Brzeg, dnia 26 listopada 2018r.
OR.IV.271.1.15.2018
DO WSZYSTKICH WYKONAWCÓW,
KTÓRZY POBRALI SPECYFIKACJĘ
ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
dot. postępowania na zadanie pn.:
„Ochrona i zabezpieczenie krytej pływalni przy ul. Wrocławskiej 11 w Brzegu w zakresie ratownictwa wodnego”
(organizowanego w trybie przetargu nieograniczonego)
Działając na podstawie art. 38 ust.1 i 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2018r., poz. 1986 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, Zamawiający informuje, że w dniu 21 listopada 2018r. wpłynęły do Zamawiającego pytania od Wykonawców do treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia i udziela następujących odpowiedzi:
Pytanie nr 1
W treści SIWZ jest, że ratownicy muszą posiadać karty ratownika WOPR.
Czy jest możliwość zatrudnienie ratownika MSW i czy taki ratownik może mieć opłacone składki członkowskie w innym podmiocie a nie w WOPR.
Odpowiedź na pytanie nr 1
Zamawiający dokonuje zmian treści SIWZ w tym zakresie.
Pytanie nr 2
Ilu ratowników pracuję jednocześnie na 1 zmianie i czy liczba osób stanowisk ratowniczych jest zgodna z treścią ustawy MSW, która precyzuję liczbą stanowisk w powiązaniu z długością , szerokością i głębokością niecek.
Odpowiedź na pytanie nr 2
Zamawiający wskazuje, że ilość ratowników pełniących dyżur musi być zgodna z obowiązującymi przepisami, sugerując jednocześnie, że nie może to być mniej niż 2 osoby. Ostateczna decyzja co do ilości ratowników pełniących dyżur oraz ustalenie czy jest to zgodne z obowiązującymi przepisami należy do Wykonawcy (przy zastrzeżeniu, że nie może to być liczba mniejsza niż 2).
W związku z powyższym, Zamawiający –Burmistrz Brzegu- decyzją Komisji Przetargowej z dnia 26 listopada 2018r. działając na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych, dokonuje następujących zmian treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
1) Zamawiający zmienia treść punktu 5 ppkt 3 lit. b) SIWZ - Warunki udziału w postępowaniu, który otrzymuje brzmienie:
„ b) osoby skierowane do realizacji zamówienia:
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia ten warunek, jeżeli wykaże, iż dysponuje min. 2 ratownikami wodnymi posiadającymi aktualne uprawnienia zawodowe i aktualne badania lekarskie uprawniające do wykonywania obowiązków ratownika wodnego na basenach kąpielowych.”
2) Zamawiający zmienia treść punktu 7 ppkt 1 SIWZ - Wykaz oświadczeń lub dokumentów, potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia, który otrzymuje brzmienie:
„ 1. W celu wykazania braku podstaw wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia oraz potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu określonych przez zamawiającego w pkt 5 SIWZ do Formularza oferty (załącznik nr 1do SIWZ) należy dołączyć aktualne na dzień składania ofert dokumenty:
- 1) oświadczenie dotyczące spełniania warunków udziału w postepowaniu określonych w art. 22 ust. 1b pkt 1-3 ustawy Pzp – wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 3 do SIWZ,
- 2) pełnomocnictwo do występowania w imieniu Wykonawcy w przypadku, gdy dokumentów składających się na ofertę nie podpisuje osoba uprawniona do reprezentowania Wykonawcy (jeżeli dotyczy).
- 3) pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (jeżeli dotyczy),
- 4) zobowiązanie podmiotu trzeciego do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia – wzór zobowiązania stanowi załącznik nr 6 do SIWZ, (jeżeli dotyczy),
- 5) oświadczenie dotyczące spełniania przesłanek określonych w art. 24 ust.1 pkt 12-23 i ust. 5 ustawy Pzp skutkujących wykluczeniem z postępowania – wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 4 do SIWZ,
3) Zamawiający zmienia treść punktu 12 ppkt 1), 2) i 3) SIWZ- Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert, które otrzymują brzmienie:
„ 1) Oferty winny być złożone w siedzibie Zamawiającego w Brzegu przy ul. Robotniczej 12 na biurze podawczym, w terminie do dnia 30 listopada 2018 roku, do godziny 10:30.
2) Ofertę należy umieścić w zamkniętej kopercie, uniemożliwiającej odczytanie zawartości bez uszkodzenia tego opakowania. Na kopercie należy umieścić nazwę i adres Zamawiającego, nazwę i adres Wykonawcy oraz napis:
Oferta przetargowa na zadanie pn.:
„Ochrona i zabezpieczenie krytej pływalni przy ul. Wrocławskiej 11
w Brzegu w zakresie ratownictwa wodnego.”
– NIE OTWIERAĆ PRZED DNIEM 30.11.2018r. godz. 10:45.
|
3) Otwarcie ofert nastąpi w siedzibie Zamawiającego przy ul. Robotniczej 12 w Brzegu, w pokoju nr 109A, w dniu 30 listopada 2018 roku, o godzinie 10:45.”
Na podstawie art. 12a ust.2 w zw. z art. 38 ust. 4a pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych przedłuża się terminy:
- składania ofert z dnia 29 listopada 2018r. do godz. 9:30 na dzień 30 listopada 2018r. do godz. 10:30.
- otwarcia ofert z dnia 29 listopada 2018r. o godz. 9:45 na dzień 30 listopada 2018r. o godz. 10:45.
4) Zamawiający zmienia treść §2 wzoru umowy, który otrzymuje brzmienie:
„§ 2
1. W ramach wykonywania przedmiotu umowy, określonego w § 1, w celu zapewnienia właściwej ochrony i bezpieczeństwa klientom krytej pływalni w Brzegu w zakresie ratownictwa wodnego, Wykonawca zobowiązany jest zapewnić we wszystkie dni tygodnia w godzinach od 7.00 do 21.00, a w okresie letnich ferii szkolnych we wszystkie dni tygodnia, w godzinach od 6.00 do 22.00, ratowników pełniących dyżur w ilości zgodnej z obowiązującymi przepisami, ze szczególnym uwzględnieniem Rozporządzenia, ale nie mniejszej niż dwie osoby.
2. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić, aby każdy z ratowników posiadał aktualne uprawnienia zawodowe i aktualne badania lekarskie uprawniające do wykonywania obowiązków ratownika wodnego na krytych pływalniach (w tym – posiadanie przez każdego ratownika karty ratownika WOPR lub innego dokumentu potwierdzającego uprawnienia ratownika) - oraz zapewnić, aby w trakcie pełnienia dyżuru każdy z ratowników posiadał kartę ratownika WOPR lub inny dokument potwierdzający jego uprawnienia.
3. Ratownicy pełniący dyżur zobowiązani są wykonywać obowiązki zgodnie z Rozporządzeniem, a w szczególności zobowiązani są:
a) pełnić dyżur na wyznaczonych stanowiskach (miejsca pełnienia dyżuru określone zostały na planie sytuacyjnym, będącym załącznikiem nr 1 do niniejszej umowy, stanowiącym jej integralną część), stale obserwować powierzchnię wody oraz osoby znajdujące się na terenie pływalni, reagować na każdy sygnał wzywania pomocy w sposób zgodny z zaleceniami, zasadami postępowania i zasadami etycznych ratownika wodnego.
b) sprawdzać przed przystąpieniem do pracy oraz na bieżąco, w trakcie trwania zmiany, stan kąpieliska i sprzętu zapewniającego bezpieczeństwo osób kąpiących się, a w razie stwierdzenia jakichkolwiek nieprawidłowości informować o nich niezwłocznie pracowników Zamawiającego, określonych w § 5 ust 1, 2.
c) reagować na bieżąco i niezwłocznie na wszelkie naruszenia regulaminu ośrodka i zarządzeń Zamawiającego, dotyczące w szczególności:
- zachowań naruszających rygory sanitarno–epidemiologiczne (mycie całego ciała, stany chorobowe, rany itp.);
- zachowań zagrażających bezpieczeństwu klientów ośrodka (bieganie, skoki do wody niebezpieczne zjazdy na zjeżdżalni itp.);
- spożywanie alkoholu i innych środków odurzających na terenie ośrodka;
- zachowań zagrażających uszkodzeniem lub zniszczeniem urządzeń i wyposażenia pływalni;
- nie pozwalać na prowadzenie nauki pływania przez osoby nie posiadające zezwolenia od zamawiającego.
d) Uaktualniać dane dotyczące temperatury wody i powietrza na pływalni a w przypadku zauważonych nieprawidłowości w eksploatacji pływalni (brak wentylacji, zimna woda w natryskach, niewłaściwa temperatura powietrza i wody w nieckach itp.) zgłaszania ich niezwłocznie pracownikom Zamawiającego.
e) oczyszczać powierzchnię wody, dna obszaru wodnego oraz plaży z zanieczyszczeń, zastoin wodnych oraz przedmiotów stanowiących zagrożenie dla klientów ośrodka, a w przypadku zanieczyszczeń kałowych, w porozumieniu z pracownikami Zamawiającego zawieszać zajęcia.
f) prowadzić na bieżąco dziennik pracy, rejestrować wszystkie ważne wydarzenia, a w szczególności fakty udzielania pomocy i podjętych akcji ratowniczych.
g) utrzymywać w czystości stanowiska pracy i pomieszczenia socjalne.
h) podczas pełnienia swojego dyżuru kilkakrotnie obejść halę basenową, a swoją postawą stwarzać klientom pływalni poczucie pełnego bezpieczeństwa. Niedopuszczalne jest wykonywanie czynności nie związanych z realizacją umowy.
i) zwracać szczególną uwagę na klientów pływalni korzystających z urządzeń znajdujących się na hali basenowej (zjeżdżalnia, whirpool, masaże), w celu zapewnienia bezpiecznego i zgodnego z regulaminem ich wykorzystywania.
j) dostosowywać wszystkie interwencje do zaistniałej sytuacji.
k) odnosić się w sposób uprzejmy i grzeczny do klientów pływalni, a w przypadku braku reakcji na zwróconą uwagę, przekazywać niezwłocznie sprawy służbom porządkowym i pracownikom Zamawiającego.
4. Wykonawca zobowiązuje się prowadzić na bieżąco i przedkładać Zamawiającemu:
a) listę ratowników wraz z podaniem ich uprawnień – dostarczoną Zamawiającemu w terminie do 7 dni od dnia zawarcia niniejszej umowy oraz aktualizowaną na bieżąco w przypadku zmian kadrowych wśród pracowników Wykonawcy i przedkładaną Zamawiającemu nie później niż w terminie 1 dzień od dnia, w którym została zmieniona obsada ratowników,
b) aktualny harmonogram pracy pracowników Wykonawcy, dostarczany Zamawiającemu najpóźniej na 1 dzień przed datą jego wprowadzenia,
5. Wykonawca, jego pracownicy i inne osoby za pomocą których Wykonawca wykonuje Zamówienie, zobowiązane są do potwierdzania na bieżąco w rejestrze wejść i wyjść, znajdującym się w kasie pływalni, obecności (przybycia i opuszczenia) w miejscu wykonywania czynności,
6. Wykonawca, jego pracownicy i inne osoby za pomocą których Wykonawca wykonuje Zamówienie, w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia, nie mogą wykonywać na obiekcie pływalni innych czynności, niż wynikające z umowy (dotyczy to w szczególności prowadzenia nauki pływania).
7. Zamawiający wymaga od Wykonawcy, Podwykonawcy, aby osoby wykonujące następujące czynności w zakresie realizacji zadania tj.: osoby wykonujące czynności w zakresie ratownictwa wodnego na terenie krytej pływalni zwane dalej „pracownikami”, w okresie realizacji niniejszej umowy zostały zatrudnione na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (tekst jednolity: Dz. U. z 2018 r. poz. 917 z póź. zm.).
8. Każdorazowo na żądanie Zamawiającego i w terminie przez niego wskazanym nie krótszym niż 3 dni robocze, Wykonawca zobowiązuje się przedłożyć do wglądu Zamawiającemu (zawierające zanonimizowane dane podlegające ochronie na podstawie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE oraz ustawy z dnia z dnia 10 maja 2018r. o ochronie danych osobowych lub innych przepisów) kopie umów o pracę zawartych przez Wykonawcę i Podwykonawcę z pracownikami, o których mowa w ust. 7 wraz z opisem czynności wykonywanych przez danego pracownika w ramach zamówienia oraz inne dokumenty potwierdzające zawarcie tych umów. W przypadku podjęcia przez Zamawiającego wątpliwości co do rzetelności wskazanych powyżej dokumentów przedstawionych przez Wykonawcę i Podwykonawcę, Zamawiający ma prawo zwrócić się z wnioskiem do właściwego inspektoratu pracy o dokonanie kontroli w zakresie spełnienia przez Wykonawcę i Podwykonawcę obowiązku zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności objęte przedmiotem zamówienia, o których mowa w ust.7.
9. Nieprzedłożenie przez Wykonawcę lub/i Podwykonawcę kopii umów zawartych przez Wykonawcę, Podwykonawcę lub dalszego Podwykonawcę z pracownikami, lub dokumentów, o których mowa w ust. 8, w terminie wskazanym przez Zamawiającego zgodnie z ust.8 lub stwierdzenie przez właściwy inspektorat pracy braku zatrudnienia osób wskazanych w ust.7 na podstawie umowy o pracę będzie traktowane jako niewypełnienie obowiązku zatrudnienia pracowników, o których mowa w ust. 7 na podstawie umowy o pracę.
10. Za niedopełnienie przez Wykonawcę lub/i Podwykonawcę obowiązku zatrudnienia pracowników, o których mowa w ust. 7 na podstawie umowy o pracę Zamawiający, oprócz naliczenia Wykonawcy kar umownych, o których mowa w §9 ust. 2 ma prawo od umowy odstąpić z winy Wykonawcy zgodnie z §11 ust. 1 lit. g) i naliczyć dodatkowo kary umowne z tego tytułu.
11. W uzasadnionych przypadkach, z przyczyn nieleżących po stronie Wykonawcy, możliwe jest zastąpienie osób, których umowy zostały przedłożone Zamawiającemu zgodnie z ust. 8 innymi osobami pod warunkiem, że spełnione zostaną wszystkie powyższe wymagania co do sposobu i warunków zatrudnienia pracowników na okres realizacji zamówienia.”
5) Zamawiający zmienia treść załącznika nr 4 do SIWZ- Wzór oświadczenia dotyczącego przesłanek wykluczenia z postępowania.
6) Zamawiający zmienia treść załącznika nr 7 do SIWZ- Wykaz osób.
Zamawiający przypomina ponadto iż w/w zmiany stanowią integralną część siwz i wiążą Wykonawców. Na stronie internetowej Zamawiającego www.bip.brzeg.pl zamieszczone zostały następujące dokumenty uwzględniające powyższe zmiany tj.: SIWZ, wzór umowy (Zał. nr 2 do SIWZ), wzór oświadczenia dotyczącego przesłanek wykluczenia z postępowania (Zał. nr 4 do SIWZ), wzór wykazu osób (Zał. nr 7 do SIWZ) i ogłoszenie o zmianie ogłoszenia.
Z up. Burmistrza
Z-ca Burmistrza
Tomasz Witkowski