WYDANIE ZEZWOLENIA NA ZJAZD Z DROGI GMINNEJ.
Dotyczy: inwestorów zamierzających budować zjazd lub przebudować istniejący zjazd z drogi
Gminnej
Miejsce załatwienia sprawy:
Biuro Budownictwa i Inwestycji, budynek A, I piętro, pokój nr 103,
tel. (077) 4168031
Miejsce złożenia dokumentów:
Biuro Podawcze Urzędu Miasta w Brzegu, parter budynku A, ul. Robotnicza 12.
Wymagane dokumenty:
Wniosek o wydanie zezwolenia na zjazd z drogi gminnej zawierający:
1) nazwę, adres wnioskodawcy,
2) lokalizację zjazdu,
3) charakter zjazdu (indywidualny czy publiczny),
4) oznaczenie inwestora.
Załączniki do wniosku:
1) mapa w skali 1:1000 lub 1:500 z zaznaczoną proponowaną lokalizacją zjazdu lub projekt zagospodarowania terenu (2 egz.- może być kserokopia),
2) pełnomocnictwo do załatwiania spraw formalno-prawnych związanych z uzyskaniem zezwolenia na zjazd z drogi gminnej, jeżeli z wnioskiem nie występuje inwestor (do pełnomocnictwa wymagana jest opłata skarbowa w wysokości – 17,00 zł),
3) dowód zapłaty opłaty skarbowej nr………… z dnia ……….. lub przelew, (może być kserokopia potwierdzona za zgodność z oryginałem)
Termin załatwienia sprawy:
Zgodnie z art. 35 Kpa. tj. do 30 dni od dnia złożenia kompletu wymaganych dokumentów
a w sprawach szczególnie skomplikowanych 2 miesiące.
Formularz wniosku można otrzymać w Biurze Budownictwa i Inwestycji (pokój 103, budynek A) lub pobrać ze strony internetowej – http://bip.brzeg.pl z Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Miasto Brzeg
Opłaty:
1) opłata skarbowa od wydania zezwolenie wynosi 82,00 zł
2) obowiązek zapłaty opłaty skarbowej powstaje z chwilą złożenia wniosku o wydanie zezwolenia,
3) nie podlega opłacie skarbowej zezwolenie w sprawach budownictwa mieszkaniowego,
4) opłaty dokonuje się w kasie Urzędu Miasta Brzeg lub przelewem na rachunek bankowy Urzędu Miasta Brzeg w BGŻ Nr 91 2030 0045 1110 0000 0217 9900 ( z dopiskiem: „opłata za zezwolenie na zjazd z drogi gminnej”)
Podstawa prawna:
1) art. 29 ust.1 pkt 2 ustawy z dnia 21 marca 1985r. o drogach publicznych ( t.j. Dz.U. z 2007r. nr 19 poz. 115 z późniejszymi zmianami)
2) Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz. U. z nr 43 poz.430 z późn. zm.)
3) Ustawa z dnia16 listopada 2006r o opłacie skarbowej (Dz.U. nr 225 poz.1635 z późn. zm.)
4) art.104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r Kodeks Postępowania Administracyjnego (Dz.U. z 2000r Nr 98 poz.1071 z późn. zm.)
Tryb odwoławczy:
Od decyzji Burmistrza Miasta służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Opolu. Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.