logo
Wersja dla niedowidzących
  Gmina Brzeg
      
corner
Statystyki
Rejestr zmian
Mapa strony
Instrukcja biuletynu
Pliki do pobrania
corner
  
corner corner
corner corner
 ORGANA WŁADZY
plus Burmistrz Brzegu
plus Rada Miejska
 PRAWO LOKALNE
minus Statut Brzegu
plus Budżet miasta na 2006 rok
plus Budżet miasta na 2007 rok
plus Budżet miasta na 2008 rok
plus Budżet miasta na 2009 rok
plus Budżet miasta na 2010 rok
plus Budżet miasta na 2011 rok
plus Budżet miasta na 2012 rok
plus Budżet miasta na 2013 rok
plus Budżet miasta na 2014 rok
plus Budżet Gminy na 2015 rok
minus Projekt budżetu Gminy Brzeg na 2016 rok
plus Budżet Gminy Brzeg na 2016 rok
plus Budżet Gminy Brzeg na 2017 rok
plus BUDŻET GMINY BRZEG NA 2018 ROK
plus Budżet Gminy Brzeg na 2019 rok
plus Budżet Gminy Brzeg na 2020 rok
plus SPRAWOZDANIA FINANSOWE ZA 2018 ROK
minus RAPORT O STANIE GMINY BRZEG ZA ROK 2018
plus Uchwały
plus Zarządzenia - wykazy
plus Podatki i opłaty lokalne
plus Zagospodarowanie przestrzenne
minus Strategia Rozwoju Gminy Brzeg na lata 2016-2022
minus Lokalny Program Rewitalizacji dla Gminy Brzeg na lata 2016 - 2023
minus Plan Gospodarki Niskoemisyjnej dla Gminy Brzeg
minus Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta Brzeg
minus Regulamin udzielania zamówień publicznych
minus Zarządzenie Nr 1474/2016 w sprawie wprowadzenia Instrukcji udzielania zamówień współfinansowanych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020 (...)
minus Regulamin dostarczania wody i odprowadzania ścieków
plus OCHRONA ŚRODOWISKA
minus Strategia Rozwiązywania Problemów Społecznych w Gminie Brzeg na lata 2016 - 2022
minus Gminny Program Wspierania Rodziny na lata 2019-2021
minus PROGRAM OCHRONY ZDROWIA PSYCHICZNEGO DLA GMINY BRZEG NA LATA 2019-2023
plus ORGANIZACJE POZARZĄDOWE
minus INFORMACJE O ZGROMADZENIACH
minus Taryfa dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków
plus INSTYTUCJE KULTURY
minus Plan Zarządzania Kryzysowego Gminy Brzeg
 URZĄD MIASTA
minus Dane podstawowe
minus Regulamin organizacyjny
minus Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta
plus Struktura organizacyjna Urzędu Miasta - WYKAZ ZAŁATWIANYCH SPRAW (karty usług,wnioski)
minus Godziny pracy Urzędu Miasta
minus Rejestry, ewidencje i archiwa
plus Ewidencja działalności gospodarczej
plus Analiza przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg w Urzędzie Miasta w Brzegu
minus Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
plus Kontrole
plus Kontrole wewnętrzne
plus Regulamin naboru pracowników na wolne stanowiska urzędnicze
plus Ogłoszenia naboru na wolne stanowiska urzędnicze
plus Ogłoszenie naboru na wolne stanowiska w jednostkach organizacyjnych
minus Projekty współfinansowane przez Unię Europejską
minus Księga Jakości Urzędu Miasta w Brzegu
minus Polityka Jakości Urzędu Miasta w Brzegu
minus Informacja dotycząca ustawy o języku migowym
plus Lobbing
minus Ogłoszenia naboru na wolne stanowiska w Urzędzie Miasta w Brzegu
minus Pomiar satysfakcji klientów urzędu
plus PETYCJE
minus Lista jednostek Nieodpłatnego Poradnictwa Powiatu Brzeskiego w 2019 r.
 INNE
plus Gminne jednostki organizacyjne
minus Redakcja Biuletynu
plus Instrukcja obsługi biuletynu
minus Informacje nieudostępnione
minus Dziennik Ustaw w wersji elektronicznej
minus Monitor Polski w wersji elektronicznej
minus Dziennik Urzędowy Województwa Opolskiego
minus WZORY urzędowych formularzy wniosków o przyznanie prawa pomocy w postępowaniu przed sądami administracyjnymi
minus Wniosek o udostępnienie informacji o stanie sprawy
plus Program Rozwoju Gminnej i Powiatowej Infrastruktury Drogowej na lata 2016-2019
 WYBORY
plus WYBORY PARLAMENTARNE - 2019
plus EUROWYBORY 2019
plus WYBORY SAMORZĄDOWE - 2018 ROK
 OŚWIADCZENIA MAJĄTKOWE
minus Informacja o przetwarzaniu danych
minus Wzór oświadczenia majątkowego radnego
minus Wzór oświadczenia majątkowego
minus Oświadczenie majątkowe Burmistrza (składane na 2 miesiące przed zakończeniem kadencji 2014-2018)
minus Oświadczenie majątkowe Przewodniczącego Rady Miejskiej (składane na 2 miesiące przed zakończeniem kadencji 2014-2018)
plus Oświadczenia majątkowe - 2018 rok
minus Oświadczenie majątkowe Burmistrza (kadencja 2018-2023) - początek kadencji
minus Oświadczenie majątkowe Przewodniczącego Rady Miejskiej (kadencja 2018- 2023) - początek kadencji
plus Oświadczenia Majątkowe Radnych Kadencji 2018 - 2023
plus Oświadczenia majątkowe - 2018 rok
plus Oświadczenia majątkowe - 2019 rok
 Urzędy Centralne
minus Spis adresów
 Informacje
plus Zarz–dzenia
plusPrzetargi
plusOgłoszenia
plusObwieszczenia
PLANY POSTКPOWAС
A A A


 

Ogólne zasady udzielania pomocy publicznej

Uregulowania art. 67b ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60, z późn. zm.) oraz unormowania z zakresu pomocy publicznej wynikające z ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. Nr 123, poz. 1291) prowadzi do wniosku, iż te ostatnie mają w tej relacji bezwzględne pierwszeństwo.

Udzielenie pomocy publicznej wymaga jej uprzedniego zgłoszenia i notyfikacji dokonywanej przez KE. Przez notyfikację należy przy tym rozumieć przekazanie KE, zgodnie z art. 88 Traktatu ustanawiającego Wspólnotę Europejską – TWE, projektu programu pomocowego, projektu pomocy indywidualnej lub projektu pomocy indywidualnej na restrukturyzację, wraz z informacjami niezbędnymi dla oceny zgodności pomocy publicznej ze wspólnym rynkiem (art. 2 pkt 15, art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej). Procedurze tej podlega również istotna zmiana  zatwierdzonego przez KE programu pomocowego, pomocy indywidualnej lub pomocy na restrukturyzację. Istnieją jednak przypadki wyjątków od zasady notyfikacji, a mianowicie przypadki określone w rozporządzeniach RE i KE, a także notyfikowane programy pomocowe, na podstawie których udzielana będzie pomoc indywidualna. Mając na uwadze powyższe, najogólniej można wskazać, iż z punktu widzenia obowiązku notyfikacji pomocy, istnieją dwie zasadnicze grupy przypadków, a mianowicie:

1) grupa pierwsza– wyłączenie obowiązku notyfikacji:

   a) pomoc de minimis;   

   b) pomoc w ramach wyłączeń grupowych (w szczególności: pomoc dla małych i średnich  przedsiębiorstw, na szkolenia, na zatrudnienie);

   c) pomoc indywidualna na podstawie programów pomocowych notyfikowanych przez KE;

2) grupa druga – obowiązek notyfikacji:

    a) programy pomocowe;

   b) pomoc indywidualna na podstawie notyfikowanego programu pomocowego w przypadku gdy KE zastrzegła taki obowiązek;

c) pomoc indywidualna, przyznawana poza programem pomocowym, w tym również na podstawie programu pomocowego (aktu normatywnego), nie notyfikowanego przez KE.

W odniesieniu do Polski, wyłączenie obowiązku notyfikacji pomocy w określonych przypadkach wynika również z Traktatu akcesyjnego (pkt. 3 załącznika IV do Aktu dotyczącego warunków przystąpienia do UE).

 

Oprócz powyższego, ustawa o postępowaniu w sprawach pomocy publicznej wprowadziła wewnętrzną (krajową) procedurę opiniowania w tym zakresie (art. 1 pkt 1, art. 12– art. 19 ustawy o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej ). Należy również zwrócić uwagę, że KE posiada prawo weryfikacji nie tylko w stosunku do pomocy, która ma być dopiero udzielona (art. 88 ust. 3 TWE;

Podmiot udostępniający: Burmistrz Miasta Brzegu
Osoba, która wytworzyła informację: Teresa Wąsowicz - Kierownik Biura Podatków i Opłat
Osoba, która odpowiada za treść: Teresa Wąsowicz - Kierownik Biura Podatków i Opłat
Osoba, która wprowadzała dane: Anna Jabłońska
Data wytworzenia informacji: 2005-11-07 11:09:23
Data udostępnienia informacji: 2005-11-07 11:09:23
Data ostatniej aktualizacji: 2005-11-07 11:12:03

Wersja do wydruku...

corner   corner