WNIOSEK O WYDANIE ZEZWOLENIA NA ZAJĘCIE – ROZKOP PASA DROGOWEGO DROGI GMINNEJ
Miejsce załatwienia sprawy:
Biuro Budownictwa i Inwestycji, pokój 102, I piętro budynek A,
Tel. (077) 4045815
Miejsce złożenia dokumentów:
Biuro Podawcze Urzędu Miasta w Brzegu, parter budynku A, ul. Robotnicza 12.
Wymagane dokumenty:
Wniosek o wydanie zezwolenia na zajęcie – rozkop pasa drogowego drogi gminnej.
Załączniki:
1) Projekt organizacji ruchu uzgodniony i zatwierdzony zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003r w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem (Dz. U. nr 177, poz. 1729) z naniesionym istniejącym oznakowaniem oraz urządzeniami uzbrojenia podziemnego w rejonie zajęcia pasa drogowego,
2) Szczegółowy plan sytuacyjny w skali 1:1000 lub 1:500 z zaznaczeniem granic i podaniem wymiarów planowanej powierzchni zajęcia pasa drogowego.
3) Projekt odbudowy nawierzchni po robotach rozkopowych.
4) Decyzja – pozwolenie na budowę inwestycji lub zgłoszenie, zgodnie z art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 07 lipca 1994r Prawo Budowlane (tj. Dz. U. z 2003r, nr 80, poz. 718).
5) Potwierdzenie przyjęcia zlecenia na wykonanie badań laboratoryjnych zagęszczenia gruntu.
6) Pełnomocnictwo inwestora zadania (wskazanego na pozwoleniu) do załatwiania spraw formalno-prawnych związanych z uzyskaniem zezwolenia na zajęcie pasa drogowego oraz zgody na wykonanie prac na jego majątku (do tego dokumentu wymagana jest opłata skarbowa w wysokości – 17,00 zł).
7) Potwierdzenie przekazanej informacji Powiatowej Komendzie Policji w Brzegu, Straży Pożarnej i Brzeskiemu Centrum Medycznemu w Brzegu o planowanych robotach w konkretnym terminie, określonych we wniosku.
Termin załatwienia sprawy:
Zgodnie z art. 35 Kpa.
tj. do 30 dni od dnia złożenia kompletu wymaganych dokumentów
Formularz wniosku można otrzymać w Biurze Budownictwa i Inwestycji (pokój 102, budynek A) lub pobrać ze strony internetowej – http://bip.brzeg.pl z Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Miasto Brzeg
Podstawa prawna:
1. art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 21 marca 1985r. o drogach publicznych (Dz .U.z 2007r nr 19 poz. 115 z późniejszymi zmianami)
2. Rozporządzenie Rady Ministrów z 1 czerwca 2004r w sprawie określenia warunków udzielania zezwoleń na zajęcie pasa drogowego (Dz. U. z 2004r nr 140 poz.1481
3. Uchwała nr VII/36/07 Rady Miejskiej w Brzegu z dnia 30 marca 2007r w sprawie ustalenia wysokości stawek opłaty z tytułu zajęcia pasa drogowego na cele nie związane z budową, przebudową, remontem, utrzymaniem i ochroną dróg, dla dróg miejskich na terenie Gminy Miasto Brzeg.
4. Ustawa z dnia16 listopada 2006r o opłacie skarbowej (Dz.U. nr 225 poz.1635 z późn. zm.)
5. art.104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r Kodeks Postępowania Administracyjnego (Dz.U. z 2000r Nr 98 poz.1071 z późn. zm.)
Tryb odwoławczy:
Od decyzji Burmistrza Miasta służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Opolu. Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.