Zezwolenie na świadczenie usług w zakresie odbierania
odpadów komunalnych
Miejsce załatwienia sprawy:
Biuro Urbanistyki i Ochrony Środowiska pokój nr 211 II piętro budynek B ul. Robotnicza 12, telefon nr (077 404 58 25, 416 05 19)
Złożenie dokumentów w Biurze Podawczym Urzędu parter budynek A ul. Robotnicza 12.
Procedura załatwienia sprawy:
Wniosek o wydanie zezwolenia na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.
Wymagane dokumenty:
Wniosek oraz załączniki:
- dokument stwierdzający dysponowanie bazą sprzętowo magazynową zlokalizowaną w promieniu 5 km od granic miasta,
- dokument stwierdzający dysponowanie biurem obsługi klienta zlokalizowanym na terenie miasta,
- odpis z rejestru przedsiębiorców lub odpis zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej,
- charakterystykę i zakres zamierzonej działalności oraz obszaru na którym będzie prowadzona w tym częstotliwość wywozu, trasy transportu,
- opis sprzętu przeznaczonego do wywozu odpadów- typ, rok produkcji, stan techniczny, data ostatniego przeglądu technicznego ( kserokopia dowodu rejestracyjnego ).
W przypadku gdy sprzęt nie stanowi własności wnioskodawcy należy dołączyć dokument potwierdzający formę władania ( umowy najmu, dzierżawy, użyczenia itp. sprzętu),
- opis i charakterystykę bazy sprzętowo- magazynowej, z załącznikiem aktu własności nieruchomości lub umowy najmu, dzierżawy itp.,
- dokument stwierdzający zapewnienie odbioru odpadów komunalnych, nieczystości ciekłych, zaświadczenie lub umowę zawartą z zakładem prowadzącym działalność odzysku lub unieszkodliwiania odpadów,
- referencje świadczące o wykonywaniu usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych oraz opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych za okres ostatnich trzech lat, w przypadku prowadzenia już takiej działalności.
Opłaty:
1. Opłata skarbowa w znakach skarbowych w wysokości:
- 5 zł od podania,
- 0,50 zł od każdego załącznika,
- 100 zł za wydanie zezwolenia
Podstawa prawna ustawa z dnia 09 września 2000 roku o opłacie skarbowej ( Dz. U. Nr 86, poz.960 z późniejszymi zmianami )
Termin załatwienia sprawy:
Zgodnie z art. 35 kpa sprawy są załatwiane niezwłocznie.
Na podstawie w/w art. w przypadku spraw wymagających postępowania administracyjnego jest ona załatwiana w ciągu miesiąca a sprawa szczególnie skomplikowana w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania. O przedłużeniu terminu załatwienia sprawy strona zostanie powiadomiona.
Tryb odwoławczy:
Od decyzji zezwalającej na prowadzenie usług w zakresie art. 7 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach służy stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Opolu za pośrednictwem Burmistrza Miasta, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia z obowiązkiem wniesienia opłaty w znakach skarbowych w wysokości 5 zł za odwołanie i 0.50 zł za każdy załącznik. Odwołanie należy złożyć w Biurze Podawczym Urzędu (parter) budynek A lub przesłać pocztą na adres Urzędu.
Inne wskazówki, uwagi:
1. W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia. Nie uzupełnienie wniosku w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania spowoduje pozostawienie wniosku bez rozpoznania.
2. Zezwolenie na świadczenie usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych odbiera się osobiście w Biurze Urbanistyki i Ochrony Środowiska / pokój 211 II piętro budynek B ul. Robotnicza 12 /.
Podstawa prawna:
1. ustawa z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postępowania administracyjnego ( tekst jednolity dz. U. 2000r. Nr 98, poz.1071 z późniejszymi zmianami),
2. art. 7 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( Dz. U. Nr 132, poz. 622, z późniejszymi zmianami).