logo
Wersja dla niedowidzących
  Gmina Brzeg
      
corner
Statystyki
Rejestr zmian
Mapa strony
Instrukcja biuletynu
Pliki do pobrania
corner
  
corner corner
corner corner
 ORGANA WŁADZY
plus Burmistrz Brzegu
plus Rada Miejska
 PRAWO LOKALNE
minus Statut Brzegu
plus Budżet miasta na 2006 rok
plus Budżet miasta na 2007 rok
plus Budżet miasta na 2008 rok
plus Budżet miasta na 2009 rok
plus Budżet miasta na 2010 rok
plus Budżet miasta na 2011 rok
plus Budżet miasta na 2012 rok
plus Budżet miasta na 2013 rok
plus Budżet miasta na 2014 rok
plus Budżet Gminy na 2015 rok
minus Projekt budżetu Gminy Brzeg na 2016 rok
plus Budżet Gminy Brzeg na 2016 rok
plus Budżet Gminy Brzeg na 2017 rok
plus BUDŻET GMINY BRZEG NA 2018 ROK
plus Budżet Gminy Brzeg na 2019 rok
plus Budżet Gminy Brzeg na 2020 rok
plus SPRAWOZDANIA FINANSOWE ZA 2018 ROK
minus RAPORT O STANIE GMINY BRZEG ZA ROK 2018
plus Uchwały
plus Zarządzenia - wykazy
plus Podatki i opłaty lokalne
plus Zagospodarowanie przestrzenne
minus Strategia Rozwoju Gminy Brzeg na lata 2016-2022
minus Lokalny Program Rewitalizacji dla Gminy Brzeg na lata 2016 - 2023
minus Plan Gospodarki Niskoemisyjnej dla Gminy Brzeg
minus Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta Brzeg
minus Regulamin udzielania zamówień publicznych
minus Zarządzenie Nr 1474/2016 w sprawie wprowadzenia Instrukcji udzielania zamówień współfinansowanych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020 (...)
minus Regulamin dostarczania wody i odprowadzania ścieków
plus OCHRONA ŚRODOWISKA
minus Strategia Rozwiązywania Problemów Społecznych w Gminie Brzeg na lata 2016 - 2022
minus Gminny Program Wspierania Rodziny na lata 2019-2021
minus PROGRAM OCHRONY ZDROWIA PSYCHICZNEGO DLA GMINY BRZEG NA LATA 2019-2023
plus ORGANIZACJE POZARZĄDOWE
minus INFORMACJE O ZGROMADZENIACH
minus Taryfa dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków
plus INSTYTUCJE KULTURY
minus Plan Zarządzania Kryzysowego Gminy Brzeg
 URZĄD MIASTA
minus Dane podstawowe
minus Regulamin organizacyjny
minus Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta
plus Struktura organizacyjna Urzędu Miasta - WYKAZ ZAŁATWIANYCH SPRAW (karty usług,wnioski)
minus Godziny pracy Urzędu Miasta
minus Rejestry, ewidencje i archiwa
plus Ewidencja działalności gospodarczej
plus Analiza przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg w Urzędzie Miasta w Brzegu
minus Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
plus Kontrole
plus Kontrole wewnętrzne
plus Regulamin naboru pracowników na wolne stanowiska urzędnicze
plus Ogłoszenia naboru na wolne stanowiska urzędnicze
plus Ogłoszenie naboru na wolne stanowiska w jednostkach organizacyjnych
minus Projekty współfinansowane przez Unię Europejską
minus Księga Jakości Urzędu Miasta w Brzegu
minus Polityka Jakości Urzędu Miasta w Brzegu
minus Informacja dotycząca ustawy o języku migowym
plus Lobbing
minus Ogłoszenia naboru na wolne stanowiska w Urzędzie Miasta w Brzegu
minus Pomiar satysfakcji klientów urzędu
plus PETYCJE
minus Lista jednostek Nieodpłatnego Poradnictwa Powiatu Brzeskiego w 2019 r.
 INNE
plus Gminne jednostki organizacyjne
minus Redakcja Biuletynu
plus Instrukcja obsługi biuletynu
minus Informacje nieudostępnione
minus Dziennik Ustaw w wersji elektronicznej
minus Monitor Polski w wersji elektronicznej
minus Dziennik Urzędowy Województwa Opolskiego
minus WZORY urzędowych formularzy wniosków o przyznanie prawa pomocy w postępowaniu przed sądami administracyjnymi
minus Wniosek o udostępnienie informacji o stanie sprawy
plus Program Rozwoju Gminnej i Powiatowej Infrastruktury Drogowej na lata 2016-2019
 WYBORY
plus WYBORY PARLAMENTARNE - 2019
plus EUROWYBORY 2019
plus WYBORY SAMORZĄDOWE - 2018 ROK
 OŚWIADCZENIA MAJĄTKOWE
minus Informacja o przetwarzaniu danych
minus Wzór oświadczenia majątkowego radnego
minus Wzór oświadczenia majątkowego
minus Oświadczenie majątkowe Burmistrza (składane na 2 miesiące przed zakończeniem kadencji 2014-2018)
minus Oświadczenie majątkowe Przewodniczącego Rady Miejskiej (składane na 2 miesiące przed zakończeniem kadencji 2014-2018)
plus Oświadczenia majątkowe - 2018 rok
minus Oświadczenie majątkowe Burmistrza (kadencja 2018-2023) - początek kadencji
minus Oświadczenie majątkowe Przewodniczącego Rady Miejskiej (kadencja 2018- 2023) - początek kadencji
plus Oświadczenia Majątkowe Radnych Kadencji 2018 - 2023
plus Oświadczenia majątkowe - 2018 rok
plus Oświadczenia majątkowe - 2019 rok
 Urzędy Centralne
minus Spis adresów
 Informacje
plus Zarz–dzenia
minusPrzetargi
   plus2005
   plus2006
   plus2007
   plus2008
   plus2009
   plus2010
   plus2011
   plus2012
   plus2013
   plus2014
   plus2015
   plus2016
   plus2017
   plus2018
   plus2019
   plus2020
plusOgłoszenia
plusObwieszczenia
PLANY POSTКPOWAС
A A A


Przetargi: 2013 > wrzesień > 2013-09-03
GRUPOWE UBEZPIECZENIE NA ŻYCIE PRACOWNIKÓW ORAZ CZŁONKÓW RODZIN PRACOWNIKÓW URZĘDU MIASTA W BRZEGU.

 

Brzeg, dnia 9 września 2013 r.
 
OR.IV.271.1.10.2013
 
 
DO WSZYSTKICH WYKONAWCÓW,
KTÓRZY POBRALI SPECYFIKACJĘ
ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
 
 
 
dot. postępowania na zadanie pn.:
„Grupowe ubezpieczenie na życie pracowników oraz członków rodzin
pracowników Urzędu Miasta w Brzegu.”
 (organizowanego w trybie przetargu nieograniczonego)
 
Działając na podstawie art. 38 ust.1 i 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2013 r., poz. 907 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, Zamawiający informuje, że w dniu 6 września br. wpłynęły do Zamawiającego pytania od Wykonawców do treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia i udziela następujących odpowiedzi:
 
Pytanie 1
Załącznik nr 1 SIWZ, IV, pkt. 3.
W związku z tym, że nie znamy adresów przyszłych ubezpieczonych- nie możemy zobowiązać się do spełnienia wymogu organizacji komisji lekarskiej zgodnie z zapisami SIWZ. Zwracamy się z prośbą o zmianę zapisu na „W przypadku konieczności stawienia się ubezpieczonego na komisji lekarskiej/przeprowadzenia badania lekarskiego, Wykonawca zapewni organizację komisji lekarskiej/badania lekarskiego orzekających o stanie zdrowia ubezpieczonych na potrzeby realizacji umowy, w placówkach medycznych zlokalizowanych w maksymalnej odległości 20 km od miejsca siedziby Ubezpieczającego.
Zamawiający dopuszcza możliwość zaocznego orzekania na podstawie przedstawionej kompletnej dokumentacji medycznej, z zastrzeżeniem, że w przypadku braku akceptacji takiego orzeczenia Wykonawca na uzasadniony wniosek Ubezpieczonego zobowiązany jest przeprowadzić na własny koszt komisję lekarską w celu ponownej weryfikacji orzeczonego uszczerbku na zdrowiu.”
 
Odpowiedź na pytanie nr 1:
W związku z powyższym zmianie ulega treść klauzuli nr 3 wg informacji poniżej:
3.          Gwarancja zapewnienia organizacji komisji lekarskiej/badania lekarskiegoOBLIGATORYJNA
„W przypadku konieczności stawienia się ubezpieczonego na komisji lekarskiej/przeprowadzenia badania lekarskiego, Wykonawca zapewni organizację komisji lekarskiej/badania lekarskiego orzekających o stanie zdrowia ubezpieczonych na potrzeby realizacji umowy, w placówkach medycznych zlokalizowanych w maksymalnej odległości 20 km od miejsca siedziby Ubezpieczającego.
Zamawiający dopuszcza możliwość zaocznego orzekania na podstawie przedstawionej kompletnej dokumentacji medycznej, z zastrzeżeniem, że w przypadku braku akceptacji takiego orzeczenia Wykonawca na uzasadniony wniosek Ubezpieczonego zobowiązany jest przeprowadzić na własny koszt komisję lekarską w celu ponownej weryfikacji orzeczonego uszczerbku na zdrowiu.”
 
Pytanie 2
W związku z wątpliwościami interpretacyjnymi Wykonawca prosi o potwierdzenie czy w ramach definicji pobytu na IOIM/OIT, wskazanej w Załączniku nr 1 do SIWZ str. 4 pkt 16, Zamawiający zaakceptuje def. OIT:
„OIT – Oddział Intensywnej Terapii wyodrębniony organizacyjnie jako osobny oddział w strukturach szpitala, wyposażony w sprzęt umożliwiający stałe monitorowanie podstawowych czynności życiowych oraz podjęcie czynności zastępczych w przypadku niewydolności narządów lub układów ustroju”?
Odpowiedź na pytanie nr 2:
Zamawiający dopuszcza powyższą definicję OIT wskazaną przez Wykonawcę.
 
Pytanie 3
Wykonawca prosi o potwierdzenie, że w przypadku sytuacji opisanych w:
1)         pkt. 2 Załącznika nr 1 do SIWZ str. 1: „Prawo przystąpienia do ubezpieczenia przysługuje również pracownikom i członkom rodzin pracowników, którzy byli objęci ubezpieczeniem grupowym funkcjonującym u Zamawiającego, a którzy w momencie wprowadzania nowej ochrony przebywali na urlopie bezpłatnym, wychowawczym, macierzyńskim, zwolnieniu lekarskim bądź w szpitalu.” oraz
2)         pkt. 4 Załącznika nr 1 do SIWZ str. 2: „Do okresu wyłączenia odpowiedzialności z tytułu zgonu ubezpieczonego w wyniku samobójstwa Wykonawca zaliczy staż ubezpieczonego z poprzedniej umowy ubezpieczenia.”
warunkiem jest zachowanie ciągłości odpowiedzialności pomiędzy dotychczasowym a nowym ubezpieczeniem.
 
Odpowiedź na pytanie nr 3:
Zamawiający potwierdza, że w przypadku powyższych sytuacji warunkiem jest zachowanie ciągłości odpowiedzialności pomiędzy dotychczasowym a nowym ubezpieczeniem.
 
 
Pozostałe zapisy SIWZ nie ulegają zmianom.
 
Zamawiający przypomina, iż w/w odpowiedzi oraz zmiany zapisów SIWZ przekazane Wykonawcom stanowią integralną część SIWZ i wiążą Wykonawców.
 
Z up. Burmistrza
Z-ca Burmistrza
Stanisław Kowalczyk
 

 

Brzeg, dnia 6 września 2013 r.
 
OR.IV.271.1.10.2013
 
DO WSZYSTKICH WYKONAWCÓW,
KTÓRZY POBRALI SPECYFIKACJĘ
ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
 
 
dot. postępowania na zadanie pn.:
„Grupowe ubezpieczenie na życie pracowników oraz członków rodzin
pracowników Urzędu Miasta w Brzegu.”
 (organizowanego w trybie przetargu nieograniczonego)
 
Działając na podstawie art. 38 ust.1 i 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2013 r., poz. 907 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, Zamawiający informuje, że w dniu 4 września br. wpłynęły do Zamawiającego pytania od Wykonawców do treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia i udziela następujących odpowiedzi:
 
Pytanie nr 1:
Czy Zamawiający uzna definicję trwałej i całkowitej niezdolności do pracy funkcjonującą u Wykonawcy o następującym brzmieniu
całkowita i trwała niezdolność do pracy – spowodowana chorobą lub nieszczęśliwym wypadkiem niezdolność Ubezpieczonego do pracy w dowolnym zawodzie lub do prowadzenia działalności gospodarczej trwająca nieprzerwanie przez okres co najmniej 12 miesięcy, z tytułu której Ubezpieczony mógłby otrzymywać wynagrodzenie lub która przynosiłaby dochód.
 
Odpowiedź na pytanie nr 1:
Zamawiający dopuszcza powyższą definicję zamiennie z definicją Trwałej niezdolności do pracy i samodzielnej egzystencji (trwałego inwalidztwa) zawartej w Załączniku nr 1 do SIWZ, cz. II, pkt. 27.
 
Pytanie nr 2:
Prosimy o odpowiedź, czy Zamawiający potwierdza iż możliwość zgłaszania świadczeń za pośrednictwem Internetu ma na celu przyspieszenie procesu likwidacji szkody, jednak Ubezpieczony dostarczy Wykonawcy oryginały wszystkich potrzebnych do rozpatrzenia wniosku dokumentów bądź ich kserokopii poświadczonych „za zgodność z oryginałem” (pocztą tradycyjną bądź przez dostarczenie do placówek Wykonawcy rozlokowanych na terenie Polski)?
 
Odpowiedź na pytanie nr 2:
Zamawiający wymaga aby przyjęcie przez Wykonawcę zapisu klauzuli szybkiej likwidacji świadczeń, dotyczącego możliwość zgłaszania świadczeń za pośrednictwem Internetu, wiązało się z gwarancją pominięcia w procesie likwidacji szkody konieczności wysyłania do Ubezpieczyciela w formie papierowej wymaganej dokumentacji.
 
Pytanie nr 3:
Czy Zamawiający uzna definicję zawału serca funkcjonującą u Wykonawcy w zakresie ryzyk: zgon ubezpieczonego w wyniku zawału serca udarem mózgu, pobyt ubezpieczonego w szpitalu spowodowany zawałem serca lub udarem mózgu lub udaru mózgu oraz trwałego uszczerbku na zdrowiu w wyniku zawału serca lub udaru mózgu o następującym brzmieniu:
zawał serca – martwica mięśnia sercowego w sytuacji klinicznej odpowiadającej niedokrwieniu mięśnia sercowego. Zawał serca można rozpoznać w każdej z poniższych sytuacji:
a) wykrycie wzrostu lub spadku stężenia biomarkerów sercowych (zwłaszcza troponiny), z co najmniej 1 wartością przekraczającą 99. centyl zakresu referencyjnego, z co najmniej 1 wymienionym niżej dowodem niedokrwienia mięśnia sercowego: objawy podmiotowe niedokrwienia mięśnia sercowego zmiany EKG wskazujące na świeże niedokrwienie – nowe zmiany ST–T lub nowo powstały blok lewej odnogi pęczka Hisa (left kundle branch block – LBBB) powstanie patologicznych załamków Q w EKG dowody w badaniach obrazowych na nowy ubytek żywotnego mięśnia sercowego lub nowe odcinkowe zaburzenia ruchu ściany serca;
b) nagły, nieoczekiwany zgon sercowy, z zatrzymaniem czynności serca, często z objawami podmiotowymi sugerującymi niedokrwienie mięśnia sercowego, czemu towarzyszy przypuszczalnie nowe uniesienie ST lub świeży LBBB, bądź udokumentowany koronarograficznie lub badaniem sekcyjnym świeży zakrzep, ale zgon wystąpił przed możliwością pobrania próbek krwi lub w czasie poprzedzającym pojawienie się sercowych biomarkerów we krwi;
c) w przypadku przezskórnych interwencji wieńcowych (percutaneous coronary intervention – PCI) u chorych z prawidłowymi wyjściowymi stężeniami troponin – wzrost stężeń biomarkerów sercowych powyżej 99. Centyla zakresu referencyjnego wskazuje na okołozabiegową martwicę mięśnia sercowego. Umownie się przyjmuje, że zwiększenie stężeń biomarkerów przekraczające 3–krotnie 99. centyl zakresu referencyjnego defi niuje zawał serca związany z PCI. Wyróżnia się tu podtyp związany z udokumentowaną zakrzepicą w stencie;
d) w przypadku pomostowania tętnic wieńcowych (coronary artery bypass grafting – CABG) u chorych z prawidłowymi wyjściowymi stężeniami troponin – wzrost stężeń biomarkerów sercowych powyżej 99. Centyla zakresu referencyjnego wskazuje na okołozabiegową martwicę mięśnia sercowego. Umownie się przyjmuje, że zwiększenie stężeń biomarkerów przekraczające 5–krotnie 99. centyl zakresu referencyjnego, w połączeniuz nowymi patologicznymi załamkami Q lub świeżym LBBB, bądź z udokumentowanym angiograficznie zamknięciem nowego pomostu lub własnej tętnicy wieńcowej, lub z dowodami na nową utratę żywotnego mięśnia sercowego w badaniu obrazowym – definiuje zawał serca związany z CABG;
e) stwierdzenie świeżego zawału serca w badaniu sekcyjnym.
 Odpowiedź na pytanie nr 3:
Zamawiający nie dopuszcza powyższej definicji zawału serca Wykonawcy.
 
Pytanie nr 4:
Wykonawca prosi o podanie wskaźnika szkodowości grupy na koniec czerwca 2013 roku, bądź jeżeli to niemożliwe podanie najbardziej aktualnego poziomu wskaźnika szkodowości?
 Odpowiedź na pytanie nr 4:
Zamawiający nie posiada informacji na temat aktualnego wskaźnika szkodowości.
 Pytanie nr 5:
Czy Zamawiający zgodzi się na zamienne traktowanie krwotoku śródmózgowego z funkcjonującym u Wykonawcy udarem mózgu definiowanym w sposób następujący:
udar mózgu – incydent naczyniowo-mózgowy wywołujący trwałe następstwa i objawy neurologiczne trwające dłużej niż 24 godziny i obejmujący:
a)zawał tkanki mózgowej;
b)krwotok wewnątrzczaszkowy lub podpajęczynówkowy;
c)zator materiałem pozaczaszkowym;
wymagane jest przedstawienie dowodów na istnienie neurologicznych objawów ubytkowych przez okres dłuższy niż 90 dni, diagnoza musi zostać potwierdzona w badaniach obrazowych mózgu (CT – tomografia komputerowa lub MRI – rezonans magnetyczny), które wykażą obecność świeżych zmian.
Definicja nie obejmuje:
a)TIA - przemijających ataków niedokrwiennych mózgu; trwających krócej niż 24 godziny;
b)uszkodzeń mózgu w wyniku urazu;
c)zespołów neurologicznych spowodowanych migreną;
d)udarów ogniskowych bez neurologicznych objawów ubytkowych ?
 Odpowiedź na pytanie nr 5:
Zamawiający nie dopuszcza na zamienne traktowanie krwotoku śródmózgowego z funkcjonującym u Wykonawcy udarem mózgu zgodnie z powyższą definicją.
 Pytanie nr 6:
Czy Zamawiający uzna definicję nieszczęśliwego wypadku komunikacyjnego funkcjonującą u Wykonawcy o następującym brzmieniu:
wypadek komunikacyjny – nieszczęśliwy wypadek w ruchu lądowym, powietrznym lub wodnym, w którym Ubezpieczony uczestniczył jako:
                    i.               kierujący pojazdem silnikowym w rozumieniu ustawy Prawo o ruchu drogowym, motorowerem, rowerem, pojazdem szynowym, wodnym, powietrznym lub jako pasażer jednego z wyżej wymienionych pojazdów;
                  ii.               pieszy.
 
Odpowiedź na pytanie nr 6:
Zamawiający dopuszcza powyższą definicję wypadku komunikacyjnego Wykonawcy o ile nie zawęża ona definicji zawartej w Załączniku nr 1 do SIWZ, cz. II, 21.
 Pytanie nr 7:
Czy Zamawiający zaakceptuje wypłatę świadczenia z tytułu ,,Karty aptecznej” w formie ryczałtu za produkty apteczne płatnego dodatkowo do każdego świadczenia za pobyt w szpitalu maksymalnie 3 razy w roku polisowym?
 Odpowiedź na pytanie nr 7:
Zamawiający zaakceptuje wypłatę świadczenia z tytułu ,,Karty aptecznej” w formie ryczałtu za produkty apteczne płatnego dodatkowo do każdego świadczenia za pobyt w szpitalu maksymalnie 3 razy w roku polisowym.
 
Pytanie nr 8:
Czy zamawiający uzna Klauzulę nr 8 Załącznika nr 1 do SIWZ w brzmieniu:
Klauzula rozszerzająca odpowiedzialność Wykonawcy za pobyt Ubezpieczonego na oddziale rehabilitacyjnym lub w szpitalu rehabilitacyjnym o pierwszą hospitalizację w celu rehabilitacji niezbędnej do usunięcia następstw nieszczęśliwego wypadku lub choroby, o ile istnieje związek przyczynowo – skutkowy, pomiędzy rehabilitacją, a bezpośrednio ją poprzedzającym nieszczęśliwym wypadkiem lub chorobą i zdarzenia te (nieszczęśliwy wypadek, choroba) zaistniały w okresie odpowiedzialności Wykonawcy ?
Odpowiedź na pytanie nr 8:
Zamawiający podtrzymuje zapisy SIWZ i nie dopuszcza opisanego przez Wykonawcę ograniczenia.
Pytanie nr 9:
Zamawiający jako jedną z klauzuli dodatkowych zawarł klauzulę rozszerzającą system elektronicznej obsługi polis (Klauzula nr 10 Załącznika nr 1 do SIWZ). Czy Zamawiający uzna system informatyczny, który pozwala na:
a.prowadzenie ewidencji osób objętych programem ubezpieczenia,
b.ewidencjonowanie osób przystępujących do ubezpieczenia,
c.ewidencjonowanie osób występujących z ubezpieczenia,
d.rozliczanie miesięcznych składek,
e.możliwość zgłoszenia ubezpieczonego zdarzenia za pośrednictwem systemu
f. generowanie wniosku o przejście na indywidualną kontynuację umożliwiające jego
późniejsze wydrukowanie,
g.ewidencjonowanie zmian danych osobowych osób objętych ubezpieczeniem?
 
Ewidencjonowanie danych i możliwość zmiany danych ubezpieczającego oraz Indywidualne potwierdzenia uczestnictwa w ubezpieczeniu będą natomiast wykonywane i dostarczane przez Wykonawcę.
 
Odpowiedź na pytanie nr 9:
Zamawiający podtrzymuje zapisy SIWZ.
 
Pozostałe zapisy SIWZ nie ulegają zmianom.
 
Zamawiający przypomina, iż w/w odpowiedzi oraz zmiany zapisów SIWZ przekazane Wykonawcom stanowią integralną część SIWZ i wiążą Wykonawców.
 
Z up. Burmistrza
Z-ca Burmistrza
Stanisław Kowalczyk

Nazwa dokumentu: GRUPOWE UBEZPIECZENIE NA ŻYCIE PRACOWNIKÓW ORAZ CZŁONKÓW RODZIN PRACOWNIKÓW URZĘDU MIASTA W BRZEGU.
Podmiot udostępniający: BURMISTRZ BRZEGU
Osoba, która wytworzyła informację: Krystyna Rosół
Osoba, która odpowiada za treść: Krystyna Rosół
Osoba, która wprowadzała dane: Krystyna Rosół
Data wytworzenia informacji: 2013-09-03 13:45:01
Data udostępnienia informacji: 2013-09-03 13:45:01
Data ostatniej aktualizacji: 2013-09-09 14:00:21

Wersja do wydruku...

corner   corner