Brzeg, dnia 22 lutego 2012r.
OR.IV.271.1.8.2012
DO WSZYSTKICH WYKONAWCÓW,
KTÓRZY POBRALI SPECYFIKACJĘ
ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
dot. postępowania na zadanie pn.:
„Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej na terenie
Gminy Miasto Brzeg” w części dotyczącej termomodernizacji budynku
Zespołu Szkół nr 1 z Oddziałami Sportowymi.
(organizowanego w trybie przetargu nieograniczonego)
Działając na podstawie art. 38 ust.1, 2 i 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, Zamawiający informuje, że w dniach 16 i 17 lutego br. wpłynęły do Zamawiającego pytania od Wykonawców do treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia i dokonuje następujących zmian treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz udziela następujących odpowiedzi:
Pytanie nr 1:
Wniosek o zmianę w punkcie 5 ppkt 1b SIWZ dotyczącym warunków udziału w postępowaniu ten sposób, że kwota wartości robót polegających na remoncie wewnętrznej instalacji centralnego ogrzewania objętych referencjami wynosi 100.000 zł za każde zadanie.
Odpowiedź na pytanie nr 1:
Zamawiający informuje, że nie wyraża zgody na zmianę i podtrzymuje kwoty wartości robót polegających na remoncie wewnętrznej instalacji centralnego ogrzewania objętych referencjami podane w punkcie 5 ppkt 1b SIWZ.
Pytanie nr 2:
dot. pkt. 5 ppkt 1b SIWZ.
Czy Zamawiający w ramach posiadanej wiedzy i doświadczenia niezbędnej do wykonania zamówienia dopuszcza możliwość wykazania przez Wykonawcę :
- co najmniej 2 zadań polegających na wykonaniu ocieplenia elewacji budynku wraz z tynkiem strukturalnym o wartości min. 500 000 zł. brutto każde;
- co najmniej 2 zadań polegających na wykonaniu lub remoncie wewnętrznej instalacji centralnego ogrzewania o wartości min. 500 000 zł. brutto każde;
- co najmniej 2 zadań polegających na montażu lub wymianie stolarki okiennej i drzwiowej o wartości min. 500 000 zł. brutto każde.
Odpowiedź na pytanie nr 2:
TAK.
Zamawiający zmienia treść punktu 5 ppkt 1 lit. b) w zakresie warunku dotyczącego posiadania wiedzy i doświadczenia , który otrzymuje brzmienie:
„posiadają wiedzę i doświadczenie niezbędne do wykonania zamówienia, Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie- wykonał co najmniej 2 zadania polegające na wykonaniu ocieplenia elewacji budynku wraz z tynkiem strukturalnym o wartości min. 500.000 zł brutto każde; co najmniej 2 zadania polegające na wykonaniu lub remoncie wewnętrznej instalacji centralnego ogrzewania o wartości min. 500.000 zł brutto każde, oraz co najmniej 2 zadania polegające na montażu lub wymianie stolarki okiennej i drzwiowej o wartości min. 500.000 zł brutto każde;
Pytanie nr 3:
dot. przedmiaru robót – dział D-02 – Wymiana stolarki okiennej i drzwiowej poz. 6 – „montaż okien z PCV z obróbką obsadzenia o pow. ponad 2,5 m2 –okno O-1”.
Podana w przedmiarze wielkość = 443,99m2 jest błędna.
Jeżeli wierzyć informacjom podanym w zestawieniu stolarki okiennej – rys.10/B okna O-1 o wymiarach 2,38 x 2,05 w ilościach 121szt. mają łączną powierzchnię = 590,36m2.
Albo jest błąd w przedmiarze, albo w zestawieniu stolarki, lub co gorsza jest jeszcze inna ilość tych okien - w rzeczywistości co wynika z ich podanej ilości na rysunkach elewacji = 149szt.
- na elewacji wschodniej zaznaczona ilość okien O-1 = 17szt.
- na elewacji zachodniej zaznaczona ilość okien O-1 = 21szt.
- na elewacji północnej zaznaczona ilość okien O-1 = 30szt
- na elewacji południowej zaznaczona ilość okien O-1 = 81szt
co łącznie daje ilość = 149szt. – gdzie jest prawda (!?)
Prosimy o dokonanie korekty i wskazanie która wielkość jest prawdziwa.
Odpowiedź na pytanie nr 3:
Z uwagi na wymienioną wcześniej przez dyrekcję ZS nr 1 z OS w Brzegu znaczną część stolarki okiennej na obiekcie, ilość podanej w przedmiarze robót i dokumentacji projektowej stolarki okiennej o symbolu O-1 ulega zmianie i wynosi 78 sztuk = 380,56 m2.
Dotyczy to również okien o symbolu O-2, których ilość do wymiany wynosi 30 sztuk = 60,18 m2 oraz okien o symbolu O-13, których ilość do wymiany wynosi 71 sztuk = 219,76 m2.
Pytanie nr 4:
– dot. przedmiaru j.w. i zestawienia stolarki okiennej – rys.10/B gdzie podana ilość okien O-4 = 46szt. i tym samym podana powierzchnia tych okien w przedmiarze – poz.9 = 62,96m2 – są wielkościami błędnymi.
Jak wynika z oznaczeń okien do wymiany zaznaczonych na rysunkach elewacji symbolem O-4, ich ilość = 53szt.
- na elewacji wschodniej zaznaczona ilość okien O-4 = 4szt.
- na elewacji zachodniej zaznaczona ilość okien O-4 = 8szt.
- na elewacji północnej zaznaczona ilość okien O-4 =14szt.
- na elewacji południowej zaznaczona ilość okien O-4 =27szt.
co łącznie daje ilość = 53szt – która ilość jest prawdziwa (!?)
Prosimy o dokonanie korekty i wskazanie która ilość jest prawdziwa.
Odpowiedź na pytanie nr 4:
Podana w dokumentacji projektowej i przedmiarze robót ilość stolarki okiennej o symbolu
O-4 jest prawidłowa. W zadanym pytaniu wskazano błędną ilość okien przeznaczonych do wymiany w elewacji południowej, która wg Państwa powinna wynosić 27 sztuk. Właściwa ilość wszystkich okien O-4 do wymiany wynosi 46 sztuk (w tym w elewacji południowej 20 sztuk). Różnica wynika z podwójnie policzonej przez Państwo ilości okien w elewacji południowej budynku „B”.
Pytanie nr 5:
– dot. przedmiaru j.w. i zestawienia stolarki okiennej – rys. 10/B gdzie podana ilość okien O-24 = 12szt. i tym samym podana powierzchnia tych okien w przedmiarze – poz.29 = 45,00m2 – są wielkościami błędnymi.
Jak wynika z oznaczeń okien do wymiany zaznaczonych na rysunkach elewacji symbolem O-24, ich ilość = 15szt.
- na elewacji wschodniej zaznaczona ilość okien O-24 = 6szt.
- na elewacji zachodniej zaznaczona ilość okien O-24 = 9szt.
- na elewacji północnej zaznaczona ilość okien O-24 = 0szt
- na elewacji południowej zaznaczona ilość okien O-24 = 0szt
co łącznie daje ilość = 15szt – która ilość jest prawdziwa (!?)
Prosimy o dokonanie korekty i wskazanie która ilość jest prawdziwa
Odpowiedź na pytanie nr 5:
Podana w dokumentacji projektowej i przedmiarze robót ilość stolarki okiennej o symbolu O-24 jest prawidłowa. W zadanym pytaniu wskazano błędną ilość okien przeznaczonych do wymiany w elewacji zachodniej, która wg oferenta powinna wynosić 9 sztuk. Właściwa ilość wszystkich okien o symbolu O-24 do wymiany wynosi 12 sztuk (w tym 6 sztuk w elewacji zachodniej). Różnica wynika z powielenia przez Państwo ilości okien w elewacji zachodniej budynku „F”.
Pytanie nr 6:
– dot. zestawienia stolarki drzwiowe – rys.11/B.
Prosimy o potwierdzenie, że drzwi zewnętrzne dwuskrzydłowe oznaczone na elewacji północnej symbolem D-4 do wymiany, są pominięte w zestawieniu stolarki drzwiowej i pominięte w przedmiarze i nie wchodzi ich wymiana w zakres oferty – lub odwrotnie.
Prosimy również o potwierdzenie, że wymianie podlega wyłącznie stolarka drzwiowa zewnętrzna – bez wymiany stolarki drzwiowej wewnętrznej.
Prosimy o potwierdzenie w/w zagadnień.
Odpowiedź na pytanie nr 6:
Potwierdzamy, że drzwi oznaczone symbolem D-4 (i D-5) są już wcześniej wymienione, stąd nie występują w zestawieniu stolarki i przedmiarze robót. Wymianie podlegają drzwi wewnętrzne wiatrołapu zintegrowane z dwoma okienkami w budynku „D” – symbol O-9 i
D-2, zgodnie z przedmiarem robót.
Pytanie nr 7:
– prosimy o sprecyzowanie, który zapis jest poprawny.
W szczegółowej specyfikacji technicznej – „Wymiana stolarki okiennej i drzwiowej w budynku ZS nr.1 z OS w Brzegu” w pkt. 2.1.2. – stolarka drzwiowa, figuruje zapis: - „stolarka drzwiowa drewniana – brązowa”, oraz w pkt.1.3.,
podpunkt 1.3.6. zapis – „montaż stolarki drzwiowej zewnętrznej drewnianej i wewnętrznej wiatrołapu z PCV”.
W pozostałych elementach materiałów przetargowych t.j. w opisie technicznym pkt. 8.3.2 – stolarka drzwiowa, oraz w przedmiarze robót istnieją zapisy, że cała nowa stolarka drzwiowa ma być z profili PCV.
Który zapis jest prawdziwy.
Prosimy o wyjaśnienie.
Odpowiedź na pytanie nr 7:
Całość stolarki drzwiowej zewnętrznej i wewnętrznej (wiatrołapu) ma zostać wykonana z profili PCV w kolorze brązowym.
Pytanie nr 8:
– dot. przedmiaru robót D-01 – „Ocieplenie elewacji z kolorystyką budynku”.
Od poz.18–do poz.22 dotyczących demontażu i montażu kratek wentylacyjnych brak jest informacji o rodzaju – materiału z jakiego powinny być wykonane nowe kratki 14/14, 18/24, 14/21 i 33/33cm.
W dokumentacji (opisach i rysunkach) również nie ma na ten temat żadnych informacji.
Prosimy o doprecyzowanie tych informacji.
Odpowiedź na pytanie nr 8:
(numeracja oferenta) Kratki wentylacyjne występujące w elewacjach mają być wykonane z tworzywa sztucznego (PCV).
Pytanie nr 9:
– dot. przedmiaru robót D-02 – „Wymiana stolarki okiennej i drzwiowej” i ZESTAWIENIE STOLARKI OKIENNEJ – rys. nr. 10/B.
Na rysunku zestawienia stolarki istnieje zapis – „okna O-18 zabezpieczyć od środka siatką ochronną o splocie 10x10cm”.
Jak wynika z zestawienia stolarki – okien O-18 o wym.1,44x2,95m jest 9szt. co daje powierzchnię okien 38,23m2, zaś w przedmiarze w poz.40 figuruje ilość siatki ochronnej na okna = 70,20m2 – skąd ta różnica (!?).
Prosimy o wyjaśnienie.
Odpowiedź na pytanie nr 9:
Siatka ochronna w małej sali gimnastycznej będzie rozpostarta oprócz na 9 sztuk (38,23 m2) okien również na znacznej powierzchni ściany (31,97 m2) i tym samym ochraniać będzie okna oraz ścianę przed uderzeniem np. piłką.
Pytanie nr 10:
– dot. przedmiaru robót D-01 – „Ocieplenie elewacji z kolorystyką budynku” i opisu technicznego do projektu budowlano-wykonawczego pkt.8 ppkt.8.4 i 8.5.
Z informacji uzyskanych u producentów elementów z blachy tytan.-cynk. – parapetów, obróbek blacharskich, rynien i rur spustowych wynika, że nie produkuje się blach tytan.-cynk. o podanej gr. 0,55mm – powszechnie produkowane i stosowane są gr. 0,60mm dla takich elementów.
Podobnie nie produkuje się rur spustowych z blachy tytan.-cynk. o średnicy 110mm – powszechnie produkowane są i stosowane rury spustowe o średnicy 100mm lub 150mm.
Producent w/w wyrobów uważa za niewskazane – wręcz za niedopuszczalne malowanie elementów z blachy tytan-cynk. w określonym w opisie technicznym kolorze brązowym RAL 3000 – farby na tych wyrobach z uwagi na małą przyczepność do podłoża bardzo szybko ulegają złuszczeniu, co wpływa na estetykę efektu finalnego. Wyroby te można ewentualnie patynować w barwie zbliżonej do zadanej w dokumentacji.
Prosimy również o wyjaśnienie rozbieżności pomiędzy określonymi w opisie technicznym szerokościami rynien i średnicami rur spustowych – odpowiednio 150mm i 110mm, a opisami w przedmiarze robót w poz. 59, poz.60 i poz.62 – rynien o średnicy 80mm i rur spustowych o średnicy 150 i 50 mm.
Prosimy zajęcie stanowiska i wyjaśnienia.
Odpowiedź na pytanie nr 10:
W przedmiarze omyłkowo wprowadzono wielkości dotyczące średnicy i grubości rur spustowych. Należy przyjąć do wyceny odpowiadające podanym w przedmiarze robót wielkości, odpowiednio: dla przyjętej średnicy 110 mm – średnicę 100 mm. Rynny i rury spustowe należy wycenić i wykonać z blachy tytan-cynk o grubości 0,60 mm. Projektant dopuszcza zastosowanie kolorystyki elementu wykonanego z blachy tytan-cynk w kolorze naturalnym dla tego materiału, czyli srebrzysto-szarym.
W sprawie rozbieżności wielkości rynien i rur spustowych ujętych w dokumentacji projektowej i przedmiarze robot, za właściwe uznaje się wielkości zawarte w przedmiarze robót.
Pytanie nr 11:
– prosimy o podpowiedź, na podstawie jakich materiałów przetargowych oferent ma dokonać obmiaru, lub zweryfikować wielkości-ilości podane w przedmiarach robót – np.
- wymiana lub uzupełnienie krat prostych okiennych + roboty malarskie
- rozebranie i ponowny montaż krat studzienek okiennych, przebicia otworów w ścianach studzienek, wykonania odwodnienia studzienek okiennych, remont studzienek, malowanie krat studzienek
- rozebranie ekranu z płyt azbestowo-cementowych (demontaż, transport, utylizacja).
- schody i barierki – skucie warstwy lastrico, płytkowanie powierzchni płytkami GRESS, roboty malarskie
- pokrycie daszków nad wejściami papą termozgrzewalną
w sytuacji gdy udostępniona dokumentacja przetargowa nie obrazuje tych elementów – ich rysunków, wymiarów, lokalizacji, a przedmiar robót jest jedynie materiałem pomocniczym.
Czy oferent powinien sam opracować inwentaryzację stanu istniejącego (!?) – ale to wymagało by przesunięcia terminu składania ofert.
Jednocześnie w opisie do projektu budowlano-wykonawczego w pkt.2 – „Podstawa opracowania” figuruje zapis, że jednym z elementów wykonania opracowania projektowego była inwentaryzacja budowlana.
Uważamy że powinna być ona dołączona do materiałów przetargowych – zwykle jest to opracowanie (rzuty, przekroje, opisy) rysunki zwymiarowane, co pozwala na zweryfikowanie, również powierzchni elewacji do wyremontowania (ocieplenia i tynkowania), a nie opieranie się jedynie na danych podanych w przedmiarach robót, który to materiał jak napisano w SIWZ jest jedynie materiałem pomocniczym.
Odpowiedź na pytanie nr 11:
Obmiar wspomnianych robót zawarty jest w przedmiarze robót i na podstawie tego należy wycenić wartość tych robót budowlanych. Rysunki elewacji poszczególnych obiektów zostały przedstawione w skali 1:200, skąd można wyciągnąć i zweryfikować podstawowe wielkości potrzebnych elementów.
Nieodzowne do opracowania oferty przetargowej jest dokonanie wizji lokalnej na obiekcie.
W załączeniu przesyła się w wersji PDF następujące rysunki przedstawiające aktualne elewacje, aktualne zestawienie stolarki okiennej i drzwiowej oraz zweryfikowany przedmiar robót na wymianę stolarki okiennej i drzwiowej, który zastępuje poprzedni przedmiar robót.
Pytanie nr 12:
Po dokonaniu wizji lokalnej na obiekcie przewidzianym do termomodernizacji stwierdzamy, że znaczna część stolarki okiennej i drzwiowej jest wymieniona.
Prosimy o informację, czy cała stolarka okienna i drzwiowa przedstawiona w dokumentacji technicznej (zestawienie stolarki i przedmiary) przewidziana jest do wymiany, a jeśli nie to która nie jest przeznaczona do wymiany.
Odpowiedź na pytanie nr 12:
Istotnie częśćstolarki okiennej i drzwiowej została wcześniej już wymieniona. Stan ten został opisany w pytaniach wyżej. W związku z tym załącza się nowe materiały dotyczące wymiany stolarki okiennej i drzwiowej.
Na podstawie art. 12a ust. 2 w zw. z art. 38 ust. 4a pkt 1ustawy Prawo zamówień publicznych przedłuża się terminy:
·składania ofert z dnia 28 lutego 2012r. do godz. 10.30 na dzień 5 marca 2012r. do godz. 10.30.
·otwarcia ofert z dnia 28 lutego 2012r. o godz. 11.00 na dzień 5 marca 2012r. o godz. 11.00.
Zamawiający przypomina ponadto iż w/w zmiany stanowią integralną część siwz i wiążą Wykonawców.
Burmistrz Miasta Brzeg
Wojciech Huczyński