logo
Wersja dla niedowidzących
  Gmina Brzeg
      
corner
Statystyki
Rejestr zmian
Mapa strony
Instrukcja biuletynu
Pliki do pobrania
corner
  
corner corner
corner corner
 ORGANA WŁADZY
plus Burmistrz Brzegu
plus Rada Miejska
 PRAWO LOKALNE
minus Statut Brzegu
plus Budżet miasta na 2006 rok
plus Budżet miasta na 2007 rok
plus Budżet miasta na 2008 rok
plus Budżet miasta na 2009 rok
plus Budżet miasta na 2010 rok
plus Budżet miasta na 2011 rok
plus Budżet miasta na 2012 rok
plus Budżet miasta na 2013 rok
plus Budżet miasta na 2014 rok
plus Budżet Gminy na 2015 rok
minus Projekt budżetu Gminy Brzeg na 2016 rok
plus Budżet Gminy Brzeg na 2016 rok
plus Budżet Gminy Brzeg na 2017 rok
plus BUDŻET GMINY BRZEG NA 2018 ROK
plus Budżet Gminy Brzeg na 2019 rok
plus Budżet Gminy Brzeg na 2020 rok
plus SPRAWOZDANIA FINANSOWE ZA 2018 ROK
minus RAPORT O STANIE GMINY BRZEG ZA ROK 2018
plus Uchwały
plus Zarządzenia - wykazy
plus Podatki i opłaty lokalne
plus Zagospodarowanie przestrzenne
minus Strategia Rozwoju Gminy Brzeg na lata 2016-2022
minus Lokalny Program Rewitalizacji dla Gminy Brzeg na lata 2016 - 2023
minus Plan Gospodarki Niskoemisyjnej dla Gminy Brzeg
minus Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta Brzeg
minus Regulamin udzielania zamówień publicznych
minus Zarządzenie Nr 1474/2016 w sprawie wprowadzenia Instrukcji udzielania zamówień współfinansowanych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020 (...)
minus Regulamin dostarczania wody i odprowadzania ścieków
plus OCHRONA ŚRODOWISKA
minus Strategia Rozwiązywania Problemów Społecznych w Gminie Brzeg na lata 2016 - 2022
minus Gminny Program Wspierania Rodziny na lata 2019-2021
minus PROGRAM OCHRONY ZDROWIA PSYCHICZNEGO DLA GMINY BRZEG NA LATA 2019-2023
plus ORGANIZACJE POZARZĄDOWE
minus INFORMACJE O ZGROMADZENIACH
minus Taryfa dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków
plus INSTYTUCJE KULTURY
minus Plan Zarządzania Kryzysowego Gminy Brzeg
 URZĄD MIASTA
minus Dane podstawowe
minus Regulamin organizacyjny
minus Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta
plus Struktura organizacyjna Urzędu Miasta - WYKAZ ZAŁATWIANYCH SPRAW (karty usług,wnioski)
minus Godziny pracy Urzędu Miasta
minus Rejestry, ewidencje i archiwa
plus Ewidencja działalności gospodarczej
plus Analiza przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg w Urzędzie Miasta w Brzegu
minus Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
plus Kontrole
plus Kontrole wewnętrzne
plus Regulamin naboru pracowników na wolne stanowiska urzędnicze
plus Ogłoszenia naboru na wolne stanowiska urzędnicze
plus Ogłoszenie naboru na wolne stanowiska w jednostkach organizacyjnych
minus Projekty współfinansowane przez Unię Europejską
minus Księga Jakości Urzędu Miasta w Brzegu
minus Polityka Jakości Urzędu Miasta w Brzegu
minus Informacja dotycząca ustawy o języku migowym
plus Lobbing
minus Ogłoszenia naboru na wolne stanowiska w Urzędzie Miasta w Brzegu
minus Pomiar satysfakcji klientów urzędu
plus PETYCJE
minus Lista jednostek Nieodpłatnego Poradnictwa Powiatu Brzeskiego w 2019 r.
 INNE
plus Gminne jednostki organizacyjne
minus Redakcja Biuletynu
plus Instrukcja obsługi biuletynu
minus Informacje nieudostępnione
minus Dziennik Ustaw w wersji elektronicznej
minus Monitor Polski w wersji elektronicznej
minus Dziennik Urzędowy Województwa Opolskiego
minus WZORY urzędowych formularzy wniosków o przyznanie prawa pomocy w postępowaniu przed sądami administracyjnymi
minus Wniosek o udostępnienie informacji o stanie sprawy
plus Program Rozwoju Gminnej i Powiatowej Infrastruktury Drogowej na lata 2016-2019
 WYBORY
plus WYBORY PARLAMENTARNE - 2019
plus EUROWYBORY 2019
plus WYBORY SAMORZĄDOWE - 2018 ROK
 OŚWIADCZENIA MAJĄTKOWE
minus Informacja o przetwarzaniu danych
minus Wzór oświadczenia majątkowego radnego
minus Wzór oświadczenia majątkowego
minus Oświadczenie majątkowe Burmistrza (składane na 2 miesiące przed zakończeniem kadencji 2014-2018)
minus Oświadczenie majątkowe Przewodniczącego Rady Miejskiej (składane na 2 miesiące przed zakończeniem kadencji 2014-2018)
plus Oświadczenia majątkowe - 2018 rok
minus Oświadczenie majątkowe Burmistrza (kadencja 2018-2023) - początek kadencji
minus Oświadczenie majątkowe Przewodniczącego Rady Miejskiej (kadencja 2018- 2023) - początek kadencji
plus Oświadczenia Majątkowe Radnych Kadencji 2018 - 2023
plus Oświadczenia majątkowe - 2018 rok
plus Oświadczenia majątkowe - 2019 rok
 Urzędy Centralne
minus Spis adresów
 Informacje
plus Zarz–dzenia
plusPrzetargi
plusOgłoszenia
plusObwieszczenia
PLANY POSTКPOWAС
A A A


                                                                                                    

                                                                                                                    Brzeg, dnia 18 maja 2015 r.

OR.IV.042.4.2015

 

                                                                                                 DO WSZYSTKICH WYKONAWCÓW

                                                                                                 KTÓRZY POBRALI SPECYFIKACJĘ

                                                                                                 ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

 

 

dot. postępowania na zadanie pn.:

„Opracowanie studiów wykonalności dla zadań inwestycyjnych miasta Brzegu”

Pakiet 1. Przebudowa ul. Wolności w Brzegu.

Pakiet 2. Adaptacja obiektu przy ul. Wolności w Brzegu na mieszkania socjalne.

Pakiet 3. Przebudowa amfiteatru miejskiego w Brzegu.

Pakiet 4. Rewaloryzacja Parku im. Bolesława Chrobrego w Brzegu.

Pakiet 5. Rewitalizacja zabytkowego budynku Ratusza w Brzegu.”

(organizowanego w trybie przetargu nieograniczonego)

 

 

Działając na podstawie art. 38 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2013 r., poz. 907 ze zm.) Zamawiający – Burmistrz Brzegu informuje, że w dniu 14.05.2015 r. wpłynęły do Zamawiającego pytania od Wykonawców do treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia.  W związku z powyższym Zamawiający udziela odpowiedzi na następujące zapytania do SIWZ:

 

Pytanie 1.

Czy Zamawiający uzna warunek posiadania przez wykonawcę wiedzy i doświadczenia za spełniony, jeżeli do oferty wykonawca załączy zobowiązanie pracownika – osoby fizycznej nie prowadzącej działalności gospodarczej, która posiada imienne poświadczenie posiadania stosownego doświadczenia i przedstawi  te dokumenty wraz ze zobowiązaniem? 

Imienne poświadczenie zostało wydane u poprzedniego pracodawcy.

 

Odpowiedź na pytanie nr 1:

Tak, Zamawiający uzna spełnienie warunku w zakresie wiedzy i doświadczenia Wykonawcy, który w tym celu przedstawi zobowiązanie podmiotu trzeciego – osoby fizycznej nieprowadzącej działalności gospodarczej, która potwierdzi posiadanie wymaganego doświadczenia. Zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r., poz. 907 z późn. zm.) „Wykonawca może polegać na wiedzy                    i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia”. Zgodnie z art. 26 ust. 2e „Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów zgodnie z ust. 2b, odpowiada solidarnie z wykonawcą za szkodę zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.”

 

Pytanie 2.

Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie – wykonał co najmniej osiem usług związanych z opracowaniem studium wykonalności dla projektów inwestycyjnych (tzw. projekty twarde), które uzyskały dofinansowanie w ramach RPO WO 2007-2013 – czy wykonawca jak pisał dla innych RPO to nie zostanie dopuszczony?

 

Odpowiedź na pytanie nr 2:

W odpowiedzi  na zapytania dotyczące warunku udziału w postępowaniu Zamawiający – Burmistrz Brzegu informuje, że zmienia warunek w stosunku do ogłoszonego i brzmi on następująco:

„ w postępowaniu mogą brać udział wykonawcy, którzy w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonali co najmniej osiem usług związanych z opracowaniem studium wykonalności, dla projektów inwestycyjnych (tzw. projekty twarde), które uzyskały dofinansowanie w ramach programów operacyjnych perspektywy finansowej 2007-2013, w tym co najmniej cztery w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego na lata 2007-2013.”

UZASADNIENIE:

  • Wytyczne dotyczące studiów wykonalności w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego (zwanym dalej RPO WO) są ogólne – niezależnie od tematyki projektu – oraz dodatkowo zawierają rozdział „Analizy specyficzne dla danego rodzaju projektu/sektora”, który odwołuje się do niektórych specyficznych branż (np. projektów drogowych). Oznacza to, że w przypadku każdego projektu analizy należy odnieść do całego układu i uwarunkowań społeczno – ekonomicznych (i ewentualnie – jeśli wymagają tego wytyczne - dodatkowo przeprowadzić specyficzną analizę związaną z tematyką przedsięwzięcia) – a nie tylko poruszać się w obrębie tematyki projektu (w niektórych województwach wytyczne są tylko tematyczne, dotyczą konkretnych działań RPO - np. woj. podkarpackie, śląskie, kujawsko-pomorskie);
  • Brak rozbudowanej struktury studium wykonalności w ramach RPO WO – lakoniczne informacje o zawartości poszczególnych rozdziałów, które wymagają od opracowującego studium wykonalności dużej wiedzy ogólnej nt. funkcjonowania administracji, samorządu, realizacji inwestycji infrastrukturalnych oraz nieinfrastrukturalnych, przepisów prawa                       i zasad dofinansowania przedsięwzięć ze środków zewnętrznych. Ponadto wykonawca studium wykonalności sam decyduje o dodatkowych podrozdziałach (inaczej m.in. w woj. zachodniopomorskim, kujawsko-pomorskim, wielkopolskim);
  • Brak rozdziału/podrozdziału odnoszącego projekt do kryteriów merytorycznych (np. śląskie, lubelskie, podkarpackie, małopolskie) w ramach RPO WO – co oznacza, iż w ramach przedstawionej w wytycznych do studium wykonalności struktury dokumentu należy zawrzeć wszystkie istotne informacje mające wpływ na ocenę merytoryczną przedsięwzięcia – brak odniesienia projektu do któregokolwiek z kryteriów uniemożliwia lub obniża ocenę projektu;
  • Analiza finansowa w studium wykonalności w ramach RPO WO powinna być przeprowadzona zgodnie z narzuconym przez RPO WO schematem modelu finansowego. Na skutek tego, wykonawca studium wykonalności nie może posłużyć się własnym arkuszem obliczeniowym, lub arkuszem stosowanych do obliczeń analiz finansowo-ekonomicznych w innych Regionalnych Programach Operacyjnych;
  • Osobny rozdział na opis pomocy publicznej w ramach RPO WO, zawierający tzw. test pomocy publicznej czego nie ma w większości Regionalnych Programów Operacyjnych;
  • Osobny rozdział na projekty komplementarne w ramach RPO WO (w większości Regionalnych Programów Operacyjnych nie jest stosowane);
  • W rozdziale „Analiza instytucjonalna” studium wykonalności w ramach RPO WO  - zawrzeć należy m.in. informacje na temat problemów dotykających bezpośrednich                              i pośrednich beneficjentów projektu (jest też osobny rozdział o problemach) – w innych Regionalnych Programach Operacyjnych nie wykonuje się tego w analizie instytucjonalnej;

 

Pytanie 3.

Czy Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie – wykonał co najmniej osiem usług związanych z opracowaniem studium wykonalności dla projektów inwestycyjnych (tzw. projekty twarde), które uzyskały dofinansowanie w ramach RPO 2007-2013 innych województw niż województwo opolskie ?

Uzasadnienie – metodologia opracowania studiów wykonalności w ramach wszystkich RPO jest tożsama. Wszystkie analizy, w tym analizy ekonomiczno – finansowe wykonuje się o jednolite założenia. Doświadczenie przy pisaniu RPO w innych województwach powinno być zatem traktowane równoważnie.

 

Odpowiedź na pytanie nr 3:

Patrz odpowiedź na pytanie nr 2.

 

Pytanie 4.

Zwracam się z zapytaniem, czy zapis w SIWZ, p.6.1 b odnoszący się do warunków udziału w postepowaniu oraz opisu sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków w zakresie posiadanej wiedzy i doświadczenia niezbędnego do wykonania zamówienia są zamierzone przez Zamawiającego oraz w pełni zasadne z punktu widzenia przedmiotu zamówienia oraz zasad uczciwej konkurencji w zakresie zamówień publicznych ?

Jeśli Zamawiający uzna, iż aktualne brzmienie zapisów SIWZ jest zbyt wygórowane oraz wykraczające poza zasady uczciwej konkurencji, wnosimy o rozszerzenie wymogów dotyczących w następującym zakresie:

 

Wiedza i doświadczenie:

 

Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie – wykonał co najmniej osiem usług związanych z opracowaniem studium wykonalności dla projektów inwestycyjnych (tzw. projekty twarde), które uzyskały dofinasowanie w ramach programów operacyjnych w perspektywie finansowej 2007-2013.

 

Odpowiedź na pytanie nr 4:

Patrz odpowiedź na pytanie nr 2.

 

 

Mając na uwadze powyższe zapytania do specyfikacji istotnych warunków zamówienia, Zamawiający – Burmistrz Brzegu decyzją Komisji Przetargowej z dnia 18 maja 2015 r. działając na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych dokonuje zmiany treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia w pkt. 6 ppkt.1 lit. b) siwz w zakresie zmiany warunku udziału w postępowaniu z zapisu :

Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy -  w tym okresie- wykonał co najmniej osiem usług związanych z opracowaniem studium wykonalności dla projektów inwestycyjnych (tzw. projekty twarde), które uzyskały dofinansowanie w ramach RPO WO 2007-2013,

na zapis:

„Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie – wykonał  co najmniej osiem usług związanych z opracowaniem studium wykonalności, dla projektów inwestycyjnych (tzw. projekty twarde), które uzyskały dofinansowanie w ramach programów operacyjnych perspektywy finansowej 2007-2013, w tym co najmniej cztery w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego na lata 2007-2013.”

 

 

Wskutek wprowadzonych zmian w treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia w zakresie spełnienia warunku udziału w postępowaniu, Zamawiający – Burmistrz Brzegu, decyzją Komisji Przetargowej z dnia 18.05.2015 r. działając na podstawie art. 12a ust.2  pkt.1) ustawy Prawo zamówień publicznych przedłuża terminy:

  • składania ofert z dnia 20 maja 2015 r. godz. 10.30 na dzień 22 maja 2015 r. godz.10.30
  • otwarcia ofert z dnia 20 maja 2015 r. godz. 11.00 na dzień 22 maja 2015 r. godz. 11.00

 

Zamawiający przypomina, iż ww. odpowiedzi przekazane Wykonawcom oraz dokonane zmiany w treści SIWZ stanowią integralną część SIWZ i wiążą Wykonawców.

 

 

                                                                                                          Z up. Burmistrza Brzegu

                                                                                                          Zastępca Burmistrza

                                                                                                          Tomasz Witkowski

 

Nazwa dokumentu: Opracowanie studiów wykonalności dla zadań inwestycyjnych miasta Brzegu.
Podmiot udostępniający: BURMISTRZ BRZEGU
Osoba, która wytworzyła informację: Agnieszka Tatarzyńska
Osoba, która odpowiada za treść: Agnieszka Tatarzyńska
Osoba, która wprowadzała dane: Agnieszka Tatarzynska
Data wytworzenia informacji: 2015-05-12 11:12:56
Data udostępnienia informacji: 2015-05-12 11:12:56
Data ostatniej aktualizacji: 2015-05-19 11:45:54

Wersja do wydruku...

corner   corner