1. Usługi opiekuńcze świadczone na rzecz podopiecznych MOPS w Brzegu. 2. Specjalistyczne usługi opiekuńcze świadczone na rzecz podopiecznych MOPS w Brzegu
OR.IV.341-1-53/08 Brzeg dnia 17 grudnia 2008r.
DO WSZYSTKICH WYKONAWCÓW
ZAINTERESOWANYCH UDZIAŁEM
W POSTĘPOWANIU PRZETARGOWYM
dot. postępowania pn.:
„1. Usługi opiekuńcze świadczone na rzecz podopiecznych MOPS w Brzegu.
2. Specjalistyczne usługi opiekuńcze świadczone na rzecz podopiecznych MOPS w Brzegu”
(organizowanego w trybie przetargu nieograniczonego)
Zamawiający Burmistrz Miasta Brzeg działając w oparciu o art. 38 ust 4 a dokonuje zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu oraz na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy prawo zamówień publicznych dokonuje modyfikacji specyfikacji istotnych warunków zamówienia w zakresie:
1) kryteriów oceny ofert- na skutek powtórzenia czynności w wyniku uwzględnienia protestu pkt 14 siwz otrzymuje brzmienie:
Opis kryteriów, którymi zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty, wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów i sposobu oceny ofert.
A. Cena – 80 %
B. Doświadczenie zawodowe Wykonawcy – 20%
A. Cena:
· Cena za 1 godzinę usług opiekuńczych zwykłych w dni robocze w roku 2009 - 20 %
· Cena za 1 godzinę usług opiekuńczych specjalistycznych w dni robocze w roku 2009 – 20 %
· Cena za 1 godzinę usług opiekuńczych zwykłych w dni wolne od pracy w roku 2009 – 20 %
· Cena za 1 godzinę usług opiekuńczych specjalistycznych w dni wolne od pracy w roku 2009 – 20 %
Przy ocenie tego kryterium Zamawiający będzie posługiwał się następującym wzorem:
Czrmin Csrmin Czwmin Cswmin
An= ( ----------x 100 pkt) x 0,20 + ( ------- x 100 pkt) x 0, 20 + (---------x 100 pkt) x 0,20 + (-------- x 100 pkt) x 0,20
Cnzr Cnsr Czw Csw
An – liczba punktów przyznana ofercie n za spełnienie kryterium A
Czrmin – najniższa cena za godzinę usług opiekuńczych zwykłych w dni robocze wśród złożonych ofert
Cnzr – cena za jedną godzinę usług opiekuńczych zwykłych w dni robocze rozpatrywanej oferty
Csrmin – najniższa cena za 1 godzinę usług opiekuńczych specjalistycznych w dni robocze wśród złożonych ofert
Cnsr - cena za 1 godzinę usług opiekuńczych specjalistycznych w dni robocze rozpatrywanej oferty
Czwmin– najniższa cena za 1 godzinę usług opiekuńczych zwykłych w dni wolne od pracy wśród złożonych ofert,
Czw – cena za 1 godzinę usług opiekuńczych zwykłych w dni wolne od pracy rozpatrywanej oferty Cswmin – najniższa cena za 1 godzinę usług opiekuńczych specjalistycznych w dni wolne od pracy wśród złożonych ofert,
Csw– cena za 1 godzinę usług opiekuńczych specjalistycznych w dni wolne od pracy rozpatrywanej oferty .
B. Doświadczenie zawodowe Wykonawcy
Przy ocenie tego kryterium Zamawiający będzie brał liczbę lat pracy jaką wykonawca świadczył usługi opiekuńcze:
· powyżej 6 lat – 20 pkt.
· od 3 do 6 lat – 10 pkt.
· do 3 lat – 5 pkt.
W celu wyłonienia najkorzystniejszej oferty w powiązaniu z przedstawionym wyżej zbiorem kryteriów zamawiający będzie posługiwał się następującym wzorem:
Won = An + Bn
Won – suma punktów
An – liczba punktów przyznana ofercie n za spełnienie kryterium A,
Bn – liczba punktów przyznana ofercie n za spełnienie kryterium B,
Oferta, która uzyska największą ilość punktów wygrywa przetarg!
2) zmiany zapisów wzoru umowy w części dotyczącej paragrafów 5 i 10. Wzór umowy uwzględniający zmiany znajduje się na stronie www.bip.brzeg.pl
W zw. z powyższym zgodnie z art. 12 a ust. 2 ustawy zmianie ulegają terminy:
· składania ofert z dnia 18 grudnia 2008r. godz. 8.30 na dzień 22 grudnia 2008r. godz. 9.00
· otwarcia ofert z dnia 18 grudnia 2008r. godz. 9.10 na dzień 22 grudnia 2008r. godz. 10.00
Zamawiający przypomina ponadto iż w/w zmiany przekazane Wykonawcom stanowią integralną część s.i.w.z. i wiążą Wykonawców.
z up. Burmistrza
Z-ca Burmistrza
Artur Kotara
OR.IV.341-1-53/06 Brzeg dnia 17 grudnia 2008r.
DO WSZYSTKICH WYKONAWCÓW
ZAINTERESOWANYCH UDZIAŁEM
W POSTĘPOWANIU PRZETARGOWYM
dot. postępowania pn.:
„1. Usługi opiekuńcze świadczone na rzecz podopiecznych MOPS w Brzegu.
2. Specjalistyczne usługi opiekuńcze świadczone na rzecz podopiecznych MOPS w Brzegu”
(organizowanego w trybie przetargu nieograniczonego)
Zamawiający Burmistrz Miasta Brzeg działając w oparciu o art. 183 ust.5 pkt.2 ustawy prawo zamówień publicznych w związku z uwzględnieniem części zarzutów protestu wniesionego dnia 15.12.2008r. . przez Beatę Kryściak Szczukiecką ul. Tuwima 8, 55-200 Oława tj. w części dotyczącej zmiany lub usunięcia ze specyfikacji istotnych warunków zamówienia :
- kryterium oceny ofert „ B. odległość siedziby Wykonawcy od miejsca świadczenia usługi.-10%
powtarza oprotestowaną czynność tj. ponownie opisuje kryteria oceny ofert.
Punkt 14 specyfikacji istotnych warunków zamówienia otrzymuje brzmienie:
1. Opis kryteriów, którymi zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty, wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów i sposobu oceny ofert.
A. Cena – 80 %
B. Doświadczenie zawodowe Wykonawcy – 20%
A. Cena:
· Cena za 1 godzinę usług opiekuńczych zwykłych w dni robocze w roku 2009 - 20 %
· Cena za 1 godzinę usług opiekuńczych specjalistycznych w dni robocze w roku 2009 – 20 %
· Cena za 1 godzinę usług opiekuńczych zwykłych w dni wolne od pracy w roku 2009 – 20 %
· Cena za 1 godzinę usług opiekuńczych specjalistycznych w dni wolne od pracy w roku 2009 – 20 %
Przy ocenie tego kryterium Zamawiający będzie posługiwał się następującym wzorem:
Czrmin Csrmin Czwmin Cswmin
An= ( ----------x 100 pkt) x 0,20 + ( ------- x 100 pkt) x 0, 20 + (---------x 100 pkt) x 0,20 + (-------- x 100 pkt) x 0,20
Cnzr Cnsr Czw Csw
An – liczba punktów przyznana ofercie n za spełnienie kryterium A
Czrmin – najniższa cena za godzinę usług opiekuńczych zwykłych w dni robocze wśród złożonych ofert
Cnzr – cena za jedną godzinę usług opiekuńczych zwykłych w dni robocze rozpatrywanej oferty
Csrmin – najniższa cena za 1 godzinę usług opiekuńczych specjalistycznych w dni robocze wśród złożonych ofert
Cnsr - cena za 1 godzinę usług opiekuńczych specjalistycznych w dni robocze rozpatrywanej oferty
Czwmin– najniższa cena za 1 godzinę usług opiekuńczych zwykłych w dni wolne od pracy wśród złożonych ofert,
Czw – cena za 1 godzinę usług opiekuńczych zwykłych w dni wolne od pracy rozpatrywanej oferty Cswmin – najniższa cena za 1 godzinę usług opiekuńczych specjalistycznych w dni wolne od pracy wśród złożonych ofert,
Csw– cena za 1 godzinę usług opiekuńczych specjalistycznych w dni wolne od pracy rozpatrywanej oferty .
B. Doświadczenie zawodowe Wykonawcy
Przy ocenie tego kryterium Zamawiający będzie brał liczbę lat pracy jaką wykonawca świadczył usługi opiekuńcze:
· powyżej 6 lat – 20 pkt.
· od 3 do 6 lat – 10 pkt.
· do 3 lat – 5 pkt.
W celu wyłonienia najkorzystniejszej oferty w powiązaniu z przedstawionym wyżej zbiorem kryteriów zamawiający będzie posługiwał się następującym wzorem:
Won = An + Bn
Won – suma punktów
An – liczba punktów przyznana ofercie n za spełnienie kryterium A,
Bn – liczba punktów przyznana ofercie n za spełnienie kryterium B,
Oferta, która uzyska największą ilość punktów wygrywa przetarg!
Zamawiający przypomina ponadto iż w/w zmiany przekazane Wykonawcom stanowią integralną część s.i.w.z. i wiążą Wykonawców.
z up. burmistrza
Z0ca Burmistrza
Artur Kotara
Brzeg, dnia 17 grudnia 2008 roku
OR IV-341-1-53/08
Beata Kryściak Szczukiecka
ul. Tuwima 18,
55-200 Oława
dot. postępowania na zadanie p.n.:
„1. Usługi opiekuńcze świadczone na rzecz podopiecznych MOPS w Brzegu.
2. Specjalistyczne usługi opiekuńcze świadczone na rzecz podopiecznych MOPS w Brzegu”
(organizowanego w trybie przetargu nieograniczonego)
Szanowni Państwo!
Zamawiający Burmistrz Miasta Brzeg decyzją Komisji Przetargowej z dnia 17 grudnia 2008 r. działając w oparciu o art. 183 ust.1 pkt.2) ustawy prawo zamówień publicznych ( tekst jedn. Dz.U. z 2007r. nr 223 poz.1655 z późń. zm.) postanowił
po rozpatrzeniu
protestu wniesionego w dniu 15 grudnia 2008r., na czynność Zamawiającego tj. na treść Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Protestujący zarzuca Zamawiającemu naruszenie zasad udzielania zamówień publicznych wyrażonych w art. 7 ust.1 oraz naruszenie postanowień zawartych w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006r. w sprawie rodzajów dokumentów jakich może zadać Zamawiający od wykonawcy oraz form w jakich te dokumenty mogą być składane ( par 1 ust.2 pkt 5 i 6 oraz ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej ( Dz. U. z dnia 15. 04.2004r. z późń., zm) – art. 50 ust.3. Protestujący żądał:
1) zmiany kryteriów oceny ofert, którymi Zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty najkorzystniejszej ( pkt14-b) odległość siedziby wykonawcy od miejsca świadczenia usługi-10% zapisem tym zdaniem Protestującego Zamawiający narusza art. 7 ust.1 ustawy prawo zamówień publicznych, gdyż zobowiązany został do przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia w sposób zapewniający zachowanie uczciwej konkurencji oraz równego traktowania wykonawców,
2) zmiany zapisów SIWZ w pkt. 5c, 6d, oraz 6 e, w załączniku nr 2 do oferty pkt 2, w załączniku nr 4 do oferty dotyczących posiadania przez wykonawcę min. 10 osób posiadających minimum 12 miesięczne doświadczenie w zakresie objętym przedmiotem zamówienia oraz posiadających przeszkolenie w zakresie usług opiekuńczych. zapisem tym Zamawiający zdaniem Protestującego narusza przepisy prawa zawarte w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006r. w sprawie rodzajów dokumentów jakich może zadać Zamawiający od wykonawcy oraz form w jakich te dokumenty mogą być składane oraz ustawy o pomocy społecznej, a nade wszystko narusza art. 7 ust. 1 ustawy prawo zamówień publicznych w sprawie zachowania uczciwej konkurencji oraz równego traktowania wykonawców.
1) PROTEST UWZGLĘDNIĆ
W części dotyczącej zmiany lub usunięcia ze specyfikacji istotnych warunków zamówienia :
· kryterium oceny ofert „ B. odległość siedziby Wykonawcy od miejsca świadczenia usługi.-10%
Jako protest zasadny i na podstawie art. 183 ust.5 pkt.2) powtórzyć oprotestowaną czynność-ponownie opisać w siwz kryteria oceny ofert.
2) PROTEST ODDALIĆ
W części dotyczącej zmiany w zapisach pkt 5c specyfikacji istotnych warunków zamówienia poprzez :
· usunięcie 12 miesięcznego doświadczenia w zakresie objętym przedmiotem zamówienia
jako protest bezzasadny
Uzasadnienie
Ad.1. Zamawiający mając na uwadze treść zasady wyrażonej w art. 7 ustawy prawo zamówień publicznych tj. zasadę równego traktowania wykonawców i zachowanie uczciwej konkurencji Zamawiający ponownie opisze kryteria oceny ofert po usunięciu kryterium B- odległość siedziby wykonawcy od miejsca świadczenia usługi-10% .
Ad.2 Odnosząc się do zarzutu dot. kryterium „ min.10 osób posiadających min. 12 miesięczne doświadczenie w zakresie objętym przedmiotem zamówienia oraz posiadających przeszkolenie w zakresie usług opiekuńczych” Zamawiający wyjaśnia, iż specyfika świadczonych usług oraz fakt, iż mają być one świadczone wobec osób starszych, schorowanych i niejednokrotnie niepełnosprawnych nie pozwala na powierzenie realizacji tych usług osobom nie posiadającym kwalifikacji i przeszkolenia.
W ocenie Zamawiającego mogłoby to zagrażać zdrowiu i bezpieczeństwu podopiecznych. Wskazać należy iż doniosłość usług nie pozwala na aby wykonywały je osoby nie posiadające żadnego doświadczenia, gdyż usługi te nie mogą stanowić formy nauki przyszłego zawodu. Jednocześnie wyjaśnia się, iż Zamawiający nie wymaga od Wykonawcy przedłożenia dokumentów potwierdzających doświadczenie i kwalifikacje w stosunku do osób realizujących zwykłe usługi opiekuńcze. Z literalnego brzmienia zapisów SIWZ wynika, iż dokumenty te są wymagane jedynie wobec osób mających świadczyć specjalistyczne usługi opiekuńcze, co odpowiada wymogom Rozporządzenia z dnia 19 maja 2006 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form w jakich te dokumenty mogą być składane. Natomiast co do osób mających świadczyć zwykłe usługi opiekuńcze wymaga jedynie informacji (oświadczenia) o spełnianiu przez te osoby postawionych wymogów wskazanych w załączniku nr 4 do oferty.
Ponadto obowiązujące przepisy nie wzbraniają Zamawiającemu dookreślenia dalszych wymogów w zakresie doświadczenia osób, którymi będzie dysponował wykonawca, a także ustalenia kryteriów oceny ofert na podstawie właściwości wykonawcy, zwłaszcza że usługi opieki dziennej mieszczą się w zakresie usług nieproprytetowych określonych w załączniku II B dyrektywy 2004/18/WE, do której odsyła art.5 ust.1 ustawy prawo zamówień publicznych zezwalający Zamawiającemu na niestosowanie przepisów ustawy dotyczących m.in. zakazu ustalania kryteriów oceny ofert na podstawie właściwości Wykonawcy.
Zamawiający zaprzecza jakoby faworyzował dotychczasowych wykonawców usług opiekuńczych i ograniczał możliwość udziału w postępowaniu innym wykonawcom. Zamawiający kieruje się przede wszystkim dobrem swoich podopiecznych i zabiega o należytą jakość świadczonych na ich rzecz usług. Zamawiający ma prawo określić warunki udziału w postępowaniu w sposób odpowiadający jego indywidualnym potrzebom. Fakt, iż wymogi określone zostały w sposób, który nie pozwala wziąć udziału w postępowaniu wszystkim działającym w danej branży na rynku podmiotom nie przesądza, iż doszło do naruszenia zasady uczciwej konkurencji ( KIO/UZP204/08)
Mając powyższe na uwadze Zamawiający postanowił jak na wstępie.
OR.IV.341-1-53/08 Brzeg, 16 grudnia 2008r.
DO WSZYSTKICH WYKONAWCÓW
UCZESTNICZĄCYCH W PRZEDMIOTOWYM
POSTĘPOWANIU
dot. postępowania pn.:
„1. Usługi opiekuńcze świadczone na rzecz podopiecznych MOPS w Brzegu.
2. Specjalistyczne usługi opiekuńcze świadczone na rzecz podopiecznych MOPS w Brzegu”
(organizowanego w trybie przetargu nieograniczonego)
Szanowni Państwo !
Na podstawie art. 181 ust.3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku prawo zamówień publicznych
( Dz.U. z 2007r. nr 223 poz.1655 z późń. zm.) Zamawiający – Burmistrz Miasta Brzeg informuje, że w dniu 15 grudnia 2008 r. jeden z Wykonawców zainteresowany udziałem w przedmiotowym postępowaniu przetargowym,
złożył protest
na czynność Zamawiającego tj. na treść Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Protestujący zarzuca Zamawiającemu naruszenie zasad udzielania zamówień publicznych wyrażonych w art. 7 ust.1 ora naruszenie postanowień zawartych w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006r. w sprawie rodzajów dokumentów jakich może zadać Zamawiający od wykonawcy oraz form w jakich te dokumenty mogą być składane ( par 1 ust.2 pkt 5 i 6 oraz ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej ( Dz. U. z dnia 15. 04.2004r. z późń., zm) – art. 50 ust.3.
WEZWANIE DO PRZYŁĄCZENIA SIĘ DO POSTĘPOWANIA PROTESTACYJNEGO
Uczestnikami postępowania toczącego się w wyniku wniesienia protestu stają się wykonawcy którzy mają interes prawny w tym, aby został rozstrzygnięty na korzyść jednej ze stron i którzy przystąpili do postępowania do upływu terminów o których mowa w art.181 ust.4 pkt 2) ustawy.
Z poważaniem
Załączniki:
1. kopia protestu
Burmistrz Miasta Brzegu
-Wojciech Huczyński