Brzeg, dnia 17 listopada 2012 r.
OR.IV.271.1.24.2012
DO WSZYSTKICH WYKONAWCÓW,
KTÓRZY POBRALI SPECYFIKACJĘ
ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
dot. postępowania na zadanie pn.:
„Zakup energii elektrycznej na potrzeby obiektów Gminy Miasto Brzeg
i jej jednostek organizacyjnych.”
(organizowanego w trybie przetargu nieograniczonego)
Działając na podstawie art. 38 ust.1 i 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, Zamawiający informuje, że w dniach 14 i 16 listopada br. wpłynęły do Zamawiającego pytania od Wykonawców do treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia i udziela następujących odpowiedzi:
Pytanie nr 1
Zwracamy się z prośbą o uwarunkowanie rozpoczęcia sprzedaży energii elektrycznej (par. 7 Wzoru umowy i odpowiednie zapisy SIWZ) od pozytywnego przeprowadzenia procesu zmiany sprzedawcy.
Odpowiedź na pytanie nr 1
Zamawiający informuje, że rozpoczęcie sprzedaży ma nastąpić w terminach opisanych w § 7 projektu umowy. Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę terminów, ponieważ dotychczasowe umowy na sprzedaż energii dla obiektów opisanych w załączniku nr 1 są zawarte do 31stycznia 2013r. Tylko jeden nowy punkt odbioru określony w załączniku nr 2 ma umowę na czas określony do 31 grudnia 2012r. Zamawiający, mając na uwadze terminy realizacji zawartych umów, wcześniej ogłosił przetarg, aby wyłoniony w przetargu Wykonawca miał czas na pozytywne przeprowadzenie procesu zmiany sprzedawcy.
Pytanie nr 2
Zwracamy się z prośbą o udzielenie informacji odnośnie okresu obowiązywania i trybu rozwiązania /okresu wypowiedzenia/ dotychczasowych umów sprzedaży i umów kompleksowych dla poszczególnych obiektów.
Odpowiedź na pytanie nr 2
Dla punktów poboru wymienionych w załączniku nr 1 do wzoru umowy dotychczasowa umowa sprzedaży energii elektrycznej obowiązuje do 31 stycznia 2013 roku. Wszystkie te jednostki posiadają zawarte umowy na dystrybucję energii elektrycznej. Okres wypowiedzenia tej umowy wynosi 3 miesiące, jednak Gmina Miasto Brzeg nie będzie jej wypowiadała przed końcem jej obowiązywania.
Dla punktu poboru wymienionego w załączniku nr 2 do wzoru umowy obowiązuje umowa kompleksowa z terminem do 31.12.2012 roku i okres jej wypowiedzenia jest jednomiesięczny.
Pytanie nr 3
Zwracamy się z prośbą o udzielenie informacji czy Zamawiający posiada obecnie rozdzielone umowy na sprzedaż i dystrybucję energii?
Odpowiedź na pytanie nr 3
Poza jednym punktem poboru wymienionym w załączniku nr 2 do wzoru umowy, Gmina posiada rozdzielone umowy na sprzedaż i dystrybucję energii. Dla punktu poboru wymienionego w załączniku nr 2 do wzoru umowy obowiązuje umowa kompleksowa z terminem do 31.12.2012 roku.
Pytanie nr 4
Zwracamy się z prośbą o udzielenie informacji czy procedura zmiany sprzedawcy przeprowadzona będzie po raz pierwszy?
Odpowiedź na pytanie nr 4
Dla punktów poboru wymienionych w załączniku nr 1 do wzoru umowy - nie, dla punktu poboru wymienionego w załączniku nr 2 do wzoru umowy – tak.
Pytanie nr 5
Zwracamy się z prośbą o zmianę SIWZ w zakresie terminu wykonania zamówienia poprzez dodanie w Rozdz. 3 SIWZ oraz Rozdz.4 SIWZ zapisu warunkującego rozpoczęcie terminu realizacji zamówienia od a) 01.02.2013r., b) 01.01.2013r. o następującej treści: „… jednak nie wcześniej niż po spełnieniu wszystkich warunków przyłączenia do sieci OSD, oraz nie wcześniej niż z dniem skutecznego rozwiązania obowiązujących umów oraz wejścia w życie umów o świadczenie usług dystrybucji oraz pozytywnie przeprowadzonej procedurze zmiany sprzedawcy.”
Odpowiedź na pytanie nr 5
Nie ma potrzeby wprowadzania takiego zapisu, ponieważ dostawa energii elektrycznej dla obiektów wymienionych w załączniku nr 1 ma nastąpić dopiero od 01.02.2013 roku, wszystkie te obiekty przechodziły już dwukrotnie procedury zmiany sprzedawcy i posiadają odrębne umowy na dystrybucję. Tylko jeden obiekt posiada umowę kompleksową, która obowiązuje do 31.12.2012 roku i tylko dla tego jednego obiektu dostawa ma się rozpocząć od 01.01.2013 roku.
Pytanie nr 6
Zwracamy się z prośbą o zmianę załącznika- „oferta” ust. 2 na zapis o treści: „2. Termin płatności faktur: 21 dni od daty wystawienia faktury VAT.”
Odpowiedź na pytanie nr 6
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę tego zapisu. Termin płatności zgodnie ze wzorem umowy wynosi 21 dni od daty doręczenia Zamawiającemu prawidłowo wystawionej faktury VAT.
Pytanie nr 7
Zwracamy się z prośbą o zmianę załącznika- „oferta” ust. 4 na zapis o treści: „4. Termin realizacji zamówienia: od 01.01.2013r. do 31.12.2013r., jednak nie wcześniej niż po spełnieniu wszystkich warunków przyłączenia do sieci OSD, oraz nie wcześniej niż z dniem skutecznego rozwiązania obowiązujących umów oraz wejścia w życie umów o świadczenie usług dystrybucji oraz po pozytywnie przeprowadzonej procedurze zmiany sprzedawcy.”
Odpowiedź na pytanie nr 7
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę tego zapisu. Terminy rozpoczęcia dostaw pozostają bez zmian.
Pytanie nr 8
Zwracamy się z prośbą o zmianę § 4 ust 2 wzoru Umowy na zapis o treści: „2. Ceny wg których rozliczana będzie sprzedaż energii elektrycznej pozostaną niezmienne przez cały czas obowiązywania umowy, za wyjątkiem ustawowej zmiany podatku VAT oraz podatku akcyzowego.”
Odpowiedź na pytanie nr 8
Nie ma potrzeby zmiany zapisu §5 ust. 2 gdyż o możliwości zmiany umowy w wyniku zmiany podatku VAT mówią zapisy §9 ust.2 lit. d). Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę umowy w wyniku zmiany podatku akcyzowego.
Pytanie nr 9
Zwracamy się z prośbą o zmianę § 6 ust. 2 wzoru Umowy na zapis o treści: „2. Należności, wynikające z faktury będą płatne w terminie 21 dni od daty prawidłowo wystawionej faktury, zawierającej wyszczególnienie należności za energię elektryczną w rozbiciu na poszczególne jednostki organizacyjne, stanowiące punkty poboru, o których mowa w załącznikach nr 1 i 2 do niniejszej umowy.
Odpowiedź na pytanie nr 9
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę tego zapisu. Termin płatności zgodnie ze wzorem umowy wynosi 21 dni od daty doręczenia Zamawiającemu prawidłowo wystawionej faktury VAT.
Pytanie nr 10
Zwracamy się z prośbą o zmianę § 6 ust. 3 wzoru Umowy na zapis o treści: „3. Za dzień zapłaty uznaje się datę wpływu na rachunek bankowy Wykonawcy.”
Odpowiedź na pytanie nr 10
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę tego zapisu. Za dzień zapłaty uznaje się datę obciążenia rachunku Zamawiającego.
Pytanie nr 11
Zwracamy się z prośbą o zmianę § 7 ust 1 wzoru Umowy zakresie terminu wykonania zamówienia poprzez dodanie zapisu warunkującego rozpoczęcie terminu realizacji zamówienia od a) 01.02.2013r., b) 01.01.2013r. o następującej treści: „… jednak nie wcześniej niż po spełnieniu wszystkich warunków przyłączenia do sieci OSD, oraz nie wcześniej niż z dniem skutecznego rozwiązania obowiązujących umów oraz wejścia w życie umów o świadczenie usług dystrybucji oraz po pozytywnie przeprowadzonej procedurze zmiany sprzedawcy.”
Odpowiedź na pytanie nr 11
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę tego zapisu. Terminy rozpoczęcia dostaw pozostają bez zmian.
Pytanie nr 12
Zwracamy się z prośbą o wykreślenie § 7 ust.6 lit. c) wzoru Umowy.
Odpowiedź na pytanie nr 12
Zamawiający informuje, że we wzorze umowy skreśla się zapisy §7 ust 6 lit. c.
Pytanie nr 13
Zwracamy się z prośbą o wykreślenie § 8 ust.1 lit. b) wzoru Umowy.
Odpowiedź na pytanie nr 13
Zamawiający nie wyraża zgody na wykreślenie tego zapisu.
Jednocześnie Zamawiający -Burmistrz Miasta Brzegu- decyzją Komisji Przetargowej z dnia 17 listopada 2012r., działając na podstawie art. 38 ust.4 ustawy Prawo zamówień publicznych, dokonuje następujących zmian treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
1) Zamawiający zmienia treść punktu 3 ppkt 1 SIWZ w zakresie opisu przedmiotu zamówienia , który otrzymuje brzmienie:
„1) Przedmiotem zamówienia jest: „Zakup energii elektrycznej na potrzeby obiektów Gminy Miasto Brzeg i jej jednostek organizacyjnych”.
Przedmiot zamówienia obejmuje zakup energii elektrycznej na potrzeby obiektów Gminy Miasto Brzeg i jej jednostek organizacyjnych, określonych w wykazach stanowiących załączniki nr 1 i nr 2 do wzoru umowy. Planowana łączna wysokość zużycia energii elektrycznej szacowana jest w wysokości 1761,9 MWh.
Rozpoczęcie dostawy energii powinno nastąpić:
a) dla punktów poboru wymienionych w załączniku nr 1 do wzoru umowy - z dniem 01.02.2013 r.,
b) dla punktu poboru wymienionego w załączniku nr 2 do wzoru umowy - z dniem 01.01.2013r.”
2) Zamawiający zmienia treść wzoru oferty w zakresie punktu 2 ppkt 1, który otrzymuje brzmienie:
” … Na powyższą kwotę składa się:
Ilość energii
[MWh]
|
Cena jednostkowa netto
[zł /MWh]
|
Wartość oferty netto [ zł ]
|
Wartość oferty brutto [ zł ]
|
Podatek VAT [ % ]
|
1761,9
|
|
|
|
|
3) Zamawiający zmienia treść wzoru Umowy w zakresie § 2 ust.2, który otrzymuje brzmienie:
„2.Planowaną wysokość zużycia energii elektrycznej w okresie trwania umowy dla poszczególnych punktów poboru określanych w Załącznikach do Umowy szacuje się łącznie w wysokości 1761,9 MWh.”
4) Zamawiający zmienia treść wzoru Umowy poprzez skreślenie zapisów § 7 ust. 6 lit.c
5) Zamawiający zmienia treść załącznika nr 1 do wzoru Umowy poprzez wykreślenie pozycji 18.
Na podstawie art. 12a ust.2 w zw. z art. 38 ust. 4a pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych przedłuża się terminy:
·składania ofert z dnia 21 listopada 2012r. do godz. 10.30 na dzień 22 listopada 2012r. do godz. 11.30.
·otwarcia ofert z dnia 21 listopada 2012r. do godz. 11.00 na dzień 22 listopada 2012r. o godz. 12.00.
Zamawiający przypomina ponadto iż w/w zmiany stanowią integralną część siwz
i wiążą Wykonawców.
Na stronie internetowej Zamawiającego www.bip. brzeg.pl zamieszczone zostały następujące dokumenty uwzględniające powyższe modyfikacje tj.: wzór oferty, wzór umowy oraz załącznik nr 1 do wzoru umowy.
Burmistrz Miasta Brzeg
Wojciech Huczyński