WNIOSEK O WYDANIE ZEZWOLENIA NA ZAJĘCIE – ROZKOP PASA DROGOWEGO DROGI GMINNEJ.
Miejsce załatwienia sprawy:
Biuro Infrastruktury Miejskiej, budynek B, parter, pokój nr 4,
Tel. (077) 416 85 74.
Miejsce złożenia dokumentów:
Biuro Podawcze Urzędu Miasta w Brzegu, parter budynku A, ul. Robotnicza 12.
Wymagane dokumenty:
Wniosek o wydanie zezwolenia na zajęcie – rozkop pasa drogowego drogi gminnej.
Załączniki:
1. Projekt organizacji ruchu uzgodniony i zatwierdzony zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003r w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem (Dz. U. nr 177, poz. 1729) z naniesionym istniejącym oznakowaniem oraz urządzeniami uzbrojenia podziemnego w rejonie zajęcia pasa drogowego.
2. Szczegółowy plan sytuacyjny w skali 1:1000 lub 1:500 z zaznaczeniem granic i podaniem wymiarów planowanej powierzchni zajęcia pasa drogowego.
3. Projekt odbudowy nawierzchni po robotach rozkopowych.
4. Decyzja – pozwolenie na budowę inwestycji lub zgłoszenie, zgodnie z art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 07 lipca 1994r Prawo Budowlane (tj. Dz. U. z 2003r, nr 80, poz. 718).
5. Potwierdzenie przyjęcia zlecenia na wykonanie badań laboratoryjnych zagęszczenia gruntu.
6. Upoważnienie inwestora zadania (wskazanego na pozwoleniu) do załatwiania spraw formalno-prawnych związanych z uzyskaniem zezwolenia na zajęcie pasa drogowego oraz zgody na wykonanie prac na jego majątku (do tego dokumentu wymagana jest opłata skarbowa w wysokości – 15,00 zł).
7. Potwierdzenie przekazanej informacji Powiatowej Komendzie Policji w Brzegu, Straży Pożarnej i Brzeskiemu Centrum Medycznemu w Brzegu o planowanych robotach w konkretnym terminie, określonych we wniosku.
Termin załatwienia sprawy:
Zgodnie z art. 35 Kpa.
Formularz wniosku można otrzymać w Biurze Infrastruktury Miejskiej (pokój 4, budynek B) lub pobrać ze strony internetowej – http://bip.brzeg.pl z Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Miasto Brzeg
Opłaty:
Opłata skarbowa – znak opłaty skarbowej o wartości:
- 5 zł za wniosek
- 0,50 zł za każdy załącznik
Podstawa prawna:
1. art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 21 marca 1985r. o drogach publicznych (Dz .U.nr 14 poz. 60 z późniejszymi zmianami)
2. część I, poz. 1 załącznika do ustawy z dnia 9 września 2000r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2000r., Nr 86, poz. 960 z późniejszymi zmianami)
Tryb odwoławczy:
Od decyzji Burmistrza Miasta służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Opolu. Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie, a gdy decyzja zostanie ogłoszona ustnie – od dnia jej ogłoszenia stronie.