Brzeg, dnia 30 listopada 2015 r.
OR.IV.271.1.11.2015
DO WSZYSTKICH WYKONAWCÓW
KTÓRZY POBRALI SPECYFIKACJĘ ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
dot. postępowania na zadanie pn.:
„Ochrona i zabezpieczenie krytej pływalni przy ul. Wrocławskiej 11 w Brzegu w zakresie ratownictwa wodnego.”
(organizowanego w trybie przetargu nieograniczonego)
Działając na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2013 r., poz. 907 ze zm.) Zamawiający – Burmistrz Brzegu informuje, że decyzją Komisji Przetargowej z dnia 30 listopada 2015 r., dokonuje zmiany treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia poprzez:
- dopisanie w §7 wzoru umowy, ust. 5 w następującej treści:
„Zmiana wynagrodzenia Wykonawcy może nastąpić w przypadkach i na zasadach określonych w §14”
- oraz poprzez zmianę § 14 wzoru umowy z zapisu:
„1. Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić wyłącznie za zgodą stron wyrażoną w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
2. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy w następujących przypadkach:
a) zmiany cen, o której mowa w § 7 na skutek zmiany stawek podatku VAT, wynikających z przepisów prawa w określonym tymi przepisami terminie ich wprowadzenia i obowiązywania. W takim wypadku zmianie ulegnie wyłącznie cena brutto, zaś cena netto pozostanie bez zmian. Zmiana cen wynikająca ze zmiany podatku VAT winna zostać poprzedzona aneksem do niniejszej umowy, na podstawie wskazanej przez Wykonawcę podstawy prawnej,
b) zmiany danych adresowych i teleadresowych lub zmiany danych dotyczących kont bankowych stron umowy,” na zapis:
- „Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić wyłącznie za zgodą stron wyrażoną w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
2. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy w następujących przypadkach:
1) zmiany danych adresowych i teleadresowych lub zmiany danych dotyczących kont bankowych stron umowy,
2) zmiany wynagrodzenia Wykonawcy w przypadku:
a) zmiany stawki podatku od towarów i usług,
b) zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002r., o minimalnym wynagrodzeniu za pracę,
c) zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne
- jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę.
3. W sytuacji wystąpienia okoliczności wskazanych w ust. 2 pkt. 2) lit. a) Wykonawca składa pisemny wniosek o zmianę umowy o zamówienie publiczne w zakresie płatności wynikających z faktur wystawionych po wejściu w życie przepisów zmieniających stawkę podatku od towarów i usług. Wniosek powinien zawierać wyczerpujące uzasadnienie faktyczne i prawne oraz dokładne wyliczenie kwoty wynagrodzenia Wykonawcy po zmianie umowy oraz wykazanie rzeczywistego wpływu zmiany stawki podatku na zwiększenie kosztów realizacji umowy. W przypadku wykazania przez Wykonawcę wpływu zmiany stawki podatku od towarów i usług na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę, wynagrodzenie umowne netto nie ulegnie zmianie, a jedynie zostanie do niego doliczony podatek VAT, w wysokości wynikającej z przepisów określających zmianę stawki podatku VAT.
4. W sytuacji wystąpienia okoliczności wskazanych w ust. 2 pkt. 2 lit b) Wykonawca składa pisemny wniosek o zmianę umowy o zamówienie publiczne w zakresie płatności wynikających z faktur wystawionych po wejściu w życie przepisów zmieniających wysokość minimalnego wynagrodzenia za pracę. Wniosek powinien zawierać wyczerpujące uzasadnienie faktyczne i prawne oraz dokładne wyliczenie kwoty wynagrodzenia Wykonawcy po zmianie umowy, w szczególności wykonawca będzie zobowiązany wykazać rzeczywisty związek pomiędzy wnioskowaną kwotą podwyższenia wynagrodzenia umownego a wpływem zmiany minimalnego wynagrodzenia za pracę na kalkulację ceny ofertowej. Wniosek powinien obejmować jedynie te dodatkowe koszty realizacji zamówienia, które Wykonawca obowiązkowo ponosi w związku z podwyższeniem wysokości płacy minimalnej. Nie będą akceptowane koszty wynikające z podwyższenia wynagrodzeń pracowników Wykonawcy, które nie są konieczne w celu ich dostosowania do wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę.
5. W sytuacji wystąpienia okoliczności wskazanych w ust. 2 pkt. 2 lit c) Wykonawca składa pisemny wniosek o zmianę umowy o zamówienie publiczne w zakresie płatności wynikających z faktur wystawionych po zmianie zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne. Wniosek powinien zawierać wyczerpujące uzasadnienie faktyczne i prawne oraz dokładne wyliczenie kwoty wynagrodzenia Wykonawcy po zmianie umowy, w szczególności Wykonawca będzie zobowiązany wykazać rzeczywisty związek pomiędzy wnioskowaną kwotą podwyższenia wynagrodzenia umownego a wpływem zmiany zasad, o których mowa w ust. 2 pkt. 2 lit c), na kalkulację ceny ofertowej. Wniosek powinien obejmować jedynie te dodatkowe koszty realizacji zamówienia, które Wykonawca obowiązkowo ponosi w związku ze zmianą zasad, o których mowa w ust. 2 pkt. 2 lit. c).
6. Zamawiający w przypadku zaakceptowaniu wniosków, o których mowa w ust.3, ust. 4 lub ust. 5 wyznacza datę podpisania aneksu do umowy.
7. Obowiązek wykazania wpływu zmian, o których mowa w ust. 3, ust. 4 i ust. 5, na koszty wykonania zamówienia należy do Wykonawcy pod rygorem odmowy dokonania zmiany umowy Zamawiającego.”
Jednocześnie zmianie ulega zapis pkt. 17 siwz w zakresie dopuszczalności zmian umowy na zapis wskazany powyżej.
Wskutek wprowadzonych zmian w treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz w zakresie zapisów wzoru umowy, Zamawiający – Burmistrz Brzegu, decyzją Komisji Przetargowej z dnia 30.11.2015 r. działając na podstawie art. 12 a ust.2 ustawy Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2013 r., poz. 907 ze zm.) przedłuża terminy:
- składania ofert z dnia 2 grudnia 2015 r. godz. 9.30 na dzień 4 grudnia 2015 r. godz. 9.30
- otwarcia ofert z dnia 2 grudnia 2015 r. godz. 10.00 na dzień 4 grudnia 2015 r. godz. 10.00
Zamawiający przypomina, iż ww. odpowiedzi przekazane Wykonawcom oraz dokonane zmiany w treści SIWZ stanowią integralną część SIWZ i wiążą Wykonawców.
Zmieniona SIWZ oraz wzór umowy zamieszczone zostaną na stronie Zamawiającego www.bip.brzeg.pl.
Burmistrz Brzegu
Jerzy Wrębiak