Brzeg, dnia 20 września 2012 r.
OR.IV.042.2.2012
DO WSZYSTKICH WYKONAWCÓW,
KTÓRZY POBRALI SPECYFIKACJĘ
ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
dot. postępowania na zadanie pn.:
(organizowanego w trybie przetargu nieograniczonego)
Działając na podstawie art. 38 ust.1 i 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, Zamawiający informuje, że w dniu 14 września br. wpłynęły do Zamawiającego pytania od Wykonawców do treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia i udziela następujących odpowiedzi:
Pytanie nr 1
W dokumencie “Zawartość specyfikacji istotnych warunków zamówienia dla postępowania o zamówienie publiczne powyżej 14.000 euro”, w punkcie 3 “Opis przedmiotu zamówienia”, ppkt 1 umieszczono zapis “W zadaniu 1,2,3, Wykonawca zapewni catering (dwudaniowy obiad, kawa, herbata, napoje, ciasto) dla Uczestników zajęć, natomiast w dokumencie “Szczegółowy Opis Przedmiotu Umowy”, pkt 4 “Zadanie 4 – Kurs zawodowy – Opiekun osób starszych i niepełnosprawnych”, ppkt 1.2 “Obowiązki wykonawcy”, 1.2.2. a), umieszczono następujące sformułowanie “zapewnienie zaplecza socjalnego i sanitarnego dla osób uczestniczących w szkoleniach oraz umożliwienie dostarczenia cateringu”. W związku z tym, czy wykonawca powinien uwzględniać w koszcie oferty dot. zadania 4 catering?
Czy zapis “umożliwienie dostarczenia cateringu” oznacza jedynie zapewnienie np.: pomieszczenia, w którym uczestnicy będą mogli konsumować posiłki, czy też, zapewnienie cateringu przez wykonawcę?
Odpowiedź na pytanie nr 1
Zamawiający informuje, że Zadanie nr 4 nie zawiera usługi cateringu. Wykonawca jest zobowiązany udostępnić miejsce do dostarczenia cateringu przez Zamawiającego oraz miejsce i czas do spożycia posiłków i napojów przez uczestników kursu.
Pytanie nr 2
Czy wykonawca/organizator szkolenia “Zadanie 4 – Kurs zawodowy – Opiekun osób starszych i niepełnosprawnych”, jest zobowiązany do ubezpieczenia NNW Uczestników, zlecenia badań sanitarno-epidemiologicznych (książeczka sanepidowska) Uczestników i zapewniania Uczestnikom stosownej odzieży ochronnej w postaci fartuchów, czepków, klapek, rękawic jednorazowych, które to są niezbędne do odbycia praktyk w placówkach medycznych, w tym oddziałach szpitalnych? Takich informacji nie ma w dokumentacji przetargowej, ale nie jest też, określone czy Uczestnicy pod tym kątem zostaną wyposażeni niezależnie od wykonawcy.
Odpowiedź na pytanie nr 2
Zamawiający informuje, że Wykonawca nie jest zobowiązany do ubezpieczenia, zlecenia badań sanitarno-epidemiologicznych uczestników. Wykonawca nie jest również zobowiązany do zapewniania uczestnikom odzieży medycznej, niezbędnej do odbycia praktyk.
Pytanie nr 3
Prosimy o szczegółowe wyjaśnienie, jakie informacje mają być zawarte w Załączniku nr 2 do oferty “Doświadczenie w zakresie wykonawstwa” w kolumnie 1 “Rodzaj usług i ich lokalizacja/nazwa zadania” i w kolumnie 3 “Wartość usług określonych w warunku udziału w postępowaniu”.
Odpowiedź na pytanie nr 3
W kolumnie 1 „Rodzaj usług i ich lokalizacja/ nazwa zadania” należy wpisać rodzaj usługi lub nazwę zadania (projektu), w ramach którego Wykonawca zrealizował bądź realizuje usługę lub usługi, których przedmiot (zakres) jest tożsamy z usługami wymaganymi przez zamawiającego -określonymi w warunku udziału w zakresie wiedzy i doświadczenia (z uwzględnieniem podziału zamówienia na części)- w pkt 6 ppkt 1) specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
W kolumnie 3 “Wartość usług określonych w warunku udziału w postępowaniu” należy wpisać wartość wykonanej lub wykonywanej usługi, której przedmiotem jest szkolenie z zakresu odpowiadającego określonemu w warunku udziału.
Pytanie nr 4
Jakie informacje w tabeli w Załączniku nr 2 do oferty “Doświadczenie w zakresie wykonawstwa” może/powinien zawrzeć oferent/wykonawca, który realizował analogiczne do zawartych w przetargu zadania, w ramach własnych projektów współfinansowanych ze środków EFS i jakie dokumenty można/powinno się dostarczyć w celu potwierdzenia prawidłowego wykonania usługi (własnych projektów)?
Odpowiedź na pytanie nr 4
Zgodnie z treścią rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. Nr 226, poz. 1817 z późn. zm.) oraz orzecznictwem Krajowej Izby Odwoławczej, Zamawiający może żądać od Wykonawcy wykazu wykonanych (wykonywanych) usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz dokumentów potwierdzających, że usługi ujęte w tym wykazie zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Takimi dokumentami mogą być referencje, protokoły odbioru, potwierdzenie dokonania płatności lub inne dokumenty.
Dokumenty potwierdzające należyte wykonanie usługi może wystawić podmiot, który ma wiedzę na temat wykonania umowy, który był odbiorcą świadczonych usług i miał prawo rozliczyć wykonawcę z prawidłowości ich świadczenia, a więc przez drugą stronę umowy,
z którą Wykonawca ją zawarł i na rzecz której zrealizował lub realizuje zamówienie (odbiorca usługi).
Zamawiający przypomina, iż w/w odpowiedzi przekazane Wykonawcom stanowią integralną część siwz i wiążą Wykonawców.
Równocześnie informujemy, że termin składania ofert nie ulega zmianie.
Burmistrz Miasta Brzeg
Wojciech Huczyński