logo
Wersja dla niedowidzących
  Gmina Brzeg
      
corner
Statystyki
Rejestr zmian
Mapa strony
Instrukcja biuletynu
Pliki do pobrania
corner
  
corner corner
corner corner
 ORGANA WŁADZY
plus Burmistrz Brzegu
plus Rada Miejska
 PRAWO LOKALNE
minus Statut Brzegu
plus Budżet miasta na 2006 rok
plus Budżet miasta na 2007 rok
plus Budżet miasta na 2008 rok
plus Budżet miasta na 2009 rok
plus Budżet miasta na 2010 rok
plus Budżet miasta na 2011 rok
plus Budżet miasta na 2012 rok
plus Budżet miasta na 2013 rok
plus Budżet miasta na 2014 rok
plus Budżet Gminy na 2015 rok
minus Projekt budżetu Gminy Brzeg na 2016 rok
plus Budżet Gminy Brzeg na 2016 rok
plus Budżet Gminy Brzeg na 2017 rok
plus BUDŻET GMINY BRZEG NA 2018 ROK
plus Budżet Gminy Brzeg na 2019 rok
plus Budżet Gminy Brzeg na 2020 rok
plus SPRAWOZDANIA FINANSOWE ZA 2018 ROK
minus RAPORT O STANIE GMINY BRZEG ZA ROK 2018
plus Uchwały
plus Zarządzenia - wykazy
plus Podatki i opłaty lokalne
plus Zagospodarowanie przestrzenne
minus Strategia Rozwoju Gminy Brzeg na lata 2016-2022
minus Lokalny Program Rewitalizacji dla Gminy Brzeg na lata 2016 - 2023
minus Plan Gospodarki Niskoemisyjnej dla Gminy Brzeg
minus Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta Brzeg
minus Regulamin udzielania zamówień publicznych
minus Zarządzenie Nr 1474/2016 w sprawie wprowadzenia Instrukcji udzielania zamówień współfinansowanych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020 (...)
minus Regulamin dostarczania wody i odprowadzania ścieków
plus OCHRONA ŚRODOWISKA
minus Strategia Rozwiązywania Problemów Społecznych w Gminie Brzeg na lata 2016 - 2022
minus Gminny Program Wspierania Rodziny na lata 2019-2021
minus PROGRAM OCHRONY ZDROWIA PSYCHICZNEGO DLA GMINY BRZEG NA LATA 2019-2023
plus ORGANIZACJE POZARZĄDOWE
minus INFORMACJE O ZGROMADZENIACH
minus Taryfa dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków
plus INSTYTUCJE KULTURY
minus Plan Zarządzania Kryzysowego Gminy Brzeg
 URZĄD MIASTA
minus Dane podstawowe
minus Regulamin organizacyjny
minus Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta
plus Struktura organizacyjna Urzędu Miasta - WYKAZ ZAŁATWIANYCH SPRAW (karty usług,wnioski)
minus Godziny pracy Urzędu Miasta
minus Rejestry, ewidencje i archiwa
plus Ewidencja działalności gospodarczej
plus Analiza przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg w Urzędzie Miasta w Brzegu
minus Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
plus Kontrole
plus Kontrole wewnętrzne
plus Regulamin naboru pracowników na wolne stanowiska urzędnicze
plus Ogłoszenia naboru na wolne stanowiska urzędnicze
plus Ogłoszenie naboru na wolne stanowiska w jednostkach organizacyjnych
minus Projekty współfinansowane przez Unię Europejską
minus Księga Jakości Urzędu Miasta w Brzegu
minus Polityka Jakości Urzędu Miasta w Brzegu
minus Informacja dotycząca ustawy o języku migowym
plus Lobbing
minus Ogłoszenia naboru na wolne stanowiska w Urzędzie Miasta w Brzegu
minus Pomiar satysfakcji klientów urzędu
plus PETYCJE
minus Lista jednostek Nieodpłatnego Poradnictwa Powiatu Brzeskiego w 2019 r.
 INNE
plus Gminne jednostki organizacyjne
minus Redakcja Biuletynu
plus Instrukcja obsługi biuletynu
minus Informacje nieudostępnione
minus Dziennik Ustaw w wersji elektronicznej
minus Monitor Polski w wersji elektronicznej
minus Dziennik Urzędowy Województwa Opolskiego
minus WZORY urzędowych formularzy wniosków o przyznanie prawa pomocy w postępowaniu przed sądami administracyjnymi
minus Wniosek o udostępnienie informacji o stanie sprawy
plus Program Rozwoju Gminnej i Powiatowej Infrastruktury Drogowej na lata 2016-2019
 WYBORY
plus WYBORY PARLAMENTARNE - 2019
plus EUROWYBORY 2019
plus WYBORY SAMORZĄDOWE - 2018 ROK
 OŚWIADCZENIA MAJĄTKOWE
minus Informacja o przetwarzaniu danych
minus Wzór oświadczenia majątkowego radnego
minus Wzór oświadczenia majątkowego
minus Oświadczenie majątkowe Burmistrza (składane na 2 miesiące przed zakończeniem kadencji 2014-2018)
minus Oświadczenie majątkowe Przewodniczącego Rady Miejskiej (składane na 2 miesiące przed zakończeniem kadencji 2014-2018)
plus Oświadczenia majątkowe - 2018 rok
minus Oświadczenie majątkowe Burmistrza (kadencja 2018-2023) - początek kadencji
minus Oświadczenie majątkowe Przewodniczącego Rady Miejskiej (kadencja 2018- 2023) - początek kadencji
plus Oświadczenia Majątkowe Radnych Kadencji 2018 - 2023
plus Oświadczenia majątkowe - 2018 rok
plus Oświadczenia majątkowe - 2019 rok
 Urzędy Centralne
minus Spis adresów
 Informacje
plus Zarz–dzenia
plusPrzetargi
plusOgłoszenia
plusObwieszczenia
PLANY POSTКPOWAС
A A A


 

 

Brzeg, dnia 4 maja 2016r.

OR.IV.271.1.2.2016

DO WSZYSTKICH WYKONAWCÓW,

KTÓRZY POBRALI SPECYFIKACJĘ

ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

 

dot. postępowania na zadanie pn.:

„Zakup energii elektrycznej na potrzeby obiektów Gminy Brzeg

i jej jednostek organizacyjnych oraz zakup energii elektrycznej

dla obiektów oświetlenia ulicznego Gminy Brzeg

 (organizowanego w trybie przetargu nieograniczonego)

Działając na podstawie art. 38 ust.1 i 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2015r., poz. 2164 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, Zamawiający informuje, że w dniu 26, 27 i 28 kwietnia br. wpłynęły do Zamawiającego pytania od Wykonawców do treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia i udziela następujących odpowiedzi:

Pytanie nr 1

Czy zamawiający dopuszcza możliwość podpisania umowy drogą korespondencyjną?

Odpowiedź na pytanie nr 1

Tak.

Pytanie nr 2

Czy dla PPE objętych postępowaniem będzie to kolejna czy pierwsza zmiana sprzedawcy?

Odpowiedź na pytanie nr 2

Jest to kolejna zmiana sprzedawcy.

Pytanie nr 3

Kto jest obecnym sprzedawcą energii elektrycznej do obiektów Zamawiającego?

Odpowiedź na pytanie nr 3

Aktualnym sprzedawcą jest Tauron Sprzedaż Sp. z o. o. z siedzibą w Krakowie.

Pytanie nr 4

Czy obecnie obowiązujące umowy zostały wypowiedziane? Jaki jest termin wypowiedzenia aktualnie obowiązujących umów?

Odpowiedź na pytanie nr 4

Obowiązująca umowa zawarta jest na czas określony do 31.12.2016 roku w wyniku przetargu nieograniczonego.

Pytanie nr 5

Jaki jest okres rozliczeniowy dla poszczególnych PPE (miesięczny, dwumiesięczny)?

Odpowiedź na pytanie nr 5

Miesięczny.

Pytanie nr 6

Czy Zamawiający wyraża zgodę na wystawianie faktur szacunkowych korygowanych po otrzymaniu danych od OSD?

Odpowiedź na pytanie nr 6

Nie dopuszczamy możliwości wystawienia faktur szacunkowych.

Pytanie nr 7

W załączniku do SIWZ - projekcie umowy w § 5 ust. 2 rekomendujemy aby dodać wyjątek w postaci zmiany ceny jednostkowej netto. Wnioskujemy o dopisanie "Ceny określone w ustępie ulegną zmianie wyłącznie w przypadku zmiany przepisów skutkujących zmianą kwoty podatku VAT, podatku akcyzowego lub zmianie ogólnie obowiązujących przepisów prawa”.

Odpowiedź na pytanie nr 7

Zamawiający nie dopuszcza zmiany ceny jednostkowej w przypadku zmiany stawki podatku akcyzowego. Warunki zmiany umowy określone zostały w § 9 umowy.

Pytanie nr 8

Czy Zamawiający dysponuje tytułem prawnym (akt notarialny, umowa najmu, umowa dzierżawy, itp.), który upoważnia go do swobodnego dysponowania obiektami opisanymi w przedmiocie zamówienia. Brak takiego tytułu może skutecznie uniemożliwić dalsze czynności związane ze zgłoszeniem umowy sprzedaży energii elektrycznej do lokalnego Operatora Systemu dystrybucyjnego zgodnie z jego procedurami. W związku z czy prosimy o przekazanie informacji o sposobie i formie dysponowania obiektami.

Odpowiedź na pytanie nr 8

Tak. Obiekty są własnością Gminy.

Pytanie nr 9

Czy istnieje możliwość podpisania umów drogą korespondencyjną?

Odpowiedź na pytanie nr 9

  Tak.

Pytanie nr 10

Zwracamy się z zapytaniem czy Zamawiający przekaże niezbędne dane do przeprowadzenia procedury zmiany sprzedawcy w wersji elektronicznej Excel niezwłocznie po wyborze Wykonawcy? Wyłoniony Wykonawca będzie potrzebował następujących danych do przeprowadzenia zmiany sprzedawcy dla każdego punktu poboru:

- nazwa i adres firmy;

- opis punktu poboru;

- adres punktu poboru (miejscowość, ulica. numer lokalu, kod, gmina);

- grupa taryfowa (obecna i nowa);

- moc umowna;

- planowane roczne zużycie energii;

- numer licznika;

- Operator Systemu Dystrybucyjnego;

- nazwa dotychczasowego Sprzedawcy;

- informacje dotyczące wypowiedzenia umowy;

- data zawarcia oraz okres wypowiedzenia dotychczasowej urnowy;

- numer ewidencyjny PPE;

Odpowiedź na pytanie nr 10

Tak.

Pytanie nr 11

Czy Zamawiający przekaże niezbędne dokumenty (pełnomocnictwo, NIP, Regon, KRS)
do przeprowadzenia procedury zmiany sprzedawcy?

Odpowiedź na pytanie nr 11

Tak.

Pytanie nr 12

Jaką umowę posiadają Państwo na dzień dzisiejszy, czy jest to umowa na sprzedaż energii elektrycznej wraz ze świadczeniem usług dystrybucji? Czy umowa jest rozdzielona na sprzedaż energii elektrycznej oraz umowę o świadczenie usług dystrybucji? Czy jest to Państwa pierwsza, czy kolejna zmiana sprzedawcy energii elektrycznej?

Odpowiedź na pytanie nr 12

Umowa rozdzielona na sprzedaż i dystrybucję energii. Umowa na sprzedaż jest kolejną.

Pytanie nr 13

W odniesieniu do par. 2 ust. 3 wzoru umowy, prosimy o w wskazanie w umowie konkretnych przypadków, kiedy jest możliwe zmniejszenie ilości PPE. Informujemy, że Wykonawca po jego wyborze kontraktuje na Towarowej Giełdzie Energii zakup energii elektrycznej na cały okres obowiązywania umowy. W związku z powyższym ryzyko niesprzedania zamówionej ilości energii leży całkowicie po stronie Wykonawcy, co w związku z dowolnością odejmowania PPE przez Zamawiającego rodzi niebezpieczeństwo, które zawyża cenę ofertową zaproponowaną przez Wykonawcę.

Ponadto, wnioskujemy o dodanie zapisu mówiącego o tym, że dodawanie punktów poboru energii może odbywać się tylko i wyłącznie w obrębie grup taryfowych przedstawionych w ofercie.

Odpowiedź na pytanie nr 13

Zmniejszenie ilości punktów PPE może nastąpić tylko i wyłącznie w przypadku likwidacji oświetlenia ulicznego lub obiektu. Dotychczas nigdy to nie nastąpiło. W związku z tym nie zgadzamy się na zmiany zapisów umowy.

Pytanie nr 14

Wnioskujemy o dodanie w par. 5 ust. 2 wzoru umowy następującego zapisu: „W przypadku zmiany wynikającej z przepisów prawa: stawki podatku akcyzowego na energię elektryczną, zawarte w umowie ceny ulegną zmianie stosownie do zmienionych przepisów”.

Odpowiedź na pytanie nr 14

Zamawiający nie dopuszcza zmiany ceny jednostkowej w przypadku zmiany stawki podatku akcyzowego. Warunki zmiany umowy określone zostały w § 9 umowy.

Pytanie nr 15

Wnioskujemy o zmianę par. 6 ust. 3 wzoru umowy, poprzez zastąpienie słowa: „(…) doręczenia (…)” na wyrażenie: „(…) wystawienia (…)”. Informujemy, że na chwilę obecną zapis narusza zasady art. 8a ustawy z dnia 8 marca 2013 r. o terminach zapłaty w transakcjach handlowych: „Strony transakcji handlowej nie mogą ustalać daty doręczenia faktury lub rachunku, potwierdzających dostawę towaru lub wykonanie usługi.”.

Odpowiedź na pytanie nr 15

Nie wyrażamy zgody na zmianę zapisów Umowy.

Pytanie nr 16

Wyjaśniamy, iż praktyka obrotu gospodarczego poparta orzecznictwem sądów potwierdza słuszność stanowiska wierzyciela, iż wykonanie zobowiązania następuje z chwilą wpływu środków na rachunek wierzyciela, tj. wtedy, gdy może on swobodnie dysponować środkami pieniężnymi, a nie z chwilą obciążenia rachunku odbiorcy. W związku z powyższym prosimy o zmianę powyższych zapisów z par. 6 ust. 6 wzoru umowy, które otrzymają brzmienie: „Strony określają, że terminem spełnienia świadczenia jest dzień wpływu środków pieniężnych na rachunek bankowy Wykonawcy.”.

Odpowiedź na pytanie nr 16

Nie wyrażamy zgody na zmianę zapisów Umowy.

Pytanie nr 17

W odniesieniu do par. 9 ust. 2 lit. e)  - rekomendujemy modyfikację  i wskazanie, że: „Zmiany umowy w związku ze zmianą stawki podatku od towarów i usług lub zmianą stawki podatku akcyzowego nie wymagają aneksu do umowy. W takim przypadku ceny ulegają zmianie automatycznie  o wartość wynikającą ze wskazanych zmian. Nowe ceny będą obowiązujące dla Stron od chwili wejścia w życie wyżej wymienionych zmian stanowiących podstawę do ich korekty.”

Odpowiedź na pytanie nr 17

Nie wyrażamy zgody na zmianę zapisów Umowy.

Pytanie nr 18

Dotyczy procedury zmiany sprzedawcy

Czy Zamawiający przekaże Wykonawcy do dnia podpisania umowy, niezbędne
do przeprowadzenia procedury zmiany sprzedawcy, dane i dokumenty z jednostek objętych postępowaniem przetargowym w wersji elektronicznej (Word, Excel). Wykonawca będzie potrzebował następujących:

a) danych:

- adres siedziby i adres korespondencyjny danej jednostki

- numer NIP

- numer REGON

- adres punktu poboru – (miejscowość, ulica, kod pocztowy)

- przeznaczenie punktu poboru

- grupa taryfowa

- kod PPE

- roczny wolumen energii elektrycznej

- numer licznika

- numer aktualnie obowiązującej umowy

- numer ewidencyjny w systemie bilingowym  dotychczasowego Sprzedawcy

b) dokumentów:

- pełnomocnictwo

- dokument nadania numeru NIP

- dokument nadania numeru REGON

- KRS lub inny dokument na podstawie którego działa dana jednostka

- dokument potwierdzający umocowanie danej osoby do podpisania umowy sprzedaży energii elektrycznej oraz pełnomocnictwa

- numer rachunku bankowego.

Odpowiedź na pytanie nr 18

Tak.

Pytanie nr 19

Dotyczy rozdziału 17 SIWZ, pkt. 3

Czy Zamawiający dopuszcza podpisanie umowy sprzedaży drogą korespondencyjną?

Odpowiedź na pytanie nr 19

Tak.

Pytanie nr 20

Dotyczy § 6 ust. 3 wzoru umowy

Wykonawca zwraca się z prośbą o modyfikację przedmiotowego zapisu na następujący: „Należności za okres rozliczeniowy wynikające z faktury VAT będą płatne w terminie ……. dni od daty wystawienia przez Wykonawcę prawidłowych faktur VAT, osobno za dostawę dla jednostek organizacyjnych Gminy Brzeg i jej jednostek administracyjnych oraz za dostawę dla obiektów oświetlenia ulicznego Gminy Brzeg. Faktury powinny zawierać wyszczególnienie należności za energię elektryczną w rozbiciu na poszczególne jednostki organizacyjne stanowiące punkty poboru, o których mowa w Załącznikach nr 1 i nr 2 do niniejszej Umowy

Uzależnienie terminu płatności od daty otrzymania faktury będzie rodziło wiele trudności w rozliczeniach, ponieważ Wykonawca nie będzie posiadał informacji o tym kiedy Zamawiający otrzymał fakturę a co za tym idzie nie będzie mógł określić poprawnie terminu płatności. Ponadto systemy bilingowe automatycznie określają termin płatności od daty wystawienia faktury.

Odpowiedź na pytanie nr 20

Nie wyrażamy zgody na zmianę zapisów Umowy.

Pytanie nr 21

Dotyczy § 6 ust. 6 wzoru umowy

Wykonawca zwraca się z prośbą o zmianę przedmiotowego zapisu na następujący.
„Datą zapłaty jest dzień uznania rachunku bankowego Zamawiającego.”

Wydanie polecenia przelewu bankowego przez Zamawiającego nie jest jednoznaczne z dokonaniem zapłaty gdyż realizacją przelewu może być dokonana dopiero w dniu następnym. Dlatego też trudno jest uznać, że Zamawiający dokonał zapłaty za fakturę VAT w sytuacji, w której Wykonawca faktycznie nie otrzymał za nią środków pieniężnych.

Odpowiedź na pytanie nr 21

Nie wyrażamy zgody na zmianę zapisów Umowy.

Pytanie nr 22

W związku z zapisami §2  ust. 3-4 projektu umowy  oraz zapisami punktu 19 SIWZ Wykonawca  prosi  o wyjaśnienie, czy Zamawiający  dodając nowe punkty poboru energii  nie przewiduje udzielenia zamówienia  uzupełniającego ?

Odpowiedź na pytanie nr 22

Nie wyrażamy zgody na zmianę zapisów Umowy.

Pytanie nr 23

Projekt umowy  §2 ust. 3

Wykonawca zwraca się z prośbą o doprecyzowanie przedmiotowego zapisu poprzez określenie, iż Zamawiający może zwiększyć ilość punktów poboru energii elektryczne jedynie w obrębie tych grup taryfowych, które zostały określone i wycenione w ofercie. Punkty z innych grup taryfowych nieujętych w ofercie będą oznaczały zmianę przedmiotu zamówienia. Z uwagi na powyższe Wykonawca wnosi o modyfikację przedmiotowego zapisu o powyższą informację.

Odpowiedź na pytanie nr 23

Nie wyrażamy zgody na zmianę zapisów Umowy.

Pytanie nr 24

W związku z zapisami   §5 ust. 6 i w  §6  ust. 1 projektu umowy  prosimy o podanie okresów rozliczeniowych dla poszczególnych punktów poboru energii elektrycznej.

Odpowiedź na pytanie nr 24

Zamawiający stosuje miesięczne okresy rozliczeniowe.

Pytanie nr 25

Projekt umowy  §6 ust. 3,  oferta  pkt.2 .

Wykonawca zwraca się z prośbą o określenie terminu płatności faktury VAT od daty jej  wystawienia.

Odpowiedź na pytanie nr 25

Termin płatności określony jest w  § 6 pkt 3 we wzorze Umowy.

Pytanie nr 26

Projekt  umowy  §6 ust. 4

Z uwagi na fakt, że numer ewidencyjny jest to identyfikator stosowany przez OSD w jego własnym systemie bilingowym  i nie jest przekazywany  w procesie zmiany sprzedawcy Wykonawca zwraca się z prośbą o dokonanie następującej modyfikacji przedmiotowego zapisu: „Wykonawca zobowiązany  jest do wystawiania faktur zgodnie z Załącznikami do niniejszej Umowy.  Załączniki do faktur winne zawierać takie same dane jak faktury za dystrybucję energii elektrycznej tj. nr punktu poboru energii (PROD oraz szczegółowy opis punktu poboru (np. oświetlenie drogowe itp.) łącznie z adresem

Odpowiedź na pytanie nr 26

Zamawiający dokona zmiany umowy w tym zakresie.

Pytanie nr 27

Projekt umowy - § 6 ust. 6

Zamawiający określił dzień zapłaty faktur VAT jako datę obciążenia rachunku Zamawiającego. Informujemy, iż zgodnie z obecnie obowiązującymi zasadami w obrocie gospodarczym za dzień zapłaty uznaje się dzień, w którym środki pieniężne wpłyną na rachunek bankowy podmiotu, któremu należna jest zapłata. Pośrednio stanowi o tym także art. 454 § 1 Kodeksu Cywilnego. W związku z powyższym Wykonawca zwraca się z uprzejmą prośbą  o modyfikację przedmiotowego zapisu.

Odpowiedź na pytanie nr 27

Nie wyrażamy zgody na zmianę zapisów Umowy.

Pytanie nr 28

Projekt umowy  § 7 ust 1

Zgodnie z zapisami Instrukcji Ruchu i Eksploatacji Sieci Dystrybucyjnej (IRiESD) poszczególnych OSD, zatwierdzonych przez Prezesa URE, do rozpoczęcia sprzedaży energii elektrycznej konieczne jest zgłoszenie umowy do OSD, przeprowadzenie procesu zmiany sprzedawcy oraz przyjęcie umowy do realizacji przez OSD.

W związku z powyższym Wykonawca zwraca się z prośbą o zmodyfikowanie zapisu w §7 ust. 1 umowy do treści:

„ Wykonawca zobowiązuje się rozpocząć sprzedaż energii elektrycznej  w sposób i na zasadach określonych niniejszą umową dla wszystkich punktów poboru  wymienionych
 w Załączniku nr 1 i nr 2 do niniejszej umowy z dniem 01.01.2017r.  lecz nie wcześniej niż po pozytywnie przeprowadzonej procedurze zmiany sprzedawcy i przyjęciu umowy do realizacji przez OSD.”

Odpowiedź na pytanie nr 28

Nie wyrażamy zgody na zmianę zapisów Umowy.

Pytanie nr 29

Projekt umowy §8 ust. 1 lit. b  oraz ust. 4

Zwracamy uwagę, że określona przez Zamawiającego wysokość kar umownych
w szczególności w odniesieniu  do naliczenia zwłoki w wysokości 0,5% wartości netto oferty  oraz ceny jednostkowej energii  elektrycznej  netto  za  każdy dzień  zwłoki w rozpoczęciu sprzedaży np. 1  punktu poboru energii , zdaniem Wykonawcy może zostać uznana jako kara rażąco wygórowana, co umożliwi jej podważenie na drodze sądowej, zgodnie z art. 484 §2 Kodeksu Cywilnego. Taka możliwość podważania wysokości kary umownej nie tylko narazi strony umowy na koszty postępowania sądowego, ale wiąże się także z niepewnością co do praw i obowiązków stron. Jednocześnie tak wysoki poziom kary umownej za odstąpienie od umowy zmusi Wykonawców do uwzględnienia tego elementu ryzyka przy wycenie usług dla Zamawiającego, co znajdzie wyraz w podwyższeniu ceny. Z tych względów zwracamy się
 z prośbą o usunięcie przedmiotowych zapisów.

Odpowiedź na pytanie nr 29

Nie wyrażamy zgody na zmianę zapisów Umowy.

Pytanie nr 30

W rozdziale 17 SIWZ pkt. 1  lit e oraz §9 ust. 2 lit. e)

Z uwagi na nadrzędny charakter przepisów podatkowych i przepisów prawa, Wykonawca zwraca się  z prośbą o prowadzenie zapisu umożliwiającego automatyczną zmianę cen, wynikającą ze zmiany ww. przepisów od dnia ich wejścia w życie. Prosimy  o dodanie do przedmiotowego zapisu zdania o treści: „Ceny energii elektrycznej zostają powiększone
o kwotę wynikającą z obowiązków nałożonych właściwymi przepisami, od dnia ich wejścia
w życie bez konieczności sporządzenia aneksu do umowy”.

Odpowiedź na pytanie nr 30

Nie wyrażamy zgody na zmianę zapisów Umowy.

Pytanie nr 31

Załącznik nr 2, do SIWZ

Wykonawca zwraca się z uprzejmą prośbą o przekazanie informacji dotyczącej zużycia energii elektrycznej dla poszczególnych punktów poboru energii rozliczanych w taryfach dwustrefowych  dla  każdej ze stref  oraz o podanie grupy taryfowej w pozycji  93.

Odpowiedź na pytanie nr 31

Zużycie energii elektrycznej dla obiektów administracyjnych Gminy  w taryfach dwustrefowych  wykazane  jest  w zał. nr 2 do Umowy. Dla obiektów oświetlenia podajemy  średnie zużycie energii. Zużycia energii dla każdej ze stref nie posiadamy. Dla poz 93 taryfa C12B.

Pytanie nr 32

Wykonawca zwraca sią z prośbą o udzielenie informacji czy podane przez Zamawiającego parametry dystrybucyjne – w szczególności moc umowna i grupa taryfowa, są zgodne
z aktualnymi umowami dystrybucyjnymi oraz dokumentami potwierdzającymi możliwość świadczenie usług dystrybucji wydanymi przez właściwego OSD? Jednocześnie wskazujemy  że zmiana parametrów dystrybucyjnych może wiązać się z koniecznością poniesienia dodatkowych opłat, zgodnie z zatwierdzoną przez Prezesa URE Taryfą dla usług dystrybucji energii elektrycznej właściwego OSD. W związku z powyższym Wykonawca zwraca się
 z prośbą o wprowadzenie zapisu następującej  treści: „W przypadku gdy zmiana parametrów dystrybucyjnych wiązać się będzie z koniecznością ponoszenia dodatkowych opłat zgodnie z taryfą OSD Zamawiający zobowiązany będzie do ich uiszczenia.”

Odpowiedź na pytanie nr 32

Parametry dystrybucyjne są zgodne z aktualnymi umowami dystrybucyjnymi.

Pytanie nr 33

Zwracamy się z zapytaniem czy Zamawiający przekaże niezbędne dane oraz dokumenty do przeprowadzenia procedury zmiany sprzedawcy w wersji elektronicznej Excel najpóźniej w dniu podpisania umowy? Dokument zawierający niezbędne dane stanowić będzie również załącznik do umowy.

Wyłoniony Wykonawca będzie potrzebował do przeprowadzenia zmiany sprzedawcy:

a) danych dla każdego punktu poboru:

- nazwa i adres firmy;

- opis punktu poboru;

- adres punktu poboru (miejscowość, ulica, numer lokalu, kod, gmina);

- grupa taryfowa (obecna i nowa);

- planowane roczne zużycie energii;

- numer licznika;

- Operator Systemu Dystrybucyjnego;

- nazwa dotychczasowego Sprzedawcy;

- numer aktualnie obowiązującej umowy;

- numer ewidencyjny PPE;

b) dokumentów dla każdej jednostki objętej postępowaniem:

- pełnomocnictwo do zgłoszenia umowy;

- dokument nadania numeru NIP;

- dokument nadania numeru REGON;

- KRS lub inny dokument na podstawie którego działa dana jednostka;

- dokument potwierdzający umocowanie danej osoby do podpisania umowy sprzedaży energii elektrycznej oraz pełnomocnictwa.

Odpowiedź na pytanie nr 33

Tak.

Pytanie nr 34

Prosimy o informację czy Zamawiający dopuszcza możliwość podpisania umowy drogą korespondencyjną.

Odpowiedź na pytanie nr 34

Tak.

Pytanie nr 35

Prosimy o rozbicie zużycia w poszczególnych grupach taryfowych na strefy i miesiące roku kalendarzowego. Powyższe ma na celu dokonanie najkorzystniejszej kalkulacji cenowej. Proszę aby wskazane rozbicie odbyło się oddzielnie dla taryf w oświetleniu i oddzielnie dla taryf dotyczących obiektów. W SIWZ podajecie Państwo jedynie szacunkową, roczną ilość energii bez podziału na taryfy i mimo, że Wykonawca podaje w ofercie jedną średnią cenę, to musi ją skalkulować w oparciu o szacowane zużycia w każdej taryfie. Dane przedstawione przez Państwa w SIWZ w stanie takim jak obecnie, sprawią, że Wykonawca dokona wyceny zakładając, że w droższej taryfie zużyją Państwo wszystko lub większość, co jest niekorzystne pod względem wydatkowanych przez Państwa finansów publicznych. Zamawiający zgodnie z prawem zamówień publicznych zobligowany jest do przedstawienia przedmiotu umowy w sposób  „jednoznaczny i wyczerpujący”.

Odpowiedź na pytanie nr 35

Zamawiający podał w załącznikach szacunkowe zużycie energii, natomiast Wykonawca ma podać cenę ryczałtową.

Pytanie nr 36

Dodatkowo prosimy o przedstawienie szczegółowych informacji na temat zużycia energii elektrycznej dla obiektów objętych postępowaniem w taryfie C22. W SIWZ podajecie Państwo jedynie szacunkowe, roczne ilości energii elektrycznej z podziałem na strefy. Dane przedstawione przez Państwa w SIWZ w stanie takim jak obecnie, umożliwiają oczywiście przygotowanie oferty, jednakże będzie to oferta przybliżona, w swojej cenie (podwyższonej) uwzględniająca element braku precyzyjnej wiedzy oferenta na temat faktycznego przebiegu zużycia. W związku z powyższym wnosimy o przedstawienie grafików dobowo-godzinowych w postaci arkusza excel. Możecie Państwo pozyskać je u miejscowego OSD

Odpowiedź na pytanie nr 36

Zamawiający podał w załącznikach szacunkowe zużycie energii, natomiast Wykonawca ma podać cenę ryczałtową.

Pytanie nr 37

Czy PPE oświetleniowe posiadają urządzenia sterowane zegarami zmierzchowymi? A więc czy wszystkie odbiorniki oświetleniowe są o stałym poborze mocy i są sterowane w sposób wymuszający załączanie i wyłączanie wszystkich odbiorników, skorelowany z astronomicznym czasem zachodów i wschodów słońca. Proszę też o informacje, które PPE spełniają powyższe kryteria.

Odpowiedź na pytanie nr 37

Wszystkie odbiorniki oświetleniowe są o stałym poborze mocy i sterowane są zegarami astronomicznymi.

Pytanie nr 38

Dotyczy zapisu umowy, paragraf 7 ustęp 1. Prosimy o dopisanie zwrotu: „Rozpoczęcie sprzedaży nastąpi nie wcześniej niż po pozytywnie przeprowadzonym procesie zmiany sprzedawcy”. W tym miejscu wskazujemy, iż rozpoczęcie sprzedaży przez nowego Wykonawcę może nastąpić dopiero w momencie gdy Państwa Operator przyjemnie zgłoszenia zmiany sprzedawcy. Najczęściej zgłoszenia zmiany sprzedawcy musi nastąpić minimum 21 dni przed planowanym terminem rozpoczęciem sprzedaż (terminy określone iw IRIESD Operatorów). Należy pamiętać, iż do skutecznego dokonania zmiany sprzedawcy energii elektrycznej zgodnie z dyspozycją art. 4j ustawy Prawo Energetyczne potrzebne jest dokonanie następujących czynności:

•Wypowiedzenia dotychczasowych umów (umowa kompleksowa albo umowa sprzedaży),

•Zawarcie umowy sprzedaży energii elektrycznej z nowym Sprzedawcą,

•Zawarcie umowy o świadczenie usługi dystrybucji energii elektrycznej z lokalnym OSD,

•Dostosowanie układów pomiarowo-rozliczeniowych,

•Zgłoszenie do lokalnego OSD wniosku o dokonaniu zmiany sprzedawcy energii.

Odpowiedź na pytanie nr 38

Nie wyrażamy zgody na zamianę zapisu w umowie.

Pytanie nr 39

Bardzo prosimy o rozważenie kwestii usunięcia par.8 z projektu umowy, ponieważ wpływa one niekorzystnie na wartość oferty jaką Wykonawcy składają w prowadzonym postepowaniu, z uwagi na konieczność kalkulowanie jej w taki sposób aby uwzględniła ewentualne ryzyko zapłaty powyższych kar przez Wykonawcę. Należy wobec tego uznać, iż powyższy zapis negatywnie wpływa na interes Zamawiającego, a co za tym idzie prowadzone przez niego finanse publiczne.

Odpowiedź na pytanie nr 39

Nie wyrażamy zgody na zamianę zapisu w umowie.

Pytanie nr 40

Czy Zamawiający udzieli na pisemny wniosek Wykonawcy w dniu otwarcia ofert informacji z tego procesu, Wykonawcom, którzy nie byli obecni na otwarciu?

Odpowiedź na pytanie nr 40

Tak.

Pytanie nr 41

Czy Zamawiający udzieli Wykonawcy stosownego pełnomocnictwa do reprezentowania w kwestiach związanych z rozwiązaniem aktualnie obowiązującej umowy kompleksowej lub umowy sprzedaży energii elektrycznej oraz ze zgłoszeniem nowej umowy sprzedaży
i przeprowadzeniem procesu zmiany sprzedawcy?

Odpowiedź na pytanie nr 41

Tak.

Pytanie nr 42

Zwracamy się z zapytaniem czy Zamawiający udzieli Wykonawcy pełnomocnictwa m.in. do zawarcia Umowy o Świadczenie Usług Dystrybucji, w tym przez złożenie Operatorowi Systemu Dystrybucyjnego wymaganego oświadczenia według wzoru skutkującego zawarciem takiej umowy pomiędzy mocodawcą i Operatorem Systemu Dystrybucyjnego?  Powołane oświadczenie złożone przez pełnomocnika w imieniu mocodawcy zawierać będzie m.in. bezwarunkową zgodę na zawarcie pomiędzy mocodawcą, a Operatorem Systemu Dystrybucyjnego umowy na czas nieoznaczony na warunkach wynikających ze wzoru umowy zamieszczonego na stronie internetowej Operatora Systemu Dystrybucyjnego oraz na warunkach obowiązującej taryfy Operatora Systemu Dystrybucyjnego i Instrukcji Ruchu i Eksploatacji Sieci Dystrybucyjnej jak również w zakresie warunków technicznych świadczenia usługi dystrybucji, grupy taryfowej, okresu rozliczeniowego aby były to warunki dotychczasowe.

Odpowiedź na pytanie nr 42

Tak.

Pytanie nr 43

Zwracamy się z zapytaniem, czy Zamawiający przekaże niezbędne dane do przeprowadzenia procesu zmiany Sprzedawcy między innymi: dokładny adres PPE z wyszczególnieniem, ulicy, nr domu, lokalu, kodu pocztowego, miejscowości, gminy, numer licznika, numer ewidencyjny , numer PPE, numer aktualnie obowiązującej umowy, data zawarcia oraz okres wypowiedzenia dotychczasowej umowy, nazwa dotychczasowego Sprzedawcy. 

Odpowiedź na pytanie nr 43

Tak.

Pytanie nr 44

Czy Zamawiający dopuszcza możliwość podpisania umowy drogą korespondencyjną?

Odpowiedź na pytanie nr 44

Tak.

Pytanie nr 45

Kto jest aktualnym sprzedawcą energii elektrycznej?

Odpowiedź na pytanie nr 45

Aktualnym sprzedawcą jest Tauron Sprzedaż Sp. z o. o. z siedzibą w Krakowie.

Pytanie nr 46

Czy umowy dystrybucyjne Zamawiającego zawarte są na czas nieokreślony?

Odpowiedź na pytanie nr 46

Tak.

Pytanie nr 47

Do kiedy zawarte są umowy sprzedaży i czy wymagają one wypowiedzenia? Jeśli tak która strona będzie odpowiedzialna za ich rozwiązanie- Wykonawca czy Zamawiający?

Odpowiedź na pytanie nr 47

Obowiązująca umowa zawarta jest na czas określony do 31.12.2016 roku w wyniku przetargu nieograniczonego.

Pytanie nr 48

Bardzo proszę o usunięcie z umowy z par. 6 ustępu 4 zwrotu: „nr ewidencyjne”. W tym miejscu wskazujemy, iż systemy bilingowe nie umożliwiają dodawania takiego numeru do faktury. Ponadto przy przekazywaniu danych przez OSD wskazany numer nigdy nie jest ujmowany a jedyną niezmienną informacją, która identyfikuje wskazany punkt poboru jest nr PPE podawany na fakturach dystrybucyjnych i sprzedażowych. Bardzo proszę o stosowaną modyfikację w umowie.

Odpowiedź na pytanie nr 48

Zamawiający dokona zmiany umowy w tym zakresie.

Pytanie nr 49

Dodatkowo pragniemy zwrócić uwagę Zamawiającemu, iż zmiana cen spowodowana zmianami przepisów prawa (np. zmiana stawki podatku VAT) nie powinny wymagać aneksu. Powyższe modyfikacje są niezależne od Wykonawcy,  są udostępniane powszechnie zarówno Wykonawcom jak i Zamawiającym i co  najważniejsze, nie spowodowane są przez żadną ze stron postępowania/umowy. Ustawodawca wprowadzając wskazane zmiany musi się liczyć z tym, iż spowoduje to wzrost wydatków również w instytucjach publicznych a Wykonawca nie może być stroną która ma zawsze ponosić ryzyko zmian nawet tych od niego niezależnych.

Odpowiedź na pytanie nr 49

Nie wyrażamy zgody na zmianę zapisów Umowy.

Pytanie nr 50

W nawiązaniu do powyższego proszę o rozszerzenie zakresu zmian jakie mogą nastąpić w cenie wskazanej w przetargu poprzez  następującą modyfikację pr. 5 ust. 2 umowy: „Ceny jednostkowe netto określone w ust. 1 nie  ulegną zmianie wyłącznie w okresie obowiązywania Umowy za wyjątkiem sytuacji wprowadzenia przez ustawodawcę zmian w zakresie stawek  podatku akcyzowego oraz w przypadku  zmiany innych opłat lub podatków związanych z energią elektryczną lub zmiany przepisów prawa skutkującej wzrostem kosztów wpływających na koszt energii elektrycznej, a ponadto w razie zmiany taryfy zatwierdzonej przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki,  zmiany ustawy prawo energetyczne lub aktów wykonawczych do tej ustawy wprowadzających dodatkowe obowiązki związane z zakupem praw majątkowych lub certyfikatów dotyczących efektywności energetycznej. Zmiany cen jednostkowych, o których mowa w zdaniu powyżej, nie wymagają aneksu do umowy. W takim przypadku ceny za energię elektryczną dostarczaną na podstawie Umowy ulegają automatycznie korekcie o wartość wynikającą ze wskazanych zmian. Wykonawca poinformuje  Zamawiającego na piśmie o korekcie ceny energii elektrycznej dostarczanej na podstawie Umowy, wskazując równocześnie zmiany przepisów prawnych stanowiące podstawę tej korekty. Nowe ceny energii elektrycznej będą obowiązujące dla Wykonawcy i Zamawiającego od chwili wejścia w życie wyżej wymienionych zmian prawnych stanowiących podstawę do ich korekty.”

Odpowiedź na pytanie nr 50

Zamawiający nie dopuszcza zmiany ceny jednostkowej w przypadku zmiany stawki podatku akcyzowego. Warunki zmiany umowy określone zostały w § 9 umowy.

Zamawiający przypomina, iż w/w odpowiedzi przekazane Wykonawcom stanowią integralną część SIWZ i wiążą Wykonawców.

Równocześnie informujemy, że termin składania ofert nie ulega zmianie.

Z up. Burmistrza

Z-ca Burmistrza

Tomasz Witkowski

Nazwa dokumentu: Zakup energii elektrycznej na potrzeby obiektów Gminy Brzeg i jej jednostek organizacyjnych oraz zakup energii elektrycznej dla obiektów oświetlenia ulicznego Gminy Brzeg.
Podmiot udostępniający: BURMISTRZ BRZEGU
Osoba, która wytworzyła informację: Krystyna Rosół
Osoba, która odpowiada za treść: Krystyna Rosół
Osoba, która wprowadzała dane: Krystyna Rosół
Data wytworzenia informacji: 2016-04-25 12:58:08
Data udostępnienia informacji: 2016-04-25 12:58:08
Data ostatniej aktualizacji: 2016-05-04 14:26:35

Wersja do wydruku...

corner   corner