od tych zawartych w przedmiarze robót.
b) W przedmiarze robót Parku Centralnego nie ujęto budek lęgowych oraz słupków separacyjnych, czy to oznacza, że są one wyjęte z zakresu?
c) W przedmiarze robót dot. Parku Wolności nie mamy pozycji dot. demontażu ławek natomiast w zał.nr 1 do umowy widnieje taka pozycja.
d) W przedmiarze robót - Park nad Odrą- w podpunkcie dotyczącym małej architektury ilości elementów różnią się od tych zawartych w zał.nr 1 do umowy (np. ławki stylizowane- przedmiar 23 szt., załącznik nr 1 - 34 szt.) , dodatkowo w przedmiarze występuje pozycja "budki lęgowe", o których nie ma informacji w zał. nr 1.
Odpowiedź na pytanie nr 3
Ad. a)
Z uwagi na to, że część nr 1 i część nr 2 dotyczy realizacji tylko części zakresu wynikającego z dokumentacji projektowej dokumentem wyjściowym do oszacowania oferty są m.in. przedmiary robót.
Ad. b)
Przedmiar robót i załącznik nr 1 dotyczący Parku Centralnego jest spójny i należy oszacować koszty zgodnie z tymi dokumentami. Nie należy uwzględniać montażu i zakupu budek lęgowych oraz słupków separacyjnych.
Ad. c)
W celu zabezpieczenia zamontowanych wokół stawu ławek należy na czas budowy uwzględnić w cenie oferty demontaż 10 sztuk ławek i ich ponowny montaż po zakończeniu inwestycji.
Ad. d)
Cenę oferty należy obliczyć na podstawie danych określonych w przedmiarze robót, w związku z powyższym dokonuje się korekty w załączniku nr 1 (część nr 1) w pkt. 2 lit. b) w następujący sposób:
„b) zakupu i montażu elementów małej architektury w tym: ławek stylizowanych (23 sztuki), koszy stylizowanych (19 sztuk), koszy na psie odchody (6 sztuk), tablic informacyjnych (3 sztuki),”.
Poniżej zamieszcza się zmieniony załącznik nr 1 do umowy dla części nr 1.
Jednocześnie Zamawiający informuje, że w cenie oferty nie należy uwzględniać montażu i zakupu budek lęgowych.
Pytanie nr 4
Proszę o informacje, który z dokumentów w przypadku rozbieżności jeżeli chodzi o ilość i rodzaj prac jest wiążący: Opis do projektu wykonawczego, przedmiar robót czy załącznik nr 1 (ewentualnie proszę o podanie kolejności ważności dokumentów).
Odpowiedź na pytanie nr 4
Dokumentami wiążącymi w celu obliczenia kosztów oferty są załączniki nr 1 do każdej części zamówienia oraz przedmiary robót.
Zamawiający informuje, iż w/w odpowiedzi przekazane Wykonawcom stanowią integralną część SIWZ i wiążą Wykonawców.
Jednocześnie informuje, że termin składania ofert nie ulega zmianie.
Burmistrz Brzegu
Jerzy Wrębiak
DOKUMENTACJA PROJEKTOWA (projekty wykonawcze, specyfikacje techniczne, przedmiary)