logo
Wersja dla niedowidzących
  Gmina Brzeg
      
corner
Statystyki
Rejestr zmian
Mapa strony
Instrukcja biuletynu
Pliki do pobrania
corner
  
corner corner
corner corner
 ORGANA WŁADZY
plus Burmistrz Brzegu
plus Rada Miejska
 PRAWO LOKALNE
minus Statut Brzegu
plus Budżet miasta na 2006 rok
plus Budżet miasta na 2007 rok
plus Budżet miasta na 2008 rok
plus Budżet miasta na 2009 rok
plus Budżet miasta na 2010 rok
plus Budżet miasta na 2011 rok
plus Budżet miasta na 2012 rok
plus Budżet miasta na 2013 rok
plus Budżet miasta na 2014 rok
plus Budżet Gminy na 2015 rok
minus Projekt budżetu Gminy Brzeg na 2016 rok
plus Budżet Gminy Brzeg na 2016 rok
plus Budżet Gminy Brzeg na 2017 rok
plus BUDŻET GMINY BRZEG NA 2018 ROK
plus Budżet Gminy Brzeg na 2019 rok
plus Budżet Gminy Brzeg na 2020 rok
plus SPRAWOZDANIA FINANSOWE ZA 2018 ROK
minus RAPORT O STANIE GMINY BRZEG ZA ROK 2018
plus Uchwały
plus Zarządzenia - wykazy
plus Podatki i opłaty lokalne
plus Zagospodarowanie przestrzenne
minus Strategia Rozwoju Gminy Brzeg na lata 2016-2022
minus Lokalny Program Rewitalizacji dla Gminy Brzeg na lata 2016 - 2023
minus Plan Gospodarki Niskoemisyjnej dla Gminy Brzeg
minus Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta Brzeg
minus Regulamin udzielania zamówień publicznych
minus Zarządzenie Nr 1474/2016 w sprawie wprowadzenia Instrukcji udzielania zamówień współfinansowanych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020 (...)
minus Regulamin dostarczania wody i odprowadzania ścieków
plus OCHRONA ŚRODOWISKA
minus Strategia Rozwiązywania Problemów Społecznych w Gminie Brzeg na lata 2016 - 2022
minus Gminny Program Wspierania Rodziny na lata 2019-2021
minus PROGRAM OCHRONY ZDROWIA PSYCHICZNEGO DLA GMINY BRZEG NA LATA 2019-2023
plus ORGANIZACJE POZARZĄDOWE
minus INFORMACJE O ZGROMADZENIACH
minus Taryfa dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków
plus INSTYTUCJE KULTURY
minus Plan Zarządzania Kryzysowego Gminy Brzeg
 URZĄD MIASTA
minus Dane podstawowe
minus Regulamin organizacyjny
minus Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta
plus Struktura organizacyjna Urzędu Miasta - WYKAZ ZAŁATWIANYCH SPRAW (karty usług,wnioski)
minus Godziny pracy Urzędu Miasta
minus Rejestry, ewidencje i archiwa
plus Ewidencja działalności gospodarczej
plus Analiza przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg w Urzędzie Miasta w Brzegu
minus Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
plus Kontrole
plus Kontrole wewnętrzne
plus Regulamin naboru pracowników na wolne stanowiska urzędnicze
plus Ogłoszenia naboru na wolne stanowiska urzędnicze
plus Ogłoszenie naboru na wolne stanowiska w jednostkach organizacyjnych
minus Projekty współfinansowane przez Unię Europejską
minus Księga Jakości Urzędu Miasta w Brzegu
minus Polityka Jakości Urzędu Miasta w Brzegu
minus Informacja dotycząca ustawy o języku migowym
plus Lobbing
minus Ogłoszenia naboru na wolne stanowiska w Urzędzie Miasta w Brzegu
minus Pomiar satysfakcji klientów urzędu
plus PETYCJE
minus Lista jednostek Nieodpłatnego Poradnictwa Powiatu Brzeskiego w 2019 r.
 INNE
plus Gminne jednostki organizacyjne
minus Redakcja Biuletynu
plus Instrukcja obsługi biuletynu
minus Informacje nieudostępnione
minus Dziennik Ustaw w wersji elektronicznej
minus Monitor Polski w wersji elektronicznej
minus Dziennik Urzędowy Województwa Opolskiego
minus WZORY urzędowych formularzy wniosków o przyznanie prawa pomocy w postępowaniu przed sądami administracyjnymi
minus Wniosek o udostępnienie informacji o stanie sprawy
plus Program Rozwoju Gminnej i Powiatowej Infrastruktury Drogowej na lata 2016-2019
 WYBORY
plus WYBORY PARLAMENTARNE - 2019
plus EUROWYBORY 2019
plus WYBORY SAMORZĄDOWE - 2018 ROK
 OŚWIADCZENIA MAJĄTKOWE
minus Informacja o przetwarzaniu danych
minus Wzór oświadczenia majątkowego radnego
minus Wzór oświadczenia majątkowego
minus Oświadczenie majątkowe Burmistrza (składane na 2 miesiące przed zakończeniem kadencji 2014-2018)
minus Oświadczenie majątkowe Przewodniczącego Rady Miejskiej (składane na 2 miesiące przed zakończeniem kadencji 2014-2018)
plus Oświadczenia majątkowe - 2018 rok
minus Oświadczenie majątkowe Burmistrza (kadencja 2018-2023) - początek kadencji
minus Oświadczenie majątkowe Przewodniczącego Rady Miejskiej (kadencja 2018- 2023) - początek kadencji
plus Oświadczenia Majątkowe Radnych Kadencji 2018 - 2023
plus Oświadczenia majątkowe - 2018 rok
plus Oświadczenia majątkowe - 2019 rok
 Urzędy Centralne
minus Spis adresów
 Informacje
plus Zarz–dzenia
minusPrzetargi
   plus2005
   plus2006
   plus2007
   plus2008
   plus2009
   plus2010
   plus2011
   plus2012
   plus2013
   plus2014
   minus2015
   plus2016
   plus2017
   plus2018
   plus2019
   plus2020
plusOgłoszenia
plusObwieszczenia
PLANY POSTКPOWAС
A A A


Przetargi: 2015 > wrzesień > 2015-09-28
Zakup energii elektrycznej na potrzeby obiektów Gminy Brzeg i jej jednostek organizacyjnych oraz zakup energii elektrycznej dla obiektów oświetlenia ulicznego Gminy Brzeg.

Brzeg, dnia 23 października 2015r.

OR.IV.271.1.7.2015                                                               

dot. postępowania pn.:

„Zakup energii elektrycznej na potrzeby obiektów Gminy Brzeg

i jej jednostek organizacyjnych oraz zakup energii elektrycznej

dla obiektów oświetlenia ulicznego Gminy Brzeg

(organizowanego w trybie przetargu nieograniczonego)

          Działając w oparciu o art. 92 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2013r., poz. 907 ze zm.) Zamawiający- Burmistrz Brzegu- informuje, że decyzją Komisji Przetargowej z dnia 23 października 2015r. wybrał jako najkorzystniejszą ofertę nr 2 złożoną przez TAURON Sprzedaż Sp. z o.o., ul. Łagiewnicka 60, 30-417 Kraków, za cenę łączną:

netto:     653.163,80 zł

brutto:  803.391,47 zł

Najkorzystniejsza oferta uzyskała największą łączną ilość punktów- 100,00 pkt w kryterium cena 90% oraz w kryterium termin płatności 10%. 

W przedmiotowym postępowaniu złożone zostały następujące oferty niepodlegające odrzuceniu:

Numer oferty

Nazwa Wykonawcy

Liczba pkt

w kryterium

cena 90%

Liczba pkt

w kryterium

termin płatności 10%

Łączna liczba punktów

1

DELTIS Sp. z o.o.

ul. Łucka 20/75

00-845 Warszawa

 

 83,83 pkt

 

 10,00 pkt

 

 93,83 pkt

2

TAURON Sprzedaż Sp. z o.o.

ul. Łagiewnicka 60

30-417 Kraków

 

90,00 pkt

 

 

10,00 pkt

 

 

100,00 pkt

 

3

ENERGA OBRÓT S.A.

AL. Grunwaldzka 472

80-309 Gdańsk

 

88,16 pkt

 

10,00 pkt

 

98,16 pkt

4

PGE OBRÓT S.A.

ul. 8-go Marca 6

35-959 Rzeszów

 

89,67 pkt

 

10,00 pkt

 

99,67 pkt

 

Burmistrz Brzegu

Jerzy Wrębiak

 

 

 

                                                                                                     Brzeg, dnia 5 października 2015r.

OR.IV.271.1.7.2015

                     

                                                                       DO WSZYSTKICH WYKONAWCÓW,

                                                                       KTÓRZY POBRALI SPECYFIKACJĘ

                                                                       ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

 

 

 

dot. postępowania na zadanie pn.:

„Zakup energii elektrycznej na potrzeby obiektów Gminy Brzeg

i jej jednostek organizacyjnych oraz zakup energii elektrycznej

dla obiektów oświetlenia ulicznego Gminy Brzeg

 (organizowanego w trybie przetargu nieograniczonego)

 

            Działając na podstawie art. 38 ust.1 i 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2013r., poz. 907 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, Zamawiający informuje, że w dniu 29 i 30 września oraz 1 i 5 października br. wpłynęły do Zamawiającego pytania od Wykonawców do treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia i udziela następujących odpowiedzi:

Pytanie nr 1:

Czy w przypadku braku otrzymania wskazań liczników dla taryfy C11 od Operatora Systemu Dystrybucyjnego w terminie Zamawiający dopuszcza możliwość wystawienia faktur szacunkowych (korygowanych po otrzymaniu faktur rzeczywistych), w celu zapewnienia ciągłości przekazywania przez Zamawiającego środków finansowych przeznaczonych na zakup energii elektrycznej i uniknięcia skumulowania się znacznej kwoty za energię elektryczną na rzecz Sprzedawcy?

Odpowiedź na pytanie nr 1:

Nie dopuszczamy możliwości wystawienia faktur szacunkowych.

Pytanie nr 2:

Czy Zamawiający dopuszcza zmianę ceny jednostkowej w przypadku zmiany stawki podatku akcyzowego lub zmianie ogólnie obowiązujących przepisów prawa?

Odpowiedź na pytanie nr 2:

Zamawiający nie dopuszcza zmiany ceny jednostkowej w przypadku zmiany stawki podatku akcyzowego. Warunki zmiany umowy określone zostały w § 9 umowy.

Pytanie nr 3:

Czy Zamawiający dopuszcza możliwość podpisania umowy drogą korespondencyjną?

Odpowiedź na pytanie nr 3:

Tak.

Pytanie nr 4:

Jaki jest okres rozliczeniowy dla poszczególnych punktów poboru energii (miesięczny, dwumiesięczny)?

Odpowiedź na pytanie nr 4:

Miesięczny.

Pytanie nr 5:

Czy Zamawiający przekaże niezbędne dane do przeprowadzenia zamiany sprzedawcy w wersji elektronicznej Excel niezwłocznie po wyborze Wykonawcy? Wyłoniony Wykonawca będzie potrzebował następujących danych do przeprowadzenia zmiany sprzedawcy:

- nazwa i adres firmy;

- opis punktu poboru;

- adres punktu poboru (miejscowość, ulica, numer lokalu, kod, gmina);

- grupa taryfowa (obecna i nowa);

- moc umowna;

- planowane roczne zużycie energii;

- numer licznika;

- Operator Systemu Dystrybucyjnego;

- nazwa dotychczasowego Sprzedawcy;

- numer aktualnie obowiązującej umowy;

- data zawarcia oraz okres wypowiedzenia dotychczasowej umowy;

- numer ewidencyjny PPE

Odpowiedź na pytanie nr 5:

Tak.

Pytanie nr 6:

Czy będzie to pierwsza, czy kolejna zmiana sprzedawcy?

Odpowiedź na pytanie nr 6:

Jest to kolejna zmiana sprzedawcy.

Pytanie nr 7:

Czy zamawiający ma obecne umowy zawarte w akcjach promocyjnych? Jaki jest okres wypowiedzenia aktualnie obowiązujących umów? Czy są one zawarte na czas określony?

Odpowiedź na pytanie nr 7:

Obowiązująca umowa zawarta jest na czas określony do 31.12.2015 roku w wyniku przetargu nieograniczonego.

Pytanie nr 8:

Kto jest aktualnym Sprzedawcą energii elektrycznej dla punktu objętego postępowaniem?

Odpowiedź na pytanie nr 8:

Aktualnym sprzedawcą jest Tauron Sprzedaż Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie.

Pytanie nr 9:

Dotyczy procedury zmiany sprzedawcy

Czy Zamawiający przekaże Wykonawcy do dnia podpisania umowy, niezbędne do przeprowadzenia procedury zmiany sprzedawcy, dane i dokumenty z jednostek objętych postępowaniem przetargowym w wersji elektronicznej (Word, Excel). Wykonawca będzie potrzebował następujących:

a) danych:

- adres siedziby i adres korespondencyjny danej jednostki

- numer NIP

- numer REGON

- adres punktu poboru – (miejscowość, ulica, kod pocztowy)

- przeznaczenie punktu poboru

- grupa taryfowa

- kod PPE

- roczny wolumen energii elektrycznej

- numer licznika

- numer aktualnie obowiązującej umowy

- numer ewidencyjny w systemie bilingowym  dotychczasowego Sprzedawcy

b) dokumentów:

- pełnomocnictwo

- dokument nadania numeru NIP

- dokument nadania numeru REGON

- KRS lub inny dokument na podstawie którego działa dana jednostka

- dokument potwierdzający umocowanie danej osoby do podpisania umowy sprzedaży energii elektrycznej oraz pełnomocnictwa

- numer rachunku bankowego.

Odpowiedź na pytanie nr 9:

Tak.

Pytanie nr 10:

Dotyczy rozdziału 3 SIWZ oraz § 7 ust. 1 wzoru umowy

Wykonawca zwraca się z prośbą o modyfikację przedmiotowych zapisów na następujące:

„Rozpoczęcie dostaw energii musi nastąpić dla wszystkich punktów poboru wymienionych w załączniku nr 1 i załączniku nr 2 do wzoru umowy – z dniem 01.01.2016, lecz nie wcześniej niż z dniem skutecznego rozwiązania aktualnie obowiązujących umów, zawarciu umowy o świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej oraz pozytywnie przeprowadzonej procedurze zmiany sprzedawcy”.

„1. Wykonawca zobowiązuje się rozpocząć sprzedaż energii elektrycznej w sposób i na zasadach określonych niniejsza umową dla  wszystkich punktów poboru wymienionych  w Załącznikach  nr 1
i nr 2 do niniejszej Umowy z dniem 01.01.2016r. lecz nie wcześniej niż z dniem skutecznego rozwiązania aktualnie obowiązujących umów, zawarciu umowy o świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej oraz pozytywnie przeprowadzonej procedurze zmiany sprzedawcy”.

Odpowiedź na pytanie nr 10:

Nie wyrażamy zgody na zmiany zapisów umowy. Procedura zmiany Sprzedawcy jest realizowana kolejny rok. Umowa obowiązuje do 31.12.2015roku, wszystkie umowy dystrybucyjne są podpisane.

Pytanie nr 11:

Dotyczy rozdziału 12 SIWZ pkt. 3 oraz § 5 ust. 3 wzoru umowy

Wykonawca zwraca się z prośbą o modyfikację przedmiotowego zapisu na następujący: „Sprzedawana energia elektryczna będzie rozliczana według ceny jednostkowej energii elektrycznej (netto) określonej dla obiektów Gminy Brzeg i jej jednostek organizacyjnych oraz dla obiektów oświetlenia ulicznego Gminy Brzeg. Ceny, wg których rozliczana będzie sprzedaż energii elektrycznej pozostaną niezmienne przez cały czas obowiązywania umowy. Należność Wykonawcy za zużytą energię elektryczną w okresach rozliczeniowych obliczana będzie jako iloczyn ilości sprzedanej energii elektrycznej, ustalonej na podstawie danych pomiarowo-rozliczeniowych i ceny jednostkowej energii elektrycznej określonych
w Umowie
”.

Wykonawca wystawia faktury VAT za sprzedaż energii elektrycznej na podstawie danych pomiarowo-rozliczeniowych otrzymywanych od Operatora Systemu Dystrybucyjnego. Jednocześnie informujemy, że Wykonawca nie ma dostępu do wskazań układu pomiarowo-rozliczeniowego.

Odpowiedź na pytanie nr 11:

Nie wyrażamy zgody na zmiany zapisów umowy.

Pytanie nr 12:

Dotyczy rozdziału 12 SIWZ pkt. 4 oraz § 5 art. 2 wzoru umowy

Wykonawca zwraca się z prośbą o modyfikację przedmiotowych zapisów na następujące:

„W cenie należy uwzględnić obowiązujący podatek VAT. Stawka podatku VAT musi zostać określona zgodnie z ustawą o podatku od towarów i usług dnia 11 marca 2004 roku (Dz.U. nr 54, poz. 535 ze zm.) Cena musi być wyrażona w złotych polskich oraz podana cyfrowo i słownie, z wyodrębnionym podatkiem VAT. Cena ofertowa pozostaje niezmienna za wyjątkiem ustawowej zmiany stawki podatku VAT lub podatku akcyzowego. Wszystkie wartości określone w ofercie i kosztorysie muszą być liczone z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku”.

„2. Ceny wg których rozliczana będzie sprzedaż energii elektrycznej pozostaną niezmienne przez cały czas obowiązywania umowy za wyjątkiem ustawowej zmiany stawki podatku VAT lub podatku

akcyzowego”.

Odpowiedź na pytanie nr 12:

Nie wyrażamy zgody na zmiany zapisów umowy. Ponadto informuję, że możliwości zmiany umowy są określone w §9 niniejszej umowy.

Pytanie nr 13:

Dotyczy rozdziału 17 SIWZ, pkt. 1 pkt. d oraz § 9 ust. 2 art. d

Wykonawca zwraca się z prośbą o odstąpienie od wymogu zawierania aneksów do umów sprzedaży energii elektrycznej w przypadku zmiany stawki podatku VAT oraz stawki podatku akcyzowego. Zmiany te dokonywane są przez Ustawodawcę w drodze ustawy i informacje o tych zmianach są powszechnie dostępne zarówno dla Wykonawcy jak i Zamawiającego.

Odpowiedź na pytanie nr 13:

Nie wyrażamy zgody na zmianę zapisów umowy.

Pytanie nr 14:

Dotyczy rozdziału 17 SIWZ, pkt. 3

Czy Zamawiający dopuszcza podpisanie umowy sprzedaży drogą korespondencyjną?

Odpowiedź na pytanie nr 14:

Tak.

Pytanie nr 15:

Dotyczy § 2 ust. 1 wzoru umowy

Wykonawca zwraca się z prośbą o akceptację poniższej treści pełnomocnictwa, które zostanie zwarte po podpisaniu umowy:

              dokonania następujących czynności w imieniu i na rzecz Klienta (dalej „Mocodawca"):

  1. złożenia oświadczenia o wypowiedzeniu dotychczas obowiązującej umowy sprzedaży energii elektrycznej i świadczenie usług dystrybucji lub umowy sprzedaży energii elektrycznej lub złożenia oświadczenie o rozwiązaniu umowy sprzedaży energii elektrycznej i świadczenia usług dystrybucji lub umowy sprzedaży energii elektrycznej w trybie zgodnego porozumienia stron dotychczasowemu sprzedawcy energii elektrycznej, 
  2. doprowadzenia do podpisania z właściwym Operatorem Systemu Dystrybucyjnego (OSD) umowy o świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej,
  3. zgłoszenia właściwemu Operatorowi Systemu Dystrybucyjnego (OSD) do realizacji zawartej pomiędzy Mocodawcą, a Pełnomocnikiem umowy sprzedaży energii elektrycznej lub jej kontynuacji,
  4. reprezentowania przed właściwym Operatorem Systemu Dystrybucyjnego (OSD), w sprawach związanych z procedurą zmiany sprzedawcy,
  5. dokonania wszelkich innych czynności, w tym składania oświadczeń woli i wiedzy, związanych z czynnościami, o których mowa w punktach 1-4 powyżej.

Pełnomocnik może udzielać dalszych pełnomocnictw.

Niniejsze pełnomocnictwo może być w każdej chwili odwołane w drodze pisemnego zawiadomienia przesłanego przez Mocodawcę na adres Pełnomocnika.

Odpowiedź na pytanie nr 15:

Wzór pełnomocnictwa zostanie przedstawiony Wykonawcy po rozstrzygnięciu  przetargu i wyłonieniu Wykonawcy.

Pytanie nr 16:

Dotyczy § 7 ust. 4 wzoru umowy

Wykonawca wnosi o dodanie do SIWZ i projektu umowy zapisu o tym, że Zamawiający może dodawać nowe PPE. Brak umocowania dającego prawo Zamawiającemu do zwiększenia ilości punktów poboru objętych przedmiotową umową, będzie powodował trudności po stronie Zamawiającego.

Odpowiedź na pytanie nr 16:

Zamawiający dokona zmiany umowy w tym zakresie.

Pytanie nr 17:

Dotyczy zwiększenia zużycia, zmiany grupy taryfowej

Wykonawca wnosi o wprowadzenie zapisu o tym, że Zamawiający może zwiększyć ilość zużycia energii elektrycznej lub zmienić taryfę danego punktu (także w wyniku zmiany mocy umownej), jedynie w obrębie tych grup taryfowych, które zostały określone i wycenione w ofercie.

Odpowiedź na pytanie nr 17:

Nie wyrażamy zgody na zmianę zapisów umowy.

Pytanie nr 18:

Dotyczy § 3 ust. 1 wzoru umowy

Wykonawca zwraca się z prośbą o modyfikację przedmiotowego zapisu na następujący:
W przypadku niedotrzymania jakościowych standardów obsługi Zamawiającemu przysługuje prawo bonifikaty według stawek określonych w § 42 Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 18 sierpnia 2011 r. w sprawie szczegółowych zasad kształtowania i kalkulacji taryf oraz rozliczeń w obrocie energią elektryczną (Dz. U. z 2011r. Nr 189 poz. 1126 z późniejszymi zmianami) lub w każdym później wydanym akcie prawnym dotyczącym jakościowych standardów obsługi

Wykonawca wnosi tym samym o wykreślenie zapisu dot. prawa upustu, który dotyczy świadczenia usług dystrybucji energii elektrycznej i zawarty będzie w umowie dystrybucyjnej.

Odpowiedź na pytanie nr 18:

Zamawiający wyraża zgodę na zmianę zapisu § 3 ust.2 na następujący:

„W przypadku niedotrzymania jakościowych standardów obsługi Zamawiającemu przysługuje prawo bonifikaty według stawek określonych w § 42 Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 18 sierpnia
2011r. w sprawie szczegółowych zasad kształtowania i kalkulacji taryf oraz rozliczeń w obrocie energią elektryczną (Dz. U. z 2011r. Nr 189 poz. 1126 z późniejszymi zmianami) lub w każdym później wydanym akcie prawnym dotyczącym jakościowych standardów obsługi.”

Pytanie 19:

Dotyczy § 6 ust. 1 wzoru umowy

Wykonawca zwraca się z prośbą o modyfikację przedmiotowego zapisu na następujący: „Rozliczanie zobowiązań wynikających ze sprzedaży energii elektrycznej odbywać się będzie zgodnie z okresem rozliczeniowym stosowanym przez OSD”.

Odpowiedź na pytanie nr 19:

Rozliczenie będzie się odbywało na podstawie faktur miesięcznych, zgodnie z zapisami umowy.

Pytanie nr 20:

Dotyczy § 6 ust. 3 wzoru umowy

Wykonawca zwraca się z prośbą o modyfikację przedmiotowego zapisu na następujący: Należności za okres rozliczeniowy wynikające z faktury VAT będą płatne w terminie ……. dni od daty wystawienia przez Wykonawcę prawidłowych faktur VAT, osobno za dostawę dla jednostek organizacyjnych Gminy Brzeg i jej jednostek administracyjnych oraz za dostawę dla obiektów oświetlenia ulicznego Gminy Brzeg. Faktury powinny zawierać wyszczególnienie należności za energię elektryczną w rozbiciu na poszczególne jednostki organizacyjne stanowiące punkty poboru, o których mowa w Załącznikach nr 1 i nr 2 do niniejszej Umowy

Uzależnienie terminu płatności od daty otrzymania faktury będzie rodziło wiele trudności
w rozliczeniach, ponieważ Wykonawca nie będzie posiadał informacji o tym kiedy Zamawiający otrzymał fakturę a co za tym idzie nie będzie mógł określić poprawnie terminu płatności. Ponadto systemy bilingowe automatycznie określają termin płatności od daty wystawienia faktury.

Odpowiedź na pytanie nr 20:

Nie wyrażamy zgody na zmianę zapisów umowy.

Pytanie nr 21:

Dotyczy § 7 ust. 8

Wykonawca zwraca się z prośbą o usunięcie zapisu dot. wyznaczenia dodatkowego dwutygodniowego terminu do zapłaty zaległych i obecnych należności. Zapis jest niezgodny z art. 6b.1 ustawy prawo energetyczne z 10 kwietnia 1997 r.

Odpowiedź na pytanie nr 21:

Zamawiający dokona zmiany umowy w tym zakresie.

Pytanie nr 22:

Dotyczy § 8 ust. 1 lit. b

W obecnym kształcie kara umowna jest niewspółmiernie wysoka do ewentualnie poniesionych strat finansowych przez Zamawiającego. Wykonawca zwraca się z prośbą o modyfikację przedmiotowego zapisu na następujący: „W przypadku zwłoki zawinionej przez Wykonawcę w rozpoczęciu sprzedaży energii elektrycznej Wykonawca zobowiązany jest pokryć różnicę pomiędzy ceną za sprzedaż energii elektrycznej wynikającą z Taryfy Sprzedaży Rezerwowej a ceną zaproponowaną w ofercie przetargowej.”

Odpowiedź na pytanie nr 22:

Nie wyrażamy zgody na zmianę zapisów umowy.

Pytanie 23

W pkt. 12 ppkt. 3 SIWZ oraz w  §5 ust. 2 projektu umowy. Z uwagi na brak informacji o mogącej wystąpić, w trakcie realizacji umowy, opodatkowania energii  podatkiem akcyzowym lub przepisów prawa wprowadzających nowe obowiązki związane z zakupem praw majątkowych  lub certyfikatów dotyczących efektywności energetycznej wykonawca zwraca się z prośbą o zmodyfikowanie przedmiotowego zapisu do treści: „Ceny, wg których rozliczana będzie sprzedaż energii elektrycznej ulegnie zmianie  w przypadku zmiany przepisów skutkujących zmianą kwoty podatku VAT, podatku akcyzowego lub zmiany ogólnie obowiązujących przepisów prawa, a w szczególności zmiany Ustawy Prawo Energetyczne, Ustawy o efektywności energetycznej lub przepisów wykonawczych wprowadzających dodatkowe obowiązki związane z zakupem praw majątkowych lub certyfikaty dotyczące efektywności energetycznej, ceny energii elektrycznej zostają powiększone o kwotę wynikającą z obowiązków nałożonych właściwymi przepisami, od dnia ich wejścia w życie,  zmiana cen jednostkowych nie wymaga aneksu do umowy.” Jednocześnie Wykonawca zwraca się z prośbą
o uwzględnienie powyższej zmiany w postanowieniach pkt. 17 ppkt. 1 lit. d) SIWZ oraz w §9 projektu umowy.

Odpowiedź na pytanie nr 23:

Zamawiający nie dopuszcza zmiany ceny jednostkowej w przypadku zmiany stawki podatku akcyzowego. Warunki zmiany umowy określone zostały w § 9 umowy.

Pytanie 24

W projekcie umowy w §6 ust. 3. Z uwagi na fakt, że faktury VAT są wysyłane listem zwykłym, Wykonawca nie jest w stanie określić w jakim terminie Zamawiający otrzyma fakturę, co może powodować komplikacje przy ustalaniu prawidłowego terminu płatności. Ponadto, w świetle przepisów podatkowych określenie terminu płatności na liczbę dni liczoną od dnia otrzymania faktury nie pozwala ustalić prawidłowej daty powstania obowiązku podatkowego, a to w konsekwencji naraża wykonawcę na sankcje skarbowe z tytułu nieterminowego odprowadzenia podatku VAT.  Art. 19a ust. 5 pkt. 4
ppkt. a) ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz.U. 2004 Nr 54 poz. 535 z późn. zm.) stanowi, iż w przypadku dostaw energii elektrycznej obowiązek podatkowy powstaje z chwilą wystawienia faktury. W związku z powyższym zwracamy się do Zamawiającego z zapytaniem, czy zgadza się na zmodyfikowanie przedmiotowego zapisu w następujący sposób:

„Należności za okres rozliczeniowy wynikające z faktury VAT będą płatne w terminie 22 dni od daty wystawienia  faktury VAT, osobno za dostawę dla jednostek organizacyjnych Gminy Brzeg i jej jednostek administracyjnych oraz za dostawę dla obiektów oświetlenia ulicznego Gminy Brzeg. Faktury powinny zawierać wyszczególnienie należności za energię elektryczną w rozbiciu na poszczególne jednostki organizacyjne stanowiące punkty poboru, o których mowa w Załącznikach nr 1 i nr 2 do niniejszej Umowy. W przypadku otrzymania faktury VAT, której termin płatności upłynął, Zamawiający  zobowiązany jest do jej zapłaty w terminie 7 dni od otrzymania.”

Odpowiedź na pytanie nr 24:

Nie wyrażamy zgody na zmianę zapisów umowy.

Pytanie 25

W projekcie umowy w §7 ust.8. Wykonawca informuje, że zgodnie z art. 6b ust. 2 ustawy prawo energetyczne, przedsiębiorstwo energetyczne wstrzymuje dostarczanie energii elektrycznej, jeżeli odbiorca zwleka z zapłatą co najmniej przez 30 dni po upływie terminu płatności. Natomiast zgodnie z art. 6b ust. 3 obowiązek pisemnego powiadomienia odbiorcy o zamiarze wstrzymania dostaw oraz wyznaczenie dodatkowego dwutygodniowego terminu na zapłatę należności dotyczy jedynie odbiorców w gospodarstwach domowych. Przepisy ustawy nie nakładają natomiast takiego obowiązku w przypadku pozostałej grupy odbiorców.

W związku z powyższym zwracamy się z prośbą o dostosowanie zapisów §8 ust. 18  do treści zgodnej z ustawą prawo energetyczne.

Odpowiedź na pytanie nr 25:

Zamawiający dokona zmiany umowy w tym zakresie.

Pytanie 26

W celu prawidłowego skalkulowania wartości zamówienia Wykonawca zwraca się z prośbą
o udzielenie informacji na temat szacowanej ilości energii w rozbiciu na poszczególne strefy czasowe dla każdego punktu poboru energii, który nie jest rozliczany całodobowo.

Odpowiedź na pytanie nr 26:

Szacowana ilość energii w rozbiciu na poszczególne strefy czasowe umieszczona jest w załączniku
nr 1 do umowy.

Pytanie 27

W projekcie umowy w §8 ust.1 lit. b) oraz ust. 4.

Wykonawca zwraca się  z prośbą o określenie odpowiedzialności stron w ust.4 jako odpowiedzialność do wysokości poniesionej szkody (straty). Z uwagi na powyższe zwracamy się prośbą o dokonanie następującej modyfikacji ust. 4 „Strony ograniczają wzajemną odpowiedzialność odszkodowawczą z tytułu niewykonywania lub nienależytego wykonywania Umowy do rzeczywistej szkody (straty).”

Odpowiedź na pytanie nr 27:

Nie wyrażamy zgody na zmianę zapisów umowy.

Pytanie 28

Zwracamy się z zapytaniem czy Zamawiający przekaże niezbędne dane oraz dokumenty do przeprowadzenia procedury zmiany sprzedawcy w wersji elektronicznej Excel najpóźniej w dniu podpisania umowy? Dokument zawierający niezbędne dane stanowić będzie również załącznik do umowy.

Wyłoniony Wykonawca będzie potrzebował do przeprowadzenia zmiany sprzedawcy:

a) danych dla każdego punktu poboru:

- nazwa i adres firmy;

- opis punktu poboru;

- adres punktu poboru (miejscowość, ulica, numer lokalu, kod, gmina);

- grupa taryfowa (obecna i nowa);

- planowane roczne zużycie energii;

- numer licznika;

- Operator Systemu Dystrybucyjnego;

- nazwa dotychczasowego Sprzedawcy;

- numer aktualnie obowiązującej umowy;

- data zawarcia oraz okres wypowiedzenia dotychczasowej umowy;

- numer ewidencyjny PPE;

- czy jest to pierwsza czy kolejna zmiana sprzedawcy;

b) dokumentów dla każdej jednostki objętej postępowaniem:

- pełnomocnictwo do zgłoszenia umowy;

- dokument nadania numeru NIP;

- dokument nadania numeru REGON;

- KRS lub inny dokument na podstawie którego działa dana jednostka;

- dokument potwierdzający umocowanie danej osoby do podpisania umowy sprzedaży energii elektrycznej oraz pełnomocnictwa.

Odpowiedź na pytanie nr 28:

Tak.  Wszystkie jednostki objęte postępowaniem posiadają odrębne umowy dystrybucyjne.

Pytanie 29

Wykaz jednostek organizacyjnych Gminy Miasta Brzegu, załącznik nr 1 do umowy sprzedaży energii elektrycznej- formularz ofertowy, ogłoszenie, SIWZ rozdział 3 pkt 1 lit. a.

Wykonawca wskazuje, iż sumaryczny wolumen obliczony na podstawie danych podanych przez Zamawiającego w załączniku nr 1 do umowy wynosi 1721,60 MWh (dla Strefy II- 851,5 MWh) natomiast wskazany przez Zamawiającego w ogłoszeniu, SIWZ i formularzu ofertowym wynosi: 1736,3 MWh (dla Strefy II – 866,2 MWh).

Prosimy o ponowną weryfikację danych i podanie właściwych, w celu umożliwienia Wykonawcy dokonanie wyceny dla poprawnego wolumenu objętego postepowaniem oraz modyfikację dokumentacji przetargowej.

Odpowiedź na pytanie nr 29:

W załączeniu poprawiony załącznik nr 1 do umowy.

Pytanie 30

Zweryfikowanie załącznika nr 2 do umowy sprzedaży energii elektrycznej, a mianowicie o podanie grup taryfowych w pozycji 21, 23 oraz 91.

Odpowiedź na pytanie nr 30:

W załączeniu poprawiony załącznik nr 2 do umowy. Grupa taryfowa z poz. 91 nie jest jeszcze znana gdyż punkt jest w budowie. Najprawdopodobniej będzie to grupa C12B.

Pytanie 31

Zweryfikowanie załącznika nr 1 do umowy sprzedaży energii elektrycznej, a  dokładnie  o wyjaśnienie dlaczego PPE w pozycji 17, 35, 36, (taryfa C21a oraz C11) podane są z podziałem na dwie strefy, skoro są to taryfy jednostrefowe.

Odpowiedź na pytanie nr 31:

W załączeniu poprawiony załącznik nr 1 do umowy.

Pytanie 32

Czy jest to pierwsza czy kolejna zmiana sprzedawcy energii elektrycznej.

Odpowiedź na pytanie nr 32:

Jest to kolejna zmiana sprzedawcy.

Jednocześnie Zamawiający –Burmistrz Brzegu- decyzją Komisji Przetargowej z dnia 5 października 2015r., działając na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych, dokonuje następujących zmian treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz załączników do SIWZ:

1) Zamawiający zmienia treść punktu 3 ppkt 1 lit. a) SIWZ- Opis przedmiotu zamówienia-  w zakresie planowanej łącznej wysokości zużycia energii, który otrzymuje brzmienie: 

a) obiektów i jednostek organizacyjnych Gminy Brzeg. Planowana łączna wysokość zużycia energii elektrycznej szacowana jest w wysokości 1721,6 MWh.”

2) Zamawiający zmienia treść punktu 11 ppkt 1), 2) i 6) SIWZ- Miejsce oraz termin składania
i otwarcia ofert
, które otrzymują brzmienie: 

„1) Oferty winny być złożone w siedzibie Zamawiającego w Brzegu przy ul. Robotniczej 12
na biurze podawczym, w terminie do dnia 9 października 2015 roku, do godziny 10.30.

„2) Ofertę należy umieścić w zamkniętej kopercie, uniemożliwiającej odczytanie zawartości bez uszkodzenia tego opakowania. Na kopercie należy umieścić nazwę i adres Zamawiającego, nazwę i adres Wykonawcy oraz napis:

Oferta przetargowa na zadanie pn.:

„Zakup energii elektrycznej na potrzeby obiektów Gminy Brzeg i jej jednostek organizacyjnych oraz zakup energii elektrycznej dla obiektów oświetlenia ulicznego Gminy Brzeg”

– NIE OTWIERAĆ PRZED DNIEM 09.10.2015r. godz. 11:00.

„6) Otwarcie ofert nastąpi w siedzibie Zamawiającego przy ul. Robotniczej 12 w Brzegu,
w pokoju nr 109A, w dniu 9 października 2015 roku, o godzinie 11.00.

3) Zamawiający zmienia treść punktu 17 SIWZ - Dopuszczalność zmian umowy – ppkt 1. otrzymuje brzmienie: 

„1. Zamawiający dopuszcza wprowadzenie zmian do umowy w następujących przypadkach:

  1. zmiany danych adresowych i teleadresowych dotyczących stron umowy,
  2. zmiany ilości punktów poboru energii wymienionych w załącznikach nr 1 i 2 umowy,
  3. zmiany szacowanego zużycia, zgodnie z postanowieniami § 2 ust. 4 umowy,
  4. zaprzestania zakupu energii elektrycznej dla punktów poboru, zgodnie z postanowieniami § 7 ust. 4 i 5 umowy.
  5. zmiany ceny, o której mowa w § 5 ust. 1 na skutek zmiany stawek podatku VAT, wynikających z przepisów prawa w określonym tymi przepisami terminie ich wprowadzenia i obowiązywania. W takim wypadku zmianie ulegnie wyłącznie cena brutto, zaś cena netto pozostanie bez zmian. Zmiana cen wynikająca ze zmiany podatku VAT winna zostać poprzedzona aneksem do umowy, na podstawie wskazanej przez Wykonawcę podstawy prawnej.”

4) Zamawiający zmienia treść wzoru oferty w zakresie punktu 2 ppkt 1 lit a) w zakresie wskazanej ilości energii, który otrzymuje brzmienie:

” Na powyższą kwotę składa się:

  1. zakup energii elektrycznej na potrzeby obiektów Gminy Brzeg i jej jednostek organizacyjnych:

Ilość energii

[MWh]

Cena jednostkowa netto

[zł /MWh]

Wartość netto    [ zł ]

Wartość brutto    [ zł ]

Podatek VAT [ % ]

1721,60

 

 

 

 

 

5) Zamawiający zmienia treść wzoru Umowy w zakresie § 2 ust.2 lit a), który otrzymuje brzmienie:

„a) 1721,60 MWh dla obiektów Gminy Brzeg i jej jednostek organizacyjnych,”

6) Zamawiający zmienia treść wzoru Umowy w zakresie § 2 po ust. 2. dodaje się ust. 3.
o następującym brzmieniu:

„3.Zamawiający, w trakcie trwania umowy może dodawać lub odejmować punkty poboru energii wymienione w załącznikach nr 1 i 2 do Umowy.”

7) Zamawiający zmienia treść wzoru Umowy w zakresie § 3 ust. 2., który otrzymuje brzmienie:

„2. W przypadku niedotrzymania jakościowych standardów obsługi Zamawiającemu przysługuje prawo bonifikaty według stawek określonych w § 42 Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 18 sierpnia 2011 r. w sprawie szczegółowych zasad kształtowania i kalkulacji taryf oraz rozliczeń w obrocie energią elektryczną (Dz. U. z 2011r. Nr 189 poz. 1126 z późniejszymi zmianami) lub w każdym później wydanym akcie prawnym dotyczącym jakościowych standardów obsługi.”

8) Zamawiający zmienia treść wzoru Umowy w zakresie § 7 ust. 8., który otrzymuje brzmienie:

„8. Wykonawca może wstrzymać dostarczanie energii elektrycznej w przypadku gdy Zamawiający zwleka z zapłatą za pobraną energię elektryczną co najmniej przez okres 30 dni po upływie terminu płatności.”

9) Zamawiający zmienia treść wzoru Umowy w zakresie § 9 ust. 2., który otrzymuje brzmienie:

„2. Zamawiający dopuszcza wprowadzenie zmian do niniejszej umowy w następujących przypadkach:

  1. zmiany danych adresowych i teleadresowych dotyczących stron umowy,
  2. zmiany ilości punktów poboru energii wymienionych w załącznikach nr 1 i 2 umowy,
  3.  zmiany szacowanego zużycia, zgodnie z postanowieniami § 2 ust. 4 niniejszej umowy,
  4. zaprzestania zakupu energii elektrycznej dla punktów poboru, zgodnie z postanowieniami § 7 ust. 4 i 5 niniejszej umowy.
  5. zmiany ceny, o której mowa w § 5 ust. 1 na skutek zmiany stawek podatku VAT, wynikających z przepisów prawa w określonym tymi przepisami terminie ich wprowadzenia i obowiązywania. W takim wypadku zmianie ulegnie wyłącznie cena brutto, zaś cena netto pozostanie bez zmian. Zmiana cen wynikająca ze zmiany podatku VAT winna zostać poprzedzona aneksem do niniejszej umowy, na podstawie wskazanej przez Wykonawcę podstawy prawnej.”

10) Zamawiający zmienia treść załącznika nr 1 do wzoru Umowy- Wykaz jednostek organizacyjnych Gminy Brzeg posiadających zawarte umowy na dystrybucję energii elektrycznej z Tauron Dystrybucja S.A.  Oddział w Opolu.-  w zakresie szacunkowego zużycia rocznego w strefach [MWh] – Strefa II (pozaszczyt/noc/szczyt popoł.), które po prawidłowym zsumowaniu wynosi 851,5 MWh (było 866,2). W konsekwencji zmianie ulega także łączna wartość prognozy zużycia energii dla obiektów wymienionych w załączniku, która wynosi 1721,60 MWh (było 1736,3).

11) Zamawiający zmienia treść załącznika nr 1 do wzoru Umowy- Wykaz jednostek organizacyjnych Gminy Brzeg posiadających zawarte umowy na dystrybucję energii elektrycznej z Tauron Dystrybucja S.A. Oddział w Opoluw zakresie grup taryfowych w pozycji 17,35 i 36.

12) Zamawiający zmienia treść załącznika nr 2 do wzoru Umowy- Wykaz obiektów oświetlenia ulicznego Gminy Brzeg-  w zakresie uzupełnienia grup taryfowych w pozycji 21 i 23.

       Na podstawie art. 12a ust.2 w zw. z art. 38 ust. 4a pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych przedłuża się terminy:

  • składania ofert z dnia 8 października 2015r. do godz. 10:30 na dzień 9 października 2015r. do godz. 10:30.
  • otwarcia ofert z dnia 8 października 2015r. o godz. 11:00 na dzień 9 października 2015r.  o godz. 11:00.

Zamawiający przypomina ponadto iż w/w zmiany stanowią integralną część siwz  i wiążą Wykonawców. Na stronie internetowej Zamawiającego www.bip.brzeg.pl  zamieszczone zostały następujące dokumenty uwzględniające powyższe modyfikacje tj.: SIWZ, wzór oferty, wzór umowy,  załącznik nr 1 do wzoru umowy, załącznik nr 2 do wzoru umowy oraz ogłoszenie
o zmianie ogłoszenia o zamówieniu.         

                                                    Z up. Burmistrza

Z-ca Burmistrza

Tomasz Witkowski

Ilość odwiedzin: 2069
Podmiot udostępniający: BURMISTRZ BRZEGU
Osoba, która wytworzyła informację: Krystyna Rosół
Osoba, która odpowiada za treść: Krystyna Rosół
Osoba, która wprowadzała dane: Krystyna Rosół
Data wytworzenia informacji: 2015-09-28 12:52:22
Data udostępnienia informacji: 2015-09-28 12:52:22
Data ostatniej aktualizacji: 2015-10-23 09:28:19

Wersja do wydruku...

Rejestr zmian...

corner   corner